Skocz do zawartości
maciek

Przekładka silnika z 4 na 6 cylindrów

Polecane posty

maciek    27

Witam , znajomy chce założyć 6cylindrowy silnik do 914. Czy reszta ciągnika wytrzyma , czy jest taka sama jak w 4kach ,tzn sprzęgło, skrzynia ,wzmacniacz ,most. 914 jest z jest około 95 roku.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
SzTyWnY    0

z tego co wiem 6 bez turba ma taką sama skrzynie jak 4 natomiast 6 turbo ma juz 3 biegową

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
katator    115

6 bez turbo ma mocniejsze sprzegla na przedni naped i wzmacniacz momentu niz 4 cylindrowe modele a reszta skrzyni niczym sie nie różni

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Wiadomość z agroFakt.pl

zts    1

Jak brakuje mu mocy to niech sprzeda 914 i kupi 1224, 12stki mają inną budowę zaczynając od sprzęgła i kończąc na tylnym moście.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Hanter150    2

No właśnie poco rezykować wstawienie większego silnika i narażać się na dodatkowe wymiany w przypadku nie pasowania innych części skoro może sprzedać tego i kupić większego.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
zts    1

Pierwsza i główna różnica to sprzęgło, nie zdąży zmieniać tarcz ;)

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
leszekd    80

Wszystko jest taksamo wystarczy zerknąć do katalogu pozam wzmacniaczem w którym jest wiecej tarczek i zwolnicami tylnej osi

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
zts    1

@leszekd, nie wprowadzaj ludzi w błąd bo jeszcze ktoś uwierzy i będzie dalej powielał nieprawdziwe opinie. Mowa tu o 914. Ty chyba piszesz o c 385 i 1204.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
katator    115
a nie bedzie problemu z dlugoscia silnika?

będzie. trzeba by było razem z silnikiem przeszczepić ramę narzędziową , wał przedniego napędu i kilka kabli i przewodów od sześciocylindrowego modelu

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
zts    1

Wał przedniego napędu w osi bez blokady chyba jest taki sam. Zbiornik paliwa także trzeba dokupić, filtr powietrza i chłodnicę wody. Przydałaby się jeszcze chłodnica oleju przekładniowego. Kupić dłuższe przewody do hydrostatycznego układu kierowniczego i dokupić część maski, chyba że już jest scięta to trzeba całą maskę która to kosztuje ponad 900 PLN. Także nie wiem czy opłaca się sama wymiana silnika nie wchodząc już w możliwe przyszłe usterki. Lepiej pomyśleć już o silniku od 1014.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
MECHANIZATOR    156

to może ja dopowiem kilka słów - jeden z naszych 1224 powstał jako składak ;) cały tył pochodzi od 902, silnik jest z czeskiego samojezdnego ogławiacza do buraków (identyczny jak w zetorach 12145). jako nowe części dokupione były tylko rama, przedni most i maska. efekt widoczny poniżej

 

http://www.agrofoto.pl/forum/index.php?aut...i&img=27596

 

nie ma z nim najmniejszych problemów, częsci zużywają sie w tym samym tempie co w "fabrycznym" 1224

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
tomekzet    38

moj sasiad zalozył do zetora 25 silnik z 360 3p, musze powiedziec ze ten traktor chodzi jak burza, jedzie chyba z 40km/h i wszystkie podzespoly na razie wytrzymuja ;)

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
tomekzet    38
sorki ze w kolejnym temacie cię poprawiam ale to jest temat o Ursusie 914 a nie o zetorze 25

no wiem ale w tym temacie chodzi o wlozenie wiekszego silnika do ciagnika ktory dotychczas dysponowal mniejsza moca, moj sasiad zrobil podobnie tylko ze przy innym ciagniku ;)

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
look19    29

Jeśli ktoś ma dość kasy i boi się, że jakby sprzedał 914 i kupił 1224, że ten nowy zakup będzie nie trafiony, to można zostawić 914, kupić 1224 i przełożyć z 914 to, co lepsze, a 914 opylić...

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Godlech912    0

Sąsiad ma w 914 silnik od szóstki i już kilka ładnych lat mu pracuje bez większej awarii. Z tego co wiem to tylko w skrzyni ma coś rozwalone bo 2 szosowej nie ma ale tak już było jak go kupił i nic nie robił w nim.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
jozin    0

Sąsiad ma w 914 silnik od szóstki i już kilka ładnych lat mu pracuje bez większej awarii. Z tego co wiem to tylko w skrzyni ma coś rozwalone bo 2 szosowej nie ma ale tak już było jak go kupił i nic nie robił w nim.

 

może ma wyjęty bieg ja słyszałem że trzeba wyjąć jakiś bieg jak się zmienia silnik z 4 na 6 wiąże się to pewno ze zmianą trybów w skrzyni

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
tomek73    189

Nic się nie zmienia,skrzynia jest ta sama.Między 4 a 6 jest różnica w skrzyni pośredniej,6 ma grubsze wałki.Sąsiad do 914 założył silnik 16 i mówi że to najlepszy ciągnik.

16 ma trzy biegi ale to jest inna skrzynia synchronizowana.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Fenol    4

znam traktor który z 385 ewoluował do 1224, tak jak koledzy wyżej napisali do różnic dochodzi jeszcze kosz wom w którym dla 1124 jest 6 tarczek, ale nawet jeśli nie znaczy że po sezonie coś się rozwali.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
tomek73    189

Co do wom to nie wiem na pewno wzmacniacz w 385 ma 2 tarcze a 1212 ma 3 tarcze ale na jednym i drugim chodzi.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

witam,czy warto się zamienić silnikami "4" za "6" ? znajomy chce się ze mną zamienić , bo on chcę czwórkę silnik , jak myślicie warto w takie coś się bawić czy nie? czwórkę remontowałem zeszłego roku jakies 2 miesiące temu , a on w ej szóstce ma 3 lata po remoncie, blok miał spawany bo rozsadziło ale jest zrobiony że ni grama się nie sączy, mój blok nie był spawany ani pęknięty, prosiłbym was abyście mi wyrazili swoją opinię czy zamienić sie czy nie ...

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Bądź aktywny! Zaloguj się lub utwórz konto

Tylko zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony

Utwórz konto

Zarejestruj nowe konto, to proste!

Zarejestruj nowe konto

Zaloguj się

Posiadasz własne konto? Użyj go!

Zaloguj się


  • Podobna zawartość

    • Przez odyniec
      Jestem ciekawy czy do T25 dało by się założyć jakieś najmniejsze turbo a jak tak to czy by wytrzymał silnik. Mi sie zdaje że trzeba by było wymienić wał tłoki itd na jakieś mocniejsze jak wy myslicie o tym
    • Przez classmercator
      Mam zamiar kupic kombajn Claas Mercator z roku 1988 co sądzicie o tym kombajnie??
    • Przez bugi
      Witam
      Strzasznie ciężko w mojej trzydziestce chodzi sprzęgło, słyszałem że nie tylko u mnie, ale słyszałem też że da się coś z tym zrobić ale nie słyszałem co i właśnie dlatego chcę coś z tym zrobić da się? Jak tak to co?
    • Przez faofar
      Witam mam takie pytanko na jak długo podłancza sie kabel do podgrzewanie bloku??W instrukcji tego nie znalazłem.
      .Ciągnik ma 1000mth ,niby skandynaw a od -5 jest juz problem .Aku ma rok czasu wiec nowy.
    • Przez jakubkaczmarek
      Witam. Mam problem z grzaniem sie t25. Po ok 15 min pokazuje temp 100 stopni. Dodatkowo zauważyłem wyciek oleju po kolektorem wydechowym lub głowicą..... Czy te dwie rzeczy mają jakis związek?
×