Skocz do zawartości

Rekomendowane odpowiedzi

Opublikowano (edytowane)

Witam,

zabrałem się za naprawę skrzyni biegów w mf 3065 ( 32x32) w celu wymiany zużytych synchronizatorów. Rozpołowiłem już traktor i zdjąłem dekiel w komorze w której znajduje się sprzęgło. Co dalej aby dobrać się dalej do skrzyni. Zielony element się cały rusza lecz nie chce wyjść.

**************

LINK DO RESZTY ZDJĘĆ: https://photos.app.goo.gl/7c1doGIDZBfkK29Q2

**************

IMG_20180103_153140.jpg

IMG_20180103_153146.jpg

Edytowane przez RedPower
Opublikowano

Coś Ty zrobił. Odkręciłeś o 3 śrubki za dużo. Dlatego zamiast wyjąć cały podzespół przyspieszacza (półbiegu) rozebrałeś go w ciągniku. Kolejna sprawa, odkręciłeś pokrywę boczną? i zdjąłeś wybierak z rewersu, bo bez tego nie wyjmiesz drugiej części półbiegu.

  • Like 1
Opublikowano (edytowane)

No to już wiem w czym problem :) Dzięki wielkie... Pierwszy raz do skrzyni się dostaje w takim ciągniku :D

A później po zdjęciu tego przyspieszacza ( nwm jeszcze co tam jest.. jak to wygląda) masz jakieś rady? Jak to powinno wszystko wyjść?  Jedną nakrętkę odkręcam i wszystko wychodzi... tak?

 

Edytowane przez RedPower
Opublikowano

Handlarze na częściach dwa razy zarobią najpierw kupi kolega i zrobi a później fachowiec żeby naprawić błędy po koledze wymieni to samo plus efekty spartlonej roboty, ale trzymam kciuki abyś oszczędził jak najwięcej

  • Like 1
Opublikowano
To prosta skrzynia więc żadne łoł. Wbrew pozorom wymiana AB to nie takie od przodu bo jak nie ustalisz wszystkich luzów to np. tuleja wetnie się w drugi bieg. Trzeba poprostu wiedzieć o co kaman to można powalczyć.
  • Like 1
Opublikowano

Tylko że mowa jest o wymianie synchro. a nie kasowaniu luzów a te wymieni od przodu więc nie wiem o co Ci biega. Gorzej z tymi od biegów bo tu trzeba się dobrać od tyłu i jest sporo więcej roboty i już nie tak prostej. Dlatego moje "łoł". 

  • Like 1
Opublikowano (edytowane)

No i mnie załamaliście.... trzeba wymienić synchronizator 1/2 (biegów) oraz widełki właśnie 1/2 ale widełki to nie problem gdy jest rozjechany traktor (miska olejowa nie przeszkadza już raz próbowałem je wyjąć ale bez rozjechanego traktora ) Ceny sprawdziłem już.... wiem tanie nie są.  A co do wymiany synchronizatorów... od tyłu czyli trzeba całą skrzynię demontować ? :/

Edytowane przez RedPower
Opublikowano (edytowane)

Jestem na etapie podnoszenia kabiny. Mam pytanie odnośnie samego demontażu skrzyni. Czy konieczne jest odkręcenie dekielka na którym znajduje się pompa? (Aktualnie mam prawe koło odkręcone więc mam tam teraz lepszy dostęp)

Edytowane przez RedPower
Opublikowano
Odkręć przednie poduszki, podlewaruj kabinę i postaw na stopniach. Koło załóż spowrotem. Kabinę wystarczy odchylić. Przewody hydrauliczne wek. Uważaj na przewód sprzęgła. Pompy zdejmować nie trzeba.
  • Like 1
Opublikowano

Kabinę uniosłem teraz głowie się jak wyciągnąć to skrzynie :)

Mam pytanie odnośnie tarczki od półbiegów.. Jaka powinna być jej grubość ( u mnie jest 4 mm ) ?

I pierścienie synchronizatora od rewersu są zużyte ponieważ nie mają już szczeliny ... czy tu jest jakaś inna zasada? ( bez stożka ) Ponieważ rewers wchodzi bez zgrzytu i się dziwe czemu bo po pierścienie wyglądają na zużyte.

IMG_20180105_135030.jpg

IMG_20180105_111350.jpg

IMG_20180105_112010.jpg

IMG_20180105_112026.jpg

Opublikowano

Zacznij rewers wrzucać w biegu to będą zgrzyty.. w przeciwnym razie co ma zgrzytać jak wałki stoją? A tarcza: masz instrukcje to szukaj bo na moje oko jak są na niej wyraźne rowki to jest dobra

  • Like 1
Opublikowano

Tarcza jest jak najbardziej dobra. Rewers jak nie zgrzyta to bym go nie ruszał, może jeszcze pochodzić dłuższy czas, dojście do niego nie jest zbytnio kłopotliwe a koszty hamowników nie najniższe. Ty musisz ocenić czy wolisz wymienić na zapas, czy wrócisz do tego jak zacznie zgrzytać. Trochę sie źle do tego zabrałeś, bo najpierw trzeba było zdjąć pokrywę boczną i sprawdzić czy nie ma wyczuwalnych luzów na wałkach. Jak by nie było (wymiana tylko synchro) to nie trzeba wyjmować skrzyni (ja tak robiłem) jest to trochę kłopotliwe ale wg. mnie mniej roboty i szybciej.

Przy okazji możesz zamienić sobie tryby na półbiegu, bedziesz wtedy miał wersję 40 km/h

  • Like 1
Opublikowano (edytowane)

Obserwuję ;) Powodzenia i wrzucaj więcej fotek :) 

___________________________________________________________________________________________________________

AgroDane.pl - portal poświęcony specyfikacjom maszyn rolniczych takich jak ciągniki rolnicze, kombajny zbożowe oraz ładowarki teleskopowe. Dane techniczne, porównania modeli oraz opinie w jednym miejscu. Użytkownik agrofoto wszystkim poleca tą stronę z całego serca :)

Edytowane przez andrewk
  • Like 2
Opublikowano (edytowane)

Dzięki :) Będę wrzucał może komuś się przydadzą w przyszłości.

 

ptaszyna coś dokładniej bo mnie zaciekawiłeś  tą wersją 40km/h :) Jakbyś zaznaczył na zdjęciu które tryby byłbym wdzięczny :D

A skrzynie trzeba wyjąć bo mam do wymienienia synchronizatory biegów (lepiej jak jest do niej dobry dostęp niż męczyć się pod kabiną cały czas)  .. synchro rewersu to przy okazji bym wymienił ale myślę że nie będę ich wymieniał .. nic nie zgrzyta i nie należą do najtańszych:(

Ogólnie się skrzynia blokowała (zostawał tylko manewr 1/2 przy czym nie można było jechać bo były dwa biegi na raz i trzeba było nieraz 5-10 min machać "wajchą" żeby wkońcu się odblokowała) więc postanowiłem zrobić ją porządnie ... luzy polikwidować, widełki ogarnąć (myślę że pójdą do regeneracji) bo ostatnimi czasy były spore problemy z tą skrzynią

Edytowane przez RedPower

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
  • Podobna zawartość

    • Przez danielhaker
      Nabyłem paleciak z wagą, która ma zbity wyświetlacz. Powiedzcie, czy wyświetlacz (PLOTECH E169497) który znalazłem w Chinach będzie pasował do mojego? 



      Ewentualnie gdzie mogę taki znaleźć?
       
    • Przez pawcio21
      witam mam pytanie bo słyszalem ze mozna wsawic stary cep w klepisko zeby bylo rowne jak jest krzywe ? Czy ktos cos takiego robil i jak to wstawic prosze o odpowiedz . Podobno lepiej mlóci tak slyszalem ale mechanik juz nie zyje to co robił  
       
    • Przez 9997jarek
      Witam tak jak w tytule PROBLEM z elektryka w 512 (nie czyta: polbiegow , napędu na wszystkie koła, wałka przekaznika, obrotów silnika i oka ) skrzynia działa tylko mechanicznie jak się włączy awaryjne tryb. Bezpieczniki i mikrobezpiecznika działają. Byl odpalany rozruchem. Może zna ktoś z was dobrego mechanika? 
    • Przez Elektryk
      Z racji, że elektryczne siłowniki w kombajnach są dość chodliwym towarem w sezonie żniwnym, to może moja mała porada zaoszczędzi komuś odrobinę kasy i nerwów jak plony czekają na omłot, a my musimy latać po okolicznych szrotach.
      Na początku tylko wspomnę, że w pierwszej kolejności warto wymienić uszczelniacz na tłoczysku, wylać wodę z siłownika i dać w to miejsce smaru.
      Jeżeli po tym zabiegu dalej jest problem z siłownikiem to sprawdzamy, czy silnik działa podłączając go na krótko. tu chyba nie trzeba wyjaśnień. Jeżeli siłownik na krótko działa, a z magiczną kostką już nie to warto do niej zajrzeć i przekonać się co jest w środku. A okazuje się, że wiele tam nie ma. Raptem 2 diody i przekaźnik. Cewka przekaźnika zasilana jest przez 2 diody połączone przeciwsobnie a każda z nich jest podłączona równolegle do kontraktonu, który jest normalnie zwarty. Zasada działania jest banalnie prosta, jak podłączymy zasilanie to zasilanie przekaźnika idzie przez jedną diodę , ale przez drugą nie przejdzie bo jest odwrotnie wpięta i tu do akcji wchodzi kontrakton. Dopóki siłownik nie dojdzie do skrajnej pozycji jest on zwarty. Jak mamy skrajną pozycję kontrakton się rozwiera i siłownik staje. Żeby siłownik poszedł w drugą stronę wystarczy podać kostce napięcie o odwrotnej polaryzacji. Wtedy dioda z kontraktonem który był rozwarty zaczyna przewodzić natomiast druga nie przewodzi, ale za to jest zwarta przez drugi kontrakton dopóki nie dojedzie do drugiej skrajnej pozycji. I tyle tu filozofii.
      Teraz to co może się popsuć:
      1.Mogą puścić luty ze starości lub od przegrzania się zaśniedziałych wsuwek. Tu naprawa jest prosta. Wsuwki czyścimy lub wymieniamy i poprawiamy luty. Na zdjęciu jedna wsuwka całkiem wypadła.

      2. Może uszkodzić się przekaźnik. Oryginał raczej trudno dostać od ręki, ale nic nie stoi na przeszkodzie, żeby zamontować tam przekaźnik "świateł do malucha"  12v 30A wystarczy. Oryginał jest co prawda ze stykiem przełączalnym, ale tak naprawdę wystarczy nam styk normalnie otwarty.
      Nowy przekaźnik możemy podłączyć na przewodach według poniższego obrazka:

      3. Diody raczej będą sprawne, ale możemy je sprawdzić multimetrem ustawionym na symbol diody. Czarna sonda tu gdzie mamy pasek, czerwona z drugiej strony. Jak miernik pokaże ok 600-700 (wynik w mV) to dioda sprawna. Do pomiaru trzeba odłączyć kontrakton lub wylutować diodę.
      4. Kontraktony badamy omomierzem lub "brzęczykiem" mają być zwarte i rozwierać po zbliżeniu magnesu.
      Opis zrobiony po pewnym czasie, więc zastrzegam prawo do drobnych nieścisłości. Jak znajdę zdjęcia gotowej przeróbki to dorzucę.
    • Przez janek68
      Przy ruszaniu z miejsca ciągnikiem case maxum 110mx  przy obrotach silnika poniżej 1200 ob/min słychać metaliczne  uderzenie z okolicy skrzyni biegów, natomiast przy ruszaniu powyżej 1200 obr/min jest ok. Czy ktoś miał taki przypadek proszę o pomoc.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...
v