kingkenny131092

Pomoc w obsłudze Renault Ares 825

Polecane posty

witejus    8522

i taki mam GA12 w moście tylko trochę zamieszałeś mi w głowie postami w temacie Renault płyny eksplatacyjne dzięki9_9

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
hibertusik    10

Witam ktoś troszkę rozmija się  z prawdą odnośnie olejów ,że tylko oleje 10w40 a nie 10w30.

Oleje 10w40 są to oleje przekładniowo-hydrauliczno silnikowe  STOU,mogą być jak najbardziej.

Natomiast oleje 10w30 są przekładniowo-hydrauliczne  UTTO deykowane do takich przekładni.

oleje dedykowane np do claasa to 10w30    elf GA12 .          odpowiedniki to np;total mpv 10w30, SHELL SPIRAX 10w30, fusch agrifarm utto 10w30.  

Serwis claasa znajomemu do nowych ciągników zalewa shela spiraxa 10w30 ,tak że są odpowiednie.

natomiast oleje 10w40 STOU są bardziej uniwersalne,bo i do silnika,ale ktoś się może przyczepić że jak do wszystkiego to i do d*py (to tak żartem).

pozdrawiam forumowiczów,

Edytowano przez hibertusik

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
tomo12    373
Tylko klasa 10w30, 10w40 jest to klasa lepkościowa dla silników, nie dla przekładni :) Albo ja coś źle rozumiem. Dla przekładni normą jest Gl4 85w-90 np?

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
AlaCapone    5015
11 godzin temu, hibertusik napisał:

Witam ktoś troszkę rozmija się  z prawdą odnośnie olejów ,że tylko oleje 10w40 a nie 10w30.

Oleje 10w40 są to oleje przekładniowo-hydrauliczno silnikowe  STOU,mogą być jak najbardziej.

Natomiast oleje 10w30 są przekładniowo-hydrauliczne  UTTO deykowane do takich przekładni.

oleje dedykowane np do claasa to 10w30    elf GA12 .          odpowiedniki to np;total mpv 10w30, SHELL SPIRAX 10w30, fusch agrifarm utto 10w30.  

Serwis claasa znajomemu do nowych ciągników zalewa shela spiraxa 10w30 ,tak że są odpowiednie.

natomiast oleje 10w40 STOU są bardziej uniwersalne,bo i do silnika,ale ktoś się może przyczepić że jak do wszystkiego to i do d*py (to tak żartem).

pozdrawiam forumowiczów,

Kolego hibertusik: Nie wiem co bierzesz, ale bierz połowę! :D
Dlaczego? – bo mieszasz pojęcia i piszesz kłamstwa! Żadne Twoje wyżej cytowane zdanie nie jest prawdziwe - a szkoda.

Po pierwsze:

11 godzin temu, hibertusik napisał:

Oleje 10w40 są to oleje przekładniowo-hydrauliczno silnikowe  STOU,mogą być jak najbardziej.

Natomiast oleje 10w30 są przekładniowo-hydrauliczne  UTTO deykowane do takich przekładni.

To nieprawda - MIESZASZ POJĘCIE LEPKOŚCI OLEJU Z JEGO PRZEZNACZENIEM!

STOU (Super Tractor Oil Universal) – to oleje silnikowo-przekładniowo-hydrauliczne, czyli uniwersalne.
UTTO (Uniwersal Tractor Transmission Oil) – to oleje przekładniowo-hydrauliczne (nie nadają się do stosowania w silnikach).
Nazwa oleju (STOU, czy UTTO) mówi nam o przeznaczeniu oleju a nie o jego lepkości. Oleje STOU i UTTO MOGĄ BYĆ KAŻDEJ LEPKOŚCI!

 

Po drugie:

11 godzin temu, hibertusik napisał:

oleje dedykowane np do claasa to 10w30    elf GA12 .          odpowiedniki to np;total mpv 10w30, SHELL SPIRAX 10w30, fusch agrifarm utto 10w30. 

Nie ma takich olejów na kuli ziemskiej i w całym poznanym nam wszechświecie! Norma J306 NIE PRZEWIDUJE TAKIEJ LEPKOŚCI!

 

Po trzecie:

11 godzin temu, hibertusik napisał:

Serwis claasa znajomemu do nowych ciągników zalewa shela spiraxa 10w30

Nie ma takiego oleju na kuli ziemskiej i w całym poznanym nam wszechświecie! I po wtóre klasa lepkości 10W30 dotyczy tylko i wyłącznie olejów stosowanych w silnikach (norma J300), zaś tenże jest olejem UTTO, więc TA NORMA GO NIE DOTYCZY! Poprawny zapis powinien brzmieć: "85W" (norma J306) a nie "10W30".

 

Nie będę wprowadzał bardziej fachowych sformułowań, bo dla większości będzie to i tak „czarna magia”. Radzę na przyszłość zapoznać się z literaturą fachową i nie pisać byle czego. Życzę powodzenia w czytaniu.

12 godzin temu, tomo12 napisał:

Tylko klasa 10w30, 10w40 jest to klasa lepkościowa dla silników, nie dla przekładni :) Albo ja coś źle rozumiem. Dla przekładni normą jest Gl4 85w-90 np?

Tak, dobrze zrozumiałeś - tylko dla większości ta wiedza przerasta ich zdolności poznawcze, czyli wszelkie możliwości ludzkiego mózgu, które pozwalają nam poznawać otaczający świat oraz zapisywać i przetwarzać informacje o nim w umyśle.

*GL 4 - to klasa jakościowa oleju.

  • Thanks 2

"Nie dyskutuj z głupszym, bo sprowadzi Cię do swojego poziomu i pokona swoim doświadczeniem!" - ciągle muszę o tym pamiętać.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
tomo12    373
Tak, tak o tym, że GL-4 to klasa jakościowa wiem. Chciałem tylko napisać dla lepszego przestawienia :)

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
hibertusik    10

Nic nie biorę i nie brałem,natomiast co do pisania prawdy to tylko powielam  oznaczenia  z opakowań danych olei.

Dziwnym trafem oleje utto,stou oprócz wielu oznaczeń mają też oznaczenie  10w30 lub 10w40  lub   inne wartości,  ja tego nie wymyśliłem.

Dla mnie ważne aby dany olej miał homologację danego producenta np; CASE MS-1210,MASSEY FERGUSSON M1145,1143    czy podobne .

Więc pretensje to do producenta  olei      ;na potwierdzenie kilka linków

https://sklep.intercars.com.pl/produkty/271817-olej-przekladniowy-shell-spirax-s4-txm-10w30-spirax-s4-txm-10w30-20l

http://www.orlenoil.pl/PL/NaszaOferta/Produkty/Strony/PLATINUM_AGRO_UTTO_10W-30.aspx

http://olejefuchs.pl/fuchs-agrifarm-stou-10w-30-5ltr.html

http://olejefuchs.pl/fuchs-agrifarm-stou-mc-pro-10w40-5ltr.html

https://esklep.pesta.com.pl/total-dynatrans-mpv-20l.html

 

 

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
AlaCapone    5015

Norma J 306 odnosząca się olejów przekładniowych, w tym także UTTO przewiduje następujące klasy lepkości: 70W, 75W, 80W, 85W, 80, 85, 90, 110, 140, 190, 250 - są możliwe także kombinacje dla olejów "wielosezonowych" w postaci np: 80W-90 lub 75W-90, itd. ...

Norma J 300 odnosząca się do olejów silnikowych oraz STOU następujące klasy lepkościowe: 0W, 5W, 10W, 15W, 20W, 25W, 8*, 12*, 16*, 20, 30, 40, 50, 60. Tu także możliwe są kombinacje dla olejów wielosezonowych w postaci: 10W 30, 15W 40, itd. …

Wprowadzono taką nomenklaturę, aby samo oznaczenie „mówiło” jednoznacznie, z jakim olejem mamy do czynienia. Innych nie ma a jeśli ktoś twierdzi inaczej, mija się z prawdą. Zapis klasy lepkości oleju w postaci „10W-30”, czy „10W-40” dla oleju przekładniowego oraz UTTO jest niepoprawny. Znam sprawę i boli mnie to, ale nie powielaj błędów producentów olejów i nie myśl, że czepiam się Ciebie. Staram się rozmawiać z producentami, dystrybutorami i uczulać na takie zapisy. Na początku buntują się i stawiają, ale później, po kilku rozmowach schodzą z tonu i starają się poprawić błędy, ale to trwa – nic na to nie poradzę.

* - wprowadzono od 2015 roku

  • Thanks 2

"Nie dyskutuj z głupszym, bo sprowadzi Cię do swojego poziomu i pokona swoim doświadczeniem!" - ciągle muszę o tym pamiętać.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Bądź aktywny! Zaloguj się lub utwórz konto

Tylko zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony

Utwórz konto

Zarejestruj nowe konto, to proste!

Zarejestruj nowe konto

Zaloguj się

Posiadasz własne konto? Użyj go!

Zaloguj się

×
×
  • Utwórz nowe...
Agrofoto.pl Google Play App

Zainstaluj aplikację
Agrofoto
na telefonie

Zainstaluj