Skocz do zawartości
News
kingkenny131092

Pomoc w obsłudze Renault Ares 825

Polecane posty

Witam, zakupiłem własnie ciągnik Renault Ares 825 z 2000r , i chciałbym prosić bardziej obeznanych uzytkowników ciągników Renault o pomoc w nauce obsługi tego ciągnika. Może jesteście w stanie dac mi jakies wskazówki co do użytkowania , eksploatacji czy serwisowania tego ciągnika?

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
AlaCapone    5001

Zadawaj konkretne pytania i nie za wiele na raz. :D
To, co napisałeś może świadczyć, że masz ...naście lat i nie masz na dzień dzisiejszy żadnego pojęcia o obsłudze ciągnika rolniczego. Do dzieła.

  • Like 1
  • Haha 1

"Nie dyskutuj z głupszym, bo sprowadzi Cię do swojego poziomu i pokona swoim doświadczeniem!" - ciągle muszę o tym pamiętać.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

heh, nie no sory, mam 25 lat i poprostu przesiadam sie z Case 1056xl na Aresa i jest to duży przeskok :)  więc może na początek jaki olej przekładniowy powinienem wlać do tego typu ciagnika? skrzynia POWERshift

 

 

Edytowano przez kingkenny131092

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Wiadomość z agroFakt.pl

AlaCapone    5001

Na oleju nie oszczędzaj, bo zemści się w krótkim czasie!

Klasa jakości:
GL-4 - jeśli chodzi o przydatność oleju jako przekładniowego (wg API), HVLP- jeśli chodzi o przydatność oleju jako hydraulicznego (wg DIN 51524)
Klasę lepkości:
10W40 - w naszych krajowych warunkach klimatycznych (wg SAE)
Wskaźnik lepkości oleju powinien wynosić minimum 150.

Osobiście stosuję oleje FUCHS-a Agrifarm STOU MC 10W40, ale dobre są oleje z logiem CLAAS-a (Agrishift GA 12), ELF (Tractelf bf 16) lub SHELL.

*Prześledź temat: https://www.agrofoto.pl/forum/topic/75872-ciągniki-renault-płyny-eksploatacyjne/?page=22

  • Like 2

"Nie dyskutuj z głupszym, bo sprowadzi Cię do swojego poziomu i pokona swoim doświadczeniem!" - ciągle muszę o tym pamiętać.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Dziękuje to bardzo pomoże, następne pyatnia to czy można wyregulowac, skalibrować ,, ostrośc " zmiany biegów bo delikatnie szarpie oraz czy jest jakas instrukcja obsługi TCE20? 

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
AlaCapone    5001

Nie zajmuję się Aresami, bo nie posiadam. Można skalibrować, ale trzeba wymienić oleje i filtry - trzeba wykonać należycie.
Poczytaj tematy o Aresach: https://www.agrofoto.pl/forum/topic/90553-claas-ares-836-rz-problem-z-ruszaniem-i-wspomaganiem/ i inne traktujące kalibrację skrzyni.
TCE 20 - poczytaj: https://www.agrofoto.pl/forum/topic/75574-renault-ares-rx550-sterownik-podnośnika-tce-10/ i inne.

 

  • Like 2

"Nie dyskutuj z głupszym, bo sprowadzi Cię do swojego poziomu i pokona swoim doświadczeniem!" - ciągle muszę o tym pamiętać.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
tomo12    80
Przekładniowy 10w40? Dla mnie w Białymstoku w sklepie Claasa deklarował 10w30 i nic innego do Claasa 816 :) Oferował Shella za 14-15zl, a Claasa po 18-19zl

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
AlaCapone    5001

Nie takie rzeczy ludziom wciskają. Napisz jaki olej Ci sprzedali? - a powiem Ci co jest wart (tylko pełna nazwa).

  • Like 1

"Nie dyskutuj z głupszym, bo sprowadzi Cię do swojego poziomu i pokona swoim doświadczeniem!" - ciągle muszę o tym pamiętać.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
tomo12    80
Jeszcze nie kupowałem. Jechałem z zamiarem właśnie z przekonaniem że powinien iść 10w40, tak jak czytałem na forum. Ale co, kupować jakby co 10w40, tak?

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
AlaCapone    5001

Klasa lepkości oleju 10W 40 dotyczy olejów silnikowych i STOU, czyli uniwersalnych. Oleje STOU można stosować w przypadku większej liczby pojazdów, gdzie zalewa się takie same oleje (ze względu na oszczędności), ale tylko dobrej klasy jakości.
Lepszym wyborem jest kupowanie olejów hydrauliczno-przekładniowych, a więc specjalnie do tego stworzonych. I tu, jak napisałem poprzednio są specjalne oleje przeznaczone do tychże przekładni: CLAAS Agrishift GA 12ELF Tractelf BF 16.
Tak na dziś.

  • Thanks 2

"Nie dyskutuj z głupszym, bo sprowadzi Cię do swojego poziomu i pokona swoim doświadczeniem!" - ciągle muszę o tym pamiętać.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
AlaCapone    5001

Sporo ...:D około 140l.

  • Haha 2

"Nie dyskutuj z głupszym, bo sprowadzi Cię do swojego poziomu i pokona swoim doświadczeniem!" - ciągle muszę o tym pamiętać.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
tomo12    80
Przepraszam, źle się wyraziłem nieco. od samego początku pisalem tylko i wyłącznie olejach hydrauliczno-przekladniowych. Ale co, do skrzyni olej 10w40, nie 10w30? Przekładniowy oczywiście :) Przy okazji zmieniałbym także w polmocie olej na jednakowy. Tylko tam oryginalnie idzie 80w90 Gl4. Nie byłoby problemu zalewając go przekładniowym 10w40? Z tego co też się orientowałem, bo wycieka u mnie z tylnego WOM'u. Żeby wymienić uszelniacze muszę spuszczać cały olej. I tutaj mam pytanie widać, że tam było już rozkręcane, więc zapewne uszczelniacz był wymieniany. Wymieniać ponownie na oryginał, czy tak jak ludzie pisali dopasowywać nieco mniejszy polski? Z góry dziękuję za pomoc :)

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
AlaCapone    5001
13 minut temu, tomo12 napisał:

Przepraszam, źle się wyraziłem nieco. od samego początku pisalem tylko i wyłącznie olejach hydrauliczno-przekladniowych. Ale co, do skrzyni olej 10w40, nie 10w30? Przekładniowy oczywiście :) Przy okazji zmieniałbym także w polmocie olej na jednakowy. Tylko tam oryginalnie idzie 80w90 Gl4. Nie byłoby problemu zalewając go przekładniowym 10w40? Z tego co też się orientowałem, bo wycieka u mnie z tylnego WOM'u. Żeby wymienić uszelniacze muszę spuszczać cały olej. I tutaj mam pytanie widać, że tam było już rozkręcane, więc zapewne uszczelniacz był wymieniany. Wymieniać ponownie na oryginał, czy tak jak ludzie pisali dopasowywać nieco mniejszy polski? Z góry dziękuję za pomoc :)

Odsyłam do lektury tematu poświęconego specjalnie płynom Renault: https://www.agrofoto.pl/forum/topic/75872-ciągniki-renault-płyny-eksploatacyjne/?page=22
Klasa lepkościowa oleju
Klasa lepkości wyrażona w postaci: "10W 40" lub "10W 30" dotyczy olejów silnikowych i STOU, zaś dla olejów hydrauliczno-przekładniowych wyrażona będzie w sposób: "80W90".

Lejcie co chcecie, ale ja nie polecam oleju 10W 30 - choć byli już na forum "sprawni inaczej" co pisali, że leją przepracowany i nic się nie dzieje. Co kto lubi. Przekładniowego 10w40 nie znajdziesz.
Wszystkiego nie musisz spuszczać jeśli staniesz pochyło, czyli tyłem wyżej. Zachęcam do kupienia oryginału. Wybór należy do Ciebie.

 

12 minut temu, kingkenny131092 napisał:

no właśnie gdzies pisało że 145l i chciałem sie upewnić, dzięki :)

 

Jeśli zalejesz 5l więcej, czy mniej nic się nie stanie.

  • Like 2

"Nie dyskutuj z głupszym, bo sprowadzi Cię do swojego poziomu i pokona swoim doświadczeniem!" - ciągle muszę o tym pamiętać.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
tomo12    80
Przeczytałem zarówno ten temat, jak i na innych stronach. Jeżeli wybrałbym Shell spirax S4 txm lub Fuchs utto MP to byłby dobry wybór :)? @kingkenny131092 Odezwij się do mnie na PW wieczorem to wyśle Ci instrukcję od Claas'ow 816, 826, 836, którą znalazłem na internecie :)

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
AlaCapone    5001

Spirax S4 TXM zalecany jest do użycia tam, gdzie wymagana jest norma (SAE J 306) 85W, zaś FUCHS AGRIFARM UTTO MP - dla normy (SAE J 306) 75W-80.
Wniosek: FUCHS będzie lepszym wyborem.

*Tak w największym skrócie.

  • Like 2

"Nie dyskutuj z głupszym, bo sprowadzi Cię do swojego poziomu i pokona swoim doświadczeniem!" - ciągle muszę o tym pamiętać.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
tomo12    80
Dzięki wielkie, za wszelkie porady. Czy może lepiej jeszcze jakiś inny olej? Bo temat olei jest mi jeszcze obcy.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
AlaCapone    5001

Do czego chcesz go zastosować?

  • Like 2

"Nie dyskutuj z głupszym, bo sprowadzi Cię do swojego poziomu i pokona swoim doświadczeniem!" - ciągle muszę o tym pamiętać.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Atari    4
3 godziny temu, AlaCapone napisał:

Do czego chcesz go zastosować?

Do skrzyni w Aresie 610

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
AlaCapone    5001

Do starszych modeli Renault produkowanych do 1988 roku jak najbardziej polecam, do nowszych już tak średnio. Do Aresa nie polecam ze względu na klasę lepkościową.

Olej TOTAL DYNATRANS MPV ma następujące parametry: Klasa jakościowa: wg API GL-4, czyli wystarczająco, ale klasa lepkościowa: wg SAE J306 tylko 80W.

  • Like 2

"Nie dyskutuj z głupszym, bo sprowadzi Cię do swojego poziomu i pokona swoim doświadczeniem!" - ciągle muszę o tym pamiętać.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Atari    4

Czy użytkowanie ciągnika na takim oleju może przynieść jakieś przykre skutki?

Powiem szczerze, że mam taki zalany od roku. Wziąłem go jako polecanego przez sprzedawcę no i zmylony konfiguratorem oleju w sieci wg. którego miał pasować.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
witejus    296

Ala jaki olej polecasz do przedniej osi R 120-54  92r w skrzyni mam Agrishift GA12 , może być ?

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
AlaCapone    5001
33 minuty temu, Atari napisał:

Czy użytkowanie ciągnika na takim oleju może przynieść jakieś przykre skutki?

Powiem szczerze, że mam taki zalany od roku. Wziąłem go jako polecanego przez sprzedawcę no i zmylony konfiguratorem oleju w sieci wg. którego miał pasować.

Podczas ciężkiej pracy po rozgrzaniu oleju olej może sprawiać problemy z ciśnieniem oraz szybciej ulegnie zużyciu, czyli straci właściwości smarne.

 

27 minut temu, witejus napisał:

Ala jaki olej polecasz do przedniej osi R 120-54  92r w skrzyni mam Agrishift GA12 , może być ?

Do skrzyni jak najbardziej odpowiedni i zalecany. Do przedniej osi dla ciągników Renault produkowanych pomiędzy 1988 a 2003 rokiem może być ten, co masz w skrzyni a mianowicie: CLAAS AGRISHIFT GA 12.

  • Like 3

"Nie dyskutuj z głupszym, bo sprowadzi Cię do swojego poziomu i pokona swoim doświadczeniem!" - ciągle muszę o tym pamiętać.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Bądź aktywny! Zaloguj się lub utwórz konto

Tylko zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony

Utwórz konto

Zarejestruj nowe konto, to proste!

Zarejestruj nowe konto

Zaloguj się

Posiadasz własne konto? Użyj go!

Zaloguj się

  • Podobna zawartość

    • Przez ares550ares
      Witam mam problem z ciagnikiem renualt ares 550 98r skrzynia quadishift  mianowicie nie przęłacza mi na zółwia, Ciagnik caly czas pracuje na zającu, biegi wchodzą bardzo dobrze  został zmieniony czujnik (zółw-zając)  na nowy wraz z wiązką, ale to nic nie dało  problem nadal jest taki sam . Ktoś moze podpowie gdzie szukac przyczyny ?
    • Przez Grzes1986
      Witam!
      Ostatnio w mojej renówce 103.14 zauważyłem wyciek oleju z silnika spod jednej z tych zaślepek w bloku co na fotce zamieściłem. Czym to jest uszczelnione? Oring, silikon, na wcisk? I czy trudno wyszarpać tą zaślepkę z bloku, bo to akurat ta franca co za pompą hydrauliki jest cieknie i kiepski dostęp do niej jest.

    • Przez rolnik_profil
      Jak w temacie. Jest problem z guzikiem w joysticku do zmiany biegów. Guzik chodzi bardzo ciężko i nie odskakuje. Jak się do tego dobrać ? Co mogło się uszkodzić? Może sprężyna wyskoczyła ?jak to się fachowo nazywa ?

    • Przez Tobiasz912
      Witam, od jakiegos czasu jestem posiadaczem Claasa Ares 567ATZ z 2006r. Ostatnio zaczely pojawiac sie  2 bledy - 324 i 325. Skutkuje to tym ze nie mogę przechodzic miedzy zakresami ABCD. Bledy wyskakuja co jakis czas z reguly razem. Mruga tez kontrolka akumulatora z piorunem bez sygnalu dzwiekowego. Alternator sprawdzalem i jest sprawny. Ktos wie co oznaczaja te bledy i co w ogole jest grane ? Z gory dziekuje za pomoc. 
    • Przez BobsMF
      Witam jak w temacie raz działa raz nie działa obrotomierz, alternator zrobiony i sprawdzony. Dodam jeszcze że w czasie gdy nie działa obrotomierz zaświecaja się kontrolki od oleju i zapchanego filtra.
×

Ważne informacje

Używamy plików cookies, aby poprawić funkcjonowanie strony Agrofoto.pl. Pliki cookies dopasowują treść strony, w tym wyświetlanych reklam, do indywidualnych potrzeb i zainteresowań użytkownika, pozwalają nam również zrozumieć, w jaki sposób korzystasz z naszej strony. Korzystanie z Agrofoto.pl bez zmiany ustawień dotyczących cookies oznacza, że będą one zamieszczane w Twoim urządzeniu końcowym. Możesz dokonać w każdym czasie zmiany ustawień dotyczących cookies. Więcej szczegółów w naszej Polityce prywatności i plików cookies.