Skocz do zawartości

Rekomendowane odpowiedzi

Opublikowano (edytowane)
Dnia 30.10.2021 o 22:14, mtz3 napisał:

Panowie co może być przyczyną piszczenia z okolic sprzęgła, gdy wcisną pierwszy stopień pisk ustaje, łożysko oporowe? Dodam że wszystko nasmarowane 

Mam pytanie czy udało się Panu wyjaśnić przyczynę tych pisków ponieważ mam to samo zjawisko u siebie w ciągniku

Edytowane przez marekcechini
Opublikowano

Panowie czy ktoś próbował wymienić pedał sprzęgła bez rozpoławiania? W C-360 jest to trudne ale da się przez okienko rewizyjne od regulacji sprzęgła.

W C-330M okienko jest większe niż w zwykłej C-330, widełki są skręcone na śrubę do której ktoś z małymi rękoma dotarł by raczej. Ktoś może sprawdzał kiedyś to?

Opublikowano

A cóż to się stało , że pedał jest do wymiany ? To jest element nie do zdarcia. Pomijając to , może i dało by się go wyjąć , ale nie ma mowy aby go zamontować . Samo rozpolowienie zajmuje ok godziny 

Opublikowano

Więc tak śrubę by jakoś odkręcił ale nie ma szans odgiąć blaszki zabezpieczającej ją. Więc jest to nie wykonalne jednak. Temat do kosza ;)

No pedał nie do zdarcia ale w M są dwa rodzaje. Ten zwykły i ten drugi z końcówki produkcji który jest inaczej wygięty żeby nie zawadzał do ramienia kolumny kierownicy na układzie z jednym drążkiem (kolumna C-360 wychodziły z fabryki na tym na samym końcu 91 i 92 rok bodajże). U mnie jest zwykły a mam kolumnę od C-360 i pasowało by ją zagospodarować. Do wymiany tego rozpoławiać ciągnik trochę słabo. Przy remoncie sprzęgła jak już wymiana.

Opublikowano (edytowane)

witam, pedał sprzęgła przestał odbijać do samej góry tylko leży na pierwszym stopniu a po za tym sprzęgło działa normalnie, to może być ta sprężynka 0050 01-967 0 ? jak to wymienić? 

Edytowane przez Maniek101
Opublikowano

Oj tam oj tam, przy okazji rozpoławiania sprawdziłbym też stan ogólny samego sprzegła, łożyska wyciskowego, wieńca zębatego tego małego łożyska co podpiera wałek pierwszego stopnia, uszczelnienie ewentualnych wycieków. Skoro będzie rozjechany warto przy okazji sprawdzić ;)

  • Thanks 1
Opublikowano

Witam chciałbym wyregulowac sprzegło ursus 360 łapki i zeby zrobić to w maire dobrze mysle kupić szczelinomierz pomożecie jaki wybrac bodajze musi byc 4mm i 10mm pierszy i drugi stopień?

Opublikowano

Mam zrobiony tak samo, tylko z połamanych chwytów wierteł. Wszystko fajnie pod warunkiem że łożysko nie jest wydarte.

 

A tak przy okazji. W c 330 z turem w oborze sprzęgło ustawię wg książki i fajnie działa. Po jakimś czasie, kilku m-cy sprzęgło się ślizga. Skok jakowy jest kilka cm, luz na łapkach też, łożysko się nie kręci na postoju a jednak na 4  ciągnik w czasie jazdy zwalnia lub staje. Zależy od podłoża.  Jak ustawie większy luz, pomimo że łapki i tal nie dotykały łożyska, sprzęgło zaczyna brać niżej i ciągnie jak głupi. Nie umiem tego wytłumaczyć, bo co da zmiana luzu jeśli i tak przy początkowym ustawieniu jest zapewniony luz? 

Opublikowano

Witam wymieniliśmy sprzęgło w ursusie c330 na nowe i okazało się ze wałek mocy wom nie chce działać. Sprzęgło zostało wyregulowane 1 i 2 stopień. Jaka to może być przyczyna . Czyżby tarczki były do wymiany. Wyskakuje tez 6 bieg dlaczego ? Zaznaczam ze te problemy pojawiły się dopiero po wymianie sprzęgła na nowe. Dzięki za pomoc 💪

Opublikowano
Dnia 23.07.2023 o 07:42, superfarmer02 napisał:

Wom nie działa w sensie co się dzieje, nie chce się włączyć, zgrzyta, włącza się a nie kręci? Napisz coś więcej. Wyskakujący bieg nie ma nic do sprzęgła 

Włącza się ale nie kręci 

Opublikowano

Hej, mam mały problem, zrobiłem remont sprzęgła tzn. wymienione tarcze, łożysko wyciskowe, łożyska w wałkach i w kole zamachowym, uszczelniacze. Wszystko było dobrze dobrze do czasu gdy ciągnik dostał chwilowego przeciążenia na kołach na biegach polowych, od tej pory sprzęgło popiskuje, ćwierka przy normalnej jeździe i na luzie, dopiero jak się wciśnie sprzęgło I i II stopień przestaje ćwierkać. Regulacja łapek nie pomaga. Biegi wchodzą normalnie. Przy montażu sprzęgło wrzucone na wałki i skręcane przez okienko. Macie może jakiś pomysł jaka może być przyczyna ?

Opublikowano

łożysko przesmarowane, ale ono chyba by popiskiwało jak by się wciskało sprzęgło a tu sytuacja odwrotna, szczelina między łapkami a łożyskiem ustawiona na 7 i 14 mm, dla próby łapki też ustawiłem dużo dalej oraz dużo bliżej od łożyska i w każdym wypadku popiskuje, chociaż już sam nie wiem czy to z samego sprzęgła dochodzi hałas czy gdzieś bliżej skrzyni, linka mth też przesmarowana i to nie ona... 

Opublikowano

Jeżeli nie łożysko to zapewne popiskują bolczyki od drugiego stopnia . Często w C330 brak jest osiowości pomiędzy silnikiem i skrzynią. Właśnie po wymianie łożysk na wałku 2-go stopnia powstają naprężenia ,o ile tarcze dociskowe nie mają luzu na "uszach " i w otworach pod śruby to jest ok ,a jeżeli jest zużycie w tych miejscach tarcza dociskowa "pracuje" w czasie obrotu względem pokrywy sprzęgła - bolczyki ( kołki ) się  obracają i piszczą. To tylko moja teoria,aczkolwiek może być to tez efekt wadliwego wykonania tarczy sprzęgła.

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
  • Podobna zawartość

    • Przez abuk14
      Mam kilka pytań dotyczących ładowacza czołowego do Ursusa C-330 M.
      1. Na co zwracac uwagę przy zakupie ( byc może będzie używany)
      2. Jeśli nowy to jakiej marki wybrac??
      3.Czy naprawdę tak ciężko się kreci kierownicą prz zwożeniu bel słomy ( o obornik nawet nie pytam)??
    • Przez pablo21
      Ostatnio przeglądałem katalog częci z Grene i widziałem pompę hydrauliczną do c-330 wzmocnioną czym ona różni się od zwykłej, jaki ma wydatek, i co da jej założenie w ciapku(będzie szybciej podnosił?)
       
      Od kiedy to się pisze pąpa?
    • Przez vitoma
      Czesc
       
      Czy moge zamiast zalecanego Hipola 6 uzyc do C330/360 oleju przekladniowego klasy 80W90 "zachodnich" firm ? Np. castrol, elf, mobil, valvoline ?
       
      oczywiscie planuje calkowita wymiane oleju. do tej pory byl zalany hipol 6.
       
      Z tego co widze to obecnie produkowany przez Orlen Hipol 6 rowniez ma klase 80W90, i jakis oznaczenie GL-4 . Nie wiem co ono oznacza.
       
      Jest tez olej Orlen Agro 80W90.
       
      Czy wszystkie wymienione moga zastapic orginalnego Hipola 6 podczas wymiany?'
       
      dzieki
      pozdrawiam
      Piotrek
    • Przez AdrianWasiak
      Mam ursusa c-330m 1800mth z 89r orginał zadbana narazie nie sprzedaje ale chętnie zamienię na coś większego np. Zetor 5011/5211 7011/7211 Case 685xl/745xl lub MF czterocylindrowy itp. rozważę różne propozycje jak nikt się nie zgłosi to na wiosnę będzie na sprzedaż.Zdjęcia w mojej galerii.
    • Przez Awek
      witam , od pół roku posiadam ursusa 1224 i od początku był problem z podnosnikiem , nie podnosił agregatu siewnego tzn podnosił na pełnym gazie a jak ujmowałem gazu to zaraz opuszczał , pojechałem na pole i po chwili nie chciał opuscić  albo nie chciał podnieść , jak jechałem drogą to na całym gazie bo zaraz opuscił i problem był z podniesieniem nawet gazowanie nic nie dało , więć wymieniłem pompe na wzmacnianą nową , nowy tłok i cylinder , rozdzielacz po regeneracji ,filtry nowe , oleju jest max , i to samo więć pomysłem ze rozdzielacz moze jest trafny więc oddałem na gwarancje i stwierdzili ze jest dobry i to samo , wie moze ktos co jeszcze moze być nie tak ? i na pokrywie podnośnika od strony fotela  są dwa otwory w jeden jest wkręcony korek a drugi otwór jest wkręcona sruba która wchodzi w rozdzielacz zwykła sruba z otworem i tak mysle czy nie powinno być tam jakiegoż zaworu , bo miałem dwóch mechaników i kazdy mówi jedno (panie jak wszystko nowe to nie wiem co moze być ) i tyle aby wiem  z góry dzięki za odp
×
×
  • Dodaj nową pozycję...
v