tvt

zetor 7540 8540 9540 10540

Polecane posty

Petekw    3

Dzis kiepska pogoda przynajmniej w wielkopolsce takze mam czas. Więc Zrobie jak sugerowales. Podladuje akumulator i odlacze plusowa kleme. I zobaczymy jak postoi do niedzieli co bedzie. Akumulator ma dopiero 2 lata ale wszystko mozliwe ze zdycha powoli.


Zetor 8540
MF 365
Ursus C-360 3P

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Marciano    7

w moim 9540 mam mechaniczne załączanie blokady mostu, chciałem przerobić je na elektr-pneumatyczne jak jest w nowszych modelach załączanie, idzie wiosna na pewno się wiele razy przyda, praca była by sprawniejsza, potrzebuje namiarów na sklep z częściam gdzie mógł bym dostać wszystkie potrzebne części, przełączniki itp, oraz jakiś schemat podłączenia.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Gago    0

Petekw@ a prąd wyłanczasz tym elektrowłacznikiem z przodu maski czy nie? ;)


Zetor Team
Posiadacze i sympatycy Zetorów zapisujcie się do klubu: www.agrofoto.pl/forum/topic/50791-klub-posiadaczy-zetorow

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Petekw    3

No jeszcze nigdy nim nie wyłączałem. Ale od paru dni ciągnik stoi w przechowalni gdzie jest zawsze na plusie i odpala. I podejrzewam ze moj akumulator zdycha. Zreszta ktoś mi juz podpowiadał ze tak moze byc. Akumulator 2 lata i zwloki. Smieci teraz robią i tyle. A tak swoja drogą to w strasznie glupim miejscu zrobili ten wyłącznik prądu w tej serii ciągników. Trzeba przod maski otwierac zeby sie do niego dostac!


Zetor 8540
MF 365
Ursus C-360 3P

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Gago    0

No wyłącznik to wogóle nie jest umyślany ;) A kolega miał trak ja Ty tylko że w MTZ-cie i wymienił wyłącznik prądu a podobnie miał jak u Ciebie ale skoro mówisz że akumulator to może też być i to jeśli chodzi o włacznik prądu to jakieś 70 zł kosztuje oryginalny Zetorowski nie żadna podróba :)


Zetor Team
Posiadacze i sympatycy Zetorów zapisujcie się do klubu: www.agrofoto.pl/forum/topic/50791-klub-posiadaczy-zetorow

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
zef    0

mam pytanie posiadam zetora 10540 strasznie piszczy co to morze być

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
zef    0

mam pytanko posiadam zetora 10540 mam problem bo bardzo mi piszczy co to morze być.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Petekw    3

A piszczy non stop. Czy jak sie olej nagrzeje to przestaje??? Piszczy na wolnych obrotach też??

U mnie też ostatnio turbina troche zaczeła piszczeć ale tylko za nim sie olej nagrzeje. Może u ciebie jest podobnie?


Zetor 8540
MF 365
Ursus C-360 3P

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
zef    0

piszczy prze cały czas na małych obrotach nie tak bardzo ale jak dodasz gazu to piszczy

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
mateusz3547    0

kolego Petekw ja mam takiego samego zetora ale ja miałem zepsute świece zarowe a w twoim problemie to może być ze masz gdzieś zwarcie i ci ucieka prąd albo alternator albo prodnica hest zepsuta\ty i ci prąd zabiera

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Gago    0

@ zef a może miałeś coś dłubane w skrzyni przy tych wzmacniaczach i teraz sprzegło i te tarczki w skrzyni moga piszczeć też bo takie cuda też widziałem już :D ale jak by to było to powyżej 8 tyś obrotów by piszczenie ustawało już. To raczej pewnie jak kolega wcxześniej napisał turbina moze siadać a jak masz intercoler to moze coś ona też szwankować .


Zetor Team
Posiadacze i sympatycy Zetorów zapisujcie się do klubu: www.agrofoto.pl/forum/topic/50791-klub-posiadaczy-zetorow

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
tomek012    2

siema ma takie pytanko chcę kupić ładowacz czołowy i chcę się dowiedzieć czy QUICKE 640 nada się do zetora 10540

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
maks    84

Na zyczenie. W galerii mozesz znalezc ciagniki tej serii z ehr, ale szalu on nie robi :)


Zapraszam również do odwiedzenia mojego profilu: www.youtube.com/user/maksikk

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
majes    5

A powiedzcie mi czy wiecie jaki byłby koszt założenia EHR? Znalazłem EHR Bosch'a ale nie bardzo mogę znaleźć ile kosztowała by zamiana zwykłego sterowania na EHR.


.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
pawelec    89

kupię ciągnik z tej serii, najlepiej 9540.

więcej na pw.

dzięki.


SPRZEDAM 2szt. wentylatorów osuszających do ziemniaków. info na PW.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
wojtal24    2471

A gdzie w 10540 sprawdza się olej w skrzyni i podnośniku tylko tym krótkim bagnetem przy lewym tylnym kole? Czy jeszcze jest gdzieś indziej bagnet?

Dziękuję za odpowiedz


ZETOR TEAM

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
pawel6485    242

Wojtala tylko tym krótkim bagnetem...... dostęp do wlewu w tej serii jest beznadziejny, wielki minus !!

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
kolos87    4

Witam.

 

Z racji, iż jestem tutaj nowy chcę przywitać się z wszystkimi forumowiczami.

 

Przechodząc do rzeczy jestem osobą, która niedawno założyła działalność gospodarczą i wygrałem przetarg na odśnieżanie na 3 lata. I tutaj zwracam się do kolegów z większym bagażem doświadczeń, a widzę, że takich jest tutaj sporo. Otóż planuję zakup używanego ciągnika Zetor z wersji xx40 do 50tysi. Wypatrzyłem całkiem niezłą i chyba nawet niedrogą maszynkę 7540 E turbo. Powiedzcie koledzy czym różni się ta właśnie wersja 7540E od zwykłego 7540, czy jest ona składana na jakichś mniej dostępnych częściach i w ogóle który ciągnik z tej wersji xx40 polecacie? Czy może lepiej szukać jakiegoś 8540, lub 9540? no ideałem dla mnie byłby 7340, ale w rozsądnej cenie i jakotakim stanie to ciężko cokolwiek wynaleźć... Słyszałem też, że te ciągniki przez rolników nie są polecane i chciałbym się dowiedzieć czemu tak by miało być, bo w okresie letnim jakaś usługa na kilkuhektarowym gospodarstwie też by pewnie wpadła, bo szkoda żeby maszynka stała bezużytecznie:) Kolejna sprawa którą chciałbym poruszyć to biegi... Otóż kilka traktorków tej serii widziałem i niepokoi mnie właśnie wkładanie biegów, gdyż w jednym jest z tym tochę lepiej, w innym trochę gorzej, ale ogólnie we wszystkich jakoś te biegi ciężko wchodzą za wyjątkiem wspomnianego wcześniej 7340. Aaa no i zaznaczam, że poszukuję maszynki z rewersem, a nie wzmacniaczem momentu. Proszę o poważne odpowiedzi i z góry przepraszam za monstrualnej długości post.

 

Pozdrawiam!

Edytowano przez kolos87

Zetor Team

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
furman3    6

Posiadam zetora 8540 już ponad rok. Nie narzekam na niego, super maszyna jak na tą cenę. Dałem za niego 50tyś. razem z tuzem. Co do biegów u mnie jest wzmacniacz momentu. Biegi u mnie wchodzą bez problemu ;). Podczas jazdy na asfalcie jest trochę gorzej ponieważ ciągnik zaczyna skakać na pewnych obrotach. Jednak jeśli wrzucisz 3 bieg i dasz wzmacniacz, gaz w podłogę to tak nie skacze, tylko przy rozpędzaniu jest trochę turbolenci ;D. A czym się różni 7540E od 7540 to niestety nie pomogę.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
kolos87    4

Dzięki kolego za odpowiedź :)

No ja w swoim dochodzeniu na temat tej serii dodzwoniłem się do jakiegoś przedstawicielstwa Zetora, jak się nie mylę w Kaliszu i rozmawiał ze mną bardzo kompetentny gość. Powiedział mi on, że zetory 7540 i 8540 w polsce przez przedstawicielstwa takie jak ich w ogóle nie były sprzedawane, a jedynie 9540 oraz 10540 i tylko do tych ciągników części są dostępne w ich firmie. Co do oznaczenia 7540E, to on dokładnie nie wie co angielski importer miał na myśli oznaczając w ten sposób ciągnik, ale prawdopodobnie jest to wersja "Ecology" czyli spełniająca jakieś tam bardziej restrykcyjne normy emisji spalin. I tu jest trochę d..a, bo właśnie ta wersja różnić się mogła bardzo wieloma rzeczami, od kąta wyprzedzenia wtrysku paliwa, przez odmiennej budowy głowicę i wiele, wiele innych anomalii jakie zaczął mi człowiek wymieniać. Ogólnie ciągnik się mi podoba, ale boję się, że jak coś klęknie w silniku, to ja też jak się dowiem jakie są ceny części:/

 

No i jeszcze jeżeli mógłby mi ktoś powiedzieć w jaki sposób usuwa się luzy na zwrotnicach przedniej osi zetorowskiej w tych modelach? Czy da się to zrobić poprzez wymianę jakichś tulejek, czy trzeba regenerować w sposób bardziej ekstremalny, czyli rozwiercanie i wspawywanie nowych tulei i dotaczanie sworzni?

Edytowano przez kolos87

Zetor Team

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Bądź aktywny! Zaloguj się lub utwórz konto

Tylko zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony

Utwórz konto

Zarejestruj nowe konto, to proste!

Zarejestruj nowe konto

Zaloguj się

Posiadasz własne konto? Użyj go!

Zaloguj się

  • Podobna zawartość

    • Przez jeziosky
      Witam! Mam taki temat do dyskusji;  Oringi na tulejach w Zetorach. Wiadomo że dość często padają w Zetorach uszczelnienia tulei silnikowych.  Jak myślicie dlaczego tak jest? Z mojego doświadczenia, dość skromnego bo dotyczącego tylko dwóch Zetorów wydaję mi się  że oringi są dość luźno pasowane. Tuleje z nowymi uszczelniaczami wpadają w blok właściwie pod swoim ciężarem. Co ciekawe nowe oringi powinny mieć wymiar katalogowy 104x4,2  a mierząc je  mają max 4,0 mm.  Czy ma ktoś doświadczenie z zastosowaniem  innych  uszczelniaczy silikonowych ale grubszych np. 4,4?
    • Przez SPECO
      WITAM !
       
      Mozna powiedzieć że jesli chodzi o ciagniki to jestem "zielony" zakupiłem w ostatnich 5latach 2szt. pierwszy to zetor 5320 2002rok w tym roku zakupiłem model POKAZOWY od zetora z KALISZ-a jest to 2006 z przebigiem 5 Mth - a jeśli chodzi o jego obsługę to jestem ciemny ! Ale powoli sie uczę ! Będą mi słuzyć do odśnieżania zimą no i jakiś lekkich prac leśnych w innych porach - zwożenie dębiny itd. . .
       
       
      Zwracam się z prośbą o jakąś podpowiedz jakich oleji i płynów uzuwacie ?! Czy tylko te podane w książce serwisowej czy może jakiś inne ?? ?? ??
       
       
      Pozdrawiam Radek
    • Przez Marco007
      Witam, zwracam się z zapytaniem do znawców silnika jaki znajduje się w mojej Forterze 11441. Mianowicie postanowiłem zamontować zegar doładowania turbo (chciałem zobaczyć kiedy turbo wstaje bo na niskich obrotach ciężko się rusza - choć ten model tak ma,wiadomo) i mu mojemu zaskoczeniu podczas pracy w pełnym obciążeniu zegar wychyla się na 1,5 bar - co moim zdaniem jest za dużą wartością na ten silnik. I teraz pytanie do was czy to jest norma czy coś szukać A jeżeli tak to gdzie? Dodam że podczas pracy gruszka od zwrotu odpowiedzialnego za ograniczanie ciśnienia nie pracuje a gdy wydłużę sztange tego zaworu to turbo wstaje duuuzo później więc to rozwiązanie odpada. 


    • Przez pudło
      Bardzo wolno opadają ramiona podnośnika (z obciążeniem 500 kg.trwa to ok 20 sekund ) ,Czy jest możliwość jakoś to wyregulować , jeśli tak to podpowiedzcie jak to zrobić ? (przestawianie dźwigienki w kabinie od regulacji szybkości nic nie daje - żadnej reakcji) Gdzie szukać przyczyny?
       
    • Przez klocek1231
      Witam. Od jakiegoś czasu zauważyłem spadek mocy przy mojej forterra 11441. Widzę ze jak np siałem na dwójce na dwóch polbiegach i zawsze szedł sobie leciutko z dużym zapasem mocy, teraz czuję jakbym nie wiadomo jaki wielki siewnik ciągnął za sobą. Jadę na 1800obr i jak dodam gazu to praktycznie juz te obroty ledwo co sie wkręcają... Bardzo wolno... To samo w orce. Orałem zawsze na jedynce z jednym polbiegiem. Teraz w zasadzie musiałem albo z dwoma polbiegami albo na czwórce polowej....  Większość prac polowych wykonywałem zawsze w zakresie 1700-1800 obr Mam wrażenie ze do tych 1600 obr ciągnik  mniej więcej ma podobna moc co zawsze... Problem pojawia sie od 1700 wzwyz. 
       
       
      Ciągnik nie dymi ani nic 
       
       
      Z góry dziękuję za porady 
×
×
  • Utwórz nowe...
Agrofoto.pl Google Play App

Zainstaluj aplikację
Agrofoto
na telefonie

Zainstaluj