Skocz do zawartości

Polecane posty

Wybrane dla Ciebie
paulo890625    0

witam. wie ktos moze czy mozna holowac mf z skrzynia biegow powershift z jednym wzmacniaczem momentu.jezeli nie mozna to dlaczego?

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
b0gdan    85

DYNA4 można holować 1 km z prędkością do 5km/h przy włączonym silniku, przy wyłączonym 50 m z prędkością 5km/h

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Mnie również nurtuje to pytanie jak jest w przypadku tej przekładni czy można holować tego chyba nikt nie wiem bo nikt nie ma instrukcji do starszych serii po Polsku nikt na forum nie udzielił jednoznacznej odpowiedzi. Na tym filmiku holują MF-a 6140 z opisu wynika że to Dyna - shift ciekawe czy silnik pracuje ?.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Wiadomość z agroFakt.pl

Daniel215    0

Mi się wydaje że w ogóle nie powinno się holować sprzętu ze skrzynią power-shift a jak już to najwyżej tak jak pisze b0gdan@

Byliśmy u takiego handlarza z Ferdkami i mówił żeby nie holować ciągnika, jak już to na lawete...

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
damian83    11

w jednym z numerów top-agrar jest opisane właśnie jak gosc holował traktor i zatarł skrzynie ponieważ nie miała smarowania o ile pamiętam na zapalonym silniku można bez problemu

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
coffey23    16

ja mam df i jego można holować tylko na zapalonym silniku i gdy rewers jest na pozycji neutralnej, u mnie po z gaszeniu silnika sprzęgło i przedni napęd nie są rozłączone bo nie ma obiegu oleju ze skrzyni i wtedy podczas holowania zajechałbym sprzęgło i skrzynie tak w serwisie mi powiedzieli :D) najlepiej w ogóle nie holować tylko laweta a jak już to bardzo powoli ;P

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Massey1993    15

hmm. mam takie pytanie czy gdy będe holował swojego mf3050 16/16 89r. czy też może coś się stać w skrzyni?

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
zbych    4

Nie posiadam MF-fa, ale mam sporo do czynienia z maszynami budowlanymi, które posiadają skrzynie powershift. Jest to tzw. skrzynia przełączana pod obciążeniem - odbywa się to dzięki temu, że są zastosowane sprzęgła wielotarczowe mokre (podobne jak w hamulcach) - jak sama nazwa wskazuje pracują one w oleju - jeśli jest brak ciśnienia oleju (silnik zgaszony) olej nie dochodzi do sprzęgieł i się zapiekają (tarcze przestają się ślizgać pomiędzy sobą). Miałem już coś takiego w jednej z maszyn - to jak rozkręciłem sprzęgło okazało się, że wszystkie tarczki (wewnątrz zazębione i zewnątrz zazębione są ze sobą sklejone - aż przypalone) Udało się je porozdzielać, przetarłem drobnym papierem ściernym, przesmarowałem olejem, złożyłem i sprzęgło pracowało jak gdyby nigdy nic. W koparkoładowarkach np. zalecają na czas holu wymontować wały napędowe, aby poprzez koła i wały nie dać napędu na skrzynię, ale tam jest inaczej bo od skrzyni do tylnego mostu napęd przekazuje wał, który da się wymontować - w przeciwieństwie do ciągnika. Możliwe, że w ciągnikach macie inaczej, acz kolwiek myślę, że to wszystko działa na podobnej zasadzie.

masseyferguson6140 chyba masz skrzynkę na PW zapełnioną bo nic nie mogę wysłać do Ciebie.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
marcin974    25

Dobra... a przy skrzyni nie mają przerzutnika i wtedy napęd pompy jest "od koła" a nie od silnika, ja spotkałem się z takim czymś w traktorze innej marki :D

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
zbych    4

To byłby całkim niezły patent, aby dać w razie awarii napęd od koła - ale większość chyba ciągników ma tylko od silnika...?

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
matis251    0

Nie chciał bym być kierowcą holowanego zgaszonego MF-a z uwagi na układ kierowniczy (wspomaganie) który przy zgaszonym silniku jest w stanie spoczynku, da się skręcać ale trzeba silnego do kręcenia kierownicą. Co do wpływu na skrzynie się nie wypowiadam, ale kiedyś buszując po galerii wyczytałem że w większych ciągnikach serii 3xxx gdy silnik jest zgaszony to skrzynia nie jest z silnikiem ze sprzęglona i nie da się bynajmniej odpalić na zaciąg.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Rogeryk    0

W Fendtach jest przełącznik na skrzyni do holowania... Jeśli tego się nie przełączy skrzynia na śmietnik... co do dokładnych funkcji tej dźwigni nie będę się wypowiadał bo na 100% nie wiem...

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Więc do końca nie wiadomo, myślę że można by go holować ale na pracującym silniku wtedy skrzynia powinna mieć smarowanie bo jest pod ciśnieniem więc pompa musi pracować.

"zbych" miałem pełną skrzynkę już PW działa pozdrawiam.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
mirasek    7

Sam tył na podnośniku nic nie pomoże bo przy zgaszonym silniku przedni napęd jest zapięty :D

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
gangster    5

nie wiem mojego choc nie wiem co nie ruszysz z miejsca załancza się blokada skrzyni nawet jak się ciągnik toczy i się go gasi to hamuje i nie wiem nawet jaka to skrzynia bo u mnie na drzwiach w MF pisze power shift a u korbanków mówią że to power shutle i kto ma racje??

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
lukasz6140    0

ja swojego mf 6140 cholaowałem i prwda jest ze na zgaszonym sillniku nie wolno ich holowac. a wiec mój nie mogł byc odpalony. przyjechał mój znajomy ciagnikiem z turem miał widły od paleciaka i wsunoł je z tyłu jak sie wsuwa dolny zaczep i poniósł cały tył ciagnika do góry i zwiazalismy łancuchem zeby sie nie wysuwał i rozłaczylismy przedni naped na łaczeniu tam to jet na dwóch zawleczkach no i jazda do przodu po malutku. Na zakretach potrzeba dwóch osób aby mogli napchnac koła bo fajera sie nia dało skrecic no i cholowalismy go tak jakies 7 km. Po małej naprawie i odpaleniu juz w domu wszystko działało no i nadal działa smile.gif

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Arek    113

@ gangster

Powershift to biegi przełączane pod obciążeniem a powershuttle to rewers bezsprzęgłowy. U siebie zapewne masz 2w1 :)

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
jaro    163

Aż sprawdziłem sobie w instrukcji-co prawda inna marka ale też PowerShift-napisane jest jedynie aby nie przekraczać przy holowaniu 10 km/h-można holować przy zgaszonym silniku .

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Arek    113

Wszystko zależy od konstrukcji skrzyni i nie w każdej marce będzie tak samo.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
szeryff    0

W Valtrze do cholowania dzwignia zakresów na luz,a dzwignią biegów wbijamy czwórkę.Tylko trzeba zluzować linkę od hamulców :blink:

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Cineek    6

Tak, niektóre nowe ciągniki mają taką funkcję holowania, szkoda że w Ferdku o tym nie pomyśleli :blink:

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Bądź aktywny! Zaloguj się lub utwórz konto

Tylko zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony

Utwórz konto

Zarejestruj nowe konto, to proste!

Zarejestruj nowe konto

Zaloguj się

Posiadasz własne konto? Użyj go!

Zaloguj się


×