Polecane posty

paulo890625    0

witam. wie ktos moze czy mozna holowac mf z skrzynia biegow powershift z jednym wzmacniaczem momentu.jezeli nie mozna to dlaczego?

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
b0gdan    89

DYNA4 można holować 1 km z prędkością do 5km/h przy włączonym silniku, przy wyłączonym 50 m z prędkością 5km/h

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Mnie również nurtuje to pytanie jak jest w przypadku tej przekładni czy można holować tego chyba nikt nie wiem bo nikt nie ma instrukcji do starszych serii po Polsku nikt na forum nie udzielił jednoznacznej odpowiedzi. Na tym filmiku holują MF-a 6140 z opisu wynika że to Dyna - shift ciekawe czy silnik pracuje ?.


Podziwiać należy wielkie czyny, a nie wielkie słowa

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Wiadomość z agroFakt.pl

Daniel215    1

Mi się wydaje że w ogóle nie powinno się holować sprzętu ze skrzynią power-shift a jak już to najwyżej tak jak pisze b0gdan@

Byliśmy u takiego handlarza z Ferdkami i mówił żeby nie holować ciągnika, jak już to na lawete...

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
damian83    13

w jednym z numerów top-agrar jest opisane właśnie jak gosc holował traktor i zatarł skrzynie ponieważ nie miała smarowania o ile pamiętam na zapalonym silniku można bez problemu


...zadużo kasy i wolnego czasu = porabane w głowie ROLNICTWO chroni mnie przed jednym i drugim...

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
coffey23    19

ja mam df i jego można holować tylko na zapalonym silniku i gdy rewers jest na pozycji neutralnej, u mnie po z gaszeniu silnika sprzęgło i przedni napęd nie są rozłączone bo nie ma obiegu oleju ze skrzyni i wtedy podczas holowania zajechałbym sprzęgło i skrzynie tak w serwisie mi powiedzieli :D) najlepiej w ogóle nie holować tylko laweta a jak już to bardzo powoli ;P

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Massey1993    15

hmm. mam takie pytanie czy gdy będe holował swojego mf3050 16/16 89r. czy też może coś się stać w skrzyni?


kupię przyczepę wywrotkę 4,5t, sprzedam ursus c330m 1991r, rozsiewacz KOS na podnośnik

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
zbych    6

Nie posiadam MF-fa, ale mam sporo do czynienia z maszynami budowlanymi, które posiadają skrzynie powershift. Jest to tzw. skrzynia przełączana pod obciążeniem - odbywa się to dzięki temu, że są zastosowane sprzęgła wielotarczowe mokre (podobne jak w hamulcach) - jak sama nazwa wskazuje pracują one w oleju - jeśli jest brak ciśnienia oleju (silnik zgaszony) olej nie dochodzi do sprzęgieł i się zapiekają (tarcze przestają się ślizgać pomiędzy sobą). Miałem już coś takiego w jednej z maszyn - to jak rozkręciłem sprzęgło okazało się, że wszystkie tarczki (wewnątrz zazębione i zewnątrz zazębione są ze sobą sklejone - aż przypalone) Udało się je porozdzielać, przetarłem drobnym papierem ściernym, przesmarowałem olejem, złożyłem i sprzęgło pracowało jak gdyby nigdy nic. W koparkoładowarkach np. zalecają na czas holu wymontować wały napędowe, aby poprzez koła i wały nie dać napędu na skrzynię, ale tam jest inaczej bo od skrzyni do tylnego mostu napęd przekazuje wał, który da się wymontować - w przeciwieństwie do ciągnika. Możliwe, że w ciągnikach macie inaczej, acz kolwiek myślę, że to wszystko działa na podobnej zasadzie.

masseyferguson6140 chyba masz skrzynkę na PW zapełnioną bo nic nie mogę wysłać do Ciebie.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
marcin974    27

Dobra... a przy skrzyni nie mają przerzutnika i wtedy napęd pompy jest "od koła" a nie od silnika, ja spotkałem się z takim czymś w traktorze innej marki :D


Czujniki (nowe zamienniki) do kombajnu buraczanego stoll sprzedam
Kontakt 661995047

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
zbych    6

To byłby całkim niezły patent, aby dać w razie awarii napęd od koła - ale większość chyba ciągników ma tylko od silnika...?

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
matis251    0

Nie chciał bym być kierowcą holowanego zgaszonego MF-a z uwagi na układ kierowniczy (wspomaganie) który przy zgaszonym silniku jest w stanie spoczynku, da się skręcać ale trzeba silnego do kręcenia kierownicą. Co do wpływu na skrzynie się nie wypowiadam, ale kiedyś buszując po galerii wyczytałem że w większych ciągnikach serii 3xxx gdy silnik jest zgaszony to skrzynia nie jest z silnikiem ze sprzęglona i nie da się bynajmniej odpalić na zaciąg.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Rogeryk    0

W Fendtach jest przełącznik na skrzyni do holowania... Jeśli tego się nie przełączy skrzynia na śmietnik... co do dokładnych funkcji tej dźwigni nie będę się wypowiadał bo na 100% nie wiem...

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Więc do końca nie wiadomo, myślę że można by go holować ale na pracującym silniku wtedy skrzynia powinna mieć smarowanie bo jest pod ciśnieniem więc pompa musi pracować.

"zbych" miałem pełną skrzynkę już PW działa pozdrawiam.


Podziwiać należy wielkie czyny, a nie wielkie słowa

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
mirasek    11

Sam tył na podnośniku nic nie pomoże bo przy zgaszonym silniku przedni napęd jest zapięty :D

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
gangster    6

nie wiem mojego choc nie wiem co nie ruszysz z miejsca załancza się blokada skrzyni nawet jak się ciągnik toczy i się go gasi to hamuje i nie wiem nawet jaka to skrzynia bo u mnie na drzwiach w MF pisze power shift a u korbanków mówią że to power shutle i kto ma racje??


Wypadek trwa sekundy, leczenie miesiące!!

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
lukasz6140    0

ja swojego mf 6140 cholaowałem i prwda jest ze na zgaszonym sillniku nie wolno ich holowac. a wiec mój nie mogł byc odpalony. przyjechał mój znajomy ciagnikiem z turem miał widły od paleciaka i wsunoł je z tyłu jak sie wsuwa dolny zaczep i poniósł cały tył ciagnika do góry i zwiazalismy łancuchem zeby sie nie wysuwał i rozłaczylismy przedni naped na łaczeniu tam to jet na dwóch zawleczkach no i jazda do przodu po malutku. Na zakretach potrzeba dwóch osób aby mogli napchnac koła bo fajera sie nia dało skrecic no i cholowalismy go tak jakies 7 km. Po małej naprawie i odpaleniu juz w domu wszystko działało no i nadal działa smile.gif

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Arek    204

@ gangster

Powershift to biegi przełączane pod obciążeniem a powershuttle to rewers bezsprzęgłowy. U siebie zapewne masz 2w1 :)

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
jaro    165

Aż sprawdziłem sobie w instrukcji-co prawda inna marka ale też PowerShift-napisane jest jedynie aby nie przekraczać przy holowaniu 10 km/h-można holować przy zgaszonym silniku .

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Arek    204

Wszystko zależy od konstrukcji skrzyni i nie w każdej marce będzie tak samo.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
gangster    6

no mojego nie zaholujesz bo go nawet z miejsca nie ruszysz :blink:


Wypadek trwa sekundy, leczenie miesiące!!

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
szeryff    0

W Valtrze do cholowania dzwignia zakresów na luz,a dzwignią biegów wbijamy czwórkę.Tylko trzeba zluzować linkę od hamulców :blink:

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Cineek    7

Tak, niektóre nowe ciągniki mają taką funkcję holowania, szkoda że w Ferdku o tym nie pomyśleli :blink:

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Bądź aktywny! Zaloguj się lub utwórz konto

Tylko zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony

Utwórz konto

Zarejestruj nowe konto, to proste!

Zarejestruj nowe konto

Zaloguj się

Posiadasz własne konto? Użyj go!

Zaloguj się

  • Podobna zawartość

    • Przez andrewk
      Witam, do sprzedania instrukcja obsługi do traktorów Massey Ferguson 6110 - 6190 w języku polskim. Gratis dla kupującego dorzucam instrukcję napraw do powyższych modeli w formie pdf (ang).
       
      Cena 70zł + wysyłka
       
      Chęć zakupu kierujcie wysyłając mi wiadomość
       
      Pozdro
       
       


       
      ______________________________________________________________________________________________________________________________
      http://www.traktorpedia.pl - dane techniczne ciągników rolniczych, kombajnów zbożowych oraz ładowarek teleskopowych.

    • Przez karolox
      Witam, od pewnego czasu nie działa mi ogrzewanie w ciągniku massey ferrguson 3635 2013r. Przyjechał serwisant, i powiedział że trzeba zaworek wymienić co otwiera żeby płyn mógł iść na nagrzewnicę, (u góry w dachu) . Wymontowałem go, wymieniłem, i nadal nic, jak nie grzeje tak nie grzeje. Płyn ciągle uzupełniony do maksimum, dodam, że po zdjęciu węzy przy nagrzewnicy u góry wyleci z węza może kieliszek płynu, może nawet nie, i stąd moje pytanie, co może być powodem? Może miał ktoś już taki przypadek? Czy możliwe ze pompa nie daje ciśnienia żeby płyn mógł iść do nagrzewnicy do góry w dachu? Serwis nie umie pomóc, bądz nie chce, ręce opadają, zima jest a ogrzewania brak. Dodam, gdy ciągnik jest nagrzany prawidłowo. Możliiwe że są jakieś zaworki gdzieś, co nie przepuszczają płynu na nagrzewnicę? jeśli są, i ktoś miał taki problem, proszę o podpowiedz, z góry dziękuję  
    • Przez aga19892010
      Może ktoś z was wymieniał lub wie jak to zrobić-muszę wymienić rewers w mf 8140 ?nadmienię,że nie jeździ do przodu ,tylko wstecz-kupiłem uszkodzony -proszę o podpowiedzi ale tylko osób które naprawdę coś wiedzą a nie tylko domniemają,z góry dziękuje
    • Przez Radosław142
      Witam. Kupiłem ciagnik na wiosnę. Jest on z 2008r ma teraz obecnie 6tys mth. Wszystko było okej przez dłuzszy czas. Szarpać zaczął przy pracy z ładowaczem, zrobiło się to nagle. Ciągnik szarpie jedynie do przodu ze sprzegłem jak i bez. Zaczeła się rowniez zapalać kontrolka od ciśnienia oleju w skrzyni ale to jedynie po dłuzszej pracy gdy sie olej rozgrzał. Kontrolka gasła gdy sie ciagnikiem zachamowało. 
    • Przez Wolodymyr
      Czy jest lepszy sposób, czym podpierać dźwignię? Czyżby producent nie przewidział wyjścia dla TURa?


×
×
  • Utwórz nowe...

Ważne informacje

Używamy plików cookies, aby poprawić funkcjonowanie strony Agrofoto.pl. Pliki cookies dopasowują treść strony, w tym wyświetlanych reklam, do indywidualnych potrzeb i zainteresowań użytkownika, pozwalają nam również zrozumieć, w jaki sposób korzystasz z naszej strony. Korzystanie z Agrofoto.pl bez zmiany ustawień dotyczących cookies oznacza, że będą one zamieszczane w Twoim urządzeniu końcowym. Możesz dokonać w każdym czasie zmiany ustawień dotyczących cookies. Więcej szczegółów w naszej Polityce prywatności i plików cookies.

Agrofoto.pl Google Play App

Zainstaluj aplikację
Agrofoto
na telefonie

Zainstaluj