Polecane posty

KacyK    0

yhhh

Zetor jest całkiem mocnym ciągnikiem :D

W moim największą awarią był pęknięty wąż od klimatyzacji B)

Nabite ma 400Mth...

NA 20 hektarów wystarczy...Najmniejsza forterra...

bez rewersu psują się wiem o tym od "majstra" który jeździ w serwisie :)

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Witam ja posiadam zetora proximę 8441.

Pracuje na 20ha razem z mtz 80 i ursusem c-330.

Miałem kilka problemów z nią ale teraz już jest wszystko dobrze.(wina serwisu)

Super maszyna :)

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
adamo123    0

mam proxe 8441 z turem tl 100 od 2.5 roku. jak narazie nie mam rzadnych awarii w niej. do zetorka mam pług kvernland 4*40, UG kombi 3.7, beczka joskin 7 tys, prasa sipma farma, krokodyl 1.5m, łyżka 2m, przyczepa autosan 6t, kosiarka dyskowa sa masz 2.6m. Ogólnie zetor pali sporo, ale też ma moc. Z tymi maszynami co napisałem to nie mam żadnych problemów

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Kamil1998    92

posiadam proximę 65 z lipca 2009 ma 400 MTH. Robi w meprozecie 4300l, opryskiwaczu Akpil 600l, przyczepach, prasie Sipma Farma II, owijarce, przewracarce 5.2m Pronar, kosiarce Sipma,Siewnik Poznaniak 3M , talerzówce (nie pamiętam szerokości) i rozrzutniku Igamet 6t ( z nadstawkami do kukurydzy 11t). Chodzi świetnie. Było kilka drobnych awarii. Zapowietrzenia się hamulców. Była też taka sytuacja, że blokada tylnego mostu nie oddała i nie dało się skręcać. Przyczyna była dosyć prosta. Podczas zruszania ziemi na polu talerzówką trochę rżnąłem (po osie, ale nie ulgnąłem, ale przynajmniej przeschło to co miało). na pomoc przyszła blokada, bo napęd sam już nie dawał rady. Następnego dnia nie dało się skręcać, bo blokada nie oddała. Przyjechał serwisant. Okazało się , że jest pod spodem taki siłowniczek, który włącza blokadę mostu. Był oblepiony błotem. Obczyścili go i było git. Najwidoczniej podczas talerzowania musiał on zaczapić o błotko i się w nim upaćkać. Gdybyśmy wiedzieli, że jest tam taki tłoczek nie było by problemu :D Tak to bez awarii.

Najbardziej denerwujące jest to, że te lusterka są tak wysunięte, że byle krzak one się przekręcają :D


Ursus c-330 Zetor Proxima 65 Zetor 7745 Zetor Proxima Plus 100

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
zeno    13

Heh właśnie to samo mnie dziś ciekawiło.

 

http://www.roltech.eu/index.php?PHPSESSID=&akcja=03&artykul=000585

 

ma na przodzie węższe opony a na tyle niższe

 

Przednia oś napędowa ma załączaną mechanicznie a nie elektro-automatycznie

 

slim ma udźwig 32kn a zwykła ponad 40kn

 

http://www.agromasa.com/produkt_4_zetor_proxima_4wd.htm tu masz porównanie

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
lukash37    0

witam posiadam zetora forterre 9641 od 5lat jezeli chodzi o spalanie to uwarzam ze pali tyle samo na pusto jak i pod obciązeniem jezeli chodzi o awaryjnosc to raz pól biegi tam w rozdzielaczu jakas spręzynka padła no i co gorsze robilem rok temu sprzegło ale pracuje z ładowaczem i do tej pory jest to główny ciągnik natomiast zastanawiam sie nad kupnem drugiego ciągnikaale wiekszego moim zdaniem zasługuje na pozytywną opinie zrobione ma ponad 5000 mtg

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Ursus11    57

Mam pytanie jak jest w proximach ogrzewanie bo podobno tylko od góry czyli od dachu a na nogi nie ma czy to pawda???

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
yarecki12    2

ja powiem że mamy forterrę a tam kabina taka sama, i kupno takiego ciągnika bez klimy to śmierć. Udusić się można. Dzwi nie otworzysz jak w starym ursusie na błotnik bo zaraz szyba pójdzie. Boczne szybki otwierane nie dają prawie żadnego przewiewu, a jak tylną otworzysz to sajgon w kabinie dlatego trzeba brać klimę.

Klima to klima, klimy raczej się nie psują w ciągnikach, czasem może być jakaś awaria że jakiś przewód się uszkodzi ale nie są to drogie rzeczy. Klima w ciągniku nie podnosi zbytnio kosztów użytkowania ciągnika. Trochę czytam forum i nie widziałem żeby ktoś miał jakieś problemy z klimą w zetorze.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
danielhaker    6926

No ja w Forterze nie mam i trochę żałuję ale za to nawiewy są :lol: Ale jak szyby pootwierasz i szyberdach to nie jest źle.

 

To ja latem gorzej miałem jak przewracałem siano 5211 przy lesie a tam pełno bąków (czy jak tam one się nazywają te czarne podłużne gryzące). Szyby pozamykałem a nie miałem nawiewu bo jak włożę bezpiecznik to się pali a na dworze 35 stopni. Można sobie wyobrazić ile było w środku. :blink: Na rękach zaczęły się pojawiać krople potu, dopiero jak wyjechałem na drogę i otworzyłem drzwi i wszystkie szyby to ulga była.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Ursus11    57

Mój tata mówi że klima mu niepotrzebna.. A mówi w samochodzie że bez klimy to nie robota.. Wiecie ile moze kosztować klima do proxy??

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Ursus11    57

Może mi ktoś wymienić wyposażenie (full) jakie można dobrać do PROXIMY 95 PLUS

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
bercikoo    0

moze mi ktos powiedziec czy to normalne ze zetor proxima bierze mi 6 litrow oleju z silnika na 100mtg

Edytowano przez bercikoo

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Bądź aktywny! Zaloguj się lub utwórz konto

Tylko zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony

Utwórz konto

Zarejestruj nowe konto, to proste!

Zarejestruj nowe konto

Zaloguj się

Posiadasz własne konto? Użyj go!

Zaloguj się

  • Podobna zawartość

    • Przez slavo666
      Witam
      Mam problem z nabiciem ciśnienia powietrza  w zetorze 8540. Czasami dobije po jakimś dłuższym czasie i jest ok. Stawiam na zawór zwrotny w sprężarce. Czy czyszczenie i smarowanie ma sens czy odrazu wymieniać na nowy?
    • Przez ZielakKujawy
      Witam forumowiczów. Jestem nowym na Waszym forum . I nie wiem specjalnie jak zacząć . Może od początku ,witam wszystkich jeśli będę w stanie chętnie pomogę w różnych sprawach ale póki co sam potrzebuje pomocy . Problem pojawił się kiedy kupiłem forterre 150 HD . Od samego początku problem jest z elektroniką . Wyrzuca błędy 520500 praktycznie bez przerwy . Wystarczy choćby mały wstrząs i po wyskoczeniu wyżej wymienionego błędu ciągnik odcina obroty do 1.5 tys po ponownym uruchomieniu problem zazwyczaj znika , częściej zaś trzeba rozłączyc kostkę od pompy wtryskowej i po ponownym podłączeniu wszystko jest ok . Niecały rok temu podczas prac polowych ciągnik stanął na polu przy przebiegu 500 mth stanęła pompa wtryskowa , również pokazując ten sam błąd . Regeneracja kosztowała sporo . Ale do niedawna było ok . A dokładnie do przedwczoraj kiedy po myciu ciągnik znowu stanął . Kręci na sucho  jednak nie puszcza ani jednego dymka z komina . Serwis zbytnio nie chce się angażować z tego co zaobserwowałem , więc pozostaje mi szukać innego serwisu albo kogoś kto rozkoduje mi błędy żebym wiedział wgl o co chodzi . Na chwilę obecną wyświetlają mi się dwa : 633 oraz 520500 . Może ktoś coś podpowie ? Miał ktoś podobny problem ? Polecicie jakis dobry serwis bądź mechanika od zetorów na Kujawach ?? Z góry dziękuję , pozdrawiam 
    • Przez jeziosky
      Witam! Mam taki temat do dyskusji;  Oringi na tulejach w Zetorach. Wiadomo że dość często padają w Zetorach uszczelnienia tulei silnikowych.  Jak myślicie dlaczego tak jest? Z mojego doświadczenia, dość skromnego bo dotyczącego tylko dwóch Zetorów wydaję mi się  że oringi są dość luźno pasowane. Tuleje z nowymi uszczelniaczami wpadają w blok właściwie pod swoim ciężarem. Co ciekawe nowe oringi powinny mieć wymiar katalogowy 104x4,2  a mierząc je  mają max 4,0 mm.  Czy ma ktoś doświadczenie z zastosowaniem  innych  uszczelniaczy silikonowych ale grubszych np. 4,4?
    • Przez SPECO
      WITAM !
       
      Mozna powiedzieć że jesli chodzi o ciagniki to jestem "zielony" zakupiłem w ostatnich 5latach 2szt. pierwszy to zetor 5320 2002rok w tym roku zakupiłem model POKAZOWY od zetora z KALISZ-a jest to 2006 z przebigiem 5 Mth - a jeśli chodzi o jego obsługę to jestem ciemny ! Ale powoli sie uczę ! Będą mi słuzyć do odśnieżania zimą no i jakiś lekkich prac leśnych w innych porach - zwożenie dębiny itd. . .
       
       
      Zwracam się z prośbą o jakąś podpowiedz jakich oleji i płynów uzuwacie ?! Czy tylko te podane w książce serwisowej czy może jakiś inne ?? ?? ??
       
       
      Pozdrawiam Radek
    • Przez Marco007
      Witam, zwracam się z zapytaniem do znawców silnika jaki znajduje się w mojej Forterze 11441. Mianowicie postanowiłem zamontować zegar doładowania turbo (chciałem zobaczyć kiedy turbo wstaje bo na niskich obrotach ciężko się rusza - choć ten model tak ma,wiadomo) i mu mojemu zaskoczeniu podczas pracy w pełnym obciążeniu zegar wychyla się na 1,5 bar - co moim zdaniem jest za dużą wartością na ten silnik. I teraz pytanie do was czy to jest norma czy coś szukać A jeżeli tak to gdzie? Dodam że podczas pracy gruszka od zwrotu odpowiedzialnego za ograniczanie ciśnienia nie pracuje a gdy wydłużę sztange tego zaworu to turbo wstaje duuuzo później więc to rozwiązanie odpada. 


×
×
  • Utwórz nowe...
Agrofoto.pl Google Play App

Zainstaluj aplikację
Agrofoto
na telefonie

Zainstaluj