kamilek122

Claas Dominator 96 czy Bizon Z056 ?

Polecane posty

Uziu92    7985

trzeba jechać i oglądać, na zdjęciach nic nie zobaczysz dokładnie co w nim siedzi. Sprawdz czy nie był spalony.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Uziu92    7985

ogladac trzeba dobrze i dokladnie czy gdzies spod farby spalenizna nie wychodzi.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
sztajerek91    0

claas dominator 106           jaka wydajność           awaryjność          

Potrzebuje kombajnu na 90ha rzepak pszenica pszenżyto jęczmień 

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Uziu92    7985

no do 106 to juz heder z 5,1m co najmniej ,  6 klawiszy , zalezy jakie pola masz, ale takim to 15-20 ha dziennie zrobisz. Awaryjnosc ? , nie ma w nich slabych punktow, po prostu trzeba cos dobrego kupic i sie na mine nie wpierniczyc

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
sztajerek91    0

mam jednego na oku tylko,że ma parę wad: chłodnica oleju- silnik Perkinsa. na rębaku noże do wymiany. targaniec przy chederze. rozdzielacz pod kabiną trochę się poci i o nim też będzie trzeba pomyśleć. części do 106 bardzo drogie?? 

cheder mniejszy niecałe 5 m będzie pasował mi na przejazdy z pola na pole. 

a co do gleby to 4 klasa miejscami 3 

 

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Uziu92    7985

szukaj z silnikiem mercedesa. Targaniec to mysle ze w 500 zl sie wyrobi , rozdzielacz to zalezy , pod pokrywka jest 3 oringi , ktore mozna wymienic za 5 zl , zalac mu oleju lepszego, ja mam zalany nie HL tylko jak sie nie myle HV 68 , do ukladow bardzo mocno obciazonych, i wszystko po calym dniu pracy chodzi idealnie, nie grzeje sie tak jak HL i w wysokiej temp. nie robi sie tak jak woda, wiec jak wymienisz oringi to juz nie bedzie ich wymywalo i przegrzewalo. Co do ceny czesci to oryginalne to czasem potrafia z nog powalic ale jest duzo dobrych zamiennikow, lozyska pasuja wszystkie metryczne polskie , paski klinowe tez momzna spokojnie dobrac z polskich i pasuja. Co do pola to bardziej chodzi o to jakie masz kawałki bo jak małe po 0,5 czy po 1 ha i oddalone to wiadomo , ze duzo przez dzien nie zrobisz bo przejazdy zabijaja czas, ale jak spore kawalki to leci sie moment. Claasem 96 mozna zrobic lekko od hektara do 2 przez godzine a 106 jest wieksza wiec mniej na pewno nie zrobi.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
sztajerek91    0

jest jeden w okolicy z silnikiem mercedesa ale nie jest w najlepszym stanie. i myślę o tym z silnikiem perkinsa.  no własnie boje się trochę o cenę części bo w sezonie nie przebiera się tylko bierze się to co jest. a co do pola to mam trzy kawałki po 1,5 ha jeden 3,5 a tak to reszta około 10 ha. dużo kawałków i za tym przejazdów z pola na pole. na co najbardziej zwracać uwagę w tych kombajnach?? a może jakieś inne kombajny? ktoś poleci coś innego na 90 ha. 

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Uziu92    7985

jest tez multum czesci z rozbiorkowych, wiec nie ma co sie bac. jak go przygotujesz to 90 ha obskoczysz bez awarii. Cos innego to z tego co wiem to ludzie chwala sobie NH model TC

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Arek    218
Napisano (edytowany)

TC też dobre maszyny ale są produkowane od 91r a dominator 96 do 85r więc dzieli je ładne pare lat i spora różnica w cenie.

Zaletą Claasa jest jego popularność a więc nie ma problemów z używanymi częściami jak i z zamiennikami. Im mniej popularna maszyna tym trudniej o części.

Edytowano przez Arek

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Uziu92    7985

wiec jak wolisz claasa to szukaj claasa. Ja miałem kupić deutz fahra i nie załuje że jednak jest claas, jest więcej czesci i bardziej popularny.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

na napędzie gardzieli tam gdzie jest sprzęgło jest tylko jedna kalamitka między gardzielą a kołem i to smarowanie jest do tuleii po której chodzi to koło. Łożyska są kryte i nie mają smarowania z zewnątrz wiem bo wymieniałem oba w tamtym roku więc po drugiej stronie na pewno nie znajdziecie kalamitki. Ta tuleja pracuję tylko wtedy jak zadziała sprzęgło i według instrukcji którą przesłał mi @krist powinno się ten punkt smarować co 100 godz pracy

 

@krist chodzi ci o te koła zębate w środku co napinaja łańcuchy???? tak ja smarowałem ale głowie się po co tam jest smarowanie skoro te koła są na klinach..

 

dzięki @grzeskun za podpowiedź jutro popatrzę bo jak mam go 4 lata tak nigdy nie smarowałem tam..

 

 

 

@kravter kierownicę ustawiasz według nasion roślin które młócisz... na drobne nasiona rzepak gorczyca itp powinny być poziomo by owiewać sita czyla na górne dziurki a dla cięższych pszenica groch łubin bobik na dolne by na sita wiało od dołu i wywiewało śmieci plewy

jak jeszcze śledzisz to forum napisz proszę jak dostałeś się do tych łożysk. też chce je wymienić i nie mogę ich w żaden sposób ruszyć ani w jedną a ni w drugą. chodzi mi dokładnie o łożyska na górnym wałku podajnika pochyłego chcę też wymienić łańcuchy i te małe zębatki co są na klinach le nie mogę ruszyć łożysk i tym samym zdjąć zębatek jak by ktoś coś wiedział na ten temat to proszę o rady. claas dominator 88 

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
JD1052    206

Zeby wyciagnąc łożyska musisz wyciągnąć wałek bo łożyska siedzą w "miseczkach" i żeby je wyciągnąć trzeba je obrócić, a zeby wyciągnąc wałek musisz powybijać kliny i pościagać koła zębate co też jest nie łątwe... Oczywiście do tego musisz odjechać podajnikiem od kombajnu...

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
kravter    39

witam
mam padniete lozysko na wentylatorze (wialni) z lewej storny, powie mi ktos jak zdjac to kolo z wentylatora aby dobrac sie do lozyska? czy to kolo jest na jakims klinie czy jak?

dobra poradzilem sobie, dorobilem sciagacz i zeszlo :P
 

Edytowano przez kravter

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Eryko    35

Witam. U mnie w Dominatorze dzieje sie cos takiego jakby się przytykał na podajniku pochyłym,przytyka sie tak ze az silnik schodzi z obrotow,kosilem zyto to az tak czesto sie nie zdarzało ale jak pszenice to co chwile kombajn przysiadał,co to może być?łancuchy za mocno naciągniete? pęknieta listwa ?

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
OKEY    154

Raczej to nie podajnik bo on ma sprzęgło i szybciej stanął by niż zduszał silnik. Chyba że podajnik jest źle ustawiony i nie równo podaje materiał do młocarni i to ona przydusza silnik.

Pod przednim wałem w podajniku masz takie klocki przykręcone do boków podajnika które podpierają ten wał , możliwe ze są ustawione do kukurydzy. Z boku na podajniku powinieneś mieć rysunki jak te klocki powinny byc ustawione do konkretnych  upraw.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Eryko    35

Tylko że sprzęgło na dużym kole mam mocniej dokrecone praktycznie na max. Podajnik źle ustawiony,czyli? nie równo prawa/lewa strona dociągnieta?

Sprawdze klocki o ktorych mówisz, jest możliwosc zeby sie same przestawily? bo było dobrze,nic nie grzebane a w zeszłym sezonie zaczal sam z siebie sie tak przyduszac.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
OKEY    154

Chodziło mi właśnie o ustawienie na tych klockach ale skoro mówisz ze bylo dobrze to same raczej sie nie przestawiły.

Łańcuchy powinny być tak naciągnięte żeby listwy dołem dotykały do tych plastikowych prowadnic.

A moze po prostu przydusza sie bo traci moc . Może gdzieś przepchało się paliwo albo filtr do wymiany .

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Eryko    35

Sprawdzałem te klocki i były w pionie czyli najwyzszym punkcie wiec wychodzi na to ze bylo ustawione na QQ,zmieniłem na poziom bo z naklejki wynikało ze takie ustawienie jest na zboże. Silnikiem raczej nie idzie bo słychac czkawkę z gardzieli a silnik zarazem delikatnie przysiada.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
OKEY    154

 Skoro nic nie było grzebane i było dobrze i tak sam z siebie zaczął sie dławić to nie będzie to wina klocków mimo ze źle były ustawione.

Zrób jak pisze kolega wyżej, wymień filtr paliwa i przejrzyj cały układ paliwowy . U mnie był zapchany na wyjściu z baku i objawy były podobne . Na wysokich obrotach pod obciążeniem po prostu możne mu brakować paliwa.

 

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Eryko    35

Klocki zostawie juz tak jak powinny być na Zboża czyli 38mm.

Filtr Paliwa zmieniony,układ od zbiornika do filtra i powroty przedmuchane,odstojnik wyczyszczony,fakt był zawalony syfem ze nie puszczał paliwa i byl praktycznie suchy.

Nie wydaje mi sie ze idzie to silnikiem bo slychać buczenie z pod kabiny tak jakby za duzo masy łykał.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
jarekw    2

Panowie, mam pytanie dotyczące Dominatora 96, otóż w ostatnim sezonie rwał mocowanie sita górnego i mocowanie blach na "wylocie" kosza sitowego, doszło do tego, że wykręcił się jeden z prętów mocujących górne sito. Rozebrałem w tej chwili napęd wachacza i sam wachacz, luz był, wg mnie dość duży, czy to może być jedyna przyczyna? Czy jeszcze na coś zwrócić uwagę?

Poza tym, czy to dziwne ł metalowo-plastikowe łożysko usytuowane w wachaczu jest zabezpieczone z obydwu stron segerami? Bo w tym co rozebrałem były tylkoresztki czegoś co przypominało seger.  

Za sugestie będę wdzięczny.


Poszukuję osób posiadających pojemniki paszowe "POJ-PASZ" firmy BIN, proszę o kontakt przez PW lub gg 1772781

"Wymagajcie od siebie choćby inni od was nie wymagali" - Jan Paweł II

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Bądź aktywny! Zaloguj się lub utwórz konto

Tylko zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony

Utwórz konto

Zarejestruj nowe konto, to proste!

Zarejestruj nowe konto

Zaloguj się

Posiadasz własne konto? Użyj go!

Zaloguj się

  • Podobna zawartość

    • Przez agromechanik19
      Fajny mały kombajn cena do 40tysi
    • Przez ARTI2019
      Przymierzam się do zakupu xp31, na co szczególnie zwrócić uwagę? i jakie opinie macie o tych kombajnach, przesiadka będzie z bizona więc pewnie spory przeskok natomiast zastanawia mnie awaryjność głównie na forach najwięcej tematów awaryjności jest o elektronice? głupi nie jestem proste tematy sam ogarnę natomiast co z sterownikami itd? 
      jak awaryjność podsiewaczy? też coś słyszałem żeby uważać i ogólny komentarz użytkownika potrzebny  
            Cytuj   Edytuj
    • Przez Thorod
      Witam, mógłby ktoś wytłumaczyć czym się różnią oba komputery w serii lexion 400? (98r). Co jest lepszym wyborem, jak z awaryjnością tych serii?
    • Przez Qbszon
      Zastanawiamy się nad kupnem kombajnu bizon odpada zastanawialiśmy sie nad jakimś claasem dominatorem jaki byscie mogli polecić na 60 ha?
    • Przez Cezar81
      Witam kolegów. Martwi mnie dziwny odgłos w trakcie jazdy lexion 420 ale tylko powyżej 20km/h zastanawiam się czy to coś w skrzyni czy zwolnice ... Spotkał się ktoś z czymś takim... Dodam że zmiana biegów bez jakichkolwiek zgrzytów a stany oleju prawidłowe 
×
×
  • Utwórz nowe...
Agrofoto.pl Google Play App

Zainstaluj aplikację
Agrofoto
na telefonie

Zainstaluj