Skocz do zawartości

Rekomendowane odpowiedzi

Opublikowano

podstawa ostrówek 162 czy c362, cena straszna za kawałek blachy 80-100zł (1620110600)

do tego kompletna dźwignia z 330 lub dłuższy drążek z ostrówka

jak już wspomniał seweryn wypadałoby dać nowy pulpit, choć przy odpowiednim wygięciu można zmieścić

 

biegi podobno lżej wchodzą, bez zgrzytów i ciężej zablokować skrzynię

Opublikowano

Biegi zawsze wchodzą lekko jeśli umiejętnie się je wrzuca, trzeba wyczuć miejsce na odpowiedni bieg i delikatnie biegi wchodzą bez żadnego zgrzytu... skrzynia też się zablokuje przy nie umiejętnym posługiwaniu się, taka przeróbka to kompletny bezsens raz że niewygodnie garba idzie dostać to jeszcze koszty po co to komu ?

Opublikowano

Jakiego garba? To nie 30-stka że trzeba się schylać lewarek masz pod ręką.Biegi będą lżej wchodzić bo jest dłuższe ramie proste prawa fizyki  a że się blokuje skrzynia jak raz mówilem wina kierowcy że się nie trzyma do 0.Na tablicy jest kompletna taka wajcha z obudową ale i cena spora

Opublikowano

A ja tego kompletnie nie rozumiem. Właśnie mam 3P i zetora 7245 i jedna z zalet perkinsa to właśnie dźwignia przy kierownicy, przy pracy z turem od tej w podłodze w zetorze to mnie coś zaczyna delikatnie mówiąc, brać...  ;[  A w 3P mam nowe siedzenie (nie wiem czy to ma coś do rzeczy) i dosyć przysunięte że i pedały sie idelanie wciska i biegi też sie świetnie przełącza, tylko te zgrzyty... 

Nie rozumiem dlaczego zetor zrezygnował z tych dźwigni... To było o wiele bardziej wygodne, a przy wsiadaniu to też człowieka coś bierze...

Opublikowano

Garba idzie od tego dostać. Chociaż w 60-ce biegi w podłodze trochę lepiej ale szału nie robi.

https://www.olx.pl/oferta/dzwignia-zmiany-biegow-c-360-ostrowek-CID757-ID5u6Rz.html

Problem jest taki że wypadało by jeszcze przerobić deskę rozdzielczą przesuwając ją za kierownicę bo z trupa wyleźć nie idzie.

 

Bardzo łatwo można oryginalną blache wykręcić nad kierwonicę. Ja tak zrobiłem ale nie umiem(nie chce mi się) dodać tutaj zdjęcia. Polega to na odkręceniu od zbiornika. Odkręceniu trójkątu z zegarami. Należy odkręcić linkę obrotomierza i linkę termy. Kolejno należy wyciąć mały kwadrat w blasze nad kierownicą bo tamtendy przejdzie linka i terma. Teraz pozostaje przymocować zdjętą blachę nad kierownicą(np za pomoca blachwkrętów) tak, że stary dół idzie do przodu - stacyjka jest na szczycie, poluzować zegary i przekręcić je w "trójkącie" o 180stopni bo będą do góry nogami, przeciągnąć linkę obrotomierza i termy nad bakiem do zegarów. Pozwala to nauzyskanie więcej miejsca do wychodzenia. Zegary są super widoczne, zaglądanie do skrzyni, dolewanie oleju kolumna kierownicza i dzwignia do biegów super dostępna.  Dla wymagających można zabudować to estetycznie kawałkiem blachy. Polecam   

 

Opublikowano (edytowane)

Sprawa wygląda tak, jak jest olej zimny w skrzyni to wszystko wchodzi jak w masło. Dodam też, że biegi nie zgrzytaja gdy zmieniam np z wstecznego na trójkę tylko w momencie gdy przykładowo orze wyjdę z ciągnika wchodzę wciskam sprzęgło i zgrzyta masakrycznie jak przerzucam z 3 na 4 czy na 5 to jest dobrze. Stawiamy na regulację sprzęgła, ponieważ mechanik powiedział że tarcze sprzęgła są dobre a w dodatku nie slizga się sprzęgło. Co myślicie o tym? Chodzi o c360

Edytowane przez UrsusowyRolnik
Opublikowano

Sprawa wygląda tak, jak jest olej zimny w skrzyni to wszystko wchodzi jak w masło. Dodam też, że biegi nie zgrzytaja gdy zmieniam np z wstecznego na trójkę tylko w momencie gdy przykładowo orze wyjdę z ciągnika wchodzę wciskam sprzęgło i zgrzyta masakrycznie jak przerzucam z 3 na 4 czy na 5 to jest dobrze. Stawiamy na regulację sprzęgła, ponieważ mechanik powiedział że tarcze sprzęgła są dobre a w dodatku nie slizga się sprzęgło. Co myślicie o tym? Chodzi o c360

To że tarcza wygląda na dobrą wcale nie znaczy że taka jest, może być równie dobrze zwichrowana i regulacja nic nie pomoże,  może nie przesuwać się lekko na wałku i nie rozłącza, może być zwichrowana tarcz dociskowa sprzęgła. No ale trzeba zacząć najpierw od regulacji, każda łapka pierwszego stopnia  4mm od łożyska oporowego, drugiego 8mm.

Opublikowano

To że tarcza wygląda na dobrą wcale nie znaczy że taka jest, może być równie dobrze zwichrowana i regulacja nic nie pomoże,  może nie przesuwać się lekko na wałku i nie rozłącza, może być zwichrowana tarcz dociskowa sprzęgła. No ale trzeba zacząć najpierw od regulacji, każda łapka pierwszego stopnia  4mm od łożyska oporowego, drugiego 8mm.

To powiem Ci Sean zaskoczyłeś mnie,ale oczywiście zgadzam sie z Tobą ze moze coś takiego u mnie występować. Powiem szczerze,ze jezeli ta regulacja nie pomoże to i trzeba bedzie go przepaławiać i robić sprzęgło to chyba mnie krew zaleje z tą niby Polską mocą 

Opublikowano

Mechanik sprawdzał że tarcze są proste? A może robił po partacku jak większość że zamiast osadzać sprzęgło na wałki sprzęgłowe i dojeżdżać silnikiem do skrzyni to założył sprzęglo do koła zamachowego i tak dojeżdżał do skrzyni a wystarczy 0,5 cm różnicy poziomie przy dojeżdżaniu dwóch podzespołów i mamy gotową wybrzuszoną tarczę I stopnia.Wyreguluj i zobacz

Opublikowano

Można dojeżdżać ze złożonym sprzęgłem, tylko trzeba  złożyć na starym wałku sprzęgłowym. Zwichrowanie tarczy może mieć miejsce przy wyrobionej tarczy dociskowej sprzęgła i nie radzę nikomu czasem jakiegoś przetaczania tej tarczy, zużyta tarcza dociskowa sprzęgła podlega tylko wymianie na nową.  

Opublikowano

Czym się różni stary i nowy typ wałka głównego skrzyni? Walki sprzęgłowe też są różne w zależności od wałka głównego?

Poza tym że skrzynie trzeba całą wykręcić to jeszcze jeszcze coś przeszkadza przy wyjęciu tego wałka?

Ponawiam pytanie kolegi. Co możecie powiedzieć na ten temat? Lepiej założyć nowy czy stary typ podczas remontu ?

Opublikowano

Jeśli masz skrzynie starego typu to zakładasz stary typ a jak nowego to nowy bo samego wałka głównego np. Nowego typu do skrzyni starego typu nie wsadzisz musisz cały komplet czyli wałek atakujący główny i sprzęgłowy

Opublikowano

Tak wiem to, tylko ze względu na budowę(pracę) pytam czy w razie konieczności wymiany pełnego zestawu to lepiej zostać przy starym typie czy założyć nowy typ pacjent to c355, znajomy mechanik mówił żeby lepiej zostać przy starym typie a jestem ciekawe co wy sądzicie :) 

 

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
  • Podobna zawartość

    • Przez abuk14
      Mam kilka pytań dotyczących ładowacza czołowego do Ursusa C-330 M.
      1. Na co zwracac uwagę przy zakupie ( byc może będzie używany)
      2. Jeśli nowy to jakiej marki wybrac??
      3.Czy naprawdę tak ciężko się kreci kierownicą prz zwożeniu bel słomy ( o obornik nawet nie pytam)??
    • Przez vitoma
      Czesc
       
      Czy moge zamiast zalecanego Hipola 6 uzyc do C330/360 oleju przekladniowego klasy 80W90 "zachodnich" firm ? Np. castrol, elf, mobil, valvoline ?
       
      oczywiscie planuje calkowita wymiane oleju. do tej pory byl zalany hipol 6.
       
      Z tego co widze to obecnie produkowany przez Orlen Hipol 6 rowniez ma klase 80W90, i jakis oznaczenie GL-4 . Nie wiem co ono oznacza.
       
      Jest tez olej Orlen Agro 80W90.
       
      Czy wszystkie wymienione moga zastapic orginalnego Hipola 6 podczas wymiany?'
       
      dzieki
      pozdrawiam
      Piotrek
    • Przez masseyferguson255255
      Witam. Mam problem dziś podczas wyjazdu w czasie jazdy (10metrów) wyskoczył dźwignia sterowania reduktorem i wskoczył tak jakby luz, choć bieg był włączony, teraz w ogóle nie reaguje na biegi na każdym biegu jak na luzie i na biegach szosowych i na terenowych, proszę o pomoc co jest grane. z góry wielkie dzięki.
    • Przez agrof
      Witam.
      W c330 "zniknęło" ładowanie, ponadto:
      - bardzo niepokojące jest grzanie się regulatora (element który się bardzo mocno grzeje zaznaczony na fotce)
      - grzeje się również kabel, który idzie do stacyjki (osłona kabla aż się przy topiła).
      - kontrolka od ładowania gaśnie jak zwiększy się obroty

      Podstawowe pytanie:
      - jak sprawdzić prądnice czy jest sprawna,
      - gdzie najlepiej zmierzyć napięcie i jakie wartości powinny być (na akumulatorze brak ładowania, a na wyjściach z regulatora jakieś dziwne wartości pokazuje)
      - co może być powodem, że się grzeje regulator (chyba że tak ma być?)

      Bardzo proszę o pomoc.

      -
      (zdjęcie poglądowe z internetu)
    • Przez michał26
      Na którym z tych 3 zdjęć są prawidłowo opisane obroty silnika (wystarczy tylko napisać numer zdjęcia) dziękuję bardzo za odpowiedź 😀



×
×
  • Dodaj nową pozycję...
v