Skocz do zawartości

FROG1979

Members
  • Zawartość

    139
  • Rejestracja

  • Ostatnio

Reputacja

7 Neutral

O FROG1979

  • Ranga
    Zaawansowany
  1. Pomoc w zakupie Ursusa 385/902/912

    Nie podoła. Mój sąsiad z wioski do ursusa 1614(stan jak nowy) zakupił 3m talerzowy + poszerzył starego poznaniaka(lekki siewnik) i pojechał w pole. Po pierwszym dniu siania poszedł cały podnośnik do remontu plus nowa pompa. Po remoncie powoli mu jakoś szło, ale w tym roku ursus poszedł w stary agregat z wałkami, a siewnik do c360 i szybciej mu wszystko poszło. Teraz tylko ściernie robi tym agregatem. Oczywiście musiał jeszcze dokupić dodatkowe obciązniki na przód, tak że łożyska w przednim napędzie wymiana co rok :)
  2. Opisuję ci własne doświadczenia z dobrym silnikiem Fiata, a ty się spinasz i robisz głupie porównania. Jeżdząc od nowości widziałem jak traci jednak swoją jakość. Mimo serwisowania i oryginalnych częściASO(oleje, filtry, rozrządy, termostaty, pompy wody, świece żarowe) pojawiły się problemy. Osoba, która go teraz użytkuje jest natomiast zachwycona po przesiadce z 1,9tdi volkswagena:) Wracając do ciągników to mój wybór był podparty nie tylko silnikiem. Niestety są to bardzo drogie sprzęty i mocno trzeba rozważyć wydanie 100tyś zł(50% unia) przy gospodarstwie 25ha.  
  3.   Tak kolego zwłaszcza, że przejechałem nim 300tys od nowości. FPT silniki ma dobre, ale są lepsi. NH z 6 cylindrami też swoje palą. Znajomy jechał siać starym ursusem 1224. Teść go pyta czemu nie nowym NH, a on "dej na ropę":)   
  4. Osobiście wybrałem Johna. Ma zastąpić 1224 na 25ha gospodarstwie. Silnik w NH jest z Fiata. Miałem fiata 1,9jtd 150KM i do 200tyś klimetrów spoko potem turbina, DPF, EGR, świece żarowe, dojechałem do 280tyś i zaczeły lać wtryski. Auto serwisowane co 15tyś w ASO fiata. Największa zaleta to spalanie. Wracając do Ciągników kuzyn mający 3 letniego Case 110km radził, żeby brać coś innego. Zimą bez plaka nie zapali :) A case jest podobno lepszy od NH. Z większym spalaniem johna już sie pogodziłem bo w cięzkiej robocie każdy swoje spali. Przy pracu w ładowaczu to bankowo zapcha Ci się DPF. Mi Dealer Johna po gwarancji proponuje zwiększenie mocy i wyłączenie eko cudów(dpf). Silnik z Johna 4,5l wychodzi fabrycznie nawet 140KM. Dopiero od 148KM montują silniki 6 cylindrowe. Co do skrzyni w NH strasznie wyje i szyby z tyłu nie otworzysz. Taki c-360 :)     
  5. Ceny ciągników 2016

    Z Rafakiem pisałem. Ten mój John to taki ostateczny wybór, bo dofinansowania miałem nie dostać, a jednak się udało i potem dopasowywanie parametrów. Ciągnik ma mieć tonę na przodzie plus wspornik(120kg). Podobno cały przektoczy 5,5t jak 12-tka 
  6. Ceny ciągników 2016

    Tak, a ten john był za 180-190tyś netto. Nie zadatkowałem bo nie wiedziałem czy załapię się na modernizację i się udało. Jedyny plus to że po gwarancji zrobię z niego 120-130km. Ten silnik John fabrycznie podkręca do 140 lub do 148KM. Ma nadzieję, że godnie zastąpi 1224. Co sądzicie?
  7. Ceny ciągników 2016

    John Deere 6095mc (unia tak kazała :( ) -klima -koła 420/520(felga spawana) -instalacja pneumatyczna 2+1 -wzmocniony podnośnik -skrzynia 24/24 -3 pary hydrauliki -łacznik górny -zaczep rolniczy i automatyczny -obciązniki przód 1000kg -pompa nie pamiętam chyba 80l -bez amortyzacji tls -fotel gramera pneum -pełny zestaw oświetlenia (8lamp) Cena 210 tyś zł netto co sądzicie?
  8. PROW 2014-2020 Modernizacja Gospodarstw Rolnych

    W john deer mam kredyt 0% na 5 lat - koszt ok.1800zł 
  9. PROW 2014-2020 Modernizacja Gospodarstw Rolnych

      Mam to samo... czepiają się że nie było listownie. Paranoja. Jak tak dalej pójdzie to minie 2 lata od złożenia wniosku, a PROW będzie nie rozliczony.  
  10. PROW 2014-2020 Modernizacja Gospodarstw Rolnych

      w 3 pkt umowy masz napisany cel i to jest najważniejsze. Ja zeskanowałem 3 strony umowy do drukarni, która się specjalizuje w tablicach unijnych i już wiedzieli co dalej. Na allegro wpisz"tablice unijne". Ja wybrałem firmę z Niepołomic, otrzymałem projekt do zaakceptowania na maila i za 3 dni ma być gotowa.  
  11. Pomoc w zakupie Ursusa 385/902/912

      Kolego Brytan osobiście mam 1204 i 330. 1204 używam go do wszystkiego na 30ha. Pług 5skibowy zagonowy, rozsiewacz 800l, opryskiwacz 800l, agregat agromaszu 2,7 z siewnikiem poznaniaka, transport, agregat uprawowy 3m agromaszu. Pyrka z tymi maszynami jak na luzie. Nie obciązony nie pali dużo i co najważniejsze pozwala popołudniami odrobić się szybko z robotą. Wcześniej miał zaspany półbieg, ale to nie problem. Można spokojnie pracować i nic sie nie dzieje. Moja rada jeżeli chcesz się rozwijać powoli, masz lżejsze ziemie i pracujesz tylko na gospodarstwie to kup 385/902/912 za 15-20tyś. Pamiętej o dobrych oponach na tyle i obciąznikach w kołach. Dokupisz/pożyczysz pług, gruber-agregat i w pole. Resztę pracy ogarniesz t25. Po pierwszym roku ogarniesz wady mniejsze(np. elektryka) i większe(np.silnik-przy remoncie wsadzaj części pod turbo). Po roku jak pozwoli budżet to kupisz napęd na przód za 10tyś i będziesz zadowolony. Jeżeli wiesz że pola ci przybędzie np 10ha w dwa lata to celuj w 1224, ale to też inny budżet i inne(droższe) maszyny. Powodzenia.
  12. Skrzynia biegów C-360

      Bardzo łatwo można oryginalną blache wykręcić nad kierwonicę. Ja tak zrobiłem ale nie umiem(nie chce mi się) dodać tutaj zdjęcia. Polega to na odkręceniu od zbiornika. Odkręceniu trójkątu z zegarami. Należy odkręcić linkę obrotomierza i linkę termy. Kolejno należy wyciąć mały kwadrat w blasze nad kierownicą bo tamtendy przejdzie linka i terma. Teraz pozostaje przymocować zdjętą blachę nad kierownicą(np za pomoca blachwkrętów) tak, że stary dół idzie do przodu - stacyjka jest na szczycie, poluzować zegary i przekręcić je w "trójkącie" o 180stopni bo będą do góry nogami, przeciągnąć linkę obrotomierza i termy nad bakiem do zegarów. Pozwala to nauzyskanie więcej miejsca do wychodzenia. Zegary są super widoczne, zaglądanie do skrzyni, dolewanie oleju kolumna kierownicza i dzwignia do biegów super dostępna.  Dla wymagających można zabudować to estetycznie kawałkiem blachy. Polecam     
  13. Kopcenie C360

    Kolego zmień mechanika od silnika bo co roku będziesz robił remont. Co do elektryki to w pracuj na włączonych światłach w ciągu dnia i obserwuj kable czy się nie dymi oraz dotykaj, ściskaj kabel szukając gdzie jest najbardziej nagrzany wcześniej odsunąć go od nagrzanego silnika i chłodnicy.
×