Skocz do zawartości

Rekomendowane odpowiedzi

Opublikowano

Witam, poleciłbyście jakiś olej 10w40 do ciągnika case jxu do tej pory chodzi na arborze 15w40 ma 3000h i chciałbym coś lepszego zalać. Myślałem o NESTE TURBO LXE 10W40 i fuch mot 10w40. Co polecacie? Bo będzie teraz w zimę co 3 dzień odpalany

@Uziu92

Opublikowano

Ma ten sam model tylko niebieski. Jak miał z  200 godzin to też chciałem  zmienić olej na 10 w ale po  poradach  w paru miejscach zostałem przy 15 w 40  Mobil Delwak. Do wszystkiego go leje, nawet do kosiarek.

Lepiej przy mineralnym zostań i nic nie kombinuj. 

Do skrzyni w tym roku wlałem Shella Spiraxa S4TX  10 w 40 i lepiej skrzynia i hydraulika działa, jest to olej robiony z gazu ziemnego. 

Opublikowano

Witam,

Odświeżę trochę temat. Chcę zamienić Turdusa 15W40 na PETRONAS ARBOR ALFATECH 15W‑40 w URSUS-ie 2812(kiedyś MF-235). Cena za bardzo nie odgrywa roli. Ciągnik nie pracuje ciężko, jeżdżenie w różne miejsca, gdzie nie można dojechać samochodem, albo jakieś ogrodowe sprawy. Wymiana oleju raz w roku(w maju). Aż tak mocno nie znam się na olejach, ale Turdus po roku wygląda na przepalony i jak woda. To źle świadczy o oleju - mam tutaj na myśli jego wodnistość przed wymianą. Ciągnik ma jakieś 30 lat. Nie ma żadnych wycieków i nie bierze oleju - w każdym razie niezuważalnie. Moim zdaniem Turdus to badziewie. Podkreślę, że ciągnik nie pracuje ani w polu ani ciężko. Silnik to 2,5 litrowy, wolnossący, 3-cylindrowy. 

Mam na oku dwie marki:

1. PETRONAS ARBOR ALFATECH 15W‑40( https://www.pli-petronas.com/pl-pl/branza-rolnicza-i-budowlana/produkty/petronas-arbor-alfatech-15w-40 )

2. Mobil Delvac MX™ 15W-40( https://www.mobil.com/pl-pl/commercial-vehicle-lube/pds/eu-xx-mobil-delvac-mx-15w-40 ) 

Petronas Arbor Alfatech to dedykowany olej dla maszyn rolniczych. Przeleciałem ten temat i nawet nikt nie wspomniał o tym oleju. Cenowo jakoś nie jest ekstremalnie droższy od Turdusa, czy Delvaca. Póki co jest moim faworytem do zamiany Turdusa. 

Pytanie, czy do takiego ciągnika można zalać olej Petronasa z ACEA E5/E7? Olej nie jest low-saps. Pytanie, czy to nie jest olej przypadkiem mid-saps? Jak to zweryfikować? Tak jak pisałem cena między tymi olejami nie odgrywa za bardzo roli. 

Przy okazji co ile wymienia się olej w przekładni i skrzyni biegów? Od nowości, czyli 30 lat nie był wymieniany... W ogóle go się wymienia profilaktycznie co jakiś czas? Z tego co udało mi się wyczytać fabrycznie był zalany Agrol U 80W90. Wchodzi 42 litry. 

 

PETRONAS ARBOR ALFATECH 15W‑40:

Specyfikacje:

  • API CI-4/CH-4
  • ACEA E7/E5
  • CAT ECF-2, ECF-1a
     
    Parametry Metoda Jednostka Wartość standardowa
    Wygląd - - Jasny i przejrzysty
    Gęstość w 15°C ASTM D 4052 g/cm3 0,880
    Lepkość kinematyczna w 100°C ASTM D 445 mm2/s (cSt) 14,5
    Wskaźnik lepkości ASTM D 2270 - 135
    Temperatura zapłonu COC ASTM D 92 °C > 210
    Całkowita liczba zasadowa (TBN) ASTM D 2896 mgKOH/g 11,5
    Piana w 24°C ASTM D 892 cc/s 0 / 0
    Temperatura płynięcia ASTM D 97 °C -33

 

 

 

 

 

 

 

 

Mobil Delvac MX™ 15W-40:

ACEA B2

ACEA E3

API CF

API CF-4

API CG-4

API CH-4

API CI-4

API SJ

API SL

ACEA E7

Właściwości fizykochemiczne i specyfikacje

Właściwości fizykochemiczne

 

Klasa lepkości

SAE 15W-40

Popiół siarczanowy, [%wag.], ASTM D874

1,1

Gęstość w 15°C, lb/USg, ASTM D4052

0,87

Temperatura zapłonu w tyglu otwartym, Cleveland Open Cup, °C, ASTM D92

225

Lepkość kinematyczna w 100°C, mm2/s, ASTM D445

14,6

Lepkość kinematyczna w 40°C, mm2/s, ASTM D445

110

Temperatura płynięcia, °C, ASTM D97

-36

Liczba zasadowa TBN, mgKOH/g, ASTM D2896

9,2

Wskaźnik lepkości, ASTM D2270

136

Lepkość względna CCS (Cold-Cranking Simulator) w 20°C, [mPa.s], ASTM D5293

 

Opublikowano

Kup i przetestuj, bo pewnie nikt nie zalewał go na tym forum. Jeszcze dodatkowo załóż zegar ciśnienia oleju i patrz czy z biegiem mtg ciśnienie oleju nie spada. Swoją drogą cyferki a rzeczywistość to dwie różne rzeczy. Papier wszystko przyjmie.

Opublikowano

W tym ciągniku raczej nie da się założyć manometru. Nawet jak się da jakimiś domowymi sposobami to raczej nikt tego nie będzie robił. Co ciekawe tak popularny Turdus 15W40 ma większy TBN(11) od Dalvaca - TBN(9,2). Druga sprawa Turdus ma klasę jakości ACEA E3/E2. Przecież te klasy zostały już dawno wycofane, wtf?

Opublikowano

Lepszej jakości oleje mają mniejsze TBN, przynajmniej w samochodach, te oleje co są w iluś tam % na bazie PAO mają mniejsze TBN niż te co są 100% HC. Zostały wycofane, ale olej je spełnia więc jak ktoś zobaczy na książkę maszyny i zobaczy taką wymaganą klasę to będzie szukał oleju który ją spełnia. Wyższa klasa spełnia tą niższą.

Opublikowano

Słuchaj człowiek, ty masz głowę zdecydowanie wodnistą, ciągnik i to jeszcze klasy ze średniowiecza, który praktycznie nic nie robi, olej ma po roku wodnisty, ty się znasz na oleju jaki ma być jak kura na jajach.

Opublikowano

Nic nie robi, ale dużo jeździ cały rok w tym trasy po krajówkach na pełnym gazie. Nie wiem, czy to jest równoznaczne z pracą w polu pod obciążeniem. Turdus po roku czarny, przepalony i konsystencja wodnista przy spuszczaniu oleju. Nie ma tej gęstości co nowy nawet w połowie.

   

Opublikowano

Tak jak pisałem nie bierze oleju, albo na tyle mało, że tego nie widać. Wlane 6,8 litra co odpowiada max na bagnecie i po roku praktycznie jest tyle samo. Może minimalnie mniej - nie wiem 200-300 ml. Nie mam pojęcia, czy wtryski "leją". Olej po spuszczeniu nie śmierdzi ropą, tylko przepalonym olejem.  

Opublikowano
5 godzin temu, emigrant_ napisał:

Nic nie robi, ale dużo jeździ cały rok w tym trasy po krajówkach na pełnym gazie. Nie wiem, czy to jest równoznaczne z pracą w polu pod obciążeniem. Turdus po roku czarny, przepalony i konsystencja wodnista przy spuszczaniu oleju. Nie ma tej gęstości co nowy nawet w połowie.

   

Jak spuszczasz to najczęściel olej ciepły czy gorący, to leje się jak woda, ale ogólnie wszystkie orlenowskie oleje przy spuszczaniu taką jakby wodnistą mają konsystencje

Opublikowano
6 godzin temu, emigrant_ napisał:

@sylwek23111Po roku czasu jak wygląda ten Delvac? Nadal jak olej, czy bardziej wodnisty? Masz porównanie z Turdusem?

Ja w C-360 mam Mobil Delvac. Ciagnik pracuje na 10ha, olej wymieniany raz w roku i nie ma potrzeby uzupelnianiania po między wymianami. W silniku na Turdusie przed zbiżajaca się wymianą ciśnienie potrafiło obniżyć się o 0,5bar, na MD niema takiego efektu.

Opublikowano

Było sporo wpisów o Turnusie, tak to słaby olej, coś w nim zmienili jakieś parę lat temu. Ja zalewam przeważnie Mobile MX 15W-40, Orlen Platinum Ultor 15W-40, Shell Rimula.

Opublikowano (edytowane)

Według ACEA(Stowarzyszenie Europejskich Producentów Pojazdów), która niby jest bardziej restrykcyjną organizacją niż API(Amerykański Instytut Naftowy) to Turdus został sklasyfikowany do E3/E2. Nie uzyskał wyższych klas jakości. Za to Mobil Delvac ma już klasę E7, która według definicji ma zapewnić stabilność oleju o stałym wskaźniku lepkości. Taki olej w funkcji czasu powinien dłużej zachować swoje właściwości smarne i chłodzące. Czysto "cyferkowo", specyfikacyjnie Delvac jest lepszy od Turdusa. Z tego co widać jak piszecie to w praktyce też lepszy Delvac od Turdusa. 

Temat ma już trochę lat i dziwi mnie, że nikt nie używa oleju od Petronasa z serii Arbor, Ambra, Akcela, który jest dedykowany tylko do maszyn rolniczych i budowlanych. Stworzony pod ich charakterystykę pracy. Nawet ACEA i API jest ograniczone do E7/E5 i CI-4/CH-4, koniec. Stąd moje zainteresowanie olejem od Petronasa. Na tę chwilę tym olejem jestem zainteresowany. Turdus, czy Delvac przypadkiem nie jest bardziej pod samochody ciężarowe? Niby ktoś powie a co to za różnica, czy to traktor, czy samochód ciężarowy. Chyba jest?

Druga sprawa. Silnik w moim traktorze to wiadomo Perkins 3 cylindrowy. Silnik starej generacji, co nie znaczy, że nie potrzebuje oleju nowej generacji dla wydłużenia jego żywotności. Zwłaszcza, że interwał wymiany jest co 12 miesięcy. Zgadza się? To, że kiedyś producent napisał, żeby lać do niego Superola CC, co nie znaczy, że należy to robić do dziś. Na tamten czas to był jedyny olej, który był rekomendowany z klasą CC. Czy coś silnikowi się stało jak ktoś przeszedł z Superola klasy CC na Turdusa E3/E2? Raczej nic. Czy coś się stało jak ktoś przeszedł z Turdusa na Delvaca E7? Też nic. Ważne, aby to był olej 15W40 i nie był to olej low-saps z klasami ACEA E6/E9 i API CJ-4. 

 

 

 

Edytowane przez emigrant_
Opublikowano

Apropo jeszcze oleju do tylnego mostu, skrzyni i zwolnic.

Dnia 9.04.2022 o 11:34, emigrant_ napisał:

Przy okazji co ile wymienia się olej w przekładni i skrzyni biegów? Od nowości, czyli 30 lat nie był wymieniany... W ogóle go się wymienia profilaktycznie co jakiś czas? Z tego co udało mi się wyczytać fabrycznie był zalany Agrol U 80W90. Wchodzi 42 litry. 

 

Jak często olej tutaj wymieniacie? Czy go się wymienia tylko przy okazji remontów kapitalnych? Totalnie nie mam pojęcia ile zostało oleju z 42 litrów po 30 latach... Da się w ogóle to jakoś sprawdzić?

Opublikowano
6 godzin temu, asharot napisał:

Ja w C-360 mam Mobil Delvac. Ciagnik pracuje na 10ha, olej wymieniany raz w roku i nie ma potrzeby uzupelnianiania po między wymianami. W silniku na Turdusie przed zbiżajaca się wymianą ciśnienie potrafiło obniżyć się o 0,5bar, na MD niema takiego efektu.

Dziwne rzeczy się u was dzieją na tym oleju, ja od lat jeżdżę wszystkim, łącznie z kombajnem i nic jakoś nie spada, nic się nie robi jak woda, silniki w środku czyste, nie wiem co za Turdus czy coś na wzór lejecie.

Opublikowano

Wytłumacz mi jak słaby do tych starych klamotów, jak ja nie widzę w czymkolwiek żeby coś złego działo się z silnikami, wszystkie mają termostaty i ciecz jest w granicach 80 st. non stop i nie ma żadnych spadków ciśnienia, czy coś co wykluczałoby go z dalszej eksploatacji.

Fakt, ludzie złym stanem silnika próbują winę zwalać na złą jakość oleju, czy olej dobierać taki, by maskował faktyczny stan silnika.

Opublikowano

Lałeś kiedykolwiek coś "lepszego " niż turdus? Turdus był dobrym olejem 20lat temu. Też go lałem,m.in. do bizona, potem zmieniłem na fuscha. Efekt: nie grzał się i trzymał wyższe ciśnienie.

Opublikowano

prowizję masz z tego petronasa że tak zachwalasz na wszystkich forach?? 

Dnia 9.04.2022 o 19:13, emigrant_ napisał:

W tym ciągniku raczej nie da się założyć manometru. Nawet jak się da jakimiś domowymi sposobami to raczej nikt tego nie będzie robił. Co ciekawe tak popularny Turdus 15W40 ma większy TBN(11) od Dalvaca - TBN(9,2). Druga sprawa Turdus ma klasę jakości ACEA E3/E2. Przecież te klasy zostały już dawno wycofane, wtf?

no jak się nie da , wiesz gdzie jest czujnik oleju ???

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
  • Podobna zawartość

    • Przez martinezo
      Witam.
      Zwracam się z pytaniem, jakim środkiem lub olejem konserwujecie swoje maszyny po zakończonym sezonie??
      Wiadomo, że najpierw trzeba maszynę dokładnie umyć, ale jak już wyschnie to stosujecie jakąś powłokę ochronną np. z jakiegoś oleju?? jeśli tak to, proszę o wskazówki jaki środek najlepiej zabezpiecza przed korozją elementy robocze i lakier maszyny (pomijamy olej przepracowany).
      Pozdrawiam użytkowników
    • Przez MFargo
      Ile jest w filtrów od hydrauliki w Massey Ferguson 2 czy 3 i jakie zamawiacie?
    • Przez przemek111447
      Witam.slyszałem ze jest dobrym rozwiazaniem dolanie benzyny do oleju napedowego w ilosci 5l na 70l oleju napedowego.Czy to dobre rozwiazanie i czy ktos to praktykował?A moze macie inne rozwiazania o ktorych nie wiem .....chetnie poczytam o tym i moze cos innego wybiore.Takie rozwiazanie z benzyna chce zastosowac w zetorze 7340 z 2003r i 3 letniej 110km forterze.
    • Przez jgcentrum
      Szanowni Państwo,
      W przypadku zapotrzebowania na wszelkiego rodzaju filtry (m.in. powietrza, oleju, hydrauliczne, przemysłowe) oraz łożyska, uprzejmie proszę o przesyłanie zapytań ofertowych. Z przyjemnością przygotujemy dla Państwa indywidualną ofertę dopasowaną do potrzeb.
      W razie pytań służę pomocą.
      Z wyrazami szacunku,
      [Twoje imię i nazwisko]
      JG Centrum Techniczne
      📞 +48 453 238 260
      📧 kontakt@zaopatrzenieprzemyslu.pl
      🌐 www.zaopatrzenieprzemyslu.pl
      Zapraszam również do zapoznania się z filtrami na naszym sklepie allegro link poniżej:
      https://allegro.pl/uzytkownik/Jgcentrum
    • Przez arty
      Mam lamborghini 775 f plus z 1993 i zetor major 3011 z 1962r - obydwa aktualnie sa na turdusie 15w40  - czytam ostatnio opinie ze turdus to juz nie to co kiedys i nie ma rewelacji  - chce przejsc w obydwu ciagnikach an Shell Rimula R4x 15w40 lub  valvoline ALL FLEET SAE 15W-40. Ktory z tych 2 byscie wybrali? - Ktory lepiej trzyma parametry?  jakies przeciwwskazania na zamiane oleju ?
×
×
  • Dodaj nową pozycję...
v