Skocz do zawartości

Rekomendowane odpowiedzi

Opublikowano

Ramka, to znaczy? Podejdź do kombajnu, rozejrzyj się tam po śrubkach, a na logikę to rozbierzesz. Ja p zakupie kombajnu przed sezonem rozebrałem tam wszystko, bo chciałem się dostać do ślimaka, który podaje zboże do podajnika zbożowego. To był mój pierwszy kombajn, wcześniej nawet na oczy nie widziałem, jak się go rozbiera, a po poodkręcaniu poszczególnych śrubek wszystko jakoś mi się porozkładało. Z poskładaniem też nie było problemu.

Opublikowano

Wiam

 

  Posiadam mercatora S.  W obudowoie lozyska wyrobil mi sie luz na ok 4mm. Chodzi mi o ten walek co przechodzi przez caly kombajn po jednej stronie napedza on kilka kol pasowych a po drugiej pas jezdny.  Wie ktos moze jak to zdematawac ta obudow. Od czego zaczac. Prosze o pomoc.

Opublikowano

Witam, jeśli już wszystko zdemontowałeś, a rozumię że tak jeśli już pytasz o obudowę,i myślę że wiadomość co Ci wysłałem z opisem demontarzu wału dotarła do Ciebie i została Ci sama(obudowa) rura,wyjmij sita  i zacznij od wytrząsaczy, tego z prawej strony odkręcałem całkowicie i do tyłu trzeba cofnąć, a trzy pozostałe odkręcić panewki te na wale nad sitami i podnieść do góry koryta na maxa i podeprzeć lub podwiązać je, następnie odkręć blachę co jest zamontowana na rurze na dwóch uchwytach i dalej wszystkie śruby po bokach od mocowania rury, zrobić sobie rozpórkę z deski lub drążka aby w środku rozeprzeć blachy kombajnu na zewnątrz na tyle aby podnieść rurę, potem prawą stronę rury(obudowy)podnieść do góry trzeba trochę pokombinować w środku aby podnieść i okienkiem z boku co jest w pobliżu montowania rury wyjmiesz na zewnątrz nie pamiętam tylko czy i trzeciego wytrząsacza (koryta) całkowicie nie odkręcałem ale to w trakcie roboty zobaczysz czy jest takowa potrzeba a może ktoś z kolegów ma jakiś inny i prostszy sposób na demontaż i coś w tym temacie jeszcze pomoże :rolleyes: Pozdrawiam.

Opublikowano

Panie wieslawie16, niestety nie dostalem od Pana wiadomosci odnosnie demontarzu walu. Jak bym mogl cieibie prosic to wyslij na moj email bertas23@o2.pl, lub opublikoj tutaj jak mozesz. Rozebralem te kilka kol pasowych po lewej stronie kombajnu jet tu tylko goly walek no i to lozysko glowne w obudowie. Mam obawy jak rozebrac to kolo pasowe ktore napedza pas jezdny, jak sciagnac pas i jak to rozbrac, aby nie popsuc. Czekam na odpowiedz i pozdrawiam serdeccznie :) .


Ach i jeszcze chcialbym wiedziec co zrobiles z ta obudowa po demontarzu, czyli jak ten luz wyeliminowales. Po numeru katalogowym znalazlem nowa u korbanka za 14 tys, czyli wiecej niz sam kombajn jest warty. Mam taki plan jak jakims cudem uda mi sie to zdemontowac, chce  dac ja (ta obudowe) do tokarza. Mowil mi ze dorobi taki perscien na wymiar i wspawa czy wklei nie wiem.  Czy jak wyjolejs walek (nie wiem jak to zrobic) do dales go do sprawdzenia czy jest prosty. Pozdrawiam :)


Sorry za pisownie.

 

Opublikowano (edytowane)

Witam,wyslalem e-maila ,a tą rurę kupiłem za 200zł od znajomego stan idealny ale rozmawiałem ze znajomym w sprawie jej regeneracji to mówił że w środku wyspawa i na tokarce wybierze na wymiar i będzie jak trzeba, ale udalo się bez tego,a wał nowy oraz łożyska i przy okazji tuleje plastikowe oraz pasy młocarni,sześciokątny,potrójny, jezdny górny i dolny i jeszcze inne też, tak że sporo mnie to kosztowało,myślę że wiadomość dotrze choć dziwne że poprzednia nie dotarła a  przecież wysłałem Ci szczegółową zaraz odpowiedż(konwersację)  :huh: Pozdrawiam.

Edytowane przez wieslaw16
Opublikowano

Panowie jaki powinien być luz na drewienkach przy wytrząsaczach ? bo chce je zeszlifować jest duży luz i strasznie tłucze. 

 

i czy ktoś z was wymieniał tą długą gumę która idzie wzdłuż sit z prawej i z lewej strony ?

Opublikowano

Kolego a możesz mi napisać jak ten kosz sitowy tak sprawnie i szybko wyjąć ?

ucikekały mi ziarka z przodu z prawej strony jakdyby z nad wialni i nie mogę dostrzec gdzie tam może być dziura

Opublikowano

szybko to raczej nie bedzie .trzeba poprosic sasiada bo to wazy, z tego co pamietam to tak podlewarowac tyl za kolami odkrecic kola wyjac sita , odkrecic korbowody i ich mocowania do kosza ,odkrecic wieszaki {troche trudno} przednie potem tyl i wyciagamy, potem przecinak nowe gumy i nitownica 

Opublikowano

Panowie jaki powinien być luz na drewienkach przy wytrząsaczach ? bo chce je zeszlifować jest duży luz i strasznie tłucze. 

 

i czy ktoś z was wymieniał tą długą gumę która idzie wzdłuż sit z prawej i z lewej strony ?

 

zeszlifuj drewka (i oczywiscie te tulejki dystansowe w otworkach) tak, zeby po złozeniu i ciasnym skręceniu było jeszcze odrobinke luzu.

Nie moze byc tak, ze luzu nie bedzie zadnego, bo sie wszystko bedzie grzało jak diabli.

 

ps

a jajowaty to jest nie wał, ale otwór w panewce. i własnie przez te jajowatosc nawet po zeszlifowaniu juz nie bedzie wszystko idealnie spasowane, ale i tak wielokrotnie lepiej, nizbyś nic nie miał z tym zrobić.

I z pewnoscia nie bedzie tak waliło i szarpało.

Opublikowano

koledze, któy pisał o jajowatym wale, chodziło chyba, że wał jest też wyrobiony i nie jest równy. Nawet jak założysz nowe panewki, to i tak luz będzie, bo by go wyeliminować trzeba by było nowy wał

Opublikowano

Witam. Mam  taki problem,że jak podniosę motowidła na max do góry i za moment chcę opuscić to opadną moze z 5 centymetrów i zatrzymują się, wtedy muszę wajhe dać w położenie neutralne i znów na opuszczanie, tak kilka razy się trzeba bawić żeby zeszły całkiem na dół. Doradzcie co z tym zrobić jak to nareperować żeby chodziły płynnie. 

Opublikowano

witam. Chciałem wymienić pas jezdny (senator) - schodzi ładnie z koła na skrzyni i z wariatora ale nie mogę go wyjąc bo jest za mało miejsca miedzy podajnikiem zbożna a kołem wariatora. Musze zdejmować całą obudowę podajnika (rurę).

Opublikowano

W internecie jest bardzo dużo filmów z mercatorami ale brak przedstawiających naprawy i remonty poszczególnych podzespołów. Prośba, szczególnie do młodych, którym nagrywanie nie sprawia trudności - nagrywajcie szczegóły przy remontach i naprawach i wstawiajcie bez muzyki a z drobnym komentarzem. Oglądalność będzie wysoka. Jeżeli uznacie za stosowne to można temat z filmami podwiesić  (filmy krajowe i obce).

Gość mirek37
Opublikowano (edytowane)

post-20082-0-96957100-1431533606_thumb.jpgzmieniam łożysko na bębnie w mercatorze 1209k zastanawiam się jakie powinno być z normalnym luzem czy z powiększanym C3 ? 

na łożyskach jest zaznaczane C3 jeśli jest z powiększonym luzem ?

zamierzam wymienić łożysko na podajniku pochyłym i przy okazji sprzęgiełko. jak się  dobrać żeby było najszybciej?  

Edytowane przez mirek37
Opublikowano (edytowane)

Co do tego czujnika w chłodnicy .To nie jest czujnik rezystacyjny (opornościowy )tylko tremiczny . jak on działa w momecie kiedy woda (płyn) wartość draniczną termik w środku czijnika załancza się i uruchamia się sygnał dzwiękowy . Bardzo podobnie jak w samochodzie wentylator gdy woda przekroczy zadana wartość włącza się gdy się schłodzi wyłacza. jak go spr. pod wpływem temp. powinno byc przejście pomiędzy przewodami jeśli jest przejście pomiędzy przewodem a obudowa to jest uszkodzony do spr. nie urzywaj gorącej wody tylko oleju (woda nie będaca pod ciśnieniem nie osiągnie zadanej temp.)olej podgrzewaj z czujnikem w środku az do zadziałania chyba że masz termometr do ok. 120*C a tak na mrginesie może wiecie gdzie kupic ten czujnik posiadam claas-a protektora Pozdrawiam djchem.

Edytowane przez djchem
Opublikowano

Koledzy przecieka mi dosyć intensywnie siłownik od hederu i siłowniki przyspieszacza, chciałbym wymienić w nuch uszczelniacze, może mi ktoś podpowiedzieć jak się do tego zabrać? Jeśli chodzi o te dwa siłowniki przyspieszacza to mniej więcej wiem jak zrobić, ale przy hederze nie mam pojęcia od czego zacząć.

Opublikowano

Planuje zregenerować klepisko(znalazłem na allegro ze jakaś firma regeneruje) czy to dobry pomysł czy lepiej kupić nowe.Nspewno już parę osób wyciągało klepisko i pewnie wie jak w miarę sprytnie to zrobić żeby się nie narobić.Prosze o jakieś podpowiedzi. Z góry dzięki

Gość
Ten temat został zamknięty. Brak możliwości dodania odpowiedzi.
  • Podobna zawartość

    • Przez bugi
      Witam
      Strzasznie ciężko w mojej trzydziestce chodzi sprzęgło, słyszałem że nie tylko u mnie, ale słyszałem też że da się coś z tym zrobić ale nie słyszałem co i właśnie dlatego chcę coś z tym zrobić da się? Jak tak to co?
    • Przez BenQ
      Witam.Kolejny problem z renatą.Pytanie czy dostane gdzieś docisk sprzęgła (nie wiem jak sie to poprawnie nazywa) cały komplet w sklepie kosztuje 2600zł.Może któryś z panów wymieniał. Z góry dziękuję za odpowiedź .Na dole zdjęcia o co chodzi
    • Przez Adek123rolnik
      Witam forumowicze, bardzo prosze o porade... mam wyciek w Reni-cieknie na laczeniu skrzyni I sprzegla (zalaczam zdjecie, oznaczone rozowa strzalka) myslalem ze poszedl uszczelniacz na walku sprzegla ale najciekawsze jest to ze nic nie kapie z "zawleczek" ktore sa zaraz pod sprzeglem... po popuszczeniu dekielka oznaczonego zielona strzalka wyciekal olej (zeszlo 20l I lecialo dalej) mysle ze tam oleju nie powinno byc bo nad tym dekielkiem jest dojscie do docisku sprzegla, jesli sie myle to mnie poprawcie... dodam ze cala akcja z wyciekiem na laczeniu skrzyni I sprzegla zaczela sie od wyniany oleju w skrzyni (starego bylo 35l wlalem swiezy 58l)

      jutro wyjade w pole sprawdzic czy ze sprzeglem wszystko ok a puki co prosze o jakies porady...

      Dlaczego cieknie olej (rozowa strzalka)?
      Co jest za dekielkiem (zielona strzalka)?
    • Przez byczek1999
      Witam
      mam pytanie mam na oku ciągnik ford 6610 i chciałbym poznac jakie są opinie o tym ciagniku 
      Jeszcze jest jedna sprawa otóż ma cos chyba ze sprzeglem poniewaz bierze raptownie przy samym końcu.czy duzo by wyniosla naprawa? I czy ciągnik by sie dobrze sprawowal w pracy z turem ?
      Z gory dziekuje za pomoc i pozdrawiam
    • Przez antonio8
      Mam problem ze sprzeglem w lamborghini lampo. Jest to sprzeglo dwustopniowe i drugi stopien (wom) jest rozlaczany za pomoca dzwigni. I wlasnie problem jest ze sprzeglem od wom, a mianowicie nie mozna do konca wylaczyc walka za pomoca dzwigni(walek sie kreci po zaciagnieciu dzwigni i niby mozna zatrzymac reka ale bardzo trudno. Calkowite zatrzymanie wom nastepuje po wcisnieciu sprzegla jezdnego  ). Sprzeglo zostalo wymienione na nowe razem z dociskiem ale problem pojawial sie tez przed wymiana sprzegla. Regulowane bylo sprzeglo zgodnie z wytycznymi jak rowniez i linka od dzwigni sprzegla.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...
v