Skocz do zawartości

Rekomendowane odpowiedzi

Opublikowano

Witam mam taki problem w moim mercatorze 60 a mianowicie sypie mi się ziarno na złączeniu gardzieli z kombajnem. Ziarno sypie się od dołu po takiej klapie która jest na zawiasach i uchwytach przykręcanych na dwie śruby 8. Co może być tego przyczyną!

Opublikowano

Jak masz ta blache na zawiasach to po bokach sa dwa mocowania na 13 klucz, jak je odkrecisz to ta blacha opusci sie na zawiasach, twoim oczom powinna ukazac sie gumowa uszczelka przykrecona plaskownikiem na okolo 8 srubek, dostep slaby, tym bardziej ze te srubki sa na srubokret plaski... mi udalo sie odkrecic bez problemowo prawie wszystkie bo lekko sie przykleily, reszte dzialalem Zakladajac na grzechotke koncowke z plaskim, oczywiscie wymien je na kluczyk tak na przyszlosc. Usczelka w moim przypadku popekala ze starosci, wymiary okolo 100x8x0,5 cm sluzy ona do uszczelnienia elastycznego polaczenia gardzieli, wydaje mi sie ze szczegolnie przydatna gdy heder jest wyzej. Ja uszczelke dorobilem ze starej wykladziny(pan prowizorka) za rok myszy zjedza:) i taki patent mialem ze nie moglem dwoch srobek przyklecic to pomocna byla nitownica:)

Opublikowano

witam panowie coś gruchneło w skrzyni biegów. wracałem z pola na 3biegu spory gaz i na przyspieszaczu bo padał deszcz (ale to raczej nie od prędkości, po prostu i tak by się rozwaliło) coś zrzytneło w skrzyni natychmiast włączyłem sprzęgło. zatrzymałem się. ale tak se myślę co ja zrobie na drodze sam a jeszcze deszcz pada. włączyłem 3 mały gaz i powoli ruszam. telepałem się do domu cały czas coś w skrzynie skrzypie. w domu doszedłem do wniosku że to się dzieje na każdym z biegów. na luzie nic nie słychać wydaje mi się że sprzęgło ok (kiedyś pamiętam wymieniałem). zgrzyta coś jak się jedzie może miał ktoś taki problem? myślę że to może być coś od przekazywania napędu na półosie - koło talerzowe, atakujące? może ktoś coś doradzić???? u nas popadało i pewnie 2 dni z głowy. a mi zostało 2,5ha

 

Opublikowano

Nie jest to normalne ze zboża nie wciąga..a sprawdź czy masz wszystko właśnie dobrze z tymi palcami na slimaku. Lub właśnie za wysoko ślimak w co troche watpie

Opublikowano (edytowane)

A dużo jest roboty z opuszczeniem tego ślimaka w chederze? Z tymi palcami raczej wszystko w pożądku bo słomę ładnie wciąga natomiast zostaje się sporo ziarna.

Edytowane przez Mateuszpaluch21
Opublikowano

Roboty b.mało tak jak pisałem z boku zobacz gdzie jest mocowany w owalnych otworach klucz chyba 17 i opuścić na ok 2 cm dla zboża a dla rzepaku ok. 4 cm.

Bez problemu zobaczysz tylko rusz się do kombajnu.

Opublikowano

Według mnie jak słomę ci ładnie wciąga a ziarenka ci spadają to masz za dojrzałe zboże pewnie pszenice, też tak mam czasem w pszenicy, że lubi sporo ziarna pod palcami leżeć bo je otrzepuje ślimak, ale to tylko na niektórych polach

Opublikowano

Nie mam regulacji obrotów motowidła. Przyczyna w kole pasowym ze sprężyną. Jak dostać się do kołka mocującego połówkę koła.

Opublikowano

Opuściłem ten ślimak na dwa centymetry i nie ma za wielkiej zmiany natomiast po zjechaniu z pola do domu i po opuszczeniu chedera z gardzieli wysyłała się spora ilość ziarna. Co może być tego przyczyną? Nie znam się na tym za bardzo bo kombajn mam dopiero pierwszy sezon.

Opublikowano

Nie mam regulacji obrotów motowidła. Przyczyna w kole pasowym ze sprężyną. Jak dostać się do kołka mocującego połówkę koła.

Masz na myśli to pierwsze koło od schodów - to trzeba brechą rozchylić połówki koła i zobaczysz kołek zabezpieczający.

Opublikowano

mam ten sam problem z kołem co ty na na dodatek urwaną linke, robiłem to koło w poprzednim kombcjnie jaki miałem
gdzie ten kołek dokładnie sie znajduje bo nie mogę sobie przypomnieć

Opublikowano
marian7k

Tak, to koło.  Tylko jak tą brechą. A może jakiś bardziej sprytny sposób.

ovi 

Kołek jest ukryty pod jedną połówką koła, jak rozjedziesz te połówki (z tym mam problem) to w szczelinie stałego koła zobaczysz kołek (w zasadzie dwa - jeden w drugim)

 

Opublikowano

Ale to już po zgaszeniu silnika gdy opuszczałem cheder to wysyłało się to ziarno z gardzieli.

 

Mam tak samo,mysle ze marcinnowicki87 ma racje,bo to nie na każdej działce sie tak dzieje,zalezy od odmiany i stopnia dojrzałości ,jak widze ze sporo opada w heder to czasem złapie troche słomy z pokosu wtedy czesc wciągnie

Opublikowano

marian7k

Tak, to koło.  Tylko jak tą brechą. A może jakiś bardziej sprytny sposób.

ovi 

Kołek jest ukryty pod jedną połówką koła, jak rozjedziesz te połówki (z tym mam problem) to w szczelinie stałego koła zobaczysz kołek (w zasadzie dwa - jeden w drugim)

 

Zsunąć musisz połówkę koła tą od wewnątrz , na nią napiera sprężyna .Ja wbijałem kawałki paska klinowego w różnych miejscach koła , lecz u mnie to nie pomogło bo wariator był zapieczony i pękła własnie ta połówka wewnętrzna , można dokupić jedną część koła nawet w zamienniku nie jest droga .Jak uda ci się przesunąć połówkę koła to odsłoni się kołek trzymający połówkę zewnętrzną w otworach koła zewnętrznego.

Opublikowano

witam panowie coś gruchneło w skrzyni biegów. wracałem z pola na 3biegu spory gaz i na przyspieszaczu bo padał deszcz (ale to raczej nie od prędkości, po prostu i tak by się rozwaliło) coś zrzytneło w skrzyni natychmiast włączyłem sprzęgło. zatrzymałem się. ale tak se myślę co ja zrobie na drodze sam a jeszcze deszcz pada. włączyłem 3 mały gaz i powoli ruszam. telepałem się do domu cały czas coś w skrzynie skrzypie. w domu doszedłem do wniosku że to się dzieje na każdym z biegów. na luzie nic nie słychać wydaje mi się że sprzęgło ok (kiedyś pamiętam wymieniałem). zgrzyta coś jak się jedzie może miał ktoś taki problem?

A na pewno to skrzynia biegów a nie półoś? Jak działa ci hamulec, to zaciągnij go i spróbuj ruszyć. Jak nie ruszy, tylko będzie zgrzyt, to popuść hamulec z krótkiej półosi i spróbuj ruszyć. Jak pojedzie, to znaczy, że masz walniętą lewą (dłuższą) półośkę, bo one najczęściej strzelają. Problem jak ci strzeliła przy skrzyni a nie przy zwolnicy, bo tego nie wyczujesz, a strzelają zazwyczaj na wieloklinie. Koszt zamiennika ok. 600-700zł. nowa. Używkę dostaniesz za ok 300zł. Robota dla osoby co pierwszy raz robi - ok. 1,5h. z zastanawianiem się co do czego idzie. Jak by to była półoś, to musisz jeszcze wiedzieć jaki masz frez (drobny lub gruby).

Opublikowano

A na pewno to skrzynia biegów a nie półoś? Jak działa ci hamulec, to zaciągnij go i spróbuj ruszyć. Jak nie ruszy, tylko będzie zgrzyt, to popuść hamulec z krótkiej półosi i spróbuj ruszyć. Jak pojedzie, to znaczy, że masz walniętą lewą (dłuższą) półośkę, bo one najczęściej strzelają. Problem jak ci strzeliła przy skrzyni a nie przy zwolnicy, bo tego nie wyczujesz, a strzelają zazwyczaj na wieloklinie. Koszt zamiennika ok. 600-700zł. nowa. Używkę dostaniesz za ok 300zł. Robota dla osoby co pierwszy raz robi - ok. 1,5h. z zastanawianiem się co do czego idzie. Jak by to była półoś, to musisz jeszcze wiedzieć jaki masz frez (drobny lub gruby).

 

na pewno w skrzyni biegów w środku gdzieś w okolicach mechanizmu różnicowego(chyba że to lewa półoś w skrzyni na frezach czy na łożysku, ale i tak już mam prawą prawie rozebraną). odjechałem hederem z gardzielą i odkręciłem dekle na skrzyni, koło od hamulca ręcznego musiałem ciąć kątówką bo nawet po gazach nie szło zdjąć. dałem sobie spokój bo jak zobaczyłem że, aby zdjąć skrzynie trzeba jedną półoś ( a rozbierałem od prawej) wywalić a jeżeli półoś to trzeba całą zwolnice zdejmować, dużo roboty jak dla mnie samego. czekam na teścia aż wróci z delegacji. a dla tych 1,5ha to brat bizonem zetnie.

 

Opublikowano

Panowie mam pytanie,czy sita wymienne od consula do protectora,będą pasować,bo ja ich w ogóle ich nie mam i czy bez nich da się młócić?

Nie będą pasować , consul to mniejszy kombajn .

Opublikowano

dałem sobie spokój bo jak zobaczyłem że, aby zdjąć skrzynie trzeba jedną półoś ( a rozbierałem od prawej) wywalić a jeżeli półoś to trzeba całą zwolnice zdejmować, dużo roboty jak dla mnie samego.

 

Wcale nie jest aż tak dużo roboty, bo sam się tym bawiłem i też dałem rady, a rozbierałem to pierwszy raz. Lepiej to idzie niż zwolnica w 60-tce.

Gość
Ten temat został zamknięty. Brak możliwości dodania odpowiedzi.
  • Podobna zawartość

    • Przez bugi
      Witam
      Strzasznie ciężko w mojej trzydziestce chodzi sprzęgło, słyszałem że nie tylko u mnie, ale słyszałem też że da się coś z tym zrobić ale nie słyszałem co i właśnie dlatego chcę coś z tym zrobić da się? Jak tak to co?
    • Przez BenQ
      Witam.Kolejny problem z renatą.Pytanie czy dostane gdzieś docisk sprzęgła (nie wiem jak sie to poprawnie nazywa) cały komplet w sklepie kosztuje 2600zł.Może któryś z panów wymieniał. Z góry dziękuję za odpowiedź .Na dole zdjęcia o co chodzi
    • Przez Adek123rolnik
      Witam forumowicze, bardzo prosze o porade... mam wyciek w Reni-cieknie na laczeniu skrzyni I sprzegla (zalaczam zdjecie, oznaczone rozowa strzalka) myslalem ze poszedl uszczelniacz na walku sprzegla ale najciekawsze jest to ze nic nie kapie z "zawleczek" ktore sa zaraz pod sprzeglem... po popuszczeniu dekielka oznaczonego zielona strzalka wyciekal olej (zeszlo 20l I lecialo dalej) mysle ze tam oleju nie powinno byc bo nad tym dekielkiem jest dojscie do docisku sprzegla, jesli sie myle to mnie poprawcie... dodam ze cala akcja z wyciekiem na laczeniu skrzyni I sprzegla zaczela sie od wyniany oleju w skrzyni (starego bylo 35l wlalem swiezy 58l)

      jutro wyjade w pole sprawdzic czy ze sprzeglem wszystko ok a puki co prosze o jakies porady...

      Dlaczego cieknie olej (rozowa strzalka)?
      Co jest za dekielkiem (zielona strzalka)?
    • Przez byczek1999
      Witam
      mam pytanie mam na oku ciągnik ford 6610 i chciałbym poznac jakie są opinie o tym ciagniku 
      Jeszcze jest jedna sprawa otóż ma cos chyba ze sprzeglem poniewaz bierze raptownie przy samym końcu.czy duzo by wyniosla naprawa? I czy ciągnik by sie dobrze sprawowal w pracy z turem ?
      Z gory dziekuje za pomoc i pozdrawiam
    • Przez antonio8
      Mam problem ze sprzeglem w lamborghini lampo. Jest to sprzeglo dwustopniowe i drugi stopien (wom) jest rozlaczany za pomoca dzwigni. I wlasnie problem jest ze sprzeglem od wom, a mianowicie nie mozna do konca wylaczyc walka za pomoca dzwigni(walek sie kreci po zaciagnieciu dzwigni i niby mozna zatrzymac reka ale bardzo trudno. Calkowite zatrzymanie wom nastepuje po wcisnieciu sprzegla jezdnego  ). Sprzeglo zostalo wymienione na nowe razem z dociskiem ale problem pojawial sie tez przed wymiana sprzegla. Regulowane bylo sprzeglo zgodnie z wytycznymi jak rowniez i linka od dzwigni sprzegla.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...
v