huard

siłownik wspomagania podnośnia

Polecane posty

huard    13

mam taki problem zetor proxima 65 nie ma wogóle pomocniczego siłownika podnośnika i tu pytanie skąd wziąść zasilanie do takiego siłownika

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
AlaCapone    5015

Z głównego siłownika w podnośniku lub z rozdzielacza sterującego nim.


"Nie dyskutuj z głupszym, bo sprowadzi Cię do swojego poziomu i pokona swoim doświadczeniem!" - ciągle muszę o tym pamiętać.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
ZYLA    734

Sprawa nie jest prosta, bo plecak trzeba by zciagac. Na nim na górze inne przyłącze zastosowac, a jeszcze uj wie jak tam w środku jest zastosowane... Mam ten sam model i ten sam ból.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
AlaCapone    5015

Jeśli ściągnięcie plecaka stanowi tak wielki problem, niemal nie do przezwyciężenia to brak mi słów.

Pozostaje wynająć specjalistyczną firmę bo przecież zdjęcie plecaka, wywiercenie otworu, nagwintowanie go, wyprowadzenie na zewnątrz rurki, po wcześniejszym podpięciu się trójnikiem w rurkę idącą do siłownika podnośnika, zastosowanie trójnika - wiem to przerasta możliwości współcześnie wykształconych.


"Nie dyskutuj z głupszym, bo sprowadzi Cię do swojego poziomu i pokona swoim doświadczeniem!" - ciągle muszę o tym pamiętać.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
ZYLA    734

Wybacz może Ty masz rępa do którego wszędzie już zagladales, plecak zdejmujesz co tydzień, ale mi szkoda przerabiać i rozbierać coś co nie jest popsute w miarę nowym sprzęcie.
A po takich pewnych siebie "fachowcach" jak ty wychodzą różne kwiatki...

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
AlaCapone    5015

Kupiłeś nowe dziadostwo i kupę złomu, które wymaga już naprawy zaraz po wyjechaniu za bramę fabryki. Radzę kupić coś lepszego, albo nadal się męczyć.

A, że sam nie potrafisz nic zrobić - na to już nie mam rady, oprócz zatrudnienia fachowej ekipy. Oni będą potrafić wydoić Cię do gołego.


"Nie dyskutuj z głupszym, bo sprowadzi Cię do swojego poziomu i pokona swoim doświadczeniem!" - ciągle muszę o tym pamiętać.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
ZYLA    734

Hmm: usprawnienie to nie naprawa. Ale tam zastosuję się do Twojego motto w podpisie :D

@huard jest też inne prostsze rozwiązanie (bardziej może półśrodek). Nwm czy już ktoś to stosował, ale na dolnych belkach możesz wywiercić nowe otwory na wieszaki w kierunku haków CBM. Przez to zmienia się środek ciężkości i wzrasta znacząco udźwig. Minusem jest mniejszy zakres podnoszenia. Ale tam gdzie mi najbardziej zależy na udzwigu (talerzówka i agregat uprawowo siewny) w zupełności wystarcza. Koszt 20zł bo nie mam wiertarki stołowej to dałem znajomemu na flaszkę.
Bardzo polecam to rozwiązanie.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
damianos95    436

No ok udzwig wzrosnie jak piszesz tylko jak pisales jest minus w postaci mniejszego zakresu pracy ramion no a drugie to to ze jak przesadzisz z ciezarem to peknie plecak i tu pisze o znajomym co tez tak kombinowal w nieco starszym zetorze tez do uprawowo siewnego i fakt sezon nic sie nie dzialo ale przejezdzal przez bruzde szarpnelo i plecak poszedl wiec nie radze tak robic albo jezdzic jak z jajkiem
Po 2 nie chcesz kombinowac z plecakiem to zaloz trojniki przy odejsciu od rozdzielacza zapewne da sie to zrobic no i mniej bedziesz kombinowal a jak zrobisz dobrze to bedzie dzialac i wygladac jak orginal
No i nie mow ze usprawnianie nowego ciagnika to normalne bo albo nie przemyslales zakupu albo bylo ci szkoda doplacic do takiej opcji o ile byla a pewnie byla a normalnym to moze i jest ale usprawnianie ciagnika co ma z 20 lat a nie prawie nowego bo przez 20 lat zmienilo sie sporo w maszynach itd a w 2 lata nic sie nie zmienilo

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
huard    13

a czy jak założe trójnik przy rozdzielaczu to podnośnik i siłownik beda działać prawidłowo

 

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
ZYLA    734

Obciążenie plecaka nie wzrośnie. Skoro spada obciążenie podnośnika to i plecaka. Wzrasta jedynie obciążenie belek bocznych, które nie ma znaczenia w tym przypadku, bo w większych modelach z większym udźwigiem są takie same. Gdyby mi mocno zależało to bym zdjął plecak, kupił dolny uchwyt belki, górny uchwyt belki, siłownik, wydał ze 2 tysie. Ale aż tak mi nie zależy i wystarczają 2 dziury które zrobiłem. Ciągnik ma 6 lat i masz rację nie przewidziałem że będzie dzwigał takie ciężary. Gospodarstwo się rozwineło. To takie dziwne? Była opcja i owszem uznałem ją za zbędną. Ale Wy widzę macie kasy w bród i bierzecie zawsze full opcje i wszystko na zapas.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
pawelec1997    30

Zobaczcie sobie na Youtube jak dokładają siłowniki pomocnicze do 60-tki,trzeba wywiercić otwór w korpusie plecaka i wziąć zasilanie z głównego siłownika,innej opcji niema,od razu przy zakupie ciągnika trza było doposażyć go w siłownik pomocniczy,a teraz zrobiliście sobie dodatkową robotę.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
damianos95    436

Nie no nie ze kazdy ma full kasy bybrac max opcje ale ciagnik kupuje sie z zapasem a do szybszej skrzyni mocniejszego podnosnika hakow czy wiekszej liczby biegow warto doplacic bo sie przydaje w wiejszosc prac niz np 10 ledow na kabinie a w nocy moze dzien czy dwa robi ale kto co woli jakbym mial nieograniczonq kase to tez bym max opcje bral

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
AlaCapone    5015

a czy jak założe trójnik przy rozdzielaczu to podnośnik i siłownik beda działać prawidłowo

 

Jeśli podłączysz wszystko wg moich wskazówek będzie działać, jak należy.

Operacja dla większości męskiej populacji do wykonania, ale nie dla wszystkich.

 


"Nie dyskutuj z głupszym, bo sprowadzi Cię do swojego poziomu i pokona swoim doświadczeniem!" - ciągle muszę o tym pamiętać.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Zefir    75

Wybacz może Ty masz rępa do którego wszędzie już zagladales, plecak zdejmujesz co tydzień, ale mi szkoda przerabiać i rozbierać coś co nie jest popsute w miarę nowym sprzęcie.

A po takich pewnych siebie "fachowcach" jak ty wychodzą różne kwiatki...

Obrażasz kolegę a sam pisałeś że w twoim fetorku po 1000 mth sprzęgło padło :) a ja w swoim również zachodnim rępu - ciągniku marki fendt puki co po 3000 mtg wymieniłem jedynie wysprzęglik oraz pompki hamulcowe a to dlatego że płyn rozpuścił uszczelki :)

Edytowano przez Zefir

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
ZYLA    734

Mowa o innej klasie sprzętu. Czy ja gdzieś napisałem że to doskonały ciągnik. A po drugie to Twój kolega pierwszy naskoczyl na mnie. I tak wolę nowe dziadostwo (jak je nazwał) które sam naprawię niskim kosztem niż zachodnią uzywkę, gdzie będę się modlił by nic się nie zepsuło. Takie moje zdanie. Każdy ma inne podejście i warto to uszanować.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Zefir    75

no ale się nie oszukujmy sciągnięcie "plecaka" z zetora 65 to nie jest tak skomplikowane jak w niekórych ciągnikach tj w pewnej serii o ile dobrze pamietam new hollanda lub case że trzeba było rozebrać dobre pół ciągnika w mak żeby drobnostkę za 14.50 wymienić :)

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
ZYLA    734

Ale ja nie mówię że jest skomplikowane. Toż to d*pa jak w c360. Autor chce to niech ściąga, ale mi aż ta nie zależy. Nowe dziury zalatwily sprawę choć bez nich nie było tragedii, ale czuć było że przy pełnym siewniku miał ciężko.
Jesli miał bym ściągać plecak to po to by rozwiązać problem z brakiem regulacji szybkości opadania.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
rocco0987    112

Obrażasz kolegę a sam pisałeś że w twoim fetorku po 1000 mth sprzęgło padło :) a ja w swoim również zachodnim rępu - ciągniku marki fendt puki co po 3000 mtg wymieniłem jedynie wysprzęglik oraz pompki hamulcowe a to dlatego że płyn rozpuścił uszczelki :)

 

zalało sie układ dotem :P ?

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
AlaCapone    5015

Dla niektórych ściągnięcie plecaka przekracza możliwości poznawcze a to są proste sprawy, nic skomplikowanego.


"Nie dyskutuj z głupszym, bo sprowadzi Cię do swojego poziomu i pokona swoim doświadczeniem!" - ciągle muszę o tym pamiętać.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
ZYLA    734

Zgadzam się w zupełności, ale co się dziwić skoro dla niektórych czytanie ze zrozumieniem ich przerasta ;) 

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Bądź aktywny! Zaloguj się lub utwórz konto

Tylko zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony

Utwórz konto

Zarejestruj nowe konto, to proste!

Zarejestruj nowe konto

Zaloguj się

Posiadasz własne konto? Użyj go!

Zaloguj się

  • Podobna zawartość

    • Przez jeziosky
      Witam! Mam taki temat do dyskusji;  Oringi na tulejach w Zetorach. Wiadomo że dość często padają w Zetorach uszczelnienia tulei silnikowych.  Jak myślicie dlaczego tak jest? Z mojego doświadczenia, dość skromnego bo dotyczącego tylko dwóch Zetorów wydaję mi się  że oringi są dość luźno pasowane. Tuleje z nowymi uszczelniaczami wpadają w blok właściwie pod swoim ciężarem. Co ciekawe nowe oringi powinny mieć wymiar katalogowy 104x4,2  a mierząc je  mają max 4,0 mm.  Czy ma ktoś doświadczenie z zastosowaniem  innych  uszczelniaczy silikonowych ale grubszych np. 4,4?
    • Przez SPECO
      WITAM !
       
      Mozna powiedzieć że jesli chodzi o ciagniki to jestem "zielony" zakupiłem w ostatnich 5latach 2szt. pierwszy to zetor 5320 2002rok w tym roku zakupiłem model POKAZOWY od zetora z KALISZ-a jest to 2006 z przebigiem 5 Mth - a jeśli chodzi o jego obsługę to jestem ciemny ! Ale powoli sie uczę ! Będą mi słuzyć do odśnieżania zimą no i jakiś lekkich prac leśnych w innych porach - zwożenie dębiny itd. . .
       
       
      Zwracam się z prośbą o jakąś podpowiedz jakich oleji i płynów uzuwacie ?! Czy tylko te podane w książce serwisowej czy może jakiś inne ?? ?? ??
       
       
      Pozdrawiam Radek
    • Przez Marco007
      Witam, zwracam się z zapytaniem do znawców silnika jaki znajduje się w mojej Forterze 11441. Mianowicie postanowiłem zamontować zegar doładowania turbo (chciałem zobaczyć kiedy turbo wstaje bo na niskich obrotach ciężko się rusza - choć ten model tak ma,wiadomo) i mu mojemu zaskoczeniu podczas pracy w pełnym obciążeniu zegar wychyla się na 1,5 bar - co moim zdaniem jest za dużą wartością na ten silnik. I teraz pytanie do was czy to jest norma czy coś szukać A jeżeli tak to gdzie? Dodam że podczas pracy gruszka od zwrotu odpowiedzialnego za ograniczanie ciśnienia nie pracuje a gdy wydłużę sztange tego zaworu to turbo wstaje duuuzo później więc to rozwiązanie odpada. 


    • Przez pudło
      Bardzo wolno opadają ramiona podnośnika (z obciążeniem 500 kg.trwa to ok 20 sekund ) ,Czy jest możliwość jakoś to wyregulować , jeśli tak to podpowiedzcie jak to zrobić ? (przestawianie dźwigienki w kabinie od regulacji szybkości nic nie daje - żadnej reakcji) Gdzie szukać przyczyny?
       
    • Przez klocek1231
      Witam. Od jakiegoś czasu zauważyłem spadek mocy przy mojej forterra 11441. Widzę ze jak np siałem na dwójce na dwóch polbiegach i zawsze szedł sobie leciutko z dużym zapasem mocy, teraz czuję jakbym nie wiadomo jaki wielki siewnik ciągnął za sobą. Jadę na 1800obr i jak dodam gazu to praktycznie juz te obroty ledwo co sie wkręcają... Bardzo wolno... To samo w orce. Orałem zawsze na jedynce z jednym polbiegiem. Teraz w zasadzie musiałem albo z dwoma polbiegami albo na czwórce polowej....  Większość prac polowych wykonywałem zawsze w zakresie 1700-1800 obr Mam wrażenie ze do tych 1600 obr ciągnik  mniej więcej ma podobna moc co zawsze... Problem pojawia sie od 1700 wzwyz. 
       
       
      Ciągnik nie dymi ani nic 
       
       
      Z góry dziękuję za porady 
×
×
  • Utwórz nowe...
Agrofoto.pl Google Play App

Zainstaluj aplikację
Agrofoto
na telefonie

Zainstaluj