Skocz do zawartości

Rekomendowane odpowiedzi

Opublikowano (edytowane)

Witam,

Pierwsza sprawa tyczy się klimatyzacji a dokładniej dobicia czynnika.

Ile czynnika klimatyzacji wchodzi w układ w MF 3065 - gdzieś czytałem że około 1,8 kg czy to prawda?

Gdzie można się wpiąć aby nabić klimatyzację?

 

Druga sprawa dotyczy czyszczenia skrzyni.

Wiec tak... w w moim mf'ie był problem z ciśnieniem oleju w skrzyni (hydraulika wewnętrzna) http://www.agrofoto.pl/forum/topic/173583-mf-3065-ci%C5%9Bnienie-oleju-w-skrzyni/ . Nie moglem sobie z tym poradzić dlatego ciągnik poszedł na warsztat do mechanika. Został wymieniony olej w skrzyni oraz filtry poprzedni był zanieczyszczony według mechanika. Gdy ciągnik został zrobiony mechanik poinformował że olej został trzy razy wymieniony u nich w warsztacie w celu przeczyszczenia skrzyni (łączny koszt "wymiany" oleju około 3 tyś) I tu pytanie czy takie czyszczenie skrzyni jest prawidłowe? Moim zdaniem mechanik poszedł na łatwiznę nie patrząc na koszty. Według mnie wystarczyło dokładnie pospuszczać olej z przewodów siłowników (wspomagania) chodniczki oleju itp i to by wystarczyło. Dodam że mechanik wymieniał pompę hydrauliczną więc również miał dostęp do wnętrza skrzyni.

 

Edytowane przez RedPower
Opublikowano

jak dla mnie przegięcie... Otwieram skrzynie tylni most a potem ropownica i heja. Wyczyściłem w ten sposób u mnie i po wlaniu nowego oleju wciąż kryształ. Z tą ropą może szklanka syfu wyleciała. Fakt faktem musiało nie być syfu pod dyfrem bo tego bym nie wymył

Opublikowano

Mówił że trzeba zmienić olej bo tamten jest zanieczyszczony a teraz wyszło że trzeba za trzy oleje zapłacić ...

Czyli przegiął z tym czyszczeniem?

 

Wie ktoś coś ta temat klimatyzacji bo ciepło się zrobiło i nieciekawie się w ciągniku robi :)

Opublikowano (edytowane)
W dniu 17.05.2017 o 18:42, RedPower napisał(a):

Witam,

Pierwsza sprawa tyczy się klimatyzacji a dokładniej dobicia czynnika.

Ile czynnika klimatyzacji wchodzi w układ w MF 3065 - gdzieś czytałem że około 1,8 kg czy to prawda?

Gdzie można się wpiąć aby nabić klimatyzację?

 

Druga sprawa dotyczy czyszczenia skrzyni.

Wiec tak... w w moim mf'ie był problem z ciśnieniem oleju w skrzyni (hydraulika wewnętrzna) http://www.agrofoto.pl/forum/topic/173583-mf-3065-ci%C5%9Bnienie-oleju-w-skrzyni/ . Nie moglem sobie z tym poradzić dlatego ciągnik poszedł na warsztat do mechanika. Został wymieniony olej w skrzyni oraz filtry poprzedni był zanieczyszczony według mechanika. Gdy ciągnik został zrobiony mechanik poinformował że olej został trzy razy wymieniony u nich w warsztacie w celu przeczyszczenia skrzyni (łączny koszt "wymiany" oleju około 3 tyś) I tu pytanie czy takie czyszczenie skrzyni jest prawidłowe? Moim zdaniem mechanik poszedł na łatwiznę nie patrząc na koszty. Według mnie wystarczyło dokładnie pospuszczać olej z przewodów siłowników (wspomagania) chodniczki oleju itp i to by wystarczyło. Dodam że mechanik wymieniał pompę hydrauliczną więc również miał dostęp do wnętrza skrzyni.

 

Czy ta sytuacja powinna mieć miejsce czy nie? Ochrzanić fachowca ( specjalizuje się w naprawie fergusonów) czy nie?

 

Ty tak na serio ??? Chodzi mi o naprawę.

Co do czyszczenia to jesteś w błędzie. Co Ci da spuszczenie oleju z chłodnicy i siłowników ? Cały syf siedzi w tylnym moście i skrzyni. Dalej powinien być filtrowany. Nie wiem jak to działa przy 1 filtrze ( u mnie są 3 ).

 

Druga sprawa - oddałeś traktor do naprawy. Ponoć został naprawiony, a Ty teraz szukasz jakiegoś "ale" aby nie zapłacić ?

 

Dziwią mnie tacy ludzie. Taniej by wyszło naprawić we własnym zakresie ale jak widzisz nie potrafiłeś.... 

 

___________________________________________________________________________________________________________

AgroDane.pl - portal poświęcony specyfikacjom maszyn rolniczych takich jak ciągniki rolnicze, kombajny zbożowe oraz ładowarki teleskopowe. Dane techniczne, porównania modeli oraz opinie w jednym miejscu. Użytkownik agrofoto wszystkim poleca tą stronę z całego serca :)

 

 

Edytowane przez andrewk
Opublikowano (edytowane)

Ja powiedziałem że nie zapłacę? Nie mówiłem...

Mechanik miał zrobić traktor za jak najmniejszą cenę.

Według mnie 3 wymiany oleju to trochę dużo... Napisałem temat w celu poznania opinii innych na ten temat ( Jak oni wymieniali olej / czyścili skrzynię ) Tak jak kolega wyżej pisał że "wyropował" skrzynię i to jest zdecydowanie tańsze rozwiązanie niż płukanie nowym olejem.

Edytowane przez RedPower
Opublikowano

 Ja wczoraj czyściłem też po zjechanych tarczach hamulcowych tak jak lukbold pisze otwarty dół wyjęta pompa ropownica i 10l benzyny ekstrakcyjnej koszt wraz z ropownicą 140zł później wlewam olej z poprzedniej wymiany dzień pracy i wymiana na nowy

Opublikowano

kolejny przykład na to... jak se sam nie zrobisz albo nie masz kolegi mechanika to nawet nie kupuj takich sprzętów bo cie puszczą w kapciach...

A Ty dostałeś przynajmniej ten olej który zużyli? bo nie sądzę aby po odstaniu nie nadawał się do powtórnego zalania 

Opublikowano

Nie nie dostałem oleju. I nawet nie chcę się o niego upominać bo mogą zlewać wszystko w jedną beczkę a pomieszany na nic mi się nie przyda.

 

Niestety naprawa samemu była niemożliwa (nie było wiadomo gdzie szukać przyczyny). Mechanikowi naprawa zajęła 2 tygodnie (Jeżeli wymieniał część nową miał na drugi dzień więc nie jest to okres czekania na części). Dziś dostanę pełną listę rzeczy które zostały w nim wymienione to napiszę.

Opublikowano

jak brud dobrze wpity to trzeba szczotki ale olej go nie pobiera więc...
najlepiej jak piszą odkręcić pokrywę obudowy sprzęgła przedniego napędu i jjazda z tym , że dyfer to raczej przez korpus koła a skrzynia to jedynie przez pokrywę boczną. Filtr jest 10 mikron i najlepiej zmieniać go 2 x częściej niż olej w tym wieku maszyny. Jak masz 1 mikron dodatkowy pod stopniem to razem z olejem - mniejsze przepływy.
Klima - jak chcesz tylko uzupełnić to upewnij się czy masz zmienione z r22 na r134 a jaknie to zmiana oleju w aprężarce, mycie skraplacza i zmiana czynnika wraz z zaworem rozprężnym. R22 już nigdzie nie kupisz. Przy uzupełnianiu ważne jest ciśnienie rozprężania wraz z ciśnieniem wysokim, jak reaguje na dodatek czynnika strona sprężona i wszystko w temp ok 20 stopni. Przy wymianie czynnika z r22 na 134 zawartość układu w poprzednim rodzaju niema znaczenia. Przy samych ubytkach zmienić należy również filtr.

Opublikowano

Ja nie chce nikogo namawiać do tego co zrobiłem ani pouczać, ale w 3080 jak miałem zawaloną skrzynie opiłkami to moje czyszczenie wyglądało tak: spuszczamy olej na rozgrzanym, zakręcamy korek spustowy, 40 litrów ropy do skrzyni i 10 kółek po placu właczając wyłączając wałek podnosząc opuszczając podnośnik itp. Spuściłem ropę z opiłakmi i brudem, natępnie nowy filtr i tu ciekawostka od DAF'a 95xf silnikowy iświeży olej. popracować ze dwa dni i wymienić filtr na oryginalny do skrzyni fergusona i operacja zakończona. Spuszczoną ropę ze skrzyni przefiltrowałem i zjadła C330 bez zająknięcia. KOszt żaden bo tylko taki co filtr oleju od dafa - bodajze 70 zł.

Opublikowano (edytowane)

Wnioskuję po odpowiedziach odnośnie skrzyni że poszedł na łatwiznę i wykonał robotę bardzo dużym kosztem.

 

Odnośnie klimatyzacji jak ktoś nabijał klimatyzację to proszę pisać .... pomoże to mi. ...I innym w przyszłości :)

Edytowane przez RedPower
Opublikowano

Klime nabijałem kiedyś to weszło 1100 gramów czynnika r134, a po trzech latach jak pojechałem na uzupełnienie to w układzie było 600 gram i klima też chłodziła.

Opublikowano

Nie zapominajcie, że rozbieranie skrzyni/otwieranie aby ją wyropować tez kosztuje. Robocizna, jakiś silikon, uszczelki. A jak ktoś pisał pod dyfrem i tak by zostało. A olej i tak trzeba było by ze dwa razy wymienić dla pewności. Na jedno wychodzi. Drogo? Trzeba było robić samemu. Albo poprosić przed oddaniem do naprawy o dokładny kosztorys lub informowanie o każdym droższym przedsięwzięciu.

Rozumiem, że mechanik miał za darmo ci rozbierać te chłodniczki i przewody i się w tym babrać i czyścicć? Popatrz sobie ile tego jest na ciągniku i ile z tym zabawy. Dodaj do tego, że potem były by jakieś wycieki a to coś by się urwało. I co za darmo mieli by ci robić? Do tego rozebranie skrzyni aby wyropować też za darmo.

Opublikowano

hubertuss Ciągnik był oddany do naprawy bo samemu nie można było dojść gdzie jest przyczyna.

 

 

Mechanik Wymienił:

Pompę hydrauliczną - 2200 zł

Zawór sterujący w skrzyni - regeneracja 700 zł

Filtry oryginalne - 200 zł

Czujnik ciśnienia - 200 zł

3 wymiany oleju - 2700zł

Robota - 700 zł

Łączny koszt wynosi:  6000 zł

Dochodzi jeszcze transport ciągnika ....

 

Mechanik przed zabraniem przyjechał na diagnostykę traktora bo miałem nadzieję że powie konkretnie co jest nie tak a on powiedział że nie wie dokładnie gdzie jest przyczyna i ciągnik trafił na warsztat do niego :/ Mam nauczkę aby zastrzegać że przy wydatkach powyżej 500 zł ma być telefon do mnie... No ale cóż było minęło

Opublikowano (edytowane)

o matko... gdzie te pompy po 2200?? internetów nie znajet czy jak? tak więc na starcie jesteś 800zł w plecy a mówię tu o oryginale od Boscha bo zamiennik za 800-900 można wyrwać

 

Jak już jest taki lewus i naciągacz to wlewa 30stke tego http://allegro.pl/olej-wielofunkcyjny-utto-10w40-30-l-dystrybutor-i5946126884.html co powinno dać minimum na bagnecie... płucze i choćbym 3x wymienił to znów któryś tysiąc do przodu.... a nie najdroższy olej jaki jest dostępny użyć do płukania  :wacko:  :wacko:  :wacko:  :blink:  :blink: współczuje i tyle w temacie

Edytowane przez lukbold

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
  • Podobna zawartość

    • Przez vitoma
      Czesc
       
      Czy moge zamiast zalecanego Hipola 6 uzyc do C330/360 oleju przekladniowego klasy 80W90 "zachodnich" firm ? Np. castrol, elf, mobil, valvoline ?
       
      oczywiscie planuje calkowita wymiane oleju. do tej pory byl zalany hipol 6.
       
      Z tego co widze to obecnie produkowany przez Orlen Hipol 6 rowniez ma klase 80W90, i jakis oznaczenie GL-4 . Nie wiem co ono oznacza.
       
      Jest tez olej Orlen Agro 80W90.
       
      Czy wszystkie wymienione moga zastapic orginalnego Hipola 6 podczas wymiany?'
       
      dzieki
      pozdrawiam
      Piotrek
    • Przez damianzb9613
      Witam, co może być przyczyną mokrego kolektora wydechowego i całego tłumika aż do samej góry (podstawiłem puszkę pod tłumik to nakapało oleju z paliwem czy coś takiego )zostały wymienione pierścienie tłokowe , uszczelki pod głowicą i pompa paliwa i wtryski były sprawdzone.
    • Przez lukasz248
      Jaki olej lać do hydrauliki w koparce zbudowanej na jumz? Gdzieś wyczytałem, że w przednie pompy powinny być zasilane olejem silnikowym.? I jeszcze jedno pytanie, gdzie w skrzyni znajduje się korek kontrolny poziomu oleju? 
    • Gość
      Przez Gość
      Witam serdecznie
      Pytanie do użytkowników MF 3125 i pochodnych. Przy rozdzielaczu są 3 węże, który z nich to zasilanie, a który powrót oleju. Według mnie górny z lewej to powrót, a dolny (grubszy) to zasilanie.
      Proszę o odpowiedź czy mam rację czy też nie.

      Potrzebuję zrobić dodatkowy rozdzielacz przy TUZ-ie, który posłuży mi do obsługi zakupionej prze zemnie zgrabiarki grzebieniowej TWIST Samasz-u. Chciałbym za sobą ciągać prasę KRONE Comprima F 125 XC, a z przodu zgrabiarkę.
      Niestety potrzebuję 4 szybkozłączka podwójne (2 dla prasy, 1 dla zgrabiarki, 1 do obsługi wysokości tuza)
      Stąd też pomysł na dodatkowy rozdzielacz z przodu, który byłby obsługiwany za pomocą joysticka z kabiny.

      Pozdrawiam serdecznie oraz dziękuję za pomocne wypowiedzi


    • Przez erbelka
      Mam do was pytanie, jak czyścicie części maszyn i narzędzia, mniejsze i bardziej złożone? Mój mąż rolnik ciągle narzeka że nie może domyć części czy narzędzi, jak coś naprawia i myślałam, żeby kupić mu myjkę ultradźwiękową. Co sądzicie, dobry pomysł?
×
×
  • Dodaj nową pozycję...
v