Skocz do zawartości
dzony9203

Obciążnik belarus - na tylny TUZ

Polecane posty

Wybrane dla Ciebie
dzony9203    1

Witam. Jeśli taki temat już jest to przepraszam.
Chcę zrobić obciążnik na tylny TUZ do belarusa 920 dla przeciwwagi TURa.
Niby prosta sprawa bo konstrukcyjnie wiem jak to zrobić i chce wykorzystać obciążniki z przodu które mi zostały.

Jak ładuje baloty na polu to często ciagne za sobą przyczepe. Jak mam założony górny zaczep to nie moge podczepic łącznika centralnego (cięgła).
Pytanie brzmi jak zrobić mocowanie?
Pozdrawiam.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
rabit500    2
Napisano (edytowany)

Jeśli ciągasz za sobą przyczepę to zrób obciążnik na tuza, z zaczepem zamontowany na tylnej ścianie obciążnika co umożliwi ci dociążenie ciągnika i transport przyczepy.

Ja zrobiłbym konstrukcję w kształcie zbliżonej do stożka z jakiegoś grubszego materiału a wieszaki na obciąniki wkomponował bym po bokach zaczepu. To są moje sugestię ale prawdopodobnie jak to będzie pasowało i konkretny kształt konstrukcji zweryfikuje to jaki masz materiał i jak rozmieszczenie obciążników wkomponuje się w całość.

Edytowano przez rabit500

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
matias95    74

Najlepszym rozwiązaniem byłoby zamontować przedni zaczep do obciążnika

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Wiadomość z agroFakt.pl

LTZ55a    22

Tak, ale jakby jeździł bez skręcania.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
seweryn20    575

No właśnie. Konstrukcję zrób, belką na której zamocujesz obciążniki ciągnika które po podniesieniu będą tak wysoko żeby był dostęp do zaczepu. 

Przyczepy zapinanej za obciążniki nie rób bo z załadowana to nigdzie nie zajedziesz o skręcaniu jak kolega wspomniał zapomnieć możesz w ogóle. 

Jesli po publicznych drogach jeździł nie będziesz możesz zapinać za rolniczy.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
seweryn20    575

Jeśli się nie mylę to belarusa 820. Czyli koło 4 ton.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
coffey23    16

nie rób żadnych zaczepów do obciążnika bo jeśli bedziesz jechał po drogach publicznych a coś się stanie to kryminał  zrób niski obciążnik który bedze mieścił się pod zaczepem i mocowanie zrób w taki sposób ze ramiona ciągnika wsuwasz w mocowanie i się obciążnik blokuje że nie trzeba górnego łącznika np spawasz konstrukcje pod obciążnik i ramiona muszą się wsuwać w kształtownik na jakieś 30cm z dziurami na końcu na jabłka ramion ja bym to tak rozwiązał

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
seweryn20    575

Ten ciągnik bardzo wysoko podnosi ramiona spokojnie może zrobić tak by zaczep był pod balastem. Sam podnośnik jeśli to nie monoblok ma blokadę mechaniczną  w najwyższym położeniu. 

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
zetor22    7

Jak masz dolny zaczep to możesz tak skonstruować obciążniki żeby po podniesieniu balastu podpiąć przyczepę do traktora. Ja tak mam i jestem zadowolony. :)

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
dzony9203    1

Dziękuję wszystkim za udział w wypowiedzi.

 

Zaczep w obciążniku w ogóle nie był brany pod uwagę nie tylko ze względów prowadzenia przyczepy (po drogach publicznych) ale też i pod względem wytrzymałości.

Jak mówiłem wcześniej mam belarusa 920 z jednym siłownikiem o udźwigu 3,7 t.

W sumie nie byłoby głupie trzymać obciążnik w najwyższym położeniu (zablokowany) i mieć dostęp do zaczepu.

Ewentualnie ciekawy pomysł podesłał kolega Tomek73 z okrągłym obciążnikiem i może obracać się w każdą stronę.

Albo inne mocowanie zamiast śruby centrującej jak piszecie ale to trzeba dobrze pomyśleć.

 

Czy jest jakaś różnica w tym czy obciążnik jest nisko podniesiony czy wysoko? 

 

A jaka jest wasza opinia o przeciwwadze? Potrzebna czy nie? Ja myślę że tak bo trochę "unormowuje" środek ciężkości zmieniony większym obciążeniem z przodu przez samą konstrukcję tura i ładunek. Czy nie mam racji bo mój kolega twierdzi ze to szkodzi dla ciągnika?

Pozdrawiam.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Maciek1224    0

Również polecam Ci ten obciążnik w kształcie walce, ale wolałbym go sam zrobić, np. odlew z jakiejś beczki. Co do pozycji w jakiej powinien znajdować się obciążnik to podam Ci taki przykład, że im coś jest wyżej tym mocniej jest przyciągne. Tak w skrócie ;) Na przykład gdy miałeś 10 lat zdarzyło Ci się podnieść coś ciężkiego z ziemi na kilka centymetrów i wyżej już nie? Osobiście wolałbym żeby obciążnik znajdował się w pozycji "wyśrodkowanej".

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
LTZ55a    22

Zbyt duży obciążnik może szkodzić, ale odpowiedni zmniejsza nacisk na przednią oś i nie szkodzi niczemu.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
tomek73    186

Podstawowa rzecz co powinienieś zrobić to dociążyć tylne koła, najlepiej i najtaniej woda do opon, potem obciążniki na koła. Sam do NH dokładałem obciążniki na koła, zobacz u mnie   galerii, a  wodę mam w  Case w przednich kołach bo talerzówki nie mogłem podnieść, i zastanawiam się nad nalaniem w  tylne koła.

Wodę ma bardzo dużo ciągników przywiezionych z zachodu, i ludzie nic o tym nie wiedzą.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
mani51    57
Napisano (edytowany)

Co do pozycji w jakiej powinien znajdować się obciążnik to podam Ci taki przykład, że im coś jest wyżej tym mocniej jest przyciągne. Tak w skrócie ;) Na przykład gdy miałeś 10 lat zdarzyło Ci się podnieść coś ciężkiego z ziemi na kilka centymetrów i wyżej już nie? 

Ty tak na poważnie?  :blink:

 

Szwagier ma podobnie rozwiązany obciążnik i jest zadowolony.

 

post-34912-0-29614300-1487941526_thumb.jpg

Edytowano przez mani51

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
robi57362    53

Tomek73 dobrze mowi z ta woda ale w transporcie bedzie cholernie duze bicie no chyba ze ciagnik nie bedzie robil w transporcie to lej smialo. Z ta woda w zachodnich maszynach to tez racja kolega dzien czasu sie meczyl z oponami z 7211 az wkoncu zawiozl do zakladu i wyjasnilil sie mala ilosc piwietrza i mokry wentel

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
kowal1108    4

<p>Witam. Jak już jest taki temat to chciałbym zapytać ilu kg obciaznik na tylni tuz zrobic zeby nie przesadzic ani zeby nie bylo za duzo. Mam mtz 82 z przednim napedem nie mam z przodu zadnych obciaznikow ale msm tura. Tur metal fach 1600 kg udzwigu do tego chwytak tez metal fach masywny bardzo no i bela z sianokiszonki ewentualnie lyzka 2 m ze zbożem. Ilu kg obciaznik na tylni tuz ? Bojler 120 l zalany betonem wystarczy ? Drugie pytanie bojler pionowo czy poziomo? Poziomo podepne przyczepe a na pionowo nie ale nie kierujac sie tym jak lepiej?</p>

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
tomek73    186

Przy wodzie nie ma żadnych bić, mam z przodu w oponach 540/65 R30 i ciagnik bardzie masywnie jedzie, a po dziurach dużo lepiej się zachowuję.

W czasie jazdy woda idealnie sią rozkłada p zewnętrzen stronie opony.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
dzony9203    1

 

robi57362 Też mi się tak wydawało.

 

mani51 fajny ten obciążnik szczególnie rura która trzyma na obciążnik w pozycji na wieszakach bez śruby centralnej. Pytanie, na dołach nie skacze? 

 

Co do wody w koła to raczej bym z tego zrezygnował. To rozwiązanie ma dużo zalet o których piszecie ale ten ciągnik służy do wszystkiego (nie tylko pracy przy ładowaczu) dlatego czasami łatwiej jest odczepić obciążnik niż spuszczać wodę z kół.

 

kowal1108 z tego co czytałem to 1 m^3 betonu waży około 1800 kg, ze zbrojeniem okołu 2 tony.

Jeśli masz beczkę 120 l to 0,12m^*1800 = 216 kg a ze zbrojeniem 0,12m^3*2000 =240 kg + ciężar bojlera oczywiście.

 

A co do mojego pomysłu na obciążnik mam trzy w głowie:

1. Okrągła beczka wieszana tylko na dwóch wieszakach i może się obracać w każdą stronę (chodź nie powinna) - jakie podesłał TOMEK73 ale z betonu

2. Rozwiązanie z "rurką" jak wysłał MANI51

3. Wykorzystanie starych obciążników z przodu i zamocowanie ich na belce polowej. Dodanie do tego cięgła i zamocowanie tuż pod zaczepem (chyba znajdzie się luka) i chyba to rozwiązanie będzie dla mnie najszybsze.

 

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
tomek73    186

                          _________                                                                                      

                        /                   \

                       /          O        \

                     /                        \

                    /                          \

                   /______________\

jak bym teraz robił to w takim kształcie z wałkiem na górze te O żeby nie obkręcał się a waga była by maksymalnie wykorzystana, bo okrągłe to masa ucieka.Przy zalewanie betonu nawrzucać różnego złomstwa tupu stare talerze żeliwne z wału croskil.

Jakby  nie to ze w moim NH często tylne koła ściągam, ze względu na zmianę na wąski,  to nawet nie zastanawiał bym się na wlaniem wody. A teraz z obciążnikami z 330 po 170 kg na kole już jest ciężko mi ściągnąć te koło.A Nh bardzo dużo jeżdżę w  transporcie, niekiedy dziennie robie po 120 km.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
mani51    57

Ten szwagra waży 900 kg i nie ma ochoty podskakiwać. Jest to fajne rozwiązanie bo ma małą wysokość i jest dostęp do obu zaczepów w zależności od potrzeby.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
dzony9203    1

Ostatnio coś wymyśliłem.

Co myślicie aby cały ciężar opierał się na wieszakach, a zamiast trzeciego uchwytu zamiast cięgna użyć hitch?

Do ramy obciążników przyspawam coś w rodzaju ucha, które zaczepiałoby się za hitch?

Hak będzie używany tylko do trzymania ciężaru w odpowiedniej pozycji.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Bądź aktywny! Zaloguj się lub utwórz konto

Tylko zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony

Utwórz konto

Zarejestruj nowe konto, to proste!

Zarejestruj nowe konto

Zaloguj się

Posiadasz własne konto? Użyj go!

Zaloguj się


×