MichaBonin

napięcie w bizonie 24V na 12V

Polecane posty

MichaBonin    0

pytanie dotyczy redukcji napięcia z 24v na 12v . Chcę założyć kabinę do mojego z056 i wykonać nową instalację elektryczną. Dokładnie chodzi o dwie instalacje. 24v zasilającą odbiorniki oryginalne poza oświetleniem i wyposazeniem kabiny oraz 12v zasilającą resztę (klimatyzacja, dodatkowe oświetlenie, itp.) Wiem że można podłączyć się do jednego akumulatora i mieć 12v i jednocześnie 24v z dwóch. Tak jest w oryginale w bizonie. Ale czy pobierając stale 12v w dużej ilosci przez kilka godzin dzienne nie uszkodzę jednego z akumulatorów? Czy może lepiej przetwornicę zainstalować? 

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
master20002    228

Gdzieś na forum był już taki temat, ktoś nawet to przerobil ale zdało egzaminu i wrócił do 24V. Dlaczego to nie pamiętam. Poszukaj przez wyszukiwarkę.


Jesteśmy różni, pochodzimy z różnych stron Polski, mamy różne zainteresowania, ale łączy nas jeden cel. Cel ten to Ojczyzna, dla której chcemy żyć i pracować.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
pawlik794    20

instalacja 12/24 taką ma koparka Waryński k406( silnik sw266 ) ,rozrusznik 24v, alternator 24v ,a instalacja zasilana jest z jednego akumulatora 12 ,w instrukcji obsługi zaleca się co pewien czas zamieniać akumulatory, kombinowałem  w koparce wymianę na oryginalny rozrusznik 12v ale do leylandów niema na 12 v ,stuningowałem 

rozrusznik R10a  na 12 v ale ma ciężko bo ciągnie silnik i dwie pompy

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
MichaBonin    0

szukałem w internecie ale niestety za bardzo nie idzie znaleźć konkretnej odpowiedzi  :(


gdyby istniały owe podzespoły elektryczne do bizona na 12v, to już  dawno bym zamienił (a należałoby wymienić: wskaźnik zespolony; obrotomierze; nadajniki obrotów; czujniki; sygn. dźwiękowy; przekaźnik; przerywacz kierunkowskazów; żarówki; kogut; alternator z regulatorem i rozrusznik). 

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
akmaly    709

Jeśli chodzi o rozrusznik to zdecydowanie lepiej 24V.

Odnośnie 12V - można zastosować reduktor napięcia 24V na 12V i nie potrzeba przerabiać. 

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
zbyszekbrzuze    297

przecie na 12v mozna zrobić tylko radio, lampke w kabinie i zasilanie sprzęgła sprężarki klimatyzacji. Halogeny lepiej świecą na 24V


KPK Kumurun Team
Naprawiam ciągniki, remontuję silniki,

GG: 33264431 t: 724772311

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
MichaBonin    0

najlepiej byłoby tylko radio na 12v  :)  Ale problem w tym że mam części z poloneza ( włączniki podświetlane , wentylator , przekaźniki, bo dobrze by było na przekaźnikach oświetlenie robocze zrobić , mikroprocesor sterujący światłami , wycieraczkami, kierunkowskazami )  :mellow: A co do świateł roboczych to warto bawić się w LEDy czy pozostać przy H3 ?

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
seweryn20    825

Jeśli masz mocny alternator z dużym zapasem to ze względów finansowych lepiej zostawić  tradycyjne halogeny. Za leda który im dorówna trzeba dac sporo ponad 150 zeta za sztukę. 

Co do samej instalacji trzeba by wiedzieć jak mocno obciążą urządzenia na 12 V pojedynczy akumulator. Jeśli niewiele to szkoda chyba kombinować.

Może faktycznie warto pomyśleć o reduktorze napięcia. Nie było by to nawet drogie rozwiązanie.

http://nowyelektronik.pl/index.php?id_product=88965&controller=product


BEDNARY 2017... w końcu zobaczyłem :)

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
seweryn20    825

Przecież reflektory masz na 24 V więc po co nimi obciążać jeden akumulator czy dodatkowe urządzenia skoro alternator może na nie robić bezpośrednio. Tylko te urządzenia wylicz które masz na 12 V jak klima, radio itp.


BEDNARY 2017... w końcu zobaczyłem :)

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Sadek    1123

Tylko obawiam się że zakup przetwornicy może zrównoważyć się z zakupem części na 24V.

 

Przekaźnik to 4 zł, w przełączniku zmienić rezystor do podświetlenia, pozostałe przerywacz i wycieraczki można podłączyć do 1akumulatora gdyż to używane sporadycznie a w szczególności w kombajnie, pozostaje wentylator.

 

Mikroprocesor do świateł może sterować przekaźniki 12V a światła już na 24V.

 

Osobiście bym nie kombinował mniejsze napięcie = większe prądy.


"Cogito ergo sum"
Pozostaję: otwarty, elastyczny, ciekawy.

 

GG 8872878

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
ptaszyna    170

Chce chłopak kijem Wisłę zawracać, tylko po co ? nie wiem. Instalacja 24V jest lepsza (wydajniejsza) od 12V a on chce w drugą stronę. Jak chcesz założyć kabinę, to co, w niej nie ma instalacji? Przetwornica (teraz reduktor napiecia) jest najlepszym rozwiązaniem. Co tylko można pozostawił bym na 24V (oświetlenie) a niezbędne minimum zrobiłbym na 12V (radio, komp, itp), klimę podłączyć bezpośrednio pod jeden akus. Będziesz miał prosto, tanio i wydajnie. Czego chcesz więcej? Jak chcesz sobie utrudniać życie, to warto mieć o tym pojęcie i podstawową wiedzę, bo będziesz wiedział że ten sam przekrój kabla w 24V przeniesie większe obciążenie niż w 12V.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
MichaBonin    0

Może faktycznie na 12v zrobić minimum a pozostałe na 24v.  W kabinie nie ma instalacji bo jest "goła", nawet wycieraczki w niej nie ma... 

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
ptaszyna    170

Przynajmniej u mnie tak jest i jest to fabryczne rozwiązanie. Jest przetwornica i na niej chodzi komp i radio, klima(sprzęgło) jest podłączona bezpośrednio pod jeden akus i gra gitara. Oświetlenie jest mocniejsze w wersji 24V, lampy są te same, kwestia wymiany żarówek. Wycieraczki jak masz od Poloneza to też od biedy pociągnie przetwornica, chociaż to wg. mnie żadna oszczędność bo lepiej założyć od ciężarówki 24V niż całą instalację przerabiać na 12V. Nie wspominam już o rozruszniku, który w wersji 24V jest o wiele mocniejszy od 12V i przechodzenie na 12V było by czystą głupotą, bo inaczej tego nazwać nie można.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
seweryn20    825

Dokładnie. Jeśli już na prawdę boisz się że będzie rozładowywać jeden aku to dłuższe przewody dorób żeby akumulatorami nie jeździć  i zamieniaj je co jakiś czas tak dla własnego świętego spokoju. Inwestować w elektrykę tylko po to by przez większość roku stało trochę mija się z celem.


BEDNARY 2017... w końcu zobaczyłem :)

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
MichaBonin    0

Bizon ma mi służyć jeszcze kilka ładnych lat więc warto go trochę "poprawić". czy to się komuś opłaca czy nie to sprawa indywidualna  :) . Mi opłaca się jak najbardziej

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Bądź aktywny! Zaloguj się lub utwórz konto

Tylko zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony

Utwórz konto

Zarejestruj nowe konto, to proste!

Zarejestruj nowe konto

Zaloguj się

Posiadasz własne konto? Użyj go!

Zaloguj się

  • Podobna zawartość

    • Gość
      Przez Gość
      Witam. Sprzedam kombajn Bizon Super Z056. Maszyna w dobrym stanie technicznym. Pracował na 10 ha, bez zarobków. Nie myty na zimę. Zawsze garażowany. Dwa lata temu wymieniłem przekładnie jazdy, a w hederze ślimak, podłogę, kosę i bagnety. Młóci i czyści bez zarzutów. Po zimie silnik pali od pierwszego obrotu. Opony w bardzo dobrym stanie. Są przecieki na główkach rozdzielaczy. Do kombajnu dokładam pasy, pompę hydrauliczną, inne drobne części, dwie kosy, instrukcję obsługi, napraw i katalog części. Cena 11000 do negocjacji. Nie wystawiam faktury VAT. Nie dysponuję transportem. Miejscowość Daszyna, powiat Łęczyca, województwo łódzkie.  Data dodania 18. 06. 2018
       
       
       
       




    • Przez StawiaR
      Witam, mam do wyboru te dwa kombajny i jestem w kropce. Który według was powinienem wybrać? Bizon z 1986 r (na szerokich kołach) posiada sieczkarnie a dronningborg z 1988r bez sieczkarni.
    • Przez kamlar
      Witam,chce usunąć w moim pronarze przelacznik napiecia 12/24 ze względu na to,ze w moim przypadku jest to dość czesto padający układ.
      Chce przerobić na samo 12V. Wiem,ze musze kupić rozrusznik na 12v z reduktorem.
      Może ktoś pomóc w przerobieniu instalacji ? Wiem,że aku (zakladam niedlugo nowe) mają być połaczone równolegle, potem plus na rozrusznik i prad ze stacyjki ma być przełożone z zasilania tego regulatora (który aktualnie budzi rozrusznik) na sam rozrusznik ?
       
      w zał schemat instalcji
      Schemat ideowy instalacji elektrycznej PRONAR 82 II.pdf
    • Przez Renault145
      https://m.olx.pl/oferta/bizon-zo56-CID757-IDyYR2O.html?backUrl=%2Fajax%2Fmojolx%2Fdetails%2F516899010%2F
    • Przez hurlimannD70
      Kupiłem cały bęben młocarni do bizona czyli z cepami ale bez osi. Jest to nowy oryginalny produkt z fmż Płock. Leżał w stodole 30 lat , zastanawiam się czy dawać go do wyważenia . Na jednej ze środkowych tarcz przykręcone są blaszki jest ich chyba 5 sztuk w kupie. Wygląda jak by był kiedyś w fabryce wyważany ale nie jestem pewien. A do wyważenia musze jechać ponad 250km . Czy takie bębny składane w fabryce były sprzedawane wyważane ?? Czy ktoś mi podpowie ?
×
×
  • Utwórz nowe...
Agrofoto.pl Google Play App

Zainstaluj aplikację
Agrofoto
na telefonie

Zainstaluj