pawel

C 385 przeróbka z serwa na orbitrol

Polecane posty

Pigmei    1868

Brak argumentów, logiki w dyskusji i zaraz zaczyna się wyzywanie od dzieciaków, słabe to. 

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Bogdan_ja    2995

Napisałem swoje, jestem mechanikiem z wykształcenia i praktyki i znam ten ciągnik jak mało kto na forum 

Wysiadłem z tego złomu dawno temu. 

  • Haha 1

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
tomek73    579

Ja kiedyś jak miałem jeszcze tego złoma 1224 to założyłem orbitrol pod sprężarką i półserwo. Ale te półserwo trzeba wymienić bo nie przerobi sie samemu. 

Orbitrol 160 zawór nowy. Na orbitrolu 160 fajnie chodziło ale padł po 3 miesiącach i dali mi 100 to trzeba było sie nakręcić kierownicą. 

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Pigmei    1868

Można  taki dekiel dorobić, można  też użyć  z innego serwa, tylko trzeba wykonać dodatkowy otwór którym odprowadzi się ewentualne  przecieki wewnętrzne  z korpusu.

  • Like 1

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
ramzeus    0

Panowie założyłem nowy zawór. Trochę się polepszyło, przy 1000 obr jednym palcem zakręci przy 800 obr trochę jest trudno jednymi palcem ale jeszcze ukręci tylko wolniej przy 600 obr już ciężko i trzeba całkiem wolno kręcić,  mam wrażenie tak jakby brakowało oleju. Co myślicie czy to jest ok czy brać się za zmianę pompy  na półserwo i orbitrol? I jeszcze jedno, jak zakładałem zawór nie dokręciłem śruby na rurce i trochę oleju się wylało i taki mi się wydaje spieniony. Zrobiłem też fotki oleju w zbiorniku. Czy tak ma wyglądać olej? Raczej wydaje mi się że nie. Gdzie szukać przyczyny.

IMG_20220316_181135.jpg

IMG_20220316_174830.jpg

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
hubertb    4007

To olej zmieszany z wodą, ten silnik ma działać na 750 obr/min wiec jest dobrze. wymień olej jeszcze sie poprawi.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
ramzeus    0

Jak postało chwile to zamieniło się w normalny olej więc raczej to nie woda. Olej wymieniałem jesienią i zrobiłem na nim ok 10mth.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
hubertb    4007

Możliwe że tak się spienił, jeśli tak to jest gdzieś nieszczelność i łapie powietrze. Chociaż sprawdź jeszcze jutro czy nadal będzie się pienić. 

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
marobas    230

ja mam pytanie, czy zostawiając oryginalną dźwignię górna (wąs) i zakładając siłownik o skoku 250mm (długość pomiędzy osiami sworzni 430-680mm, śr tłoczyska 28mm) będzie pełny skręt, czy będzie brakować -jaka jest różnica miedzy tymi wąsami, do 2cm czy więcej...? to po raz, a po dwa, może ktoś już próbował takowy założyć, bo zastanawiam się, czy zakładając mniejszą średnicę tłoczyska wstawiać orbitrol 160, czy mniejszy 100 (ten wydaje mi się za mały...) ?

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
hubertb    4007
2 minuty temu, marobas napisał:

ja mam pytanie, czy zostawiając oryginalną dźwignię górna (wąs) i zakładając siłownik o skoku 250mm (długość pomiędzy osiami sworzni 430-680mm, śr tłoczyska 28mm) będzie pełny skręt, czy będzie brakować -jaka jest różnica miedzy tymi wąsami, do 2cm czy więcej...? to po raz, a po dwa, może ktoś już próbował takowy założyć, bo zastanawiam się, czy zakładając mniejszą średnicę tłoczyska wstawiać orbitrol 160, czy mniejszy 100 (ten wydaje mi się za mały...) ?

Nie bardzo kminie, o co pytasz. W przekładni jest siłownik wystarczy zmienić dekiel. 

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
marobas    230

chodzi mi o założenie zwykłego siłownika hydraulicznego na moście, tylko w zestawach jest siłownik o skoku 200mm, średnicy tłoczyska 32mm, i do tego inna dźwignia górna (wąs) -chyba krótsza, bo mały skok siłownika, zostawiając oryginalny wąs, pasuje dać większy skok siłownika.
-serwo/przekładnie całkowicie odpiąć (mam luzy na jej mocowaniu, dokręcanie pomaga na krótki czas)

Edytowano przez marobas

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
hubertb    4007
17 minut temu, marobas napisał:

chodzi mi o założenie zwykłego siłownika hydraulicznego na moście, serwo/przekładnie całkowicie odpiąć (mam luzy na jej mocowaniu, dokręcanie pomaga na krótki czas)

To co zmieni siłownik inny niż wzdłuż osi ?

@marobas Teraz zrozumiałem. Niestety praktycznie w 80 nie ma opcji i trzeba stosować taki "zestaw". Zapewnia to odpowiednią siłę. Najprostszą przeróbką jest przejście na półserwo. 

Edytowano przez hubertb

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Nikita_Bennet    316

szybkie pytanie bo jednak coraz ciężej się kieruje serwem (Z10145/U1014).
Czy kupno kompletnego zestawu z orbitrolem z sklepdlarolnika (sorry za kryptoreklamę) ma sens? W sensie czy montaż jest aż tak banalny i czy będzie to działać bezproblemowo??
Zamysł mam taki - wywalić wszystko czyli całe te serwo i wstawić siłownik a orbitrol kiedyś widziałem tutaj u kogoś w galerii że wstawił aż pod zegary (obrotomierz itp).
Rozwiązanie takie samo jak w nowszych belarusach bo tak jest umieszczony w nich orbitrol (pod kierownicą). Odchodzą luzy na krzyżakach.
 


pzdrwm Nikita_Bennet
"Whether we are based on carbon or on silicon makes no fundamental
difference. We should all be treated with appropriate respect."
                                                              Sir A C. Clarke

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
hubertb    4007

@Nikita_Bennet Nie wiem jak z montażem ale orbitrol działa zupełnie inaczej(lepiej) w stosunku do serwo. Już fabryczne rozwiązania pod tytułem "pół serwo" miały zawór skrętu "pod zegarami" jak to ująłeś.

 

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
daron64    4258

@Nikita_Bennet to Ty żyjesz? Jak tam w nowym miejscu się pracuje?

A co do serwa/orbitrolu. 

W 8145 stare serwo miało już u mnie luz. Generalnie nie kręciło się nim źle, więc zamiast orbitrolu wziąłem regenerowane serwo na wymianę - straszliwy błąd. Kręciło się dużo ciężej niż na oryginalnym. Potem jeszcze śruba jedna mocująca się odkręciła, serwo latało góra dół, rozszczelniło się itd itd. Koniec koncow kupilen kompletny orbitrol, właśnie że sklepu dla rolnika. Chyba 1590zl kosztował niby z mocniejsza kolumna. Co do montażu - tak jest banalny. U mnie miałem tylko ten problem, że przedni most mam starego typu, więc nie było otworów do przykręcenia wspornika siłownika. Wziąłem znajomego i mi go przyspawal. Co do reszty, to stare wywalasz, nowe wstawiasz - chodzi. Aha u mnie jeszcze musialem zamienic przewody od sterowania miejscami względem tego, co pokazywała instrukcja, bo kręcąc w prawo koła skręcaly w lewo. Nie wiem skąd ten błąd, alemto tylko dwa zamienić - nie ma filozofii, choć trochę razi, że zostało to źle opisane.

Pracuje to dużo lżej niż serwo, ale np w porównaniu do orbitrolu, który mam w drugim ciągniku - pracuje ciężej. Jak są obroty to spokojnie palcem na postoju skręcasz. Minusy w zasadzie tylko dwa znalazłem. Jeden to, że pomimo, że przed montażem wspornika rozmierzalismy skok siłownika żeby skret byl w obie strony taki sam, to i tak wyszedł nam w jedną lepszy niż w drugą. Nie wiem czemu, bo był dokładnie mierzony, dokładnie ustawiony na połowę. Jak są otwory pod przykręcenie, to to odpada. Drugi minus to właśnie wspomniane przez Ciebie luzy na krzyżakach. Mam nowe krzyżaki, a i tak luz jest. Wkurza to tylko w momencie jak skręcam w jedną stronę i odbijam w drugą - tak jakbym kawałek obrotu kierownicy miał zupełnie na pusto i nagle uderzenie i opór. Ciężko to opisać. Np jadąc po drodze nie ma problemu - ciągnik nie lata. Generalnie jestem zadowolony z zakupu. 

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Nikita_Bennet    316

@daron64, pożegnanie zrobiliśmy i już na stałe w nowym miejscu ;) zielonka tutaj to bajka.

Serwo - u mnie gorzej się kręci na wolnych obrotach a po przebojach z regeneracją podnośnika nie chcę nic regenerowanego w płn-wsch. Polsce. Natomiast w MTZ952,3 jest orbitrol i bajka bo na 1000 obrotów wszystko leciutko chodzi.

Pytanie - orbitrol masz gdzie wstawiony w ciągniku-pod kierownicą? Czy do bloku silnika gdzieś przykręcony?
Kiedyś taką fotkę widziałem na agrofoto (nie wiem czyja i ciekawe rozwiązanie) bo uniknie się chyba luzu z krzyżaków.
 

No i jest też taki element o numerze katalogowym 80658020 który nie wiem do czego służy.
Na razie robię wywiad co i ile mi wyjdzie bo jednak do wiosny trza będzie temat ogarnąć.

6422111.jpg

12 godzin temu, hubertb napisał:

@Nikita_Bennet Nie wiem jak z montażem ale orbitrol działa zupełnie inaczej(lepiej) w stosunku do serwo. Już fabryczne rozwiązania pod tytułem "pół serwo" miały zawór skrętu "pod zegarami" jak to ująłeś.

 

rzuć okiem kolego na tę fotkę


pzdrwm Nikita_Bennet
"Whether we are based on carbon or on silicon makes no fundamental
difference. We should all be treated with appropriate respect."
                                                              Sir A C. Clarke

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
JanR    50

Przecież można to wstawić na końcu drążka co kręci serwomechanizmu. Mniej przewodow, bliżej siłownik i zasilanie z pompy. 

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
hubertb    4007

I 100km wałka z niezliczoną ilością krzyżaków. Lepiej wstawić to pod zegary. Odkręcić ten podły wał i w jego miejscu puścić węże. 

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
JanR    50

Wystarczy odłączyć serwo i jest to gotowy wałek do podłączenia. Większość tych ciągników robionych na eksport  tak wlasnie  miała to rozwiązane. Osobiście bym nie wsadzał tego do kabiny. 

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Nikita_Bennet    316
2 godziny temu, hubertb napisał:

I 100km wałka z niezliczoną ilością krzyżaków. Lepiej wstawić to pod zegary. Odkręcić ten podły wał i w jego miejscu puścić węże. 

taki jest plan

1 godzinę temu, JanR napisał:

Wystarczy odłączyć serwo i jest to gotowy wałek do podłączenia. Większość tych ciągników robionych na eksport  tak wlasnie  miała to rozwiązane. Osobiście bym nie wsadzał tego do kabiny. 

w mtz 952.3 mam pod zegarami i sprawdza się wyśmienicie.


pzdrwm Nikita_Bennet
"Whether we are based on carbon or on silicon makes no fundamental
difference. We should all be treated with appropriate respect."
                                                              Sir A C. Clarke

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
JanR    50

Ja pisze jak ja bym to zrobil, bo tu już jest gotowe i stosowane rozwiązanie, i mi wydaje się lepsze bo mniej przewodow i bliżej do zasilania. Każdy robi wedle własnego rozwiązania. Mnie ewentualne  buczenie i  przecieki w kabinie i metry przewodow hydraulicznych podpowiadają ze nie warto to pchać do kabiny. 

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Nikita_Bennet    316

a mnie martwią luzy na krzyżakach a na plus że w mtzcie działa to wyśmienicie ;)
Jedyne co to ciut dłuższe przewody, no i skąd wziąć taką blachę podstawę orbitrola.


pzdrwm Nikita_Bennet
"Whether we are based on carbon or on silicon makes no fundamental
difference. We should all be treated with appropriate respect."
                                                              Sir A C. Clarke

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Bądź aktywny! Zaloguj się lub utwórz konto

Tylko zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony

Utwórz konto

Zarejestruj nowe konto, to proste!

Zarejestruj nowe konto

Zaloguj się

Posiadasz własne konto? Użyj go!

Zaloguj się

  • Podobna zawartość

    • Przez Michal385385
      1) Witam, otóż pierwszym moim pytaniem jest - gdzie dostanę taki filtr do wspomagania C385 DE LUXE? Po odkręceniu w środku znajduje się kilka małych okrągłych sitek. Czy będzie tu pasował filtr wkręcany bodajże PP 8.4 ?
      2) Jak prawidłowo powinno się zalewać nowy olej, a następnie odpowietrzać wspomaganie serwomechanizmu? Bo według instrukcji jest napisane, aby kręcić po 10razy w lewo i prawo do oporu, lecz problemem jest to, że po chwili kręcenia w lewo, czy też prawo powstaje tak ogromny opór, że za chiny dalej nie chce się przekręcić kierownica.
      Z góry dziękuję za odpowiedzi, pozdrawiam i miłego dnia / wieczoru życzę!


    • Przez Maciekkkk
      Ursus 914 wyrzuca olej ze zbiornika oleju od wspomagania i ciężko sie kręci, czy to moze być wina pompy wspomagania ? 
    • Przez ursusikc330m
      Mam pytanie,ciężko się kieruje w ursusie 1634 i niewiem czy wina leży po stronie pompy czy orbitrol?
    • Przez ursusikc330m
      Mam pytanie czy montował ktoś wzmacnianą pompę wspomagania w dużym ursusie bo moja obecna kwalifikuje się do wymiany i zastanawiam się czy kupić taką jak była w oryginale czy taką o większej wydajności
    • Przez ursusikc330m
      Witam,ciężko się kieruje kierownicą w moim 1634 orbitrol był robiony i dalej to samo
×
×
  • Utwórz nowe...
Agrofoto.pl Google Play App

Zainstaluj aplikację
Agrofoto
na telefonie

Zainstaluj