Skocz do zawartości
pawel

C 385 przeróbka z serwa na orbitrol

Polecane posty

Wybrane dla Ciebie
pawel    2

Witam wszystkich czy już ktoś dokonywał takiej przerobki i jak to rozwiązaliście. Za wszystkie podpowiedzi i uwagi na ten temat z gory dziękuję.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
kelek    0

my przerobilismy tak ze załozylismy serwo z ciagnika z przednim napedem i do tego orbitrol jest to dobre rozwiazanie bo kierownica lekko chodzi ale jest za to teraz czuly na jakiekolwiek ruchy kierownica :( w polu ok no a na drodze to trzeba go pilnowac :( no i do tego cena orbitrola i serwa jest to dosc drogie nam sie udało dopasc ze rozbitego ciagnika 914 :rolleyes:

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
arassso    3

czuły bo moze nie dobrałeś dobrze podzespołów. tak jak ja w c360 zła średnica do wydajności orbitrolu i pompy . włozyłem długoś ta sama silownik ale cylinder grubszy i nie miota mnie po całej szosie a wtedy lecuitko ruszyłem i juz leci mi gdzies na bok .

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Wiadomość z agroFakt.pl

kelek    0

nie raczej nie podzespoły sa oryginalne nic kombinowane traktor miał zderzenie z samochodem osobowym no i musiał isc do kasacji my z niego wyciagli to co było jeszcze sprawne podzespoły byly oryginale wiec wina nie w tym :( moze to ze jest to załozone w ciagniku bez przedniego napedu :rolleyes: a z tym złym dobraniem elementów to tak miałem tez w c360 jak z poczatku miałem wspomaganie orbitrol z bizona a siłownik z ostrówka no i sie to ni jak sprawowało a potem potem robilismy remont no i zostało to wszystko zmienione przyszła os z sieczkarni Z310 i zaraz siłownik z bizona i orbitrol po regeneracji no teraz to to jest w wspomaganie zdjecie tego ciagnika jest na agrofoto

http://www.agrofoto.pl/forum/index.php?aut...i&img=11533

bez problemu dźwiga ponad tone i nie ma problemu ze skrecaniem :(

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Turbina    9

@kelek-wytłumacz mi jak zamontowałeś serwo i orbitrol do jednego ciągnika,jaki to ma sens?

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
kelek    0

normalnie posadam serwo bez tej przystawki na drazek zamiast niego jest tam dekiel podobny jak z drugiej strony serwa i w tym wypadku jest montowany orbitrol aby olejem strowal te serwo (spelnia one role silownika) serwo jest zamontowane pod kierownica tak jak w nowych ciagnikach z przednim napedem 914 itp. ja mam orbitrol zamontowny obok kompresora i posiadam ten posiadam ten kawałek drazka do kierownicy i przewodami podpiete do serwa :rolleyes: a ma to sens gdyz ni jak zamontowac siłownik w ciagniku bez przedniego napedu a kierownica lzej chodzi :( znajde czas to zrobie temu ciagnikowi zdjecia :(

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
pawel    2

Dobra, to że trzeba założyć silownik i orbitrol i razem polączyć to wiem, ale interesuje mnie głownie jak rozwiązać układ drążka poprzecznego i mocowanie siłownika, może ktoś ma jakieś foty albo zeskanuje strone z katalogu.

Barzdzo mi na tym zależy gdyż mam już dość cieknącego serwa a tu niedługo trzeba w pole ruszać.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
kelek    0

to zalezy jaki masz ciagnik czy z przednim napedem czy bez???

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
pawel    2

jak sama nazwa mowi c 385 czyli bez napędu a i dodam że mam miękki przod bo były taż wersje ze sztywną osią

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
kelek    0

to jest tam problem zalozyc silownik z tego co slyszalem moze lepiej zalozyc serwo tak ja mam a po drugie to sie jeszcze z taka przerobka nie spotkałem zeby silownik byl załozony ale moze tobie sie uda :rolleyes:

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
mlody87    2

Witam

 

@szczupak jakis tani ten orbitrol i do tego jakies radzieckiej produkcji :( a tak na powaznie to jak bys to kupil to napisz jak sie sprawuje i czy cos wart bo mozna by o takim pomyslec :( a co do ostrowka to ci nie pomoge bo nie wiem jak te w ostrowku wygladaja :rolleyes:

 

pozdro mlody87

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
t-tas    0

dokładnie to jest to wyrób białoruski, a w ostrówku to był chyba orbitrol z NRD firmy ORSTA-ale nie wiem kto przejął Orstę i produkcję ich wyrobów

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
arassso    3

znajomy od mercedesa transportowego ma w c385 wspomaganie i mu to ładnie chodzi wszystko jest orginał z merola m i to jest na dwa siłowniki jeden do jednego koła a drugi do drugiego tak ja w ciagnikach tych nowych co teraz są. a zbieznośc to nawet nie wiem jak ustawia nie wiem czy nie ma tam doddatkowo drązka i nim sie nie ustawia zbiezności chodzi mi o drązek miedzy kołami ale juz nie pamietam jak on ma to zamocowane. u wujka w lamborghini premium sa dw siłowniki i nie ma zadnych drazków a jak sie zgrywa to ze zbieznośc jest to nie wiem. mówił ze jak oleju nie bedzie i powietrze pójdzie w siłowniki to i po zbiezności siłowniki kazdy pójdzie w inna strone, jeszcze mu sie to nie zdazylo bo nawy ciagnik tylko mówili mu w serwisie zeby pilnowal stanu aleju. a jak nowy jest to i oleju zbytnio pilnowac nie musi bo wycieków nie ma .

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Ja nic nie chce słyszec o serwie : Kupiłem nowe :blink: załozył mi mechanik ruszam nie działa dobra wymienili mi na nowe załozyli pojezdziłem z 2 miesiąc. znów to samo. Mój wuja tez tak miał i pojechał tam gdzie je regeneruja i ich tak wyzwał ze ja nie moge i dobre mu dali heheh i juz dłuuugo na nim jezdzi :D

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
arassso    3

własnie to tak jest z tymi serwami kazdy klnie na te regeneracje ze nie wiem sam własnie bede wymieniał serwo

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Gość peres100   
Gość peres100

czyli trazek kierowniczy montuje sie na orbitrolu. orbitrol po ruszeniu kierownica podaje olej do tloka. a skad sie wezmie olej w orbitrorze?jak go podlaczyc?

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
zts    1

Bezpośrednio z pompy do bloku orbitrola i wyjscie z niego do filtru oleju który połączony jest ze zbiornikiem oleju, a kolejne dwa wyjścia to na siłownik dwustronnego działania. Jeżeli masz ciągnik z resorowaną osią to musisz zablokować zwrotnice lub wymienić na te nieresorowane żeby podłączyć układ pod siłownik.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
tomek15h    14

Witam.Mam w swojej 12-ce wspomaganie przerobione na orbitrol.Siłownik mam oryginalny od ursusa a orbitrol jest od bizona.Sprawa trochę kiepska bo przy wolnych obrotach silnika nie da sie szybko skręcić kołami poza tym od prawej do lewej jest az 7 obrotów kołem kierownicy ,tak czy inaczej skęt trochę trwa czasem musze się zatrzymać aby w porę skręcić,jest tez problem gdy ciągnik jest zimny to w trakcie skrętu coś trzeszczy w tym całym wspomaganiu ale może to problem zbyt niskiego poziomu oleju. Czy macie jakieś pomysły aby doprowadzić to do wszysko do normalnego stanu???

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
arassso    3

u to cos nie tak jak w 360 to niecałe dwa obroty i juz jest max skret a na szosie to tak uwazac trzeba ze hohoh

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
kula    0

WITAM MAM URSUSA 912 BEZ PRZEDNIEGO NAPĘDU I CHCE PRZEROBIC WSPOMAGANIE,MOŻE KTO MI JAKIES FOTKI LUB SCHEMAT JAK PODŁĄCZYC OBITROL OD BIZONA Z SERWEM ORGINALNYM OD URSUSA BĘDE BARDZO WDZIĘCZNY :)

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
kula    0

witam czy może ktos mi przysłac jakies fotki lub schemacik jak podłączyc orbitrol z bizona z serwem orginalnym ursusa?

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
wojtek2008    0

Witam chciałem sie was zapytac czy u was tez strasznie ciezko sie kieruje kierownica na niskich obrotach na serwomechanizmie ? u mnie jest tak ciezko ze wogle prawie sie nieda skecac na niskich obrotach , czy mozna to jakos zmienic ??

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
morowa91    6

najlepiej jak kolego przerobisz na orbitrol. Moim zdaniem przyczyną twoich problemów jest za mało oleju w zbiorniczku, sprawdz i dolej olej, a jak to niepomoże to musisz zmienić serwo, ale to juz się wogóle niopłaca tylko załuż se raz orbitrol

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
morowa91    6

kolego jak chcesz przerobić wspomaganie na orbitrol to serwo musisz wywalić, kupić węże, orbitrol i siłownik. Ja ma pare fotek podłacznia, bo też przerabiałem w zetorze 12045 więc moge ci wysłać, tylko podaj e-mail

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Bądź aktywny! Zaloguj się lub utwórz konto

Tylko zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony

Utwórz konto

Zarejestruj nowe konto, to proste!

Zarejestruj nowe konto

Zaloguj się

Posiadasz własne konto? Użyj go!

Zaloguj się


  • Podobna zawartość

    • Przez sumek666
      Witam,
      macie jakiś dobry sposób na wymianę krzyżaków w Ursusku C-385? 
      mam je już zużyte krzyżaki oraz widełki te w serwomechanizmie. warto same krzyżaki czy również widełki? jak to jest zmontowane?
    • Przez tymek2001
      Witam, chciałbym przerobić oryginalne wspomaganie z serwa na siłownik. Moja wersja posiada półserwo sterowane za pomocą orbitola, czy ktoś z was wie czy trzeba zmieniać wąs kierowniczy, na taki jaki jest w zestawach z siłownikiem? Chciałem zakupić taki zestaw http://allegro.pl/wspomaganie-ursus-zetor-385-914-8145-1224-nkpl-i5749488012.html , jeśli ktoś przerabiał taki temat, to proszę o opinie, jakie są + takiej modernizacji, oczywiście poza tym, że nie zostawiamy za sobą kałuż oleju
    • Przez Rafii
      Koledzy jaki model pompy od wspomagania był montowany w u-902(1984 rok). Gdzie jest ten magiczny zawór na zbiorniczku od wspomagania którym reguluje się ciśnienie. Ile oleju wchodzi w układ wspomagania. Po wymianie serwa i pompy jakim olejem zalać układ-hydraulicznym czy do skrzyń automatycznych?
    • Przez Gacuseks
      Witam
      Mam oto taki problem. Mianowicie wycieka mi olej z układu wspomagania w ursusie 1012. Wyciek jest widoczny na zbiorniku oleju wspomagania, wylatuje w miejscu wejścia zaworu bezpieczeństwa w zbiornik, Pewnie są momenty, że nawet tryska pod ciśnieniem bo dookoła wszystko się klei. Sam zawór bezpieczeństwa rusza się troszkę góra dół w zbiorniku. Może tu upatrywać usterki, czy ten zawór jest wkręcony ?
      Pozdrawiam Michał
    • Przez bizonwb
      Witam mam problem z ustawieniem zaworu bezpieczeństwa serwomechanizmu w moim ursusie.Konkretnie kupiłem nową pompe wspomagania, już na karcie gwarancyjnej było napisane o tym zaworze a konkretniej by go ustawić.Nie mogłem znaleść żadnej literatury na ten temat więc pojechałem do agromy do mechaników i zapytałem na co oni powiedzieli że skoro chodził tyle lat na starej pompie bez grzebania to najlepiej tego nie dotykać No i było ok przez ok 2 tygodnie i pompe szlak trafił.Gdyby ktoś dysponował jakąś wiedzą w tym temacie i chciałby się nią podzielić byłbym wdzięczny!!!
×