wyrebski1

Jaki olej stosujecie do silnika C-330?

Polecane posty

johnzalaski    0

Filtry paliwa wymieniane przy remoncie silnika ok 100 mth temu. Do dziś oprócz lejącego się paliwa z rurki to pompa "dawała radę". Dziwny zbieg okoliczności byłby, gdyby teraz zaczęła klękać.... 

Zajrzałem do odmy po przyjeździe i nic tam szczególnie nie było dużo oleju na deklu - dosłownie jakaś mgiełka na pokrywie pod grzybkiem, nic żeby jakoś tam olej wywalało itp. A przed zalaniem oleju wycierałem szmatką pokrywę zaworów. 

Macie jakiś patent na bagnet oleju? O ile olej "czarny" to widać ile jest, ale na świeżym czystym to na stalowym bagnecie mało co się olej odznacza. Wziąłem ręcznik papierowy i powoli zsuwałem w dół bagnetu i patrzyłem kiedy zacznie być mokry - wychodzi jakieś 3/4 miarki na ciepłym. Do rana przybędzie na bank. 

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
jaco512    1003

Szukasz na siłę problemu.. litr to nie jest tragedia, jakbyś nalał 15litrów to co innego.

  • Like 1

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Qwazi    7933

Mój, jak "strzela" w tłumik i słabnie, to mu brakuje paliwa. Sprawdziłbym kranik i śruby oczkowe przy pompce zasilającej. No i odstojnik. Tam się lubi czasem nazbierać jakiegoś dziadostwa, które blokuje przepływ paliwa

  • Thanks 1

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Ikarus    26
1 godzinę temu, johnzalaski napisał:

czarny" to widać ile jest, ale na świeżym czystym to na stalowym bagnecie mało co się olej odznacza. Wziąłem ręcznik papierowy i powoli zsuwałem w dół bagnetu i patrzyłem kiedy zacznie być mokry - wychodzi jakieś 3/4 miarki na ciepłym. Do rana przybędzie na bank. 

Żeby nie widzieć oleju jeszcze superolu to już pora na okuliste kruca noga. Nie powiym w pompie wtryskowej ale w silniku

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
johnzalaski    0

Byłem sprawdzić poziom oleju i wiele chyba nie przelałem, bo jest ok 1 cm ponad maks. Między min a max jest 4 cm. 

Podniosłem odprężnik i za wiatrak ręką da się zakręcić, choć z oporem w pewnym momencie ale to chyba norma. Tylko w jedną stronę idzie lżej, tylko już zapomniałem którą. 

Czyli upuszczę tego oleju w poniedziałek i się zobaczy. Tylko dlaczego pod koniec tego "aż" 30 minutowego bronowania ciągnik zaczął mieć problem z wchodzeniem na obroty pod stosunkowo lekkim obciążeniem? Jak mi przed remontem przypało tuleje to myślałem że się paliwo skończyło. A tym razem mam wrażenie jakby nie przepalał paliwa. Temperatura silnika maks 85*C.

 

 

IMG_20230820_102127.jpg

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
johnzalaski    0

Chyba coś się zrąbało... Odprężnik podniesiony, sprzęgło wciśnięte, pompa hydrauliczna wyłączona.... A wał stoi w miejscu. To co pisałem wcześniej to po prostu ślizgał się pasek wentylatora, a że ciemno w garażu.... Dopiero znajomy mi lekko zasugerował, że jak nie ma kompresji (odprężnik podniesiony) to wszystko powinno kręcić się luzem. A tu się jednak nie kreci.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Alchemik    444

Skrzynia neutralnym przy kręceniu?

Czymś płukano silnik przy wymianie oleju? 

Silnik miał problem po wymianie nabić ciśnie oleju?

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Qwazi    7933

Może najpierw, to niech autor tematu weźmie korbę i zakręci jak należy. Bo mi się wydaje, że nie ogarnia za bardzo tego ciągnika

  • Like 1

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
johnzalaski    0
21 minut temu, Alchemik napisał:

Skrzynia neutralnym przy kręceniu?

Czymś płukano silnik przy wymianie oleju? 

Silnik miał problem po wymianie nabić ciśnie oleju?

Skrzynia na luzie, sprzęgło zablokowane kantówką, pompa hydrauliczna wyłączona. 

Po spuszczeniu oleju były opiłki. Zadzwoniłem po mechanika i ropownicą wypłukał benzyną trochę syfu i tyle. Oo tygodniu zalałem olej. 

Zakręciłem 2-3 sekundy na podniesionym odprężniku, a następnie opalił i kilka sekund i wskazówka się podniosła. Na bank kilka sekund dłużej było niż normalnie zanim wskazówka wskoczyła na 4,2 bara no ale przecież to chyba normalne na pustym układzie? 

Dzwonił sąsiad - też nie zakręci wałem targając za łopatki wentylatora na podniesionym odprężniku. To ja już nie wiem, bo ludzie w necie piszą, że kręcą bez problemu. 

Nie mam korby do odpalania, ale zapytam drugiego sąsiada bo może mieć. 

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Qwazi    7933

Aż poszedłem sprawdzić. Na podniesionym odprężniku, dociskając pasek, żeby nie mógł się ślizgnąć, próbując kręcić za koło pasowe alternatora, lekko ruszyłem wałem, a potem już nie dałem rady przekręcić

  • Thanks 1

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Bądź aktywny! Zaloguj się lub utwórz konto

Tylko zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony

Utwórz konto

Zarejestruj nowe konto, to proste!

Zarejestruj nowe konto

Zaloguj się

Posiadasz własne konto? Użyj go!

Zaloguj się

  • Podobna zawartość

    • Przez PolandOnion
      Mam do wymiany chłodnice, nowa to koszt 500 zł a opinie mają takie że po roku czy dwóch i tak będzie dziurawa. Orginal Ursus niby lepsza ale tam już 1000 PLN. Montował ktoś chłodne z jakiegoś samochodu/busa ? Tam nie ma problemu że po roku padnie a i cena niższa. Z czego może pasować ?
    • Przez lukman2
      witam chciałem sie dowiedziec jak sie podkreca pompe w C-330???? <_<
    • Gość
      Przez Gość
      witam
      Problem jest praktycznie od dawna ale to olewałem
      Ogólnie to ciagnik ciezko pali chmura białego dymu jak juz złapie to dopuki sie troche nie zagrzeje to na jeden gar szczególnie na niskich obrotach jak sie przegazuje to ok a im zimniej tym gorzej
      Remont kapitalny ok 6lat temu rocznie ok 200mth ale nie widział orki ani ciężkiej roboty zawory ok pompa ok a przyczyny nie widac w sumie mozna tak robic bo mi to nie przeszkadza ale czy to nie wykonczy silnika jest dosc mocny nie pluje olejem i go tez nie bierze
       
      A jeszcze napisze w temacie kupiłem zetora z UK 7045 nie wiem jaki ma przebieg ale oleju nie bierze i wcale nie kopci co mnie martwi bo za to ciezko zapala wydaje mi sie dostaje za mało paliwa albo zapłon żle ustawiony
      A drugi problem to ze w zakresie od 1300-1700obr silnik dostaje sporych drgan ale nic w nim nie puka pracuje cicho co to moze byc????????
      pozdr
    • Przez Deutz537
      Witam
      Co sądzicie o tej panewce z silnika c360?


    • Przez v11
      Ma ktoś doświadczenie w wymianie pompy CR -jak ustawić synchronizację pompy w stosunku do momentu  wtrysku  wtryskiwaczy  -pompa dwusekcyjna silnik sisu 6 cylindrów brak a raczej brak chęci zdejmowania pokrywy rozrządu bo to demontaż całego przodu nie ma dojścia do koła zamachowego   
×
×
  • Utwórz nowe...
Agrofoto.pl Google Play App

Zainstaluj aplikację
Agrofoto
na telefonie

Zainstaluj