wyrebski1

Jaki olej stosujecie do silnika C-330?

Polecane posty

PaweLisowicz    88

Właśnie sprzedałem w tamtą niedzielę ciapka oryginała z pękniętym blokiem i tam od nowości silnik ani tył nie był robiony i ciśnienie oleju trzymał mi jeszcze na mobilu 3 bary na gorącym. A w 60-siątce dół i góra była robiona z 4 lata temu i na turdusie trzyma ok. 2,5 bara. Zobaczymy jakie będzie na jesień jak zmienię na rimule albo delvaca.;)

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Halski    0
Dnia 9.10.2018 o 19:20, Pigmei napisał:

Nagar nie uszczelnia pierścieni a z zaworami to już nic wspólnego nie ma, no może coś tam z trzonkami zaworów, ale to margines.

 Polecam Tobie taki oto filmik https://www.youtube.com/watch?v=-HlX2_YfeEA

 

 

Ktoś robił takie mycie silnika swojej C-330? 

Jakie efekty?

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
lukasz51195    0

Witam, chłopaki macie może jakiegoś pewnego allegrowicza z olejem mobil delvac 15w40. Tyle tego jest że nie chce trafić na jakąś podrobe. Pozdrawiam 🙂🖐️

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
PaweLisowicz    88

Każdy by chciał to wiedzieć ;) Na allegro bym raczej nie kupował. Lepiej na takiej stronce jak galonoleje albo filtrytotu 

  • Thanks 1

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
ippon    46

Dzień dobry. ProsiŁbym o link do jakiegoś wiarygodnego sklepu z olejem superol cc do trzydziestki

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
stempos1980    7905
37 minut temu, ippon napisał:

Dzień dobry. ProsiŁbym o link do jakiegoś wiarygodnego sklepu z olejem superol cc do trzydziestki

Kup turdus

  • Like 1

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Wojtek026    76
53 minuty temu, ippon napisał:

Dzień dobry. ProsiŁbym o link do jakiegoś wiarygodnego sklepu z olejem superol cc do trzydziestki

Jak kupowałem zestawy naprawcze do c330 zapytałem o superol CC bo przecież to tylko c330 niby po co lepszy olej, to mi sprzedawca zapytał po co ten remont robie jak chce dalej lać CC, do mojego ciapka zalewam fuchs 15w30 lub turdus plus dodatek z 2siarczkiem molibdenu, przynajmniej lekko kręci jak podniosę klawiaturę.

  • Like 1

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
ippon    46

Wziąlem superolCC30, bo nie mieli ani fuchsa ani turdusa, nawet milvusa. Mam paragon to mogę zamienić na superol a(landa) 15w 40, tyle, że ten klasy CB. Wystarczy mi jednosezonowy i zostawiłbym ten superol cc, bo jest klasę wyższy, tylko, że ma sae 30 , czyli w temperaturze do 30 stopni moze pracować, a ja latem w upał mam takie dni gdy silnika nie gaszę, ale cięzko nie ma. Co robić?.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
lukasz51195    0

Witam, panowie mam takie pytanie zmieniłem olej z Turdusa na mobil Delvac i c 330m jak by ciut gorzej trzymała ciśnienie na zimnym bo na turdusie trzymała ok 5 bar a na mobilu Wacha się między tak 4.7-5.3bar. Ciągnik był remontowany na wiosnę i na początku jeździł na turdusie ale teraz właśnie wlałem mu mibila. Niby mechanik mówił że do c330 nie ma co lac lepszego oleju jak Turdus ale chciałem poprawić i nie wiem czy dobrze zrobiłem. A i ten mobil jest rzadszy i jest sporo jaśniejszy jak Turdus. Po lewej stronie mobil po prawej Turdus. I teraz pytanie zmienić jednak na na taki olej jaki był czyli Turdus czy może jednak trafiłem na jakąś podróbkę w sklepie? Pozdrawiam 🙂🤚

IMG_20221208_175412.jpg

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
tytanowyJanusz    3601

U mnie też ciśnienie było słabsze na Fuchsu niż na Superolu. Obecnie góra silnika złożona na nowych częściach i układa to się na Superolu, potem wleje Turdusa. Nie zamierzam wlewać drogiej oliwy do niemal 50 letniego bloku który wiadomo jak pięknie w środku wygląda

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
lukasz51195    0
46 minut temu, tytanowyJanusz napisał:

U mnie też ciśnienie było słabsze na Fuchsu niż na Superolu. Obecnie góra silnika złożona na nowych częściach i układa to się na Superolu, potem wleje Turdusa. Nie zamierzam wlewać drogiej oliwy do niemal 50 letniego bloku który wiadomo jak pięknie w środku wygląda

Też ten Fuchs był tak rzadki? 

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Gość   
Gość

wita co...? to są dylematy... dobrze że ja takich nie ma... załamał bym sie... 😟

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
johnzalaski    0

Cześć. Wymieniałem olej i było "deko" opiłków na korku - szczegóły w innym wątku. W każdym razie dziś zalałem Superol CC.... Tylko kurde coś mi się pomyliło i wlałem ok 7 litrów oleju. Zalałem olej, otworzyłem odprężnik żeby pokręcić trochę wałem i następnie zakręciłem żeby odpalić. Po kilku sekundach ciśnienie skoczyło na 4 atm - czyli standard. 

Zapiąłem brony i pojechałem na pole. 4 i 1800 obrotów i tak ok 20 minut bronowania. Od początku coś mi się wydawało, że niby obroty ok, ale na 4 biegu 3 brony (+połówki bloczków betonowych jako obciążenie) i silnik jakby nie miał kopa. Dojechałem do końca pola i kurde silnik nie chce wejść na pełne obroty, tak jakby się paliwo kończyło, z tłumika dźwięk lekko jak "pepesza"? Ciśnienie oleju na ciepłym cały czas 2-4,2 atm czyli tak jak było zawsze. Dałem sobie spokój i wróciłem do domu w sumie normalnie, no ale... 

Podobnie silnik chodził zaraz po remoncie - słabo wchodził na obroty, chodził tak "twardo" - i wtedy mechanik wyregulował zawory. Tylko teraz zaczął jeszcze gorzej wchodzić na obroty. 

Jutro jak olej ścieknie to się okaże o ile dokładnie za dużo i odciągnę nadmiar przez bagnet. 

Czy taki nadmiar oleju mógł zepsuć silnik? 

Dodam, że pompa paliwa od nowości nie robiona więc od dawna było wiadomo, że nie daje dobrego kopa i trzeba regenerować. Tylko chyba to nie tym razem przyczyna raczej.... 

Edytowano przez johnzalaski

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
ma123    28

Zależy ile za dużo przelałeś przeważnie jeżeli  jest zbyt dużo to może wypchnąć uszczelniacze na wale raczej bym się nie przejmował gdybyś zlał pod korek to wtedy  tak 

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
johnzalaski    0

Pomijając uszczelniacze to co by mogło się zrąbać? Czy za dużo oleju ma wpływ na pracę głowicy - zaworów? Mam nadzieję, że nie zatarłem silnika... 

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Alchemik    444

Pomijając ekstremalnie za dużo oleju, to lekko ponad stan dopuki wał i korbowody nie uderzają w taflę oleju to zazwyczaj nic się nie dzieje. 

Jak już uderzają, to mamy dużo drobinek oleju fruwających w silniku. 

Przeważnie wtedy pluje mocno z odmy olejem, kopci bo pierścienie nie dają rady zgarnąć takiej ilości oleju itp

Jak już mocno uderza o taflę oleju, to może od udarów w ekstremalnym przypadku złapać panewkę w korbowodzie i obrócić.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Grab12    75

6.2 wchodzi na max z filtrem na sucho przy kolejnych wymianach zawsze coś nie ucieknie i wchodzi poniżej 6 l także przelałeś o litr nic wielkiego może nie powinno się stać upuscić albo oddesać przez bagnet aby było w zakresie pomiarowym i ma chulać

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Bądź aktywny! Zaloguj się lub utwórz konto

Tylko zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony

Utwórz konto

Zarejestruj nowe konto, to proste!

Zarejestruj nowe konto

Zaloguj się

Posiadasz własne konto? Użyj go!

Zaloguj się

  • Podobna zawartość

    • Przez lukman2
      witam chciałem sie dowiedziec jak sie podkreca pompe w C-330???? <_<
    • Gość
      Przez Gość
      witam
      Problem jest praktycznie od dawna ale to olewałem
      Ogólnie to ciagnik ciezko pali chmura białego dymu jak juz złapie to dopuki sie troche nie zagrzeje to na jeden gar szczególnie na niskich obrotach jak sie przegazuje to ok a im zimniej tym gorzej
      Remont kapitalny ok 6lat temu rocznie ok 200mth ale nie widział orki ani ciężkiej roboty zawory ok pompa ok a przyczyny nie widac w sumie mozna tak robic bo mi to nie przeszkadza ale czy to nie wykonczy silnika jest dosc mocny nie pluje olejem i go tez nie bierze
       
      A jeszcze napisze w temacie kupiłem zetora z UK 7045 nie wiem jaki ma przebieg ale oleju nie bierze i wcale nie kopci co mnie martwi bo za to ciezko zapala wydaje mi sie dostaje za mało paliwa albo zapłon żle ustawiony
      A drugi problem to ze w zakresie od 1300-1700obr silnik dostaje sporych drgan ale nic w nim nie puka pracuje cicho co to moze byc????????
      pozdr
    • Przez PolandOnion
      Mam do wymiany chłodnice, nowa to koszt 500 zł a opinie mają takie że po roku czy dwóch i tak będzie dziurawa. Orginal Ursus niby lepsza ale tam już 1000 PLN. Montował ktoś chłodne z jakiegoś samochodu/busa ? Tam nie ma problemu że po roku padnie a i cena niższa. Z czego może pasować ?
    • Przez Deutz537
      Witam
      Co sądzicie o tej panewce z silnika c360?


    • Przez v11
      Ma ktoś doświadczenie w wymianie pompy CR -jak ustawić synchronizację pompy w stosunku do momentu  wtrysku  wtryskiwaczy  -pompa dwusekcyjna silnik sisu 6 cylindrów brak a raczej brak chęci zdejmowania pokrywy rozrządu bo to demontaż całego przodu nie ma dojścia do koła zamachowego   
×
×
  • Utwórz nowe...
Agrofoto.pl Google Play App

Zainstaluj aplikację
Agrofoto
na telefonie

Zainstaluj