Skocz do zawartości

Rekomendowane odpowiedzi

Opublikowano

Kupowali to miales wybor albo c360 albo zetor i ten ktoremu sie udalo dostal zetora...ostatnie dobre zetoey to przelom 90 i 91 roku choc i te juz byly gorsze jak z koncowki lat 80tych

Opublikowano

Za nieco ponad 40tyś można szukać Valmeta z serii 8000 z początku produkcji, Fiata F130, Forda 8340, Landini Legend 130 lub mechanicznego 13000. Jak ktoś lubi wschodnie konstrukcje to można znaleźć do małych poprawek 1221 Pronar/Belarus - rocznikowo będą o 10 lat młodsze od w/w ale technologicznie o minimum 15 starsze.

 

 

https://www.olx.pl/oferta/fiat-f130-tur-tuz-wom-z-niemiec-nie-new-holland-zetor-case-renault-CID757-IDufCuj.html#9e28ac9cae

Opublikowano

O oo . jest "misio" pasjonat Zetorów . B|Jak tam , perkins przerobiony już na Zatora ?Dał byś jakie zdjęcia w postępach tego projektu .¬¬

Opublikowano

Do 120 KM i do 40 kafli mogę polecić Ursusa 914 (wiem, to nie 120 km, ale te 82 kuce też starczą). Jest ciężki, w miarę mocny przez to (wół roboczy). Kolejnym może być John Deere 3050, już trochę mocniejszy z lat 90. I tak jak kolega Wojtusek napisał - nie da się kupić zadbanego ciągnika 120 KM za ok 40-50 tysi.

Opublikowano

Ferdek to z dynashiftem. Ten co dales to dokladnie ten ciagnik mielismy chyba 8 lat i koles ma go ok roku albo 2 nie pamietam dokladnie. W kazdym razie jak go brat sprzedawal to byl w pelni sprawny jedyny mankament to juz slabe opony co na nim byly.

Opublikowano
Tu masz dynashift czyli 4 półbiegi, 4 biegi główne oraz reduktor.... I nie ma co tego porównywać do pierwszych wersji z jedynym półbiegiem bo pewno to masz na myśli bo tam były wersję 16 i 32
Opublikowano
Dnia 5.06.2018 o 18:53, Mikruss napisał:

Ferdek to z dynashiftem. Ten co dales to dokladnie ten ciagnik mielismy chyba 8 lat i koles ma go ok roku albo 2 nie pamietam dokladnie. W kazdym razie jak go brat sprzedawal to byl w pelni sprawny jedyny mankament to juz slabe opony co na nim byly.

I wy chyba coś koło tych pieniędzy za niego chcieliście wtedy jak pamiętam? Szybko coś się nim nacieszyl..

Opublikowano

Nie wiem....troche cfaniak. W kazdym razie ciagnik byl na 1000% sprawny, przednia os po remoncie czyli skasowanie luzow lozyska uszczelniacze, pompa hydrauliczna po wymianie i kilka innych pier**l.  Mysle ze zmienia na cos wiekkszego bo maszyny jakies tez ogłosił.

Opublikowano

Witam. 

Zmieniłem profil działalności i teraz będą u mnie prawie tylko zboża. Przyszedł czas aby pomyśleć o ciągniku. Szukam ciągnika do szybkiego obrobienia pola. Z racji zmiany z 360 3P to wszystkie maszyny muszę kupić. Na początek będzie to pług i może jakaś talerzówka, pewnie szybko druga przyczepa. Nie koniecznie w tym roku. 

Chciałem zapytać jaki ciągnik polecacie? Jakiej mocy na te 10-15 ha szukać? Czy ciągniki 70KM są dużo tańsze w naprawach od ciągników np. 90KM? Bo większy to chyba już lekka przesada. 

Chodzi mi o coś prostego w budowie i przez to prostego w naprawach. Co polecacie, o jakich ciągnikach poczytać? Znajomy poleca New Holland TD80 - dobry wybór?

Budżet to coś koło 65000, rocznik minimum 2002-2004.  

Opublikowano

Jeśli chodzi o naprawy to ceny będą podobne, przedział ciągników 4-cyl więc jedynie turbo w co niektórych egzemplarzach będzie tą kosztowniejszą sprawą. Jeśli mowa o całokształcie napraw to wszystko zależy od tego na jaki egzemplarz trafisz, jak zarżnięty to jaki to ciągnik by nie był to będziesz bulił. Co do większego czyli powyżej 90KM w utrzymaniu będzie droższy wiadomo 6-cyl w większości do tego wszystko większe a więc i droższe. Kwestia czy stać Cię na za sprzęt do niego, bo nie sztuką jest kupić duży ciągnik ale utrzymać  go i przedrzymskim zapiać sprzęt z którym będzie pracował efektywnie.

Opublikowano
Nie mówię to o sprzęcie powyżej 90 KM. w grę wchodzi 70-90KM. Czy np pomiędzy ciągnikiem 70 a, 90 KM będą spore różnice w koszcie napraw/części?
O jakim sprzęcie polecacie poczytać?
Opublikowano

Tak naprawdę to kazdy ciągnik spali tyle samo, czy to rusek, ciapek czy fynd 200konny. Wszystko zależy z jakim sprzętem sie pracuje, np u mnie Zetor 5211 z siewnikiem 3m spalał jakies 5-6l a teraz pozyczona Valtra T170 z zestawem uprawowo-siewnym spaliła 6,5l/ha. 

Opublikowano

Z przodem, bez, z turem,  bez, pomocnik, główny,  jakiej mocy, jaki profil gospodarstwa i kuźwa jeszcze parę kwestii by się znalazło. Ale nie - ciągnik,  taki na 14 ha(bo tytuł tematu to ukryty jest)  i żeby dużo nie palil. Jeszcze trzeba było dodać żeby się nie psul i części żeby tanie były. 

Im dłużej siedzę na tym forum,  tym bardziej rozumiem te kazdorazowe bulwersy o milionowe pytanie o to samo. 

  • Like 2
Opublikowano
witam mam pytanie oplaca sie kupic ursusa 1614 na 20hektarow z.gory dzieki za odpowiedz
Opublikowano
chłopie sam bym kupił na 15ha 16 albo zetora do pługa i głębosza. jak masz kasę się nie zastanawiaj tylko popatrz na stan silnika i skrzyni. jak chcesz do aktywnego trochę nie bardzo bo mała moc na wałku jest

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
  • Podobna zawartość

    • Przez abuk14
      Mam kilka pytań dotyczących ładowacza czołowego do Ursusa C-330 M.
      1. Na co zwracac uwagę przy zakupie ( byc może będzie używany)
      2. Jeśli nowy to jakiej marki wybrac??
      3.Czy naprawdę tak ciężko się kreci kierownicą prz zwożeniu bel słomy ( o obornik nawet nie pytam)??
    • Przez vitoma
      Czesc
       
      Czy moge zamiast zalecanego Hipola 6 uzyc do C330/360 oleju przekladniowego klasy 80W90 "zachodnich" firm ? Np. castrol, elf, mobil, valvoline ?
       
      oczywiscie planuje calkowita wymiane oleju. do tej pory byl zalany hipol 6.
       
      Z tego co widze to obecnie produkowany przez Orlen Hipol 6 rowniez ma klase 80W90, i jakis oznaczenie GL-4 . Nie wiem co ono oznacza.
       
      Jest tez olej Orlen Agro 80W90.
       
      Czy wszystkie wymienione moga zastapic orginalnego Hipola 6 podczas wymiany?'
       
      dzieki
      pozdrawiam
      Piotrek
    • Przez masseyferguson255255
      Witam. Mam problem dziś podczas wyjazdu w czasie jazdy (10metrów) wyskoczył dźwignia sterowania reduktorem i wskoczył tak jakby luz, choć bieg był włączony, teraz w ogóle nie reaguje na biegi na każdym biegu jak na luzie i na biegach szosowych i na terenowych, proszę o pomoc co jest grane. z góry wielkie dzięki.
    • Przez agrof
      Witam.
      W c330 "zniknęło" ładowanie, ponadto:
      - bardzo niepokojące jest grzanie się regulatora (element który się bardzo mocno grzeje zaznaczony na fotce)
      - grzeje się również kabel, który idzie do stacyjki (osłona kabla aż się przy topiła).
      - kontrolka od ładowania gaśnie jak zwiększy się obroty

      Podstawowe pytanie:
      - jak sprawdzić prądnice czy jest sprawna,
      - gdzie najlepiej zmierzyć napięcie i jakie wartości powinny być (na akumulatorze brak ładowania, a na wyjściach z regulatora jakieś dziwne wartości pokazuje)
      - co może być powodem, że się grzeje regulator (chyba że tak ma być?)

      Bardzo proszę o pomoc.

      -
      (zdjęcie poglądowe z internetu)
    • Przez michał26
      Na którym z tych 3 zdjęć są prawidłowo opisane obroty silnika (wystarczy tylko napisać numer zdjęcia) dziękuję bardzo za odpowiedź 😀



×
×
  • Dodaj nową pozycję...
v