Skocz do zawartości

Rekomendowane odpowiedzi

Opublikowano

Mam pytanie do kolegów którzy wiedzą jak zrobić remont pompy w ursusie c-360 ?? Robił to ktoś kiedyś we własnym zakresie? Ponieważ nie wiem jak ustawić przesunięcie listwy w tej pompie? Są do tego podane jakieś parametry? Oczywiście posiadam stół probierczy ;)

Opublikowano (edytowane)

Tematy połączone

 

Witam w mojej 60tce, w pompce zasilającej zniszczył się gwint w który wkręca się pompkę reczną paliwa. Chciałbym kupić nowa pompkę zasilającą koszt to ok 100 zł. Tylko z tego co widzę są 2 typy takiej pompki:

Taki jak mam ja http://img22.otofotk...42_P1130619.JPG z takim "wałeczkiem" który wchodzi do pompy głównej oraz cos takiego http://img22.otofotk...48_P1130643.JPG z taką jakby rolką. Czy oba rodzaje pasują do każdej pompy paliwowej? obydwa modele opisane są jako pompki do ursusa c 360.

Edytowane przez KRISTOFORn
Opublikowano

Czy w rozdzielaczowej pompie wtryskowej c360 z silnikiem 3p jest możliwość regulacji podawanej dawki paliwa, bez zwiększania obrotów maksymalnych (nie ogranicznikiem od dźwigni pedału przyspieszenia)? Ustawia się to pod pokrywką w połowie pompy?

Opublikowano (edytowane)

Jest taka możliwość, W połowie długości pompy od zewnętrznej strony jest taki mały dekielek bodajrze przykręcony na dwie śruby. Trzeba ten dekielek odkręcić (wyleje się trochę paliwa z pompy). Następnie tak obracać pompą (w tym wypadku rozrusznikiem alba za koło pasowe wału) a by w okienku ukazała się śruba. Trzeba ją poluzować i delikatnie przekręcić. W którą stronę aby zwiększyć to nie wiem .Następnie zakręcić śrubę, dekielek, odpowietrzyć pompę i próbować.

Edytowane przez Koziol662
Opublikowano

Witam.

Zakupiłem właśnie w miejsce wysłużonej 50 - ki , C-360 3p. Wszystko fajnie pięknie ale jest problem z pompą - nie wchodzi na obroty i nie za bardzo chce z nich schodzić po zdjęciu nogi z gazu.

 

Pompiarz przedstawił mi wstępnie 3 alternatywy ekonomiczne - 1."pierdoła" za 100 zł 2.Regulator + reszta za 1000-1500zł 3. poszukanie pompy rzędowej na 3 cylindry i podmiana z oryginalną.

 

Co sądzicie o 3 opcji - robił to już ktoś ?

Opublikowano (edytowane)

Sam nowy regulator to 800zł oryginalny.

No właśnie - pompa na allegro jest serbska, hmm... :)

Jutro jadę do pompiarza zobaczymy co powie.

Rzędowa specjalnie nie jest tania ale myślę że będzie mniej wrażliwa od tej oryginalnej perkinsa.

Edytowane przez Boniar
Opublikowano

Ja również regenerowałbym oryginalną pompę rotacyjną, naprawiona w dobrym zakładzie posłuży wiele lat.

 

No chyba że złapie syf z baku to po niej... w rzędowej wymienisz sekcję i cześć.

Poza tym słyszałem że odpowietrzanie tej pompy to koszmar.

 

Z tego co pamietam to wymiana takiej pompy kosztuję z 600 zł, i pół roku jest gwarancji. Koło Świdnicy regenerują za jakieś 500 zł.

 

Proszę o konkrety - gdzie koło Świdnicy, co to znaczy wymiana za 600zł - na nową czy regenerowaną?

Tak pisząc to raczej mało wnosisz do tematu :)

Opublikowano

To do czego służą filtry paliwa? I dlaczego w baku ma być syf?

Pompa rotacyjna gorzej się odpowietrza, a dodatkowo bardzo nie lubi powietrza.

Widziałeś ceny nowych, więc logiczne, że za 600zł to pompa regenerowana i musisz zdać starą.

Opublikowano (edytowane)

Faktycznie pompa rotacyjna jest bardziej wrażliwa na paliwo ale era wlewania oleju opałowego czy innych wynalazków do c360 już chyba mineła a to była kiedyś główna przyczyna awarii pomp w 3p, co do syfu w baku, zawsze można go przepłukać. W temacie odpowietrzania jeżeli nieodpowiednio to robisz to faktycznie wyładujesz aku i pozostanie ciąganie ciągnika po 200m aż zapali, dla przykładu ja jak odpowietrzałem po remoncie kapitalnym to po 5s ciągnik już pracował.

 

Ps. odpowietrzanie 3p na zaciąg jest bardzo szkodliwe dla pompy która jest smarowana olejem napędowym.

Edytowane przez Mechaniq
Opublikowano

Facet który regenerował mi pompę w MF 255 powiedział że nie chce się brać za regenerację pompy rzędowej do tego silnika. Podobno jest słabej jakości i nie kazał zawracać sobie nią głowy. Zregeneruj oryginalną pompę, wstaw nowe końcówki i musi chodzić. Będzie to najekonomiczniejsze rozwiązanie. Mi za zregenerowanie pompy wziął 550 zł, 3 lata temu i od tej pory nie zaglądałem w te miejsce.

Opublikowano

Wymiana to przecież regeneracje, chyba logiczne. Kiedyś wymieniali w Jaworze w Agromie, Strzegomiu w sklepach z częściemi rolniczymi, w koło Świdnicy to w Pankowie, Wiśniowej i samej Swidnicy na wlocie od Świebodzic z 2 zakłady regenerują.

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
  • Podobna zawartość

    • Przez abuk14
      Mam kilka pytań dotyczących ładowacza czołowego do Ursusa C-330 M.
      1. Na co zwracac uwagę przy zakupie ( byc może będzie używany)
      2. Jeśli nowy to jakiej marki wybrac??
      3.Czy naprawdę tak ciężko się kreci kierownicą prz zwożeniu bel słomy ( o obornik nawet nie pytam)??
    • Przez vitoma
      Czesc
       
      Czy moge zamiast zalecanego Hipola 6 uzyc do C330/360 oleju przekladniowego klasy 80W90 "zachodnich" firm ? Np. castrol, elf, mobil, valvoline ?
       
      oczywiscie planuje calkowita wymiane oleju. do tej pory byl zalany hipol 6.
       
      Z tego co widze to obecnie produkowany przez Orlen Hipol 6 rowniez ma klase 80W90, i jakis oznaczenie GL-4 . Nie wiem co ono oznacza.
       
      Jest tez olej Orlen Agro 80W90.
       
      Czy wszystkie wymienione moga zastapic orginalnego Hipola 6 podczas wymiany?'
       
      dzieki
      pozdrawiam
      Piotrek
    • Przez AdrianWasiak
      Mam ursusa c-330m 1800mth z 89r orginał zadbana narazie nie sprzedaje ale chętnie zamienię na coś większego np. Zetor 5011/5211 7011/7211 Case 685xl/745xl lub MF czterocylindrowy itp. rozważę różne propozycje jak nikt się nie zgłosi to na wiosnę będzie na sprzedaż.Zdjęcia w mojej galerii.
    • Przez Awek
      witam , od pół roku posiadam ursusa 1224 i od początku był problem z podnosnikiem , nie podnosił agregatu siewnego tzn podnosił na pełnym gazie a jak ujmowałem gazu to zaraz opuszczał , pojechałem na pole i po chwili nie chciał opuscić  albo nie chciał podnieść , jak jechałem drogą to na całym gazie bo zaraz opuscił i problem był z podniesieniem nawet gazowanie nic nie dało , więć wymieniłem pompe na wzmacnianą nową , nowy tłok i cylinder , rozdzielacz po regeneracji ,filtry nowe , oleju jest max , i to samo więć pomysłem ze rozdzielacz moze jest trafny więc oddałem na gwarancje i stwierdzili ze jest dobry i to samo , wie moze ktos co jeszcze moze być nie tak ? i na pokrywie podnośnika od strony fotela  są dwa otwory w jeden jest wkręcony korek a drugi otwór jest wkręcona sruba która wchodzi w rozdzielacz zwykła sruba z otworem i tak mysle czy nie powinno być tam jakiegoż zaworu , bo miałem dwóch mechaników i kazdy mówi jedno (panie jak wszystko nowe to nie wiem co moze być ) i tyle aby wiem  z góry dzięki za odp
    • Przez agrof
      Witam.
      W c330 "zniknęło" ładowanie, ponadto:
      - bardzo niepokojące jest grzanie się regulatora (element który się bardzo mocno grzeje zaznaczony na fotce)
      - grzeje się również kabel, który idzie do stacyjki (osłona kabla aż się przy topiła).
      - kontrolka od ładowania gaśnie jak zwiększy się obroty

      Podstawowe pytanie:
      - jak sprawdzić prądnice czy jest sprawna,
      - gdzie najlepiej zmierzyć napięcie i jakie wartości powinny być (na akumulatorze brak ładowania, a na wyjściach z regulatora jakieś dziwne wartości pokazuje)
      - co może być powodem, że się grzeje regulator (chyba że tak ma być?)

      Bardzo proszę o pomoc.

      -
      (zdjęcie poglądowe z internetu)
×
×
  • Dodaj nową pozycję...
v