Skocz do zawartości

Rekomendowane odpowiedzi

Opublikowano

Dobra ja problem rozwiązałem u siebie.Teraz równa praca nie dudni mi,powodem były kijowe sekcje jakieś chińskie wstawione.Trochę gadki z pompiarzem i przyniósł WZM oryginał z starego zapasu  wstawił na oczach no i nic nie wziął.

Opublikowano

No i dobrze, ja na razie nie mam zbytnio jak zawieźć, bo potrzebny mi wczoraj robiłem głowicę i mam nadzieję ze będzie grało wszystko. Ja mam całe szczęście na pompę gwarancję, więc na koniec jesieni jeżeli da radę to pewnie oddam.

Opublikowano

Dobra ja problem rozwiązałem u siebie.Teraz równa praca nie dudni mi,powodem były kijowe sekcje jakieś chińskie wstawione.Trochę gadki z pompiarzem i przyniósł WZM oryginał z starego zapasu  wstawił na oczach no i nic nie wziął.

Czyli wychodzi tak jak kiedyś Ci pisałem i co sam robiłem u siebie, lepiej samemu sekcje wstawić nowe i zawieźć tylko do ustawienia

Opublikowano

No niestety taka prawda ale jeszcze mnie czeka wymiana pompki zasilającej bo gdzieś podciśnienie jest nie wiem czy na zaworku czy mikropęknięcie jest ale po wymianie sekcji dużo lepiej dobrze że oryginał WZM wstawił 

Opublikowano

Dobra ja problem rozwiązałem u siebie.Teraz równa praca nie dudni mi,powodem były kijowe sekcje jakieś chińskie wstawione.Trochę gadki z pompiarzem i przyniósł WZM oryginał z starego zapasu  wstawił na oczach no i nic nie wziął.

Albo regenerowane. Niestety trzeba mówić że chcemy na WZM ale wtedy taka sekcja jest 3 razy droższa, więc na 4 sztukach to jakieś 200zł różnicy, więc jakaś 1/2 ceny całej regeneracji na china.  Ale wiadomo każdy chce tanio. Chociaż nie ma tragedii, ostatnio robiliśmy pompę rotacyjną od JD, koszt to 2600 zł :)

Czyli wychodzi tak jak kiedyś Ci pisałem i co sam robiłem u siebie, lepiej samemu sekcje wstawić nowe i zawieźć tylko do ustawienia

Pompa to nie tylko sekcje, samemu tego dobrze nie zrobisz a zakład zakłada chinkę bo chcesz mieć tanio. Nikt Ci nie zrobi pompy za 350 zł gdzie same sekcję to koszt 200 zł, patrz wyżej. 

Opublikowano

Nie,wstawił nówki zaplombowane ojciec widział że nie otwierane były i praca się poprawiła.Umowa była że ma wstawić polskie sekcje a na rynku są Mielec lub WZM miał któreś wstawić z nich.Cena była 350 razem ustawieniem moich końcówek i miały być polskie sekcje,co ja zrobie że każdy kombinuje i jak najwięcej chce zarobić.Dla mnie cena nie gra istotnej roli choć wszystko z pewną granica.Co do ceny jeszcze w tej pompie oprócz wymiany zaworków i sekcji nic nie było do roboty bo do regulatora się nie dotykał jedynie co zrobił na początku to spatolił pompę dopiero jak dał normalne sekcje zaczął pracować jak powinien.Na ul Owocowej fachura brał 450 zł i co z tego jak każdy do niego niósł i pompa była spierdzielona.Wujaszek polecił tego za 350 zł bo zrobił do 60-tki i do 3P a pracują bardzo ładnie po regeneracji.Co do zakładów to ja mam pecha bo co nie zaniosłem to bylo spierdzielone.Głowica to szkoda gadać,korby musiałem nowe kupić bo uratować już sie nie dało,wał za dużo zdjęli tak czy siak,pompa też była spatlona na początku.I tak nie jestem zadowolony kapitalki bo kultura pracy nie jest za ładna a wina  jest głowicy nie wiem jakie oni gniazda wstawili pewnie chińskie że zawory pracują głośno i żałuje że oddałem głowicę do nikogo bym nie zaniósł,sam dałbym nowe zawory gniazda zaworowe poprzecierał a prowadnice też dał nowe.Tak doradzają wszyscy rozbierz zanieś do regneracji zrób od A do Z a potem cyrki są bo jeden z drugim chałę odwala.

 

Jeszcze wtrące się do co Rokiego powiedziałeś.Czemu ma sam tego nie zrobi? Co ty za bajki opowiadasz,jeśli on ma zdolności i poskłada tak jak było to czemu ma być gorzej? Dla zakładu zostanie ustawienie tej pompy a części można samemu po wymieniać jeśli masz czym.Świetny u mnie przykład z Głowicą  tak powkładali prowadnice że jedna nie była końca wciśnięta mało tego po zakładali takie sprężyny że ręką zginałem,przed rozbiórką fabrycznych musiałem dwie ręce przykładać żeby się ugięła.Takie miękkie spreżyny dobrze nie zbijały syfu i zawory były po zaklejane bo się dociera zwiększona temperatura plus olej gęsty a był wlany Turdus.Zapamiętaj że większa cena to nie zawsze lepsza jakość roboty sztuką jest znać kto naprawdę dobrze robi.

Opublikowano

U nas w firmie 350-400 zł to idzie kapitalny remont pompy wraz z łożyskami, regulatorem itp. Pompa rozbierana na części pierwsze ale na china, wiadomo klient nasz pan. Na WZM jakieś +200 zł, mało się tego robi bo wszyscy wolą taniej, mało jeżdżą itd więc nie wnikam. Korby o ile nie przekręciło tulejki i nie zrobiło się duże jajo to można na spokojnie poratować za małe pieniądze.Z głowicami jest różnie, kwestia materiałów ale najczęściej firma zamiast podnieść poziom usługi i cenę za robotę to przycinają na częściach i dlatego później tak się dzieje. Kwestia oddania do uczciwego warsztatu. 

 

Co do robienia samemu remontów to nie jest takie proste jak to się wydaje, oczywiście można to zrobić ale trzeba wiedzieć jak, i trzeba mieć czym tak jak pisałeś a uwierz mi że do tego nie wystarczy młotek i przecinak. 

Opublikowano

Nie musisz mi uświadamiać jak się robi głowicę jest część żeliwna co najwyżej młotek możesz położyć obok dla własnej satysfakcji.Od znajomego się dowiedziałem że ma prasę i mógł coś takiego zrobić ale było już po ptokach.Nie chciałbym żeby ktoś mi rozebrał pompę na części bo wiem że moja jest dobra ciągnik pracował równo co prawda się nie zbierał dobrze ale to była wina zamulonych końcówek  jedynie sekcje przepuszczały trochę ropy.Korby do wyrzucenia bo raz że były za ciasno zrobione główki,dwa jakoś pod kątem ten szlif był robiony że sworznie nie chciały wchodzić  zwalili tulejki, to co zrobili? podebrali na stopie korbowodu... Zabrali ponad 0,02  tolerancja jest 0,01  mierzyłem średnicówką czujnikową a wymiar ma być równo 64 tolerancja plus 0,01.Co jeszcze do warsztatu miałem ponieść glowicę tam gdzie wał ale jak zobaczyłem pudełka po THM podziekowałem,rozbierając glowicę tzn zawory to były też wsadzone THM a są dostępne Zawory Paradowscy z certyfikatem ISO ale oczywiście ich nie montuja bo po co.Praca ciągnika jest teraz głośna i twarda ustawiałem luz zaworowy nic nie pomaga taka praca tych gniazd zaworowych 

Opublikowano

Nie powinno się zakładać prowadnic na normalnej prasie, można je tak zniszczyć chyba że ktoś ma prasę z regulowaną siłą i wie jaką dobrać do prowadnic od C360. 

Co do korb to bez problemu by je naprawił tylko czy poprosili Cię o sworznie jakie mają być założone? Korby się obrabia na samym końcu honownicą i robi pasowanie pod konkretny sworzeń, który jest później przypisany i oznaczony do konkretnej korby. Jeśli nie chcieli sworzni to wiadomo...  No i wszędzie pasowanie to 0,02 czyli dwie setki.

Opublikowano

Sworznie oraz tulejki dałem swoje oni mieli bardzo proste zadanie.Wybić starą tulejke dać nową  i przypasować ją pod sworzeń nic więcej tylko ustawić korbę na płaszczyźnie równo żeby właśnie nie było pod skosem a oni nawet taką prostą sprawę spier***   Sworznie były nawet z epoki PRL a tulejki specjalnie kupowałem przez internet Bimetu.Człowiek chcę dobrze zrobić remont ale nawet nie może.Pamiętam słowa tej sekretarki że jeden co roku robi kapitalkę w c-360 myślałem że to w żarcie było ale jednak nie ale jak oni taką chałę odwalają to gdzie ten silnik będzie pracował i stąd jest te gadanie że silnik s-4003 to łomot idzie zamiast pracy.

Opublikowano

Odkręć a następnie odłącz cały wydech. Sprawdź na zimnym silniku z którego cylindra/-ów wydobywa się najwięcej tego "jasnego" dymu. Ta lub te głowice do ściągnięcia i sprawdzenia. Zapewne prowadnice zaworowe.

Opublikowano

Witam, czy może się ktoś podzielić wiedzą (lub zdjęciem z instrukcji napraw) jak poprawnie w 3P ustawić początek wtrysku? Jutro odbieram pompę i wtryski od pompiarza, a zapomniałem jak to się w 3P robiło. Pozdrawiam.

Opublikowano

kąt wtysku od 14 do 18 Stopni . (stopnie masz napisane na kole zamachowym. Zapłon sprawdzasz na odpalonym silniku lampą lub organoleptyczne

Uwaga! początku wtrysku nie sprawdzisz -patrząć czy pompa podaje paliwo na pierwszy wtrysk. (oszuka cię to)

na pokrywie rozrządu powinna być też kreska,  wg niej ustaw pompe i może będzię dobrze

Opublikowano
Jeśli to jest pompa z tego samego silnika to powinny być ślady farby , które pokażą ci w jakim miejscu była przykręcona pompa, u nas tak zrobiliśmy po regeneracji i jest super, nie chodzi zbyt twardo, do -10°C odpala bez świecy, jeśli nie to ustaw na środku i bedziesz słyszał jak silnik pracuje i ewentualnie skorygujesz.
Opublikowano (edytowane)

Mam problem po regeneracji faluje mi obrotami miedzy 700 a 1200obr przy jeździe na tych obrotach szarpie mi traktorem, przed regeneracją tego nie miałem. Może polecicie jakiś zakład w Lubelskim.

 

Edytowane przez GRZES1545
Opublikowano

W 2011 kupiłem nową pompę wtryskową do C360, dałem 1700zł i to były naprawdę dobrze wydane pieniądze. Większość zakładów co robi regeneracje odwala fuszerki,

części marnej jakości. Nie potrafią dobrze ustawić.

Opublikowano (edytowane)
3 godziny temu, Adi96 napisał:

Ile ty za tą regenerację dałeś?

600zł, uszczelnili ją nowe sekcje dali  i dałem wtryski do złożenia i sprawdzenia razem z końcówkami nowymi polskimi które sam kupiłem.

Edytowane przez GRZES1545
Opublikowano

Powinien być dział na forum z podziałem na województwa i podkategorie odnośnie takiego czegoś że piszesz że tam i tam robiłeś to i to i czy polecasz tego fachowca czy omijać go z daleka... Chyba że jest już a nie widziałem, wtedy inni by wiedzieli co i jak i gdzie fachowo można zrobić

Opublikowano

mi robił w Hrubieszowie i od 2013r. mam spokój. Chociaż tu na forum słyszałem różne opinie o tym mechaniku, ale ja go chwale i kilku znajomych tam robiło pompy i też traktory chodzą. Gdybyś był zainteresowany to moge podac jakies namiary do niego. Podobno koło Lubartowa też jest dobry szpec

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
  • Podobna zawartość

    • Przez abuk14
      Mam kilka pytań dotyczących ładowacza czołowego do Ursusa C-330 M.
      1. Na co zwracac uwagę przy zakupie ( byc może będzie używany)
      2. Jeśli nowy to jakiej marki wybrac??
      3.Czy naprawdę tak ciężko się kreci kierownicą prz zwożeniu bel słomy ( o obornik nawet nie pytam)??
    • Przez vitoma
      Czesc
       
      Czy moge zamiast zalecanego Hipola 6 uzyc do C330/360 oleju przekladniowego klasy 80W90 "zachodnich" firm ? Np. castrol, elf, mobil, valvoline ?
       
      oczywiscie planuje calkowita wymiane oleju. do tej pory byl zalany hipol 6.
       
      Z tego co widze to obecnie produkowany przez Orlen Hipol 6 rowniez ma klase 80W90, i jakis oznaczenie GL-4 . Nie wiem co ono oznacza.
       
      Jest tez olej Orlen Agro 80W90.
       
      Czy wszystkie wymienione moga zastapic orginalnego Hipola 6 podczas wymiany?'
       
      dzieki
      pozdrawiam
      Piotrek
    • Przez AdrianWasiak
      Mam ursusa c-330m 1800mth z 89r orginał zadbana narazie nie sprzedaje ale chętnie zamienię na coś większego np. Zetor 5011/5211 7011/7211 Case 685xl/745xl lub MF czterocylindrowy itp. rozważę różne propozycje jak nikt się nie zgłosi to na wiosnę będzie na sprzedaż.Zdjęcia w mojej galerii.
    • Przez Awek
      witam , od pół roku posiadam ursusa 1224 i od początku był problem z podnosnikiem , nie podnosił agregatu siewnego tzn podnosił na pełnym gazie a jak ujmowałem gazu to zaraz opuszczał , pojechałem na pole i po chwili nie chciał opuscić  albo nie chciał podnieść , jak jechałem drogą to na całym gazie bo zaraz opuscił i problem był z podniesieniem nawet gazowanie nic nie dało , więć wymieniłem pompe na wzmacnianą nową , nowy tłok i cylinder , rozdzielacz po regeneracji ,filtry nowe , oleju jest max , i to samo więć pomysłem ze rozdzielacz moze jest trafny więc oddałem na gwarancje i stwierdzili ze jest dobry i to samo , wie moze ktos co jeszcze moze być nie tak ? i na pokrywie podnośnika od strony fotela  są dwa otwory w jeden jest wkręcony korek a drugi otwór jest wkręcona sruba która wchodzi w rozdzielacz zwykła sruba z otworem i tak mysle czy nie powinno być tam jakiegoż zaworu , bo miałem dwóch mechaników i kazdy mówi jedno (panie jak wszystko nowe to nie wiem co moze być ) i tyle aby wiem  z góry dzięki za odp
    • Przez agrof
      Witam.
      W c330 "zniknęło" ładowanie, ponadto:
      - bardzo niepokojące jest grzanie się regulatora (element który się bardzo mocno grzeje zaznaczony na fotce)
      - grzeje się również kabel, który idzie do stacyjki (osłona kabla aż się przy topiła).
      - kontrolka od ładowania gaśnie jak zwiększy się obroty

      Podstawowe pytanie:
      - jak sprawdzić prądnice czy jest sprawna,
      - gdzie najlepiej zmierzyć napięcie i jakie wartości powinny być (na akumulatorze brak ładowania, a na wyjściach z regulatora jakieś dziwne wartości pokazuje)
      - co może być powodem, że się grzeje regulator (chyba że tak ma być?)

      Bardzo proszę o pomoc.

      -
      (zdjęcie poglądowe z internetu)
×
×
  • Dodaj nową pozycję...
v