Chłodnica oleju hydraulicznego
 

Chłodnica oleju hydraulicznego

  • 4595 wyświetleń

Wpadłem na pomysł i zrobiłem z rury kwaśnej chłodnice, rura 12mm w środku około 10mm więc, źle nie jest. Na budowę chłodnicy poszło 5.8m rury, zostało przyspawać nyple pod wąż 1/2 M22x1.5 i połączyć z sobą rury dla wzmocnienia. Prawdziwą chłodnicą to Nigdy nie będzie .... ale zrobiłem z czego miałem, dobre i 10 stopni jak spadnie, przy okazji dojdzie z 0.5L oleju więc, może coś z tego będzie 😊


Informacje o zdjęciu Chłodnica oleju hydraulicznego




Rekomendowane komentarze

  • Zaawansowany
  • jaco512
  • 1024 4894

Jak wyliczyłeś te 3 litry? W tą rurkę wejdzie 0,45l.

    • Like 1

Udostępnij ten komentarz


Link do komentarza
  • Zaawansowany
  • delta6583
  • 77 615

Przyłączam się do pytania kolegi wyżej skąd te 3 litry się wzięły? 🤔

Udostępnij ten komentarz


Link do komentarza
  • Zaawansowany
  • Genius9872
  • 401 3570

Pomyliłem się, poprostu źle wpisałem, zgadza się około 0.5L będzie, mój błąd

Udostępnij ten komentarz


Link do komentarza
  • Zaawansowany
  • Genius9872
  • 401 3570

No pewnie, że można gotowca kupić, ale robią się spore koszta, nowe chłodnice to około 1000 zł, używka od bizona najtańsza 250zl, nowa 400-600 zł, a tu koszt spawania tig bardzo dobra cena 😁 no i rurka kwaśna z zasobów prywatnych, plus nyple M22x1.5 koszt 40 zł więc no, cena też gra rolę 🙂 na znanym portalu nowe chłodnice można kupić za 300zl, ale to są chłodnice do oleju silnikowego, kolejna sprawa są na małe ciśnienia, (strzelam 10bar) plus mega rzadki olej .... a tu mamy hydraulikę .... na jałowym biegu ciśnienie sięga od 15 do 20 Bar, więc już jest ryzyko z chłodnica samochodowa, a tu mamy rurę kwaśna, która wytrzyma spokojnie 100bar, dla nie wierzących , na rurce kwaśniej 8mm da radę puścić ciśnienie nawet 250bar bez problemu, wiem bo sam skręcałem i podpisałem manometr do takiej rurki 🙂 a co chodzi o wydajność to nie wiem, kilka stopni na pewno odda

Udostępnij ten komentarz


Link do komentarza
  • Zaawansowany
  • mds212
  • 2139 7873

Niestety to da bardzo malo. Pewnie tyle samo by dalo jakb ys wymienil wszestkie weze na rurki.

Bez zadnego radiatora efektu nie bedzie

Udostępnij ten komentarz


Link do komentarza
  • Zaawansowany
  • 6465
  • 12508 5349

Myślałem że to bagażnik od WSK.

    • Like 1
    • Haha 3

Udostępnij ten komentarz


Link do komentarza
  • Zaawansowany
  • Strongman
  • 3298 7553

Takie coś to pod ciemnieniem będzie działać, gotowiec z ursusa to pracuje na 8amt bo mikropomka ją zasila,Dospawać jeszcze trochę blaszek i git ale najpierw trzeba było wycionc ala podkładki i nałożyć wcześniej to by była jak z bizona.

Edytowano przez Strongman

Udostępnij ten komentarz


Link do komentarza
  • Zaawansowany
  • zycietoniejebajka1
  • 1784 2853

Trochę Twoich postów przeczytałem przy temacie o rozbudowie hydrauliki , bezpośredniego zasilania tura z pokrywy , przejmowałeś się tam , że dawanie węża dn 10 czy  dn12 to za mało a tu zrobiłeś coś na wzór chłodnicy o małym przekroju wewnętrznym , moim zdaniem trochę bezcelowe działanie i mijające się z celem . 

    • Like 1

Udostępnij ten komentarz


Link do komentarza
  • Zaawansowany
  • Genius9872
  • 401 3570

Widocznie źle doczytałeś coś 🙂 węże 3/8 mają średnicę dn10 dokładając końcówkę zmniejszamy przepływ do 6.5mm , kolejna sprawa wąż 1/2 ma średnicę 12mm z ogonkiem, również dokładamy końcówkę i mamy nie całe 10mm przepływu ... więc w czym popełniłem błąd ? wszystko podane na tacy masz ... kolejna sprawa chłodnica jest na powrocie z rozdzielacza. dalej chłodnica ma przelot 9.8 mam więc no 10mm jest, a nawet jeśli spadnie minimalnie przepływ na powrocie, to lepiej dla filtra oleju .... , z tego co wiem filtr pracuje maks 16bar .. także źle nie będzie 😁

    • Thanks 1

Udostępnij ten komentarz


Link do komentarza
  • Uziu92
  • Uziu92
  • 8009 20632

wątpię że odda to jakaś temperaturę, chyba że by było gdzieś przed chłodnica albo wentylator byłby do tego przykręcony.

Udostępnij ten komentarz


Link do komentarza
  • Zaawansowany
  • peugeot
  • 378 1017

Aby chłodnica lepiej działała to rurki z których zbudowana jest  chłodnica należy tak poprowadzić aby różnica  temperatury  w sąsiadujących ze sobą rurkach była jak najniższa . 

Prowadząc wejście przy wyjściu chłodnica sporo traci na sprawności . 

 

 

 

    • Like 2

Udostępnij ten komentarz


Link do komentarza
  • Zaawansowany
  • konteno
  • 1856 1783
2 godziny temu, Genius9872 napisał:

No pewnie, że można gotowca kupić, ale robią się spore koszta, nowe chłodnice to około 1000 zł, używka od bizona najtańsza 250zl, nowa 400-600 zł, a tu koszt spawania tig bardzo dobra cena 😁 no i rurka kwaśna z zasobów prywatnych, plus nyple M22x1.5 koszt 40 zł więc no, cena też gra rolę 🙂 na znanym portalu nowe chłodnice można kupić za 300zl, ale to są chłodnice do oleju silnikowego, kolejna sprawa są na małe ciśnienia, (strzelam 10bar) plus mega rzadki olej .... a tu mamy hydraulikę .... na jałowym biegu ciśnienie sięga od 15 do 20 Bar, więc już jest ryzyko z chłodnica samochodowa, a tu mamy rurę kwaśna, która wytrzyma spokojnie 100bar, dla nie wierzących , na rurce kwaśniej 8mm da radę puścić ciśnienie nawet 250bar bez problemu, wiem bo sam skręcałem i podpisałem manometr do takiej rurki 🙂 a co chodzi o wydajność to nie wiem, kilka stopni na pewno odda

zrób to tego zbiornik z blachy jakiś płaski nieduży by na styk weszła i kroćce pod węże dorób ,zimny płyn z powrotu z chłodnicy na to puść co pompa wodna na silnik podaje , powinna oddać więcej ciepła w takiej konfiguracji 

    • Like 1

Udostępnij ten komentarz


Link do komentarza
  • Zaawansowany
  • Genius9872
  • 401 3570
Uziu92 napisał:

wątpię że odda to jakaś temperaturę, chyba że by było gdzieś przed chłodnica albo wentylator byłby do tego przykręcony.

będzie przed chłodnicą wody

Udostępnij ten komentarz


Link do komentarza
  • Zaawansowany
  • Alchemik
  • 451 2242

Tam gdzie rurki dotykają siebie, to po czasie od drgań ulegną przetarciu. 

Udostępnij ten komentarz


Link do komentarza
  • Zaawansowany
  • tomek73
  • 581 11984

Rurka bez radiatora szkoda twojej roboty. lepiej te 500 zł odżałować i założyć prawdziwą chłodnice.

 Po drugie chłodnicę montuje sie  na powrocie oleju do zbiornika, więc tam ciśnienia nie ma. 

Edytowano przez tomek73
    • Like 1

Udostępnij ten komentarz


Link do komentarza
  • Uziu92
  • Uziu92
  • 8009 20632

z tego co pisał to ma być na powrocie z rozdzielacza.

Udostępnij ten komentarz


Link do komentarza
  • Zaawansowany
  • Strongman
  • 3298 7553

Ale to by się dało jeszcze usprawnić,blachy przyspawać ,takie z otworkami wycientymi jak te kratki w c330 z przodu,taki wzór.

Udostępnij ten komentarz


Link do komentarza
  • Zaawansowany
  • robi57362
  • 2394 14285

koledzy dobrze piszą nic to nie da a do tego kwasna rura będzie olej zakwaszac🤭

    • Haha 2

Udostępnij ten komentarz


Link do komentarza
  • Zaawansowany
  • szymek
  • 75 1029

kup chłodnice oleju z saaba dasz 200zl i po problemie

Udostępnij ten komentarz


Link do komentarza
  • Zaawansowany
  • timo
  • 824 3339
10 godzin temu, Genius9872 napisał:

No pewnie, że można gotowca kupić, ale robią się spore koszta, nowe chłodnice to około 1000 zł, używka od bizona najtańsza 250zl, nowa 400-600 zł, a tu koszt spawania tig bardzo dobra cena 😁 no i rurka kwaśna z zasobów prywatnych, plus nyple M22x1.5 koszt 40 zł więc no, cena też gra rolę 🙂 na znanym portalu nowe chłodnice można kupić za 300zl, ale to są chłodnice do oleju silnikowego, kolejna sprawa są na małe ciśnienia, (strzelam 10bar) plus mega rzadki olej .... a tu mamy hydraulikę .... na jałowym biegu ciśnienie sięga od 15 do 20 Bar, więc już jest ryzyko z chłodnica samochodowa, a tu mamy rurę kwaśna, która wytrzyma spokojnie 100bar, dla nie wierzących , na rurce kwaśniej 8mm da radę puścić ciśnienie nawet 250bar bez problemu, wiem bo sam skręcałem i podpisałem manometr do takiej rurki 🙂 a co chodzi o wydajność to nie wiem, kilka stopni na pewno odda

Ale bzdury. Chłodnica do wspomagania do większości osobówek/dostawczaków kosztuje 150-350 zł (nowy zamiennik dobrej firmy), a ciśnienie we wspomaganiu to ~100 bar. 

Udostępnij ten komentarz


Link do komentarza
  • Zaawansowany
  • vat
  • 300 818

Dodatkowo kwasówka,  wbrew temu co wielu sądzi, ma słabą/ kilkukrotnie gorszą przewodność cieplną niż zwykła stal, a gdzie jej do aluminium czy miedzi...

Udostępnij ten komentarz


Link do komentarza
  • Zaawansowany
  • Genius9872
  • 401 3570

Ciekawe podsumowanie. Szkoda, że nowa moda wprowadza do mieszkań, domów grzejniki wykonane z stali Nierdzewnej, ponoć mają bardzo dobra sprawność, szybko się nagrzewają, oddają ciepło ... więc skoro moja chłodnica będzie się szybko nagrzewać, a wentylator będzie schładzał chłodnice, czyli ... to musi zdać egzamin 😁 w przeciwnym razie nikt by nie wymyślał grzejników do mieszkań z stali Nierdzewnej

Udostępnij ten komentarz


Link do komentarza
  • Zaawansowany
  • Strongman
  • 3298 7553

W domach to raczej moda rządzi a co do odprowadzania ciepła stali nierdzewnej a2 czy a4 się nie wypowiem bo nie wiem.

Najbardziej ciepło odprowadza miedz a potem aluminium.

Edytowano przez Strongman

Udostępnij ten komentarz


Link do komentarza

Bądź aktywny! Zaloguj się lub utwórz konto

Tylko zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony

Utwórz konto

Zarejestruj nowe konto, to proste!

Zarejestruj nowe konto

Zaloguj się

Posiadasz własne konto? Użyj go!

Zaloguj się
×
×
  • Utwórz nowe...
Agrofoto.pl Google Play App

Zainstaluj aplikację
Agrofoto
na telefonie

Zainstaluj