Polecane posty

Opiszę jak naprawiłem ciśnienie oleju w moim 1224. Kupiony 5 lat temu od pierwszego właściciela rocznik 85 z przebiegiem 2500mth. Wszystko w oryginale, nie grzebane. Ciśnienie miał na rozgrzanym na wolnych obrotach 1,5atm a na obrotach pracy 3,5 tak przy 1700. Na początku wymieniłem bąka na filtry wymienne. Nie dało to nic. Dwa lata temu zimą ciśnienie nagle spadło do 1 na rozgrzanym na wolnych - tak z dnia.na dzień. Zarzuciłem miskę, wymieniłem zawór przy pompie i i uszczelki na przewodach, bo jedna była wypluta. Ciśnienie wróciło do poprzednich wartości 1,5 - 3,5atm. Z  takim  ciśnieniem ciągnik pracował dalej. Tydzień temu  wymieniłem mu panewki bez wyciągania wału. Czopy idealne bez rys. Wszystkie dolne główne półpanewki po pomiarach pokazały 7 setek zużycia. Po wymianie mam na rozgrzanym na wolnych obrotach 2,5atm a na 1400 obr już 4,5 i więcej nie rośnie, pewnie zawór tak ustawiony. Silnik ma teraz 3700 mth i piękne ciśnienie oleju.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
klepka077    6

Witam, odgrzewam starego kotleta.

Mam problem w swoim U904 z ciśnieniem oleju w silniku. Zimny na wolnych obrotach ma 3 bary po dodaniu gazu nic bardzo się nie zmienia może minimalnie. Po rozgrzaniu ciśnienie spada do 2 bar na wolnych obrotach, a przy 2000 obr 2,5 - 2,8 bara. Chciałem poprawić ciśnienie po przez założenie przystawki z filtrami, a tu klops. Okzało się że ciśnienie po montażu przystawki spadło o równe 0,5 bara czy to zimny czy ciepły. Wróciłem z powrotem do bąka i ciśnienie też wróciło do wcześniejszych parametrów. 

Zauważyłem jedynie że przy niskich obrotach czy to na filtrach czy na bąku wydobywa się brzęczący dźwięk z okolic filtra. Czy miał ktoś z was podobną sytuację i czego to może być wina ?? Czym może być spowodowane również nie za wysokie ciśnienie oleju w silniku ?? 

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Gość   
Gość

Przyczyn może być dużo, wyrąbany wał i panewki, pompa, zawór, przecieki na złączach i to może świstać, dziwne, na filtrach pełno przepływowych powinno wzrosnąć ciśnienie.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
klepka077    6

No właśnie powinno i to mnie mocno zdziwiło ze spadło. Do tego ten dźwięk mnie zastanawia. Myślę że gdyby winą niskiego ciśnienia był tylko i wyłącznie wał z panewkami to na zimnym miał bym wyższe ciśnienie a na rozgrzanym drastycznie niskie w okolicach 1 bara. Tu ciśnienie jest dość stabilne lecz uważam że na zbyt niskim poziomie. No i ten dźwięk mnie denerwuje. Zaznaczę że bąk działa bo jak się gasi silnik to go słychać jak przestaje się krecić.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
bratmietka    0

Witam

Kolego sprawdź dokładnie bąka czy nie ma luzów na ośce albo czy dysze są w porządku. Ja ostatnio zacząłem przygodę z ciężka seria dokładnie ursus 914 na gorącym silniku na wolnych obrotach utrzymywał ciśnienie 2.5 myślałem że jest ok. Wczoraj wziąłem się za wymianę oleju po rozebraniu bąka okazało się że jakiś idiota zaślepił jedna dysze żeby podnieść ciśnienie po udrozneniu jej ciśnienie spadło do 1atm na ciepłym.

Teraz nie wiem co robić czy założyć nowe dysze w bąku może coś pomorze czy inwestować w przystawkę. 

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
klepka077    6

Widzisz ja napisałem że w moim przypadku zmiana na przystawkę po gorszyła jeszcze bardziej sprawę, a ona podobno zawsze poprawia ciśnienie i to znacząco. A dźwięk słyszalny z filtrów jeszcze bardziej dokuczliwy. Wróciłem do bąka. U mnie dysze są sprawne. Możesz spróbować założyć przystawkę. Nie wiem skąd jesteś bo bym Ci pożyczył przystawkę to byś sobie sprawdził.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
bratmietka    0

Stawiał bym u Ciebie na jakiś przeciek wewnętrzny i przystawka jeszcze powiększyła opór i przeciek był jeszcze większy. No fajnie by było zrobić test ale ja jestem z centrum okolice Bełchatowa. 

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
klepka077    6

No zobaczymy. Prace polowe dla tego ciągnika u mnie dobiegają końca więc zamówiłem już uszczelki pod miskę itd będziemy patrzeć i sprawdzać o co chodzi. Ja również mam nadzieję że obędzie się na wymianie pompy oleju zaworu i kilku uszczelek. 

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Godzio    17

Witam moje pytanie jest takie że mam ursusa 1222 i ciśnienie oleju pokazuje mi zależnie od obrotów silnika naprzyklaD 500 obrotów pokaże 1.5 atmosfery A dam na 1500 obrotów to pokaże 3.5 co może być nie tak? 

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
karbex    91

Chyba to że szukasz dziury w całym 🙂- przecież to dobre wskazania ciśnienia

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Godzio    17

Ale na przykład w 30 nie zależnie od obrotów pokazuje 4

1 minutę temu, karbex napisał:

Chyba to że szukasz dziury w całym 🙂- przecież to dobre wskazania ciśnienia

Ale  naprzyklad w 30 nie zależnie od obrotów jest 4

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
karbex    91

Na wachania ciśnienia ma wpływ pare żeczy.

1. Wydajności pompy oleju

2. Spasowanie elementów silnika

3. Rodzaj zastosowanego oleju i jego temperatura.

Jak masz powyżej 1.5 atmosfery na obrotach 500 to jeszcze polatasz. A jak masz silnik niewypracowany to zmień pompe oleju i sie wachania zmniejszą.

Pozdrawiam

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Godzio    17
1 minutę temu, karbex napisał:

Na wachania ciśnienia ma wpływ pare żeczy.

1. Wydajności pompy oleju

2. Spasowanie elementów silnika

3. Rodzaj zastosowanego oleju i jego temperatura.

Jak masz powyżej 1.5 atmosfery na obrotach 500 to jeszcze polatasz. A jak masz silnik niewypracowany to zmień pompe oleju i sie wachania zmniejszą.

Pozdrawiam

Dzięki Pozdrawiam

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
samtech84    102

Dla tego silnika minimalne ciśnienie to 0,8 bar na 650 obr przy temperaturze około 80 stopni. Jak będzie mniejszy to kapitałka.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
luuki444    0

Witam, mam taki problem w Ursusie 1224:
Gdy ciągnik stoi na równym podłożu to ciśnienie jest 4 (do 4,5) ale jak już troche podjedzie pod górę to spada do 2 z kawałkiem.
Co może być przyczyną problemu? Pozdrawiam.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Nikita_Bennet    317

IMHO to uszczelka między smokiem a pompą może być. Albo jakaś inna nieszczelność między smokiem a pompą (pęknięcie).
 


pzdrwm Nikita_Bennet
"Whether we are based on carbon or on silicon makes no fundamental
difference. We should all be treated with appropriate respect."
                                                              Sir A C. Clarke

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
panRys87    2

Witam. Pozwolę sobie odświeżyć temat, bo potrzebuje konsultacji. Chodzi o C360. Sytuacja wygląda podobnie jak w kilku poprzednich przypadkach, czyli na zimnym silniku ciśnienie wynosi 3,5-4 ATM jednak gdy się dobrze zagrzeje to spada do 0,5 albo i mniej przy 800 obr. Pompa została wymieniona na nową wraz z zaworem jednak nic to nie zmieniło. Olej to turdus 15W30. Od wymiany ok 10mth. Ciągnik zakupiłem od sąsiada który cały czas twierdzi że był robiony remont w tym szlif wału i nowe panewki. Po remoncie chwilę popracował w transporcie i stał z 10 lat w stodole. Czy jest możliwe że został źle dotarty i trzeba ponownie robić wał? Wydaje mi się trochę za niskie to ciśnienie. Czy może sąsiad kręci z tym remontem, aczkolwiek kojarzę jak opowiadał kiedyś że coś tam robił . Dodam że musiałem wymieniać simmering na wale bo całe sprzęgło było zalane olejem. I gdy gaszę cieply silnik to ciśnienie spada momentalnie.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
PaweLisowicz    88

Tam się nie ma co docierać to nie góra silnika-. Stary olej jaki był po zlaniu? Simmeringi mogły pójść od starości już, zwłaszcza, że były zakładane lipnej jakości. Ja bym jeszcze parę mtg porobił na tym oleju, potem miska w dół i wyczyszczenie jej. Jak byś jeszcze chciał to można stopy odkręcić i zobaczyć w jakim stanie są panewki. Na końcu zalałbym Delvac 15w40 lub rumulą 15w40 i wtedy patrzyłbym na ciśnienie. Przy okazji zajrzyj do filtrów paliwowych i filtra hydraulicznego. Jeszcze jest kwestia manometru jaki masz. Te ruskie przekłamują.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
panRys87    2

Stary olej to był superol a co do gęstości to nie pamiętam zlewalem go jakoś ponad rok temu, zlalem stary zalalem turdus, porobił z 15 mth i znów zmieniłem na turdus. Jak teraz dwa razy zdejmowałem miskę (raz wymieniłem śrubę na taką bez otworu na łbie ,później zmieniłem pompę)to było czysto zero jakichś opiłków itp. Pamiętam tylko że jak zdejmowałem miskę przy zlewaniu starego superolu to w misce leżała zawleczka od nakrętki(nie pamiętam czy od czopu czy korbowodu) ale nakrętka trzymała dobrze, założyłem nowa zawleczkę  i trzyma . Te ciśnienie to z czasem robiło się coraz słabsze na początku po pierwszej wymianie oleju to oralem nim tak że 3-4 godziny dziennie przez 5 dni i kontrolka nie zapalała się na wolnych obrotach teraz po 20 min z talerzowka pali się już przy 1400 obr. A potem to jeszcze gorzej. Zegar mam ruski ale mam też kontrolkę i zapala się gdy na zegarze spada do ok 0,5 atm.  Tak się przymierzam żeby znów miskę zrzucić i obejrzeć panewki, na co przy okazji jeszcze by można zwrócić uwagę ? Da się jakoś sprawdzić czy przy wałku rozrządu nie gubi ciśnienia?

 

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
PaweLisowicz    88

Turdus teraz poszedł w dół z jakością, po rozgrzaniu robi się jak woda i się pieni, przynajmniej ja tak miałem i doprowadziło to do tego, że panewki się podtarły i ciśnienie z 3  bar na gorącym zostało ledwie jeden, ale to moja teoria i wielu się z nim nie zgodzi. Niektórzy tu na forum pisali, że miedzy turdusem a delvakiem było 0,5bara różnicy na korzyść mobila :) Na pewno zobacz od dołu koła zębate rozrządu, poruszaj nimi czy nie maja nadmiernego luzu. Możesz sprawdzić jeszcze czy gdzieś rurka nie jest dziurawa ta co przychodzi do pompy olejowej . Jeszcze sprawdź jakąś brechą czy nie masz luzu wzdłużnego wału czyli bierzesz brechę i za koło pasowe z przodu zapierasz i pchasz w lewo i prawo. W ten sposób sprawdzasz czy półpierścienie oporowe są w dobrym stanie, jeśli będzie wyczuwalny luz to półpierścienie do wymiany i przez to też traci ciśniecie.  

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
panRys87    2

No zobaczę na ten luz czy nie ma. Potem sprawdzi się panewki . Ale powoli tracę nadzieję że obejdzie się bez wyciągania wału. Przychodzi mi tak do głowy że może blok trzeba było by wyosiowac  jeśli faktycznie był remont zrobiony poprawnie a on tak szybko zgubił ciśnienie.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
akmaly    709
14 godzin temu, PaweLisowicz napisał:

Tam się nie ma co docierać to nie góra silnika-. Stary olej jaki był po zlaniu? Simmeringi mogły pójść od starości już, zwłaszcza, że były zakładane lipnej jakości. Ja bym jeszcze parę mtg porobił na tym oleju, potem miska w dół i wyczyszczenie jej. Jak byś jeszcze chciał to można stopy odkręcić i zobaczyć w jakim stanie są panewki. Na końcu zalałbym Delvac 15w40 lub rumulą 15w40 i wtedy patrzyłbym na ciśnienie. Przy okazji zajrzyj do filtrów paliwowych i filtra hydraulicznego. Jeszcze jest kwestia manometru jaki masz. Te ruskie przekłamują.

No tak nie ma sensu docierać wału korbowego bo z całą pewnością silnik po remoncie był na hamowni 😛

Edytowano przez akmaly

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Bądź aktywny! Zaloguj się lub utwórz konto

Tylko zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony

Utwórz konto

Zarejestruj nowe konto, to proste!

Zarejestruj nowe konto

Zaloguj się

Posiadasz własne konto? Użyj go!

Zaloguj się

  • Podobna zawartość

    • Przez damianzb9613
      Witam, co może być przyczyną mokrego kolektora wydechowego i całego tłumika aż do samej góry (podstawiłem puszkę pod tłumik to nakapało oleju z paliwem czy coś takiego )zostały wymienione pierścienie tłokowe , uszczelki pod głowicą i pompa paliwa i wtryski były sprawdzone.
    • Gość
      Przez Gość
      Witam, wczoraj zauważyłem że miska olejowa pod bagnetem jest cała uchlapana olejem. Gdy wyciągnę bagnet strasznie chlapie olejem. Tak samo gdy odkrece wlew oleju mocno z niego dmucha. Z odmy olej nawet nie kapnie lekko sobie dmucha. Gdy silnik jest zimny to nie wyrzuca dopiero gdy się rozgrzeje olej. Możliwe że się coś zatkało? Mocy nie ubyło a na jesieni sprawdzana kompresja po 30-31 barów pacjent same explorer ii 90
    • Przez kwiat82cch
      Witam. Mam pytanie. Otóż tak, posiadam problem przy moim fohn deere 3140, wyciek jest pod tylnym mostem, olej kąpię z rurki na zdjęciu i pytanie brzmi, jak uszczelnic ta rurkę, co trzeba wykręcić... 


    • Przez Luki1988
      Witam, czy jest jakiś olej hydrauliczny do skrzyni power quad na dolewkę? Nie wiem jaki jest zalany. Kupiłem jd 6300, na bagnecie olej jest czysciutki ale stan na minimum.Chciałem chociaż trochę jeszcze na nim przepracowac.
    • Przez kzt1736
      Witam, ile doleju do silnika Deutz Fahr 6.30tt 7.2 l ?
×
×
  • Utwórz nowe...
Agrofoto.pl Google Play App

Zainstaluj aplikację
Agrofoto
na telefonie

Zainstaluj