Apiszon

Olej hydrauliczny dostaje się do skrzyni biegów

Polecane posty

Apiszon    0

Witam.

 

jak w temacie - najpierw pojawiły się problemy z podnoszeniem w monobloku;

 

po wymianie filtra i oleju niby było ok ale po dwóch dniach pracy cały olej z hydrauliki znalazł się w skrzyni przekładniowej;

 

czy to wina pompy czy też monoblok ma jakieś połączenie ze skrzynką przekładniową i tam przecieka?


ciągnik to oczywiście belarus 920

Edytowano przez Apiszon

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
seweryn20    825

No właśnie. Sam podnośnik nie ma żadnego połączenia ze skrzynią biegów.


BEDNARY 2017... w końcu zobaczyłem :)

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Apiszon    0

Podobnie myślałem ponieważ podnośnik jest tylko przykręcony z tyłu natomiast pompa dostaje napęd poprzez koła zębate ze skrzyni biegów.  Tak wynika z rysunków, które przejrzałem.

 

Czy jest sens ją naprawiać?

 

Koszt jest stosunkowo niewielki i powiem szczerze że nie chce mi się dwa razy podchodzić do tego tematu więc chyba najlepiej ją wymienić

 

cena nowej to koszt ok  300 zł a nie mam zamiaru ponownie tracić pieniędzy na olej przekładniowy 40 litrów i 25 litrów hydraulicznego.

 

Dziękuję za pomoc.

 

Mam natomiast pytanko - czy da się wyczyścić jakoś ten rozdzielacz w monobloku we własnym zakresie?

chodzi mi oto czy to rozkręcać i czy to się nie rozleci przy rozkręcaniu jak np. orbitrol?

Wcześniej już pojawiały się problemy z podnoszeniem i nie sądzę żeby wszystkie były spowodowane pompą... Chyba że się mylę?

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
zbyszekbrzuze    297

Kolego, a co ci przeszkadza w tych olejach . W skrzyni może być zmieszany nic jej nie będzie ;) Jedynie w hydraulice warto zmienić po takiej akcji.


KPK Kumurun Team
Naprawiam ciągniki, remontuję silniki,

GG: 33264431 t: 724772311

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
seweryn20    825

W cieknącej hydraulice olej się  z innym nie miesza. Jeśli jest ok wystarczy dolewka.


BEDNARY 2017... w końcu zobaczyłem :)

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Rolnik995    9

Panowie mam ten sam problem założyłem nową pompę i taki cyrk przelewa sie do skrzyni biegów można coś z tym zrobić oczywiście założyłem nową uszczelkę 

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
zbyszekbrzuze    297

Pompa do reklamacji, albo wsadziłeś pompę lewą zamiast prawej.


KPK Kumurun Team
Naprawiam ciągniki, remontuję silniki,

GG: 33264431 t: 724772311

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Rolnik995    9

masakra szrota sprzedali czyli nie da sie tego jakoś uszczelnić ? a dodam jeszcze że kolanko i to coś z drugiej strony przerobiłem żeby pasowało do pompy 50 L 

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
tomekmtz    25

Teraz nie wiadomo czy coś da jego wymiana bo może znów wywalić nowy uszczelniacz i nadal będzie lała do skrzyni. Ja bym ją oddał na gwarancje 

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
zbyszekbrzuze    297

Pompa hydrauliczna musi być PRAWA, inaczej zaraz wygnie uszczelniacz na drugą stronę...


KPK Kumurun Team
Naprawiam ciągniki, remontuję silniki,

GG: 33264431 t: 724772311

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
janosik15    1

cześć, u mnie też olej idzie do skrzyni, ciekawe jak się rozżadzi czy skrzyni nie zepsuje, wymienię pompę bez podnoszenia, rozbierania kabiny w 820?

i mam pytanie, poszedł mi olej z pod śruby 17 dlaczego? 

Bez tytułu.png

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
panmino    26

Mam ten sam problem. Ciągnik  952.2 z 2019 roku.  Ładowacz na joystick podłączony bezpośrednio do oryginalnego rozdzielacza RP 70. Wymieniałem już dwukrotnie pompę a olej wciąż przedostaje się do skrzyni. Po wyjęciu nowej pompy odesłałem ja do reklamacji i założyłem kolejną, ale problem powrócił. Simmering i blaszka wyglądają dobrze. Wymieniłem też,  za poradą sklepu z częściami, zawór ciśnieniowy ale to nie pomogło. Rozebrałem też starą pierwotną pompę i nie zauważyłem w środku nic niepokojącego. Powierzchnie tulejek współpracy wałków pompy wyglądają nienagannie. 

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
karoliwa    1
Dnia 25.10.2023 o 08:22, panmino napisał:

Mam ten sam problem. Ciągnik  952.2 z 2019 roku.  Ładowacz na joystick podłączony bezpośrednio do oryginalnego rozdzielacza RP 70. Wymieniałem już dwukrotnie pompę a olej wciąż przedostaje się do skrzyni. Po wyjęciu nowej pompy odesłałem ja do reklamacji i założyłem kolejną, ale problem powrócił. Simmering i blaszka wyglądają dobrze. Wymieniłem też,  za poradą sklepu z częściami, zawór ciśnieniowy ale to nie pomogło. Rozebrałem też starą pierwotną pompę i nie zauważyłem w środku nic niepokojącego. Powierzchnie tulejek współpracy wałków pompy wyglądają nienagannie. 

Czy udało Ci się znaleźć przyczynę? Mam ten sam problem, wymieniłem pompę i nic nie dało. 

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
panmino    26

Jeszcze nie.  jak się trochu ociepli, to będę eksperymentował przekładając najpierw rozdzielacz pod kierownicą później w monobloku. Mam jeszcze drugi ciągnik - 1025, z niego wykręcę i przelożę. 

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Bądź aktywny! Zaloguj się lub utwórz konto

Tylko zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony

Utwórz konto

Zarejestruj nowe konto, to proste!

Zarejestruj nowe konto

Zaloguj się

Posiadasz własne konto? Użyj go!

Zaloguj się

  • Podobna zawartość

    • Przez Maksol
      Witam chciałbym zakupić MTZ i chcę wiedzieć którą skrzynię biegów lepiej wybrać:
      -MTZ 892.2 SKRZYNIA 18/4
      -MTZ 952.2 SKRZYNIA 14/4
    • Przez Maksol
      Witam mam pytanie do posiadaczy MTZ  o opinie o nowszych modelach MTZ lub konkretnym modelu 892.2. Co się w nich konkretnie psuje i czy w ogóle warto kupować nowego MTZ w dobrej cenie? Jak spisuje się w orce, talerzówce i agregacie siewnym 3m?
    • Przez ilovemtz
      Prosze aby w tym temacie wypowiadali sie posiadacze mtz[nie pronarów].
      My mamy mtz-a z 1983r i ojciec nic złego na silnik nie moze powiedziec wał jeszcze nie byl robiony. Ciagnik zrobil okolo 15000mth nie wiem czy to duzo czy mało. Co prawda ceiknie ale one juz takie sa. Co do awaryjnosci to moge powiedziec ze wiekszosc czesc zaczynamy dopiero teraz wymieniac tj. po 24latach wczesnije nie było potzreby. Co do spalania to jest małe w orce okolo 14l/ha napewno mniej niz ursus czy zetor z tych rocznikow nie mowie o nowych forterrach. Jest mały problrm z czesciami bo nie mozna ich dostac musimy po nie jezdzc do oddalonego o 50km żmigrodu bo nigdzie w poblizu ich nie dostaniemy .Powiedzcie co na ich temat mowia wasi ojcowie czy wy sami. Sami wiecie ze nie taki rusek straszny jak go piszą.
    • Przez Bostorn
      Witam
      Od niedawna jestem posiadaczem stety bądź niestety Jumza wersji rolniczej Koparko spycharki. Masa kasy w niego poszła i idzie dalej, gdyż nie lubię, jak mój sprzęt przypomina szajs. Porobiłem silnik, teraz czas na hydraulike. Dużo przewodów jest powymienianych, niektóre są dużo za długie, czepiają, haczą. Przewod od obrotu czepia o łapę, Jutro porobię zdjęcia i wstawię jak to u mnie wygląda. (wszystkie te operacje robił, robili poprzedni właściciele) 
      Moje pytania oraz problemy są zastępujące :
      - Czy mógłby mi ktoś pomóc z odpowiednim ułożeniem przewodów i ich podłączeniem tak, aby wszystko było tak jak należy? Może ktoś coś źle podłączył, złą stroną poprowadził? 
      - Podczas pracy masztem potrafi dziwnie działać, tzn chcę do góry coś unieść, siłownik idzie do dołu, a po chwili idzie do góry. , czasami bywa tak, że silnie i szybko podnosi, bądź obraca się w 1 stronę, a w 2gą bardzo bardzo powoli i z oporem wraca.  Ostatni z siłowników (od wideł) mocno ciekł, więc go wyjąłem, oczywiście był prawie cały schowany, podczas odkręcania przewodów, w górnym było ciśnienie i powietrze, tryskało i pluło konkretnie. Czego to może być wina? Układ jest zapowietrzony? Jak go odpowietrzyć? 

    • Przez Maksol
      Witam mam pytanie co do biegów w mtz 892.2 mianowicie czy jeśli jadę ciągnikiem to muszę zmieniać w trakcie jazdy na tryb z szybszymi biegami czy mogę od stojącego wrzucić tryb z szybszymi biegami i od początku jechać tylko na nich? Zamiast zaczynać z trybu z niższymi biegami i zmieniać w trakcie jazdy na tryb z wyższymi żeby jechać po koleji czy od razu mogę z postoju jechać na szybszych nie ruszając wolniejszych?Chyba że to po prostu są biegi polowe i szosowe jak w starych ciągnikach?
×
×
  • Utwórz nowe...
Agrofoto.pl Google Play App

Zainstaluj aplikację
Agrofoto
na telefonie

Zainstaluj