Skocz do zawartości

Zdjęcie

Ciężkie Ursusy - Pytanie.


79 odpowiedzi na ten temat

#21 Share Agro-Nom

Agro-Nom

    Użytkownik

  • Members
  • PipPip
  • 87 postów

Napisany 13 wrzesień 2015 - 11:42

Ciężkie Ursusy - Pytanie.

panowie pomuźcie bo mnie krew zaleje powie mi ktoś co ja mam zrobić żeby mi biegi nie zgrzytały w mojej szóstce dodam że zgrzytają tylko przy redukcji i to tak mocno że biegu nie idzie włączyć dopiero jak się ciągnik zatrzyma to zgrzyt ustaje i można włączyć dodam że synchronizatora skrzyni nie mam na ośce od sprzęgła.



Reklama AgroFoto Ads

  • watermark
  • Reklama
Ciężkie Ursusy - Pytanie. Dzisiaj, 07:50
  •  

#22 Share tata1

tata1

    Zaawansowany

  • Members
  • PipPipPip
  • 109 postów

Napisany 13 wrzesień 2015 - 17:00

Ciężkie Ursusy - Pytanie.

U mnie biegi zgrzytały że nie powiem co, po kilku miesiącach od kupna ciągnika przestały zgrzytać - porostu trzeba dobrać wprawy.

U ciebie zgrzytają od kiedy? Po remoncie, czy też masz ciągnik świeżo kupiony, czy też nagle zaczęły zgrzytać?

 

Doszedłem do takiej wprawy, że z 4 na 3 trzeba szybko i o raz. Wtedy niezależnie od obrotów silnika i obciążenia ciągnika nie zgrzytnie nic.

Gdy natomiast redukuję spokojnie, tj. wyrzucę 4 na luz i chcę wrzucić 3 to już ZGRZYTA i nie da się zredukować, tylko trzeba się zatrzymać by wbić biega. Gdy zmieniam biegi SZYBKO i O RAZ bez zatrzymywania się na luzie (nieważne czy w górę, czy w dół) nie ma żadnego zgrzytu.



#23 Share vademecum

vademecum

    Zaawansowany

  • Members
  • PipPipPip
  • 315 postów
  • Płeć:Mężczyzna
  • Lokalizacja:małopolskie

Napisany 22 wrzesień 2015 - 21:26

Ciężkie Ursusy - Pytanie. sztuka jazdy skrzynią niesynchronizowaną to kwestia wprawy, można też gazem znaczy obrotami silnika pomagać. Wymiana przesuwek pomaga, ale jak będziesz po wymianie zgrzytać to po 100 godzinach będzie to samo, możesz też spowodować pęknięcie wodzika od częstego zgrzytania i siłowego działania na lewarek....

#24 Share PawelmanLS

PawelmanLS

    Nowicjusz

  • Members
  • Pip
  • 28 postów
  • Płeć:Mężczyzna
  • Lokalizacja:Małopolska.
  • Zainteresowania:Rolnictwo/Motoryzacja.

Napisany 27 październik 2015 - 21:02

Ciężkie Ursusy - Pytanie.

Panowie, a teraz kieruję pytanie do posiadaczy Ursusa ciężkiej serii.

Czy moglibyście mi dokładnie wypisać schemat biegów w Ciężkiej serii ?  

 

A i czy możecie mi powiedzieć też gdzie znajduje się te 16 biegów do przodu?  Bo jak by nie liczył to wychodzi mi 12 (Szosowe, Polowe i te półbiegi ) . A gdzie jeszcze 4?

Nie wiem nie znam w nich biegów, dlatego proszę o dokładne wytłumaczenie ponieważ myślę nad kupnem Ursusa 1014 :) 



#25 Share mateusz1634

mateusz1634

    Nowicjusz

  • Members
  • Pip
  • 30 postów
  • Płeć:Mężczyzna

Napisany 27 październik 2015 - 21:13

Ciężkie Ursusy - Pytanie. ja używam w 1634 cały czas orka transport talerzowanie itp i chodzi jak ta lala

#26 Share krzysiek1979

krzysiek1979

    Zaawansowany

  • Members
  • PipPipPip
  • 433 postów
  • Płeć:Mężczyzna
  • Lokalizacja:Lubelskie okolice Chelma

Napisany 27 październik 2015 - 21:13

Ciężkie Ursusy - Pytanie.

Polowe 4 biegi +4 ze wzmacniaczem =8 .Szosowe 4 biegi+4 ze wzmacniaczem=16



#27 Share mateusz1634

mateusz1634

    Nowicjusz

  • Members
  • Pip
  • 30 postów
  • Płeć:Mężczyzna

Napisany 27 październik 2015 - 21:16

Ciężkie Ursusy - Pytanie. 3czy4 skrzynia

#28 Share krzysiek1979

krzysiek1979

    Zaawansowany

  • Members
  • PipPipPip
  • 433 postów
  • Płeć:Mężczyzna
  • Lokalizacja:Lubelskie okolice Chelma

Napisany 27 październik 2015 - 21:25

Ciężkie Ursusy - Pytanie.

Jak go zapalisz na cieplym silniku kontrolka od zolwia powinna zgasnac jesli na wyzszych obr. (rozgrzany silnik) bedzie sie zarzyc to mikropompka do wymiany



#29 Share PawelmanLS

PawelmanLS

    Nowicjusz

  • Members
  • Pip
  • 28 postów
  • Płeć:Mężczyzna
  • Lokalizacja:Małopolska.
  • Zainteresowania:Rolnictwo/Motoryzacja.

Napisany 30 październik 2015 - 08:50

Ciężkie Ursusy - Pytanie.

No to już wiem gdzie jest te 16 biegów :D

A teraz jeszcze chciałbym się dowiedzieć jak są rozłożone bo wiem,że są dwie wajchy :)

I czy mogę zmieniać biegi na włączonym wzmacniaczu, kiedy muszę go wyłączyć.  

I czy lepiej kupić Ursusa 914 czy 1014?  

Bo ja myślę bardzo nad 1014 ma trubo 95km i mniej spali od 914,ale znowu kolega mi mówił,że o wiele lepszy już będzie 914 i jestem w kropce :( 



#30 Share domino5654321

domino5654321

    Zaawansowany

  • Members
  • PipPipPip
  • 113 postów
  • Płeć:Mężczyzna
  • Lokalizacja:Wielkopolskie,Czarnków

Napisany 30 październik 2015 - 09:29

Ciężkie Ursusy - Pytanie. Kolego Pawel 914 jak i 1014 spalają nie Malo . W 1014 masz jeszcze smarowanie turbiny. Więcej spali 1014 bo turbo daje moc ale tez robi wir w zbiorniku i w dodatku są większe rozpylacze w wtryskach

Reklama AgroFoto Ads

  • watermark
  • Reklama
Ciężkie Ursusy - Pytanie. Dzisiaj, 07:50
  •  

#31 Share Grabcio

Grabcio

    Zaawansowany

  • Members
  • PipPipPip
  • 753 postów
  • Płeć:Mężczyzna
  • Lokalizacja:Wola Siennicka
  • Zainteresowania:Motoryzacja

Napisany 30 październik 2015 - 16:55

Ciężkie Ursusy - Pytanie.

Lewą wajchą przełączasz biegi z szosowych na terenowe i wsteczne.

Biegi możesz zmieniać tak samo na wzmacniaczu jak i bez niego.

Zależy do czego ma być ten ciągnik, jak do ładowacza albo jakichś lżejszych prac to 914 w zupełności wystarczy, a jeżeli chcesz go do prac polowych np. do orki albo uprawy czy też do transportu to ja bez wahania wybrał bym 1014 bo zapas mocy zawsze się przydaje i jest całkiem inna jazda ciągnikiem z turbiną niż wolnossącym. A tak w ogóle to 1014 wcale dużo więcej od 914 nie spali bo będzie miał lżej i nie trzeba nim będzie jeździć z gazem w podłodze i kłębami czarnego dymu z tłumika.


Jeżeli pomogłem wciśnij zieloną strzałkę ;)


#32 Share rafff24

rafff24

    Zaawansowany

  • Members
  • PipPipPip
  • 841 postów
  • Płeć:Mężczyzna
  • Lokalizacja:Przeciszów
  • Zainteresowania:rolnictwo, motoryzacja

Napisany 30 październik 2015 - 23:44

Ciężkie Ursusy - Pytanie.

dlaczego nie 1224? jeździłem kiedyś 1202 i 1222, to 1222 miał przyzwoite spalanie, silnik cykał ładnie, mocy tyle, że kilkunastoma tonami pod górkę to bestia z obrotów nie zeszła, aż sprzęgło śmierdziało, potem już wiedziałem, że trzeba redukować :)

1202 spalał drugie tyle, ale styrany był mocno,

 



#33 Share PawelmanLS

PawelmanLS

    Nowicjusz

  • Members
  • Pip
  • 28 postów
  • Płeć:Mężczyzna
  • Lokalizacja:Małopolska.
  • Zainteresowania:Rolnictwo/Motoryzacja.

Napisany 31 październik 2015 - 09:54

Ciężkie Ursusy - Pytanie.

Ursus 1224 to już 6- cylindrowy więc spali bardzo dużo a poza tym nie potrzebny mi ciągnik 117- konny tylko tak 100km max. Dlatego myślę o 1014 i 914. Ciągnik ma służyć mi do orki/ upraw/ transportu i innych ciężkich prac. Co do pól to mam spore góry i do tego przechyłe. Ogólnie ciężka praca w nich,ale oddają ładne plony :)

I z tego co widzę to więcej ludzi bardziej wybrało by 1014 :)  Ale i tak nie jestem pewien czy kupić 914 czy 1014. A wtopić ponad 30 tys. to też nie fajnie :/  

Myślałem też o Zetorach,ale nie jedna osoba mi mówiła,że dużo palą i są słabe... 

Więc długo myślałem i w grę wchodzi 914 i 1014. Tylko muszę mieć dobre informacje który lepszy i wgl.  :)

 



#34 Share blawatek98

blawatek98

    Zaawansowany

  • Members
  • PipPipPip
  • 154 postów
  • Płeć:Mężczyzna
  • Lokalizacja:GDA
  • Zainteresowania:rolnictwo,sport,motoryzacja, Zetor Team

Napisany 31 październik 2015 - 10:14

Ciężkie Ursusy - Pytanie. Zetory 8145-10145 to jest to samo co 914-1014 tylko z trochę lepszym komfortem, a raczej jego namiastką, czego w ursusach na nasz kraj nie uświadczysz ;) Więc nawet palą tyle samo :)
KPZ "Zetor Team"-Prezes
http://www.agrofoto....adaczy-zetorow/ Posiadacze zetorów zapisywać się :)

#35 Share lukbold

lukbold

    Zaawansowany

  • Members
  • PipPipPip
  • 2232 postów
  • Płeć:Mężczyzna
  • Lokalizacja:Mikołów

Napisany 31 październik 2015 - 12:17

Ciężkie Ursusy - Pytanie.

Czy ten 6 cyl, niewysilony spali więcej to taki pewny bym nie był. Padło 1014 jak nie ma na obrotomierzu 1700-1800obr to nie jedzie.... a taka szóstka jedzie zawsze. No chyba że Ci wymiary przeszkadzają i brak zwrotności to już inna sprawa



#36 Share rafff24

rafff24

    Zaawansowany

  • Members
  • PipPipPip
  • 841 postów
  • Płeć:Mężczyzna
  • Lokalizacja:Przeciszów
  • Zainteresowania:rolnictwo, motoryzacja

Napisany 31 październik 2015 - 15:31

Ciężkie Ursusy - Pytanie.

patrz też na stan techniczny, dobra szóstka, ten typ nowszy, z tłumikiem koło szyby, nie w masce z przodu, przy jeździę z głową, schodziła w spalaniu niżej jak 912 ze zmęczonym silnikiem, poza tym silnik bez turbinki nie dostanie "choroby szalonych diesli"

z jakiego jesteś rejonu małopolski?



#37 Share krzysiek1979

krzysiek1979

    Zaawansowany

  • Members
  • PipPipPip
  • 433 postów
  • Płeć:Mężczyzna
  • Lokalizacja:Lubelskie okolice Chelma

Napisany 31 październik 2015 - 16:56

Ciężkie Ursusy - Pytanie.

Kiedys mialem zetora 8111 i kabina jest lepsza niz w ursusach .Jest ciszej bo ma pod podloga 5 cm filc blotniki z tapicerka  nadmuchy podobnie jak w wersi komfortowej ursusa i ogrzewanie lepsze .Da sie posluchac radia .Swiatla w dachu beznadziejne nie da ich sie skierowac na ziemie .Ciezka seria na lata 90 byla dobra jak nic innego wiecej nie bylo dzisiaj ...to jakas tania alternatywa dla nie duzych gospodarstw .



#38 Share PawelmanLS

PawelmanLS

    Nowicjusz

  • Members
  • Pip
  • 28 postów
  • Płeć:Mężczyzna
  • Lokalizacja:Małopolska.
  • Zainteresowania:Rolnictwo/Motoryzacja.

Napisany 01 listopad 2015 - 09:49

Ciężkie Ursusy - Pytanie.

Mieszkam 15 km od Miechowa ;) 

Ale bardzo zaciekawiliście mnie tym 1224 :P  

Skoro naprawdę spali podobnie do 1014 to lepiej mieć ten kilkunasto- konny zapas mocy :P 

Tyle, w tym problem,że w moim rejonie nie ma ich za wiele do sprzedaży ;/

Ale jak bym już kupował 1224 to do ilu tys. maksymalnie?



#39 Share tomek73

tomek73

    Zaawansowany

  • Members
  • PipPipPip
  • 7786 postów
  • Płeć:Mężczyzna
  • Lokalizacja:pod Wałbrzychem Dolnośląskie

Napisany 01 listopad 2015 - 10:00

Ciężkie Ursusy - Pytanie.

Najlepsze rozwiązanie to 1014 lub Zetor  10145, bo 1224 to w polu fakt mało spali, ale tylko  pod warunkiem że będzie miał maszyny podpięte do mocy ciągnika, bo w przeciwnym razie to smok, a  w transporcie i koło domu to baku nie nadążysz napełniać.

914 to nie ma czym jechać. jak już to tylko turbo.

Jak chcesz ciągnik oszczędny, z napędem, zwrotny i fajny to MTZ 820 , bije Ursusy na głowę prawie we wszystkim, oprócz komfortu, a jak byś kupił TS to nawet nie ma co z  Ursusami porównywać.



Reklama AgroFoto Ads

  • watermark
  • Reklama
Ciężkie Ursusy - Pytanie. Dzisiaj, 07:50
  •  

#40 Share lukasz222

lukasz222

    Zaawansowany

  • Members
  • PipPipPip
  • 1653 postów
  • Płeć:Mężczyzna
  • Lokalizacja:śląskie
  • Zainteresowania:rolnictwo, hodowla bydła mięsnego

Napisany 01 listopad 2015 - 11:44

Ciężkie Ursusy - Pytanie.

6tka bez turba to muł nie traktor, nawet przy opryskiwaczu bym już tego nie chciał. Przyzwyczaić się można do wszystkiego, zwłaszcza jeśli wcześniej pracowało się bez turba, tylko po co? 914 też szału nie robi, ale w porównaniu do 12tki tyle nie wypije. Popieram propozycję tomka73, choć do tego naciąganego komfortu Zetora podchodziłbym z rezerwą i zakup uzależniał przede wszystkim od ceny i stanu technicznego. Nie warto przepłacać za trochę tapicerki i nadmuchy, które w upał i tak Ci nie pomogą



Podobne tematy