Polecane posty

rocco0987    112

Panowie mam takie pytanie. Od pewnego czasu w Przyczepie Wielton ucieka mi z jednego siłownika powietrze i jak postoje chwilę żeby ruszyc musze czekac az nabije cisnienie od nowa. W przyczepie jest instalacja dwuobwodowa a siłownik  taki płaski skręcany dwu częściową obejmą i musze go rozkrecic bo wypchało tam uszczelkę albo ją poprawić albo wymienić. Tylko nigdy takiego typu siłownika nie rozbierałem i zastanawiam sie czy nie ma tam jakiejś fes sprężyny która wystrzeli jak zaczne popuszczac opaske?  Pytałem juz paru mechaników z serwisów ale nie maja pojecia.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
asharot    446

Tam nie ma uszczelki tylko membrana,przeważnie 16cali.

Sprężyna jest wewnątrz bardzo słaba.Naprawa jest bardzo łatwa,wszystko rozkręcisz i złożysz bez odkręcania siłownika od osi.


Naklejki piktogramy: http://tiny.pl/g7fxv

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
PawePea    2

Witam wszystkich. mam pytanie odnośnie regulatora siły hamowania 4 zakresowego, a mianowicie dlaczego po zahamowaniu powietrze ucieka przez jego spód. z góry dzięki za pomoc.   

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
grego    385

Może dlatego, że on redukuje ciśnienie więc gdzieś nadmiar musi ujść. Jak już jesteśmy przy regulatorze 4 zakresowym to czy w systemie dwuoobwodowym po ustawieniu na luzowanie zluzuje nawet na mniejszym ciśnienie niż wymagane do odhamownia? Bo ja niestety mam 3 zakresowy + zawór luzujący ale szlak mnie trafia bo jak spadnie nieco ciśnienie to zluzowanie nic nie daje, zresztą i tak się nie zluzuje na podpiętych przewodach i trzeba czekać, aż dopompuje lub spuszczać powietrze ze zbiorników już nawet zrobiłem do tego specjalny zawór. Tylko nie piszcie, że trzeba uszczelnić układ, po pierwsze wszystkie zawory mam nowe, łącza na tekalanach, a i tak powoli ucieka choć nic nie słychać anie nawet na mydełku. To wymyślili patent, żeby przestawić przyczepę trzeba albo napompowac na maksa albo całkowice spuścić powietrze.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
asharot    446

Witam wszystkich. mam pytanie odnośnie regulatora siły hamowania 4 zakresowego, a mianowicie dlaczego po zahamowaniu powietrze ucieka przez jego spód. z góry dzięki za pomoc.   

 

Jest uszkodzony.


Naklejki piktogramy: http://tiny.pl/g7fxv

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Piotrek4321    0

Witam, zakupiłem zawór  hzs-4 i mam problem. Podpiąłem go na 1 obwody tak jak było na zdjęciu na wcześniejszych stronach ale gdy tylko zaczynam pompować powietrze zaczynają wysuwać się siłowniki mimo ze nie naciskam hamulca. a gdy naciskam hamulec nadal nic zero reakcji. Dodam że inna przyczepa pod ciągnikiem hamuje poprawnie.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Mam problem z zaworem powietrza wabco 471 200 0080 rozmontowałem go i teraz nie pamiętam w jakiej kolejności to wszystko teraz poskładać. Będę wdzięczny jeśli ma ktoś jakieś wkazówki a najlepiej schemat. Konkretnie chodzi mi o dwie blaszki czy jak to nazwać podkładki.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
wdaniel    52

Witam, zakupiłem zawór  hzs-4 i mam problem. Podpiąłem go na 1 obwody tak jak było na zdjęciu na wcześniejszych stronach ale gdy tylko zaczynam pompować powietrze zaczynają wysuwać się siłowniki mimo ze nie naciskam hamulca. a gdy naciskam hamulec nadal nic zero reakcji. Dodam że inna przyczepa pod ciągnikiem hamuje poprawnie.

1. - jak nie osiągnie swojego ciśnienia, to ci nie zwolni siłowników

2. - zbyt niskie ciśnienie w układzie hamowania

3. - poczęstuj go ciśnieniem 10-12 bar i sprawdź, czy działa, bo być może coś go przyblokowało

PS - sprawdź ciśnienie na wyjściu z ciągnika, bo jak nie będziesz miał 6-8bar, bo możesz mieć problem, a najlepiej zanieś do pneumatyka, niech ci sprawdzi na przyrządzie ile potrzebujesz na zwolnienie hamulców.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
krychu    153

Panowie po 5 latach od kupna Sanoka D44 postanowiłem zrobić hamulce. Przyczepa hamuje słabo, wszystko ładnie chodzi płynnie lecz koła nie za bardzo chcą się zatrzymać. Ściągłem jedno koło wcisnołem ręczny i niby hamuje. Czy idzie jakoś podciągnąć hamulec? I jak określić stan wykładzin? Mam jeden bęben ściągnięty i nie wiem jak to określić. Wśródku było błoto kurz pajęczyny, oczysciłem wykładziny papierem ściernym oraz cały bęben.

Edytowano przez krychu

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
asharot    446

Jak nity nie są równo z okładziną to wszystko OK.

Na początek proponuje sprawdzić ciśnienie jakie idzie na siłowniki.


Naklejki piktogramy: http://tiny.pl/g7fxv

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
krychu    153

Ciągnik daje dobre ciśnienie ponieważ podczepiając drugą przyczepę dusząc na pedał wypadam prawie z ciągnika tak hamuje. Ta druga to jest naczepa od tira kogel przerobiona.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
wdaniel    52

jak masz bęben i okładziny, to musi hamować. posmaruj okładziny kredą, poskładaj i zahamuj - założę się, że nie przylegają całą powierzchnią do bębna.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
grego    385

czy przewody Tekalan nadają się na połączenia ruchome np. od zaworu na zaczepie do obrotnicy (centralnie na środku) czy jednak muszą być gumowe?

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
PerezStunt    131

Witam, mam problem z hamulcami pneumatycznymi w JD 5720. Problem polega na tym, ze jak cos podlacze( czy to przyczepa z dwuobwodowym czy rozrzutnik z jednoobwodowym) to gdy gdy zaden hamule nie jest wlaczony to przyczepa ma zablokowane kola, a jak wcisne hamulec w traktorze to przyczepa nie hamuje. Problem na pewno lezy po stronie ciagnika tylko co to moze byc ? Przepraszam za brak polskich znakow.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
wdaniel    52

a może na odwrót podłączasz przewody? spróbuj zamienić żółtą klamkę z czerwoną

 

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
PerezStunt    131

Zmiana złączy nic nie dała. Pomierzyłem i wysżło, że na złączu czerwonym bez względu czy wciskam hamulec czy nie cały czas jest 7,5atm. Na złączu żółtym ciśnienia nie ma a gdy włącze hamulec/ręczny pojawia się ciśnienie, też około 7,5atm.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
PerezStunt    131

Sprawdzilem zlacza w case i tam powietrze w zoltym zaworze jest na odwrot, gdy hamuje to nie ma cisnienia w przewodzie. Johnego sprawdzalem pod trzema przyczepami i jest zle, Case przy tych samych maszynach hamowal dobrze...

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
asharot    446

To co teraz podałeś do jest zasada działania hamulca w przyczepie z układem jedno-obwodowym.

 

Przy układzie dwu-obwodowym ma być tak i nie inaczej!

czerwone złącze-powietrze jest cały czas minimum 6bar

żółte złącze-powietrze pojawia dopiero po naciśnięciu hamulca roboczego lub hamulca ręcznego

 

 


Naklejki piktogramy: http://tiny.pl/g7fxv

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Nikita_Bennet    317

1. Hzs-4 musi być w jakiejś konkretnej pozycji? np poziomo?

2. Czy przewody nazywane "tekalan" da się połączyć ze zwykłymi? Chodzi mi o to że wstawiam trójnik na zwykłym wężu pneumatycznym ale od niego ciągnę już przewodem tekalan.


pzdrwm Nikita_Bennet
"Whether we are based on carbon or on silicon makes no fundamental
difference. We should all be treated with appropriate respect."
                                                              Sir A C. Clarke

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Bądź aktywny! Zaloguj się lub utwórz konto

Tylko zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony

Utwórz konto

Zarejestruj nowe konto, to proste!

Zarejestruj nowe konto

Zaloguj się

Posiadasz własne konto? Użyj go!

Zaloguj się

  • Podobna zawartość

    • Przez daizor
      Tak jak w temacie chcę zmienić w mojej szóstce fotel ponieważ jest ona wykorzystywana w b. dużym stopniu w gospodarstwie, a fotel "oryginalny" jaki posiadam daje bardzo niezapomniane (negatywne) wrażenia podczas jazdy po nierównym terenie (siłowniki szybko siadają i wtedy fotel zachowuje się jak trampolina).
      Powiedzcie mi czy stopień komplikacji przy montażu fotela "na sprężone powietrze" jest duży? Może ktoś ma już takowy zamontowany? Dużo roboty z odpowiednim przymocowaniem takiego fotela? Aha noi najważniejsze a więc czy istnieje jakaś realna alternatywa (tańsza oczywiście) dla powyższego typu fotela aby nie stracić zbyt wiele z jakości siedzenia podczas pracy w ciągniku?
       
       
      A powiedzcie może warto byłoby samemu pomyśleć nad taką konstrukcją? Bo można by zastosować po prostu siłowniki pneumatyczne zamiast zwykłych przy siedzeniu (trzeba by odpowiednio dobrać "skok" siłownika ) oraz kompresor 12V (nie jestem w temacie ale mógłby istnieć problem odporwadzenia nadmiaru powietrza(?) ). Wiem wiem może trochę szalony pomysł ale warto przedstawić koncepcję ;[ Może ktoś posiada zdjęcia przykładowego "środka" takiego fotela aby można było podejrzeć pewne rzeczy?
    • Przez arturo4333
      Witam wszystkich! Mam takie pytanie czy do Ursusa 3512 można podpiąć dodatkowy siłownik pomocniczy? za odpowiedzi z góry dziękuję.
    • Przez mataxenon
      Witam. w związku z tym że nie mogłem nic znaleźć na forum, muszę założyć nowy temat. wiec tak przy moim ursusie nie ma w ogóle siłownika wspomagającego podnośnik, i chce go podłączyć ale nie moge się domyślić gdzie podłączyć zasilanie, proszę więc o pomoc, mogą być zdjęcia. czekam na odp.
    • Przez Lukas7
      Witam
       
      Mam problem i licze na Waszą pomoc mianowicie podłączajac silownik dwustronnego działania do 2 złączy na tyle c 360 patrzac od tylu w lewy jako zasilanie prawy powrót sterujac dzwignia kipru silownik sie wysuwa ale gdy przesuwam dzwignie kipru tak jak do opuszczenie np wywrotki do silownik sie nie wsuwa nie chowa dodam ze rozdzielac jest nowy uszy np z pługiem sie podnosza czy moze ja to zle rozumuje ?? pozdrawiam i licze na jakis odezw
    • Przez JOZEEKK
      Mam pytanie... Czym się różni siłownik hydrauliczny jednostronny od dwustronnego? Bo mam zamiar założyć do siewnika żeby znaczniki się same składały.
×
×
  • Utwórz nowe...
Agrofoto.pl Google Play App

Zainstaluj aplikację
Agrofoto
na telefonie

Zainstaluj