Skocz do zawartości

Zdjęcie

Problem z WOM i podnośnikiem c-385


66 odpowiedzi na ten temat

#21 Share UrsusFan1222

UrsusFan1222

    Zaawansowany

  • Members
  • PipPipPip
  • 290 postów
  • Płeć:Mężczyzna
  • Lokalizacja:woj łodzkie
  • Zainteresowania:maszyny rolnicze,brunetki,muzyka klubowa

Napisany 15 luty 2013 - 22:02

Problem z WOM i podnośnikiem c-385 BlomiSS zapytaj w dziale Zetor, a nie tutaj robisz zamęt.
W życiu nie można mieć wszystkiego :)

Reklama AgroFoto Ads

  • watermark
  • Reklama
Problem z WOM i podnośnikiem c-385 Dzisiaj, 13:59
  •  

#22 Share xero11

xero11

    Nowicjusz

  • Members
  • Pip
  • 12 postów
  • Płeć:Mężczyzna

Napisany 10 marzec 2013 - 20:04

Problem z WOM i podnośnikiem c-385 Witam, długo się nie odzywałem, bo nie miałem zbytnio czasu. Więc tak: Dolałem oleju, i podnosnik działa jak trzeba. Co do WOM'u: Ta wajcha pod siedzeniem lata luźno, ale nie da sie jej wbić Że tak powiem na bieg" ( każdy wie o co mi chodzi) Gdy ciągnik jest zgaszony, to wałkiem mozna zakrecić ręką, ale gdy się go odpali, to jest tak jakby zablokowany, i nie można ruszyc...Co do tej wajchy przy kierownicy, to na zgaszonym silniku nic nie daje jej poruszanie, a na włączonym silniku, tez nic nie daje, tyle ze wąłek się nie da zakrecić...Przyspieszacz ( żółw-zajac) także nie działa. Ale gdy się poruszy tą wajchę od WOMU pod kierownica, to czasem silnik sie troszkę zdusi na chwilkę, i potem coś "szumi"? pod siedzeniem...


Ta wajcha obok siedzenia, która jak mówisz lata luźno, jest założona na wałek na malutkim klinie 4 mm i skręcona śrubką, zdejmij blachę z podłogi i sprawdź czy ruszając wajchą, rusza się wałek, jeśli tak to zdjąć pokrywę i sprawdzić tryby.


Zajrzałem tam, i ta wajcha ma mały luz na wałku, ze nie kreci się z znim , ale to tylko troszkę, dalej dochodzi do takiego momentu, ze nie da się jej dalej wcisnać/pociągnać

Edytowany przez xero11, 10 marzec 2013 - 20:13.


#23 Share Kisielo

Kisielo

    Nowicjusz

  • Members
  • Pip
  • 15 postów
  • Płeć:Mężczyzna

Napisany 18 marzec 2013 - 23:42

Problem z WOM i podnośnikiem c-385 Napisałem taki ładny szczegółowy post i się skasował więc teraz krótko czy każda wersja miała wzmacniacz momentu i po czym to stwierdzić jednoznacznie? A tak poza tym to do czego on dokładnie służy?

#24 Share zenon385

zenon385

    Zaawansowany

  • Members
  • PipPipPip
  • 223 postów
  • Płeć:Mężczyzna
  • Lokalizacja:Kuj-Pom

Napisany 19 marzec 2013 - 10:40

Problem z WOM i podnośnikiem c-385 Poczawszy od c385 miały nie wiem dokladnie czy wszystkie ale moim zdaniem w cięzkiej seri miał go każy z ursusow. Na pierwszy rzut oka to w kabinie musisz mieć 3 ''wajche" przy kierownicy a dalej to pokrywka z lewej strony od albo go rozciągnąć i widzisz czy jest cały czy czegos brakuje :) u mnie taśma wytrzymala 10 lat i nie narzekałem na niego tylko taśme raz w roku trzebało podciagnąć w polu, trasie przydaje sie bo wiadomo że biegi tam lux nie wchodza :)

#25 Share Kisielo

Kisielo

    Nowicjusz

  • Members
  • Pip
  • 15 postów
  • Płeć:Mężczyzna

Napisany 19 marzec 2013 - 15:04

Problem z WOM i podnośnikiem c-385 No właśnie moja jednostka z 1973r. bez przodu wychodzi na to, że nie ma jest wajcha pod kierownicą, ale na tym koniec.

#26 Share mocher

mocher

    Zaawansowany

  • Members
  • PipPipPip
  • 335 postów
  • Płeć:Mężczyzna
  • Lokalizacja:okolice zamościa
  • Zainteresowania:rolnictwo, motoryzacja, komputery

Napisany 19 marzec 2013 - 15:37

Problem z WOM i podnośnikiem c-385 penie zaspawany masz, każdy ursus z cięzkiej serii miał ale dużo ludzi go wyrzucało ze względu na sporą awaryjność spowodowaną nieumiejętnym użytkowaniem
Pomogłem, napisałem coś z sensem? kliknij zielony kwadracik ze strzałką :) To się opłaca xD

#27 Share zenon385

zenon385

    Zaawansowany

  • Members
  • PipPipPip
  • 223 postów
  • Płeć:Mężczyzna
  • Lokalizacja:Kuj-Pom

Napisany 19 marzec 2013 - 21:27

Problem z WOM i podnośnikiem c-385 Bo żeby to działało to trzeba dbać u mnie też był zaspawany trzebało włożyć 3tys żeby dzialało :)

#28 Share xero11

xero11

    Nowicjusz

  • Members
  • Pip
  • 12 postów
  • Płeć:Mężczyzna

Napisany 29 marzec 2013 - 19:43

Problem z WOM i podnośnikiem c-385 A więc szczegóły dot. mojego problemu teraz: Wajcha pod siedzeniem działa ok., ta od hamulca WOM-u przy kierownicy raczej tez, Ale: Jak wałek jest odłączony ( tą wajcha pod siedzeniem) to mozna nim zakrecić ręką, a gdy się go włączy, to juz nie. ( Trzeba włożyć duuużo siły, zeby sie poruszył) Mi się wydaje że ten wał, który idzie od skrzyni do tyłu ciągnika, wcale się nie kręci. Czy może byc tak, ze to ten hamulec WOM'u jakos nie odbił co się nim pzry kierownicy steruje? Chciałbym dowiedzieć się, co go w ogóle napędza? Bo patrzac na różnorakie schematy w ksiązkach nic mi to nie mówi. Bo chyba nie napedza go mikropompka? Zmierzyłem także na niej ciśnienie, i wynosi ono 40 atm.. Ciągnik rozpołowiłem za przy tylnym moście, tu gdzie wałek sią załącza do tego wału głównego, lecz nic nie zauważyłem zeby było coś nie tak. I czy mikropompka napędza pompę wspomagania?, gdyz jest koło niej, i wydaje mi się , że jak by cos je łączyło? Bo chyba dobrze rozumuję, że mikropompka, to ta , którą widać w głębi, za po zdjeciu pompki od wspomagania? Z góry dziękuję za pomoc.

Edytowany przez xero11, 29 marzec 2013 - 20:02.


#29 Share tomek83

tomek83

    Zaawansowany

  • Members
  • PipPipPip
  • 197 postów
  • Płeć:Mężczyzna
  • Lokalizacja:CTU

Napisany 29 marzec 2013 - 20:10

Problem z WOM i podnośnikiem c-385 Sprawdżałeś żażębienie trybów ż 5OO na IOOO
Spuść olej że skrżyni i odkręć pokrywę ż prawej strony(chyba IO śrub MIO pod pompkami hamulcowymi) i tam powinno być widać, cży ten tryb prżesuwny żażębiony jest ż trybem napędżającym.

Edytowany przez tomek83, 29 marzec 2013 - 20:18.


#30 Share Sadek

Sadek

    Zaawansowany

  • Members
  • PipPipPip
  • 3924 postów
  • Płeć:Mężczyzna
  • Lokalizacja:pow. Ciechanów

Napisany 29 marzec 2013 - 21:03

Problem z WOM i podnośnikiem c-385 Ciśnienie mikropompki 40 atm. max powinno być ok 12 atm. Mikropompki nie zobaczysz tym okienkiem od pompy wspomagania tam są wspomagania kierownicy, tłoczkowa, podnośnikowa, od sterowania podnośnikiem siedzi w skrzyni : http://allegro.pl/li...mpka&category=0

"Cogito ergo sum"
Pozostaję: otwarty, elastyczny, ciekawy.

 

GG 8872878


Reklama AgroFoto Ads

  • watermark
  • Reklama
Problem z WOM i podnośnikiem c-385 Dzisiaj, 13:59
  •  

#31 Share locke

locke

    Zaawansowany

  • Members
  • PipPipPip
  • 2360 postów
  • Płeć:Mężczyzna
  • Zainteresowania:rolnictwo,mechanika,elektryka,elektronika

Napisany 29 marzec 2013 - 21:39

Problem z WOM i podnośnikiem c-385 Żeby ją wyciągnąć musisz rozpołowić ciągnik i odjechać ze skrzynią pośrednią.
Siema :)
Sprzedam dwie felgi 18.3 R30 do kombajnu Bizon,Claas,Fortschritt i innych, ciągników Ursus,Zetor,Fortschritt i innych.

#32 Share Stefano1

Stefano1

    Zaawansowany

  • Members
  • PipPipPip
  • 360 postów
  • Płeć:Mężczyzna

Napisany 29 marzec 2013 - 23:22

Problem z WOM i podnośnikiem c-385 Taki jest urok katalogów do ciężkiej serii, że ciężko się połapać co gdzie jest.

To po kolei od silnika do końcówki WOM:
-przekładnia 540/1000obr.- w skrzyni pośredniej
-sprzęgło mechaniczne- pomiędzy skrzynią a tylnym mostem (włączane dźwignią pod siedzeniem)
- sprzęgło hydrauliczne z hamulcem- z tyłu ciągnika.

Do hydraulicznego sprzęgła i hamulca WOM olej tłoczy mikropompka. Obwodem steruje rozdzielacz znajdujący się pod deklem skrzyni biegów.
Olej do sprzęgła i hamulca WOM tłoczony jest przez dwie rurki widoczne po prawej stronie, od tyłu ciągnika. Ciśnienie nie może występować w obu rurkach naraz.

Gdy dźwignia przy kierownicy skierowana jest w stronę zegarów (WOM wyłączony) rozdzielacz podaje ciśnienie na hamulec WOM. Ciśnienie wysuwa tłoczki i WOM się zatrzymuje.
Po po pociągnięciu do siebie dźwigni przy kierownicy (WOM włączony) , rozdzielacz kieruje ciśnienie na tłok sprzęgła, który ściska tarczki sprzęgłowe.


Ale: Jak wałek jest odłączony ( tą wajcha pod siedzeniem) to mozna nim zakrecić ręką, a gdy się go włączy, to juz nie. ( Trzeba włożyć duuużo siły, zeby sie poruszył)



To by się zgadzało, jeśli ciągnik jest zgaszony. (sprzęgła wielotarczowce mokre zawsze przenoszą pewien moment obrotowy)
Po odpaleniu ciągnika i wyłączeniu wałka dźwignią przy kierownicy, nie da się obrócić końcówką WOM, niezależnie od położenia dźwigni pod siedzeniem. O ile hamulec WOM działa.


Co do mikropompki- znajduje się „w środku” w skrzyni pośredniej w jednej osi z pompą wspomagania, która napędzana jest bezpośrednio z mikropompki. W ogóle cholernie ważna pompa – obsługuje WOM, wzmacniacz i pompę tłoczkową (czyli wspomagającą podnośnika, widoczną pomiędzy pompą wspomagania i główną hydrauliczną ) a jak jest, to i przedni napęd :) Ciśnienie w całym obwodzie ok. 12atm.

#33 Share xero11

xero11

    Nowicjusz

  • Members
  • Pip
  • 12 postów
  • Płeć:Mężczyzna

Napisany 30 marzec 2013 - 08:58

Problem z WOM i podnośnikiem c-385

To po kolei od silnika do końcówki WOM:
-przekładnia 540/1000obr.- w skrzyni pośredniej
.


Twój post kolego bardzo mi pomógł ;) Czyli ten wałek jest napędzany poprzez przekładnie 540/1000obr. z silnikaq z tego co rozumiem.?.

#34 Share Stefano1

Stefano1

    Zaawansowany

  • Members
  • PipPipPip
  • 360 postów
  • Płeć:Mężczyzna

Napisany 31 marzec 2013 - 11:47

Problem z WOM i podnośnikiem c-385 http://www.agrofoto....25-zetor-10145/


Przekładnia jest widoczna na tym zdjęciu ;) Po prawej mikropompka, po lewej napęd pompy hydraulicznej, a pośrodku przekładnia WOM (te duże tryby). Wydaje mi się, że powinieneś coś podejrzeć przez dekiel o którym pisał tomek83.

#35 Share xero11

xero11

    Nowicjusz

  • Members
  • Pip
  • 12 postów
  • Płeć:Mężczyzna

Napisany 03 kwiecień 2013 - 18:14

Problem z WOM i podnośnikiem c-385 Ok. Skrzynie rozpołowiłem i do przekładni się dostałem. Problem chyba można uznać za rozwiązany, po wieeelu trudach. Okazało się , że te widełki, w które wchodzi wałek z boku co sie go wkłada, nie "dochodzą" do końca, i nie załącza się ta przekładnia..taka błahostka, a tyle myślenia było nad tym i roboty. Teraz juz to zrobiłem, i skoro juz rozpołowiony, to powymieniam też uszczelniacze, bo gdzies mi cisnienie troszke ucieka.

#36 Share Przemek1988

Przemek1988

    Zaawansowany

  • Members
  • PipPipPip
  • 104 postów
  • Płeć:Mężczyzna
  • Lokalizacja:wlkp

Napisany 25 kwiecień 2013 - 20:14

Problem z WOM i podnośnikiem c-385 Witam, ja też mam problem ze swoją 85-tką, mianowicie podnośnik swoją drogą czasem nie chce działać, ale to mogę przeżyć, bo jak mu przejdzie, to działa. Gorszy temat jest z WOMem, dziś podłączyłem rozrzutnik do ciągnika, na pusto WOM działa bez problemu, załadowaliśmy i pojechałem na pole, włączam WOM, a on nic... W żadną stronę nie chciał zadziałać, aż w końcu zmieniliśmy ciągniki. Po żniwach ciągnik chodził z Piastem i rozsiał blisko 30t wapna i dział, choć czasem miał problem żeby ruszyć i się zatrzymać. Jakieś pomysły, co może być przyczyną? Pozdrawiam!

#37 Share xero11

xero11

    Nowicjusz

  • Members
  • Pip
  • 12 postów
  • Płeć:Mężczyzna

Napisany 29 kwiecień 2013 - 19:38

Problem z WOM i podnośnikiem c-385 Kolego, Być może jest to przyczyna zbyt małego ciśnienia w obwodzie. Musisz sprawdzic jakie jest ciśnienie( Można z tyłu po prawej stronie , gdzie wchodzą rurki do sprzegła, a można i w kabinie, przy deklu od skrzyni) Powinno być kolo 10 atm. Jesli jest mniejsze, to sprawdź cisnienie przed rozdzielaczem, u mnie jest ok. 40 atm. Jeśli u Ciebie podobnie, to znaczy ze rozdzielacz ( moze wystarczy go wyregulować) a jeśli jest mniejsze, no to mikropompka zapewne do wymiany. ...A.. i objawem zbyt małego ciśnienia, jest to, że żółw-zając bez obciażenia działa, ale pod obciażeniem na zającu ciagnik staje. Inną przyczyną mogą być ślizgające się tarczki sprzęgła ( koszt ok. 30-40zł)

#38 Share kojot629

kojot629

    Zaawansowany

  • Members
  • PipPipPip
  • 233 postów
  • Płeć:Mężczyzna
  • Zainteresowania:motoryzacja rolnictwo gitara

Napisany 29 kwiecień 2013 - 20:47

Problem z WOM i podnośnikiem c-385 u mnie jak mial problem z ruszeniem to puknalem z tylu w ta dzwigienke za korkiem i pomoglo

#39 Share Thomas2135

Thomas2135

    Zaawansowany

  • Members
  • PipPipPip
  • 3179 postów
  • Płeć:Mężczyzna
  • Lokalizacja:warm-maz

Napisany 23 maj 2013 - 20:51

Problem z WOM i podnośnikiem c-385 Mam problem ze swoim U 904 i chciałbym się upewnić. Dwa lata temu w sprzęgle womu wymieniłem tarczki tłoczki i pęknięty pierścień dystansowy i uszczelnienia. Wom działał jak należy. Na jesieni jednak w sieczkarni jednorzędowej do QQ po uruchomieniu silnika i włączeniu wałka musiałem odczekać ok 2 minut, aby po ruszeniu w kukurydzę na zatrzymać wałka. Po uruchomieniu womu i ruszeniu w kukurydzę wałek stawał. Ciągnik od remontu przepracował niewiele, więc sprzęgło wom raczej sprawne. Na wiosnę sytuacja z rozrzutnikiem podobna, bo nawet w trakcie roztrząsania potrafił stanąć. Moim zdaniem do wymiany jest mikropompa, która siedzi w ciągniku od nie wiem ilu lat. Jest ktoś tego samego zdania? Dodam, że przedni napęd i wzmacniacz nawet pod obciążeniem działają prawidłowo. W tej chwili nie mam czym sprawdzić ciśnienia.

Reklama AgroFoto Ads

  • watermark
  • Reklama
Problem z WOM i podnośnikiem c-385 Dzisiaj, 13:59
  •  

#40 Share bezbarwny

bezbarwny

    Użytkownik

  • Members
  • PipPip
  • 79 postów
  • Płeć:Mężczyzna

Napisany 24 maj 2013 - 21:18

Problem z WOM i podnośnikiem c-385 Jeśli przodek i wzmacniacz działają , to pompa jest sprawna.
Odkręć obudowę wałka i sprawdż , czy nie ścięło pierścienia segera na tulei w którą włożony jest wałek.
Po ściągnięciu obudowy , powinien być widoczny pierścień , za nim podkładka a następnie łożysko.
W moim 1634 dość często ścina ten pierścień przy pracy z aktywnym agregatem uprawowo siewnym...objawy są takie jak piszesz.

You Shook Me All Night Long


Podobne tematy podnosnikiem