Skocz do zawartości

Zdjęcie

Problem z odpalaniem.


1423 odpowiedzi na ten temat

#341 Share Profil usunięty Profil usunięty

Profil usunięty
  • thumbphoto
  • Guests

Napisany 22 sierpień 2009 - 19:37

Problem z odpalaniem. kup alternator jest o wiele lepszy od prądnicy.

Reklama AgroFoto Ads

  • watermark
  • Reklama
Problem z odpalaniem. Dzisiaj, 16:35
  •  

#342 Share krystiano35

krystiano35

    Zaawansowany

  • Members
  • PipPipPip
  • 140 postów
  • Płeć:Mężczyzna
  • Lokalizacja:Podkarpackie

Napisany 23 sierpień 2009 - 09:01

Problem z odpalaniem. Też polecam kupić jakiś altelnator za nowy jakieś 300 zł trzeba będzie dać , na giełdzie z jakiegoś auta możesz kupić do 100 zł a ładowanie dużo lepsze będzie.

#343 Share MiRol

MiRol

    Zaawansowany

  • Members
  • PipPipPip
  • 363 postów
  • Płeć:Mężczyzna
  • Zainteresowania:Rolnictwo, motoryzacja, mechanika :)

Napisany 23 sierpień 2009 - 16:53

Problem z odpalaniem. jeśli rozrusznik kręci to znaczy ze coś z układem paliwowym, badź silnikiem :/ jak rozrusznik nie kręci to albo sie rozj***ał albo aku są do d**y...
http://www.youtube.c...er/Michalek69pl
Zapraszam do oglądania :D

#344 Share wpsowa692

wpsowa692

    Zaawansowany

  • Members
  • PipPipPip
  • 137 postów
  • Płeć:Mężczyzna
  • Lokalizacja:Krośniewice

Napisany 25 sierpień 2009 - 23:26

Problem z odpalaniem. To zależy gdzie Ci psikneło ja bym zwalił pokrywy z akku wykręcił korki i naciskając na starter patrzył w cele jak się w którejś zagotuje to wiadomo akku do wyrzucenia.Albo powód bardziej prozaiczny któraś klema nie łączy ot co.

#345 Share stillo

stillo

    Nowicjusz

  • Members
  • Pip
  • 31 postów
  • Płeć:Mężczyzna
  • Zainteresowania:Informatyka,SAT

Napisany 21 wrzesień 2009 - 08:46

Problem z odpalaniem. witam,
Chcialbym zasięgnąć porady na co zwrócić uwagę przy odpalaniu traktora który stał 2 lata w jednym miejscu.

Mam też może śmieszny problem-jak podłączyć akumulatory? proszę się nie śmiać :)

Aku stały w piwnicy przez ten czas, dzisiaj je ładuje.
Pisze na nich 165mH 900A.
Czy ładowanie prądem 30mH ich nie uszkodzi?
Prostownik niby jest 6/12V i przy 6V pisze 30mH. Jak długo powinien się jeden ładować? 5,5h?

Jestem laikiem w tych sprawach.Na co dzień jeżdżę samochodem a o traktorze nie mam pojęcia.

Pozdrawiam

#346 Share dawidg2

dawidg2

    Zaawansowany

  • Members
  • PipPipPip
  • 2807 postów
  • Płeć:Mężczyzna
  • Lokalizacja:Wielkopolska

Napisany 21 wrzesień 2009 - 12:48

Problem z odpalaniem. powinno się ładować 1/10 pojemności akumulatora czyli np 6Ah jak ma 60Ah pojemności. jak długo to zależy od stopnia rozładowania i sprawności akumulatora i prostownika. jak masz skalę na prostowniku to najpierw powinna być tam ileś A a potem spadnie do 0 jak sie naładuje przynajmniej w moim prostowniku tak jest.

a co do uruchomienia to bym uważał bo jak była woda w paliwie to mogło pordzewieć wszystko czyli tłoki i ścianki cylindra, głowica. no i paliwo sie pewnie zestarzało

#347 Share jd3

jd3

    Użytkownik

  • Members
  • PipPip
  • 88 postów
  • Płeć:Mężczyzna
  • Lokalizacja:Maciejowice
  • Zainteresowania:Rolnictwo motoryzacja

Napisany 21 wrzesień 2009 - 13:57

Problem z odpalaniem. Jak te akumulatory stały tyle czasu w piwnicy bez doładowywania to mogły sie zasiarczyc i moga bardzo słabo trzymac prad. A co do odpalenia to napewno nowe paliwo, przeczysc styki przy rozruszniku noi oczywiscie klemy i przyłacza masy do ramy
Jest jedna rzecz czym Polska moze sie pochwalic - to ciagniki marki Ursus

#348 Share 330CUrsus

330CUrsus

    Zaawansowany

  • Members
  • PipPipPip
  • 481 postów
  • Płeć:Mężczyzna
  • Lokalizacja:Dąbrowy
  • Zainteresowania:Rolnictwo i motoryzacja.

Napisany 21 wrzesień 2009 - 18:38

Problem z odpalaniem. Po 1 60 nie ma ramy :)
Po 2 co masz? Alternator czy prądnicę? Spytaj kogoś z okolicy. Jeśli prądnica to + na masę jeśli alternator to - na masę choć i tu są wyjątki, trafiają się i takie co też mają + na masie.
Po 3 przeczyść klemy i mocowanie kabla do rozrusznika.
Po 4 wlej paliwa nowego i odpowietrz, wsiadaj, włącz zapłon i wciśnij starter. Zakręć na ok 2-3 sekundy potem zaczekaj z 10 sekund i wtedy spróbuj odpalić jeśli nie chce a leci dym z tłumika to linka i na hol. Ja swoją 30 po 10 latach stania tak nie pieściłem tylko od razu paliwo i na linke. 5 m i pyrkła już. Ale lepiej zrób tak jak pisze. Pochwal się czy odpaliła :) .
Aha co do akumulatorów to wątpię by te chodziły ale spróbuj i jak ładujesz to wykręć te korki.

#349 Share karola44

karola44

    Zaawansowany

  • Members
  • PipPipPip
  • 404 postów
  • Płeć:Mężczyzna
  • Lokalizacja:swietokrzyskie

Napisany 21 wrzesień 2009 - 19:13

Problem z odpalaniem.

witam,
Chcialbym zasięgnąć porady na co zwrócić uwagę przy odpalaniu traktora który stał 2 lata w jednym miejscu.

Mam też może śmieszny problem-jak podłączyć akumulatory? proszę się nie śmiać :)

Aku stały w piwnicy przez ten czas, dzisiaj je ładuje.
Pisze na nich 165mH 900A.
Czy ładowanie prądem 30mH ich nie uszkodzi?
Prostownik niby jest 6/12V i przy 6V pisze 30mH. Jak długo powinien się jeden ładować? 5,5h?

Jestem laikiem w tych sprawach.Na co dzień jeżdżę samochodem a o traktorze nie mam pojęcia.

Pozdrawiam

Przedewszystkim zacznij od wymiany oleju w silniku. Jezeli nie masz ochoty i kasy sprawdz stan w misie olejowej. Nastepnie wypusc stare paliwo ze zbiornika. Najlepiej przeplukac zbiornik. Sprawdzic stan filtrow paliwowych, odstojnik. Polecam odkrecic przewod paliwowy o zbiornika i wlozyc go w butelke z nowym ON. Przepompowac ok 1 litra pompka reczna, zebu caly uklad zaciagnal nowego paliwa. Odpalac tez mozesz z tej butelki. Oczywiscie nie zapomnij zalac chlodnicy woda. Mozesz nawet wlac cieplej( al enie wrzatku) wody. Na pewno mu nie zaszkodzi.





Co do akumulatora i jego ladowania. Przedewszystkim pisze na nich zapewne 165Ah 900A. Najlepiej polacz akumulatory szeregowo tak jakpowinny byc polaczone juz w ciagniku. Podepnij pod prostownik na 12V. Sprawdz ilosc elektrolitu w celach. Ubytki uzupelnij woda destylowana.

Laduj je malym pradem. Raczej okolice 5-10A, niz 16A. Monituj co jakis czas jaki prad pobieraja z ladowarki i jakie napiecie maja. Korki bezwzglednie poluzowane, lub calkowicie odkrecone. Sprawdzaj czy w celach elektrolit sie nie gotuje. Staraj sie nie przekraczac napiecia 15V na akumulatorach.

Przed odpalaniem dobrze jezeli postoja jakis czas( kilka- kilkanascie minut). 

Oczywiscie dobrze jezeli przeczyscisz polaczenia elektryczne na rozruszniku i na akumulatorach. No ale to chyba normalne.




Jezelite akumulatory nie dadza rady to wyciagnij z samochodu. Jak masz ok 65Ah to juz powinno wystarczyc.

Dobrze jest sciagnac rure na kolktorze ssacym. nawet dac mu powachac cieplego powietrza.

Nie zapomnij odkurzyc siedenia :)

Z reszta mysle, ze do kazdej maszyny potrzebne jest indywidualne podejscie. Na na pewno zaczynalbym od sprawdzenia stanu oleju i nowe paliwo. To podstawa. Reszta pewnie i tak wyjdzie w praniu.

#350 Share stillo

stillo

    Nowicjusz

  • Members
  • Pip
  • 31 postów
  • Płeć:Mężczyzna
  • Zainteresowania:Informatyka,SAT

Napisany 21 wrzesień 2009 - 19:36

Problem z odpalaniem. Dziękuję za wszystkie porady, napewno się przydają. Jutro kupie ON 10l powinno starczyć na samo odpalenie bo jeśli nie da rady to szkoda narazie więcej wlewać :)

Jeden aku już naładowany ale troche mnie martwi spadające napięcie, po 30minutach po odłączeniu od ładowarki napięcie wynosi 5,90V z tendencją spadkową.
Przed ładowaniem napięcie wynosiło 3,5V

Na drugim aku jest 2,7V i się ładuje.

Z tego co się orientuję w traktorze jest prądnica.

Olej w silniku ma przejechane może z 4-5 godzin.
Paliwa w baku może jest z 15l.

Potrzebuję przewieźć troche gruzu więc traktor będzie miał lekką robote :)
Najcięższe chwile ma już za sobą,teraz jest bardziej rekreacyjnie używany.

Mam nadzieję, że odpali i nie będzie się buntował :) w środę się okaże.

Reklama AgroFoto Ads

  • watermark
  • Reklama
Problem z odpalaniem. Dzisiaj, 16:35
  •  

#351 Share rafal13113

rafal13113

    Zaawansowany

  • Members
  • PipPipPip
  • 644 postów
  • Płeć:Mężczyzna
  • Zainteresowania:wszystko co piękne

Napisany 21 wrzesień 2009 - 19:50

Problem z odpalaniem.

Po 1 60 nie ma ramy :)
Po 2 co masz? Alternator czy prądnicę? Spytaj kogoś z okolicy. Jeśli prądnica to + na masę jeśli alternator to - na masę choć i tu są wyjątki, trafiają się i takie co też mają + na masie.
Po 3 przeczyść klemy i mocowanie kabla do rozrusznika.
Po 4 wlej paliwa nowego i odpowietrz, wsiadaj, włącz zapłon i wciśnij starter. Zakręć na ok 2-3 sekundy potem zaczekaj z 10 sekund i wtedy spróbuj odpalić jeśli nie chce a leci dym z tłumika to linka i na hol. Ja swoją 30 po 10 latach stania tak nie pieściłem tylko od razu paliwo i na linke. 5 m i pyrkła już. Ale lepiej zrób tak jak pisze. Pochwal się czy odpaliła :) .
Aha co do akumulatorów to wątpię by te chodziły ale spróbuj i jak ładujesz to wykręć te korki.


+ na masie to tylko w ciapku w 60 czy to pradnica czy alternator zawsze minus jest na masie a po takim czasie to aku możesz wywalić bo na bank nie przyjmą ci prądu a jak nawet jakimś cudem by przyjęły to na pewno nie będą trzymaly prądu kup sobie nowe :)
a co do odpalania to zmień paliwo w układzie odpowietrz go dobrze, sprawdz mocowanie przewodów na rozruszniku i próbuj palić ale nie zdziw się jak elektromagnez nie będzie działa bo mógł zaśniedzieć ale wtedy wswadz coś metalowego między bieguny na nim (zaiskrzy nie przestrasz się ) i trzymaj ale nie za długo bo jak nie będzie chciał zapalić to na hol z nim odpalaj na 4 lub 3
a i zmień olej z filtrem chyba że masz odśrodkowy to go wyczyść i filtry paliwowe też nowe
i przede wszystkim jak zapali to nie gazuj nim nie niech pochodzi chwilę na obrotach między 1200 a 1500 i nie zdziw się jak zapali i za chwilę zgaśnie to normalne, jak byś miał mocny aku to mógł byś wlać trochę ze 100- 150 ml oleju napędowego do kolektora ssącego ale nie za dużo aby nie zablokował tłoka
i musi palić tylko po zapaleniu i jak pochodzi to sprawdz czy nie powiększa ci się stan oleju

#352 Share Davidastra

Davidastra

    Zaawansowany

  • Members
  • PipPipPip
  • 863 postów
  • Płeć:Mężczyzna
  • Lokalizacja:Podkarpackie

Napisany 21 wrzesień 2009 - 21:12

Problem z odpalaniem. kolega mądrze prawi
A 330 URSUS jak nie miałeś styczności z c 360 to nie wcinaj sie między wódke a zakąske
Tylko ciaper ma plus na mase
Akumulatory jeżeli naładują się to słabo
taki czas to tylko zasiarczenie nie wr oże im dobrze ale próbuj może jak raz

Opus meum est


#353 Share stillo

stillo

    Nowicjusz

  • Members
  • Pip
  • 31 postów
  • Płeć:Mężczyzna
  • Zainteresowania:Informatyka,SAT

Napisany 22 wrzesień 2009 - 11:25

Problem z odpalaniem. Po godzinnej walce z osami które polubiły traktor, odkryłem go(cały czas stał przykryty).Na oko wszystko wydaje się być ok.Jedynie troche cieknie tam z tyłu gdzie sie sprzet podpina(nie wiem jak sie to fachowo nazywa) z tego co pamietam zawsze tam było mokro.

Teraz tak troche łopatologicznie prosze o wytłumaczenie:

1.Otworzyłem pokrywy aku po obu stronach, jest tam gruby kabel pod siedzeniem, co i jak podłaczyć tym kablem? wole 3x spytać niż cos popalić już na wstępie.

2.W baku jednak jest ok 5cm ropy, dolać 5l świeżej czy spuścić tą?
Jeśli spuścić to w jaki sposób nie dotykając wężyków bo sa one w stanie powiedzmy...jakoś się trzymają, bałbym się że jak mocniej poruszam to odpadnie.

3.Troche z chłodnicy cieknie, delikatnie kapie mam nadziję, że pamiętając o dolewaniu wody( szklanka co 30minut) nic się nie stanie.

#354 Share karola44

karola44

    Zaawansowany

  • Members
  • PipPipPip
  • 404 postów
  • Płeć:Mężczyzna
  • Lokalizacja:swietokrzyskie

Napisany 22 wrzesień 2009 - 12:08

Problem z odpalaniem. Akumulatory musisz polaczyc szeregowo. lopatologicznie powinno to wygladac tak: sruba przy rozruszniku(zapewne kabel tam juz jest przykrecony) ta kleme podpinasz do PLUS jednego z akumulatorow-> nastepnie MINUS tego akumulatora zapewne tym kablem pod siedzeniem podlaczasz do PLUSA drugiego alumulatora( tego w drugiej skrzynce) -> zacisk MINUS drugiego akumulatora podpinasz gdzies do masy ciagnika. I to wszysko. 




Najlepiej wypusc cala rope ze zbiornika. Postaraj sie odkrecic przewod paliwowy z kranika w zbiorniku. Zobacz jak brudna ropka z niego wyleci.Jezeli bedzie w miare czysta to mozesz do pustego baku nalac nowej ropki. Ja jednak polecam aby odkrecony przewod paliwowy zanuzyc w butelce ze swieza ropka. Nastepnie reczna pompka zaciagnac/przelac uklad nowym paliwem.Mysle, ze jakbys przepompowal ok 1 litra nowej ropki to juz duzy postep. Jak pisalem wczesniej mozesz probowac odpalic ciagnik z butelki. Jak sie uda to znowu niech pompa paliwowa zrobi transfuzje ok 1-2 litrow. Nadmiar oczywiscie spowrotem wroci do zbiornika. Stamtad znowu wypuscic wszystko. Zakkrecic przewod paliwowy na kranik i wlac nowej ropki. Ta tansfuzja ropki to po to, zeby ewentualna woda czy inne starocie i brudy przypadkiem nie zostaly podane przez pompe paliwowa na wtryskiwacze. Mozna wtedy takim syfem uszkodzic wtryskiwacze wiec lepiej to zrobic.




Na pierwszy rozruch to nawet bez zalewania chlodnicy mozna sprobowac. Wiec jak delikatni sie saczy to jakos da rade. Zreszat jak odpali i  popracuje chwile o si eokaze czy nic wiecej nie cieknie.




PS: Opisywales sytuacje z twoimi akumulatorami. Nie rokuje im dobze, szczegolnie, ze jak pisalec po chwili napiecie samo na nich spadalo. Raczej szmelc. Odrazu postaraj sie nie meczyc i skombunuj inne akumulatory. Jak pisalem nawet taki z samochodu da rade.Jak bedie naladowany to i tak moze dac lepszego kopa niz te dwa.

#355 Share stillo

stillo

    Nowicjusz

  • Members
  • Pip
  • 31 postów
  • Płeć:Mężczyzna
  • Zainteresowania:Informatyka,SAT

Napisany 22 wrzesień 2009 - 13:20

Problem z odpalaniem. W jaki sposób przepompować nowe paliwo poprzez układ?

Paliwo wypuscilem poprzez wezyk ale coś tam jeszcze na dnie zostało.Ropa nie była mocno zanieczyszczona.

Wieczorem podlacze aku, kupie ON i sprobuje odpalić.Mam wielka nadzieje ze sie ubędzie bez zaciągania.

#356 Share jd3

jd3

    Użytkownik

  • Members
  • PipPip
  • 88 postów
  • Płeć:Mężczyzna
  • Lokalizacja:Maciejowice
  • Zainteresowania:Rolnictwo motoryzacja

Napisany 22 wrzesień 2009 - 14:43

Problem z odpalaniem. Kolego @330cursus wiem ze 360 nie ma ramy ale jak inaczej mozna nazwac to miejsce w ktorym kabel masowy łaczy sie z ... bo mi łaczy sie z obudowa zwolnicy a mojemu sasiadowi z jedna sruba przy skrzyni i nie chce wprowadzic w bład. A co do odpalania dolac świezej ropy. To co zostało w układzie to nie jest tego z pewnoscia duzo
Jest jedna rzecz czym Polska moze sie pochwalic - to ciagniki marki Ursus

#357 Share karola44

karola44

    Zaawansowany

  • Members
  • PipPipPip
  • 404 postów
  • Płeć:Mężczyzna
  • Lokalizacja:swietokrzyskie

Napisany 22 wrzesień 2009 - 15:02

Problem z odpalaniem. Nie jest tego duzo, ale lepiej to przeplukac. Nawet mozesz sobie nie zdawac z tego sprawy ile dobroci moze wyplynac. Trzeba przeplukac chocby ze wzgledu na mozliwosc wystapienia korozji w ukladzie paliwowym. 

Traktor nie stal pod pierzyna w ogrzewanej sypialni. Gromadzila sie na nim para wodna ktora mogla sie skraplac. Jezeli w zbiorniku bylo malo paliwa to na 100% troche wody tam jest. Po co ryzykowac popsucie wtryskiwaczy. Oczywiscie ni emowie tu o odpaleniu i pracy te 2-3 minuty na starym paliwie. Ale tylko dolewajac, lub wogole nie ruszajac nic ciagnik bedzie pracowal na tym syfie caly czas. Wymieniajac chociaz w czesci( no b przeciez nie da sie wymienic 100% paliwa w ukladzie.) jest wieksza szansa na to, ze krocej silnik bedzie pracowal na starym paliwie.




Stilo zaraz przed pompa paliwa musisz miec reczna pompe. To takie ustrojstwo t takim jakby grzybkiem. Odkrecasz ten grzybek i pompujesz.

#358 Share stillo

stillo

    Nowicjusz

  • Members
  • Pip
  • 31 postów
  • Płeć:Mężczyzna
  • Zainteresowania:Informatyka,SAT

Napisany 22 wrzesień 2009 - 18:41

Problem z odpalaniem. Kupilem 10l ON z czego wlałem do baku 5l.
Podpompowałem tym "grzybkiem" 5-6 razy paliwo.
Podłączyłem aku 5x sprawdzając czy prawidłowo :)

Usiadłem, zwiekszyłem gaz wcisnąłem sprzegło...włożyłęm kluczyk... przycisnąłem przycisk i... ODPALIŁ za pierwszym razem :)

Zostawiłem go na wolnych obrotach 15minut po czym przejechałem się pare metrów i wszystko bezproblemowo działa.

Chciałem wszystkim podziękować za cenne wskazówki i uwagi co do odpalenia mojego traktora.Jeszcze raz dzięki.

Mam jeszcze takie 2 pytania:
1.Co ile przepalać traktor? nie ukrywam,że traktor jest używany może 10 razy do roku.
2.Ile pali C360 przy przewożeniu jakiegoś lżejszego materiału?

#359 Share karola44

karola44

    Zaawansowany

  • Members
  • PipPipPip
  • 404 postów
  • Płeć:Mężczyzna
  • Lokalizacja:swietokrzyskie

Napisany 22 wrzesień 2009 - 20:58

Problem z odpalaniem. Zapewniam cie, ze przy takim uzytkowaniu jakie planujesz nie pusci cie z torbami. Wbrew powszechnym opiniom wcale nie jest az tak paliwozerna. Zatankowana 20-30 litrow u nas wystarcza na obrobke malych kawaleczkow ziemii. mozna powiedziec grzadka dla siebie. Ja np nie rozumie jak niektorzy pisza o np c330 ze to ekonomicznie. Sasiad wykonuje te same prace 330  co i u nas 360. I naprawde nie ma roznicy w spalaniu. Ale nie mowie tu o plugach 5-skibowych i brona talezowych. Ot pojedz do lasu, przywiez krolikom troche trawki. Zasiac maly kawalek.

Reklama AgroFoto Ads

  • watermark
  • Reklama
Problem z odpalaniem. Dzisiaj, 16:35
  •  

#360 Share jd3

jd3

    Użytkownik

  • Members
  • PipPip
  • 88 postów
  • Płeć:Mężczyzna
  • Lokalizacja:Maciejowice
  • Zainteresowania:Rolnictwo motoryzacja

Napisany 23 wrzesień 2009 - 15:46

Problem z odpalaniem. To ile pali 330 i 360 to tez troche zalezy od stanu technicznego :) Ale fakt c-330 jak na swoja moc to troszke duzo pali. Ale tak jak mówisz przy lzejszym materiale to z pewnoscie nie spali duzo max3-5 litrow na godzine. Moze i mniej
Jest jedna rzecz czym Polska moze sie pochwalic - to ciagniki marki Ursus

Podobne tematy zapalaniem ursusa ursus c 360