Skocz do zawartości

Zdjęcie

PRZEDNI NAPĘD


209 odpowiedzi na ten temat

#1 Share las4341

las4341

    Nowicjusz

  • Members
  • Pip
  • 17 postów
  • Płeć:Mężczyzna

Napisany 11 październik 2012 - 13:17

PRZEDNI NAPĘD Podczas jazdy z wyłączonym napędem zauważyłem szarpanie przednich kół , jeżeli załącze przedni napęd szarpanie ustaje . Co to może być ? Winne są luzy na sworzniach ?

Reklama AgroFoto Ads

  • watermark
  • Reklama
PRZEDNI NAPĘD Dzisiaj, 13:40
  •  

#2 Share Geo

Geo

    Zaawansowany

  • Members
  • PipPipPip
  • 549 postów
  • Płeć:Mężczyzna
  • Lokalizacja:Białystok
  • Zainteresowania:Ciekawostki naukowe i nie tylko

Napisany 12 październik 2012 - 21:31

PRZEDNI NAPĘD Sprawdź czy rozłącza się przedni napęd. Mogą się zaczynać kłopoty z łożyskiem w skrzyni biegów, które jest "odpowiedzialne" właśnie za załączanie i rozłączanie przedniego napędu. Jeśli przedni napęd się nie rozłącza sprawdź filtr oleju przed pompą olejową (na zasysaniu). Jeśli znajdziesz w nim małe wałeczki to właśnie z tego łożyska i trzeba się zabierać za skrzynię. Sam tego nie doświadczyłem, ale słyszałem o takich przypadkach.

#3 Share misiek38

misiek38

    Zaawansowany

  • Members
  • PipPipPip
  • 190 postów
  • Płeć:Mężczyzna

Napisany 17 październik 2012 - 10:51

PRZEDNI NAPĘD las zadzwoń do marcina tel 787382516

#4 Share panczo1922

panczo1922

    Zaawansowany

  • Members
  • PipPipPip
  • 956 postów
  • Płeć:Mężczyzna
  • Lokalizacja:Wielkopolska, powiat obornicki
  • Zainteresowania:sport, muzyka, wszystko związane z rolnictwem

Napisany 27 październik 2012 - 16:59

PRZEDNI NAPĘD zapytam tutaj:
koledzy powiedzcie mi jak to jest z tym przednim napedem??? Mam 110-54. czy cały czas powinien sie kręcić wałek??? nawet jak jest rzekomo wyłączony?? załączanie jest na przycisk ale mam wrazenie jakby nie do końca odcinał.. a mianowicie podczas orki na wyłączonym wydaje mi się że cały czas ciągnie... gdy dam mu większy opór to widzę że tylne koła zaczynają się grzebać a przód staje, wciskam przycisk i przód się załącza... wyciskam to się rozłącza... ale bez obciążenia mam wrażenie jakby jednak ciągnął... czy coś nie do końca go rozłącza???? jak to jest?

#5 Share misiek38

misiek38

    Zaawansowany

  • Members
  • PipPipPip
  • 190 postów
  • Płeć:Mężczyzna

Napisany 28 październik 2012 - 09:40

PRZEDNI NAPĘD panczo sam sprawdziłeś i jest ok wałek się kręci bo kręcą się przednie koła

#6 Share panczo1922

panczo1922

    Zaawansowany

  • Members
  • PipPipPip
  • 956 postów
  • Płeć:Mężczyzna
  • Lokalizacja:Wielkopolska, powiat obornicki
  • Zainteresowania:sport, muzyka, wszystko związane z rolnictwem

Napisany 28 październik 2012 - 16:51

PRZEDNI NAPĘD no ok...ale czy to działa w systemie "0-1" czyli albo załączony albo wyłączony??? czy jest też taka możliwość że nie rozłącza do końca i może lekko ciągnąć na wyłączonym napędzie? sorki ze pytam może trochę bez sensu ale chciałbym rozwiać moje wątpliwości:):)

#7 Share ptaszyna

ptaszyna

    Zaawansowany

  • Members
  • PipPipPip
  • 1632 postów
  • Płeć:Mężczyzna
  • Lokalizacja:powiat toruński

Napisany 28 październik 2012 - 17:12

PRZEDNI NAPĘD Sprzęgło jest wielotarczowe mokre i mimo rozłączenia zawsze występuje jakaś niewielka siła ciągu.

#8 Share misiek38

misiek38

    Zaawansowany

  • Members
  • PipPipPip
  • 190 postów
  • Płeć:Mężczyzna

Napisany 28 październik 2012 - 18:58

PRZEDNI NAPĘD panczo zrób tak postaw ciągnik na lewarkach lub klockach ale 1przednie i 1 tylne włącz 1bieg bez blokady i zobaczysz jak przód cz się kręci i czy ewentualnie da się utrzymać koło oczywiście próbując w granicach normy

#9 Share Witek2010

Witek2010

    Zaawansowany

  • Members
  • PipPipPip
  • 633 postów
  • Płeć:Mężczyzna
  • Lokalizacja:RBI
  • Zainteresowania:KPK Kumurun Team

    Migotka :)
    Garaż
    Rolnictwo

Napisany 28 październik 2012 - 22:40

PRZEDNI NAPĘD Też z ciekawości zapytam. Czyli ciągniki co mają włączany napęd poprzez elektrozawór gdy podniesiemy koła do góry przednie i tylnie po jednym jak ktoś pisał powyżej to ma się kręcić przednie mimo wyłączonego napędu a lekkie przytrzymanie ręką dopiero zatrzyma koło przednie?
"Wizualnie prezentował się naprawdę ładnie: szerokie nadkola, agresywne kształty i ultranowoczesne rozwiązania powodowały, że kobiety piszczały na sam jego widok" -> T-25 :D

#10 Share misiek38

misiek38

    Zaawansowany

  • Members
  • PipPipPip
  • 190 postów
  • Płeć:Mężczyzna

Napisany 29 październik 2012 - 07:59

PRZEDNI NAPĘD można spróbować inaczej podnieść tylne koła i zobaczyć co na to przód czy będzie jakaś reakcja na puszczanie sprzęgła

Reklama AgroFoto Ads

  • watermark
  • Reklama
PRZEDNI NAPĘD Dzisiaj, 13:40
  •  

#11 Share panczo1922

panczo1922

    Zaawansowany

  • Members
  • PipPipPip
  • 956 postów
  • Płeć:Mężczyzna
  • Lokalizacja:Wielkopolska, powiat obornicki
  • Zainteresowania:sport, muzyka, wszystko związane z rolnictwem

Napisany 03 listopad 2012 - 19:25

PRZEDNI NAPĘD dalej drążę temat przedniego napędu..:) proszę wyjaśnijcie mi jak to dokładnie działa... Dzisiaj podczas orki postanowiłem przyjrzeć się dokładniej... I co zauważyłem... zajeżdżając na pole wpuszczem pług ruszam z przednim... daje mu duży opór zaczyna się grzebać... wyłączam napęd,przód staje... wciskam guzik zaczyna przód ciągnąć...Myślę jest OK... potem wykonałem jeszcze kilka prób i było OK.. jednakże po jakimś czasie po dobrym rozgrzaniu przestało to działać i przód mam cały czas włączony i nie chce się rozłączyć...
ostatnio miałem podobnie... że jak był zimny to wszystko fajnie działało a potem już nie...
co może być przyczyną??? przycisk nie łączy czy co? może elektrozawór się przycina? jest to w ogóle możliwe??? co o tym myślicie?

#12 Share misiek38

misiek38

    Zaawansowany

  • Members
  • PipPipPip
  • 190 postów
  • Płeć:Mężczyzna

Napisany 04 listopad 2012 - 08:18

PRZEDNI NAPĘD + jest to że działa gorzej by było gdyby nie działał przód :huh:

#13 Share andrzejlud

andrzejlud

    Nowicjusz

  • Members
  • Pip
  • 34 postów
  • Płeć:Mężczyzna
  • Lokalizacja:Łasin

Napisany 04 listopad 2012 - 11:07

PRZEDNI NAPĘD Przyczyna jest prawdopodobnie związana z hydrauliką. Zasada działania załańczania przedniego napędu jest taka iż jak nie ma ciśnienia na tarczkach załańczających napęd to napęd jest załączony.Czyli jak nie będzie podane ciśnienie to napędu nie rozłączy, a jak pisałeś ze jak jest zimny olej to działa normalnie to bym stawiał raczej na pompe.Moge się oczywiście mylić ale to pierwsze przychodzi mi do głowy.

#14 Share renault

renault

    Zaawansowany

  • Members
  • PipPipPip
  • 176 postów
  • Płeć:Mężczyzna

Napisany 04 listopad 2012 - 11:38

PRZEDNI NAPĘD tam przy skrzynce która załącza napęd powinien być trójnik na przewodzie który doprowadza olej podłącz tam zegar i zobacz jakie jest ciśnienie. może być wina pompy lub uszczelnienia w przystawce. jak podłączysz zegar i na ciepłym oleju zobaczysz spadek ciśnienia to ja bym odłączył skrzynkę tak aby olej dopływał tylko do zegara dzięki temu nie będzie ubytków. jeżeli nadal będzie za niskie to tylko pompa. jak będzie dobrze to trzeba rozbierać przystawkę

#15 Share panczo1922

panczo1922

    Zaawansowany

  • Members
  • PipPipPip
  • 956 postów
  • Płeć:Mężczyzna
  • Lokalizacja:Wielkopolska, powiat obornicki
  • Zainteresowania:sport, muzyka, wszystko związane z rolnictwem

Napisany 04 listopad 2012 - 21:29

PRZEDNI NAPĘD no ok zobacze co tam jest pod spodem przy tej przystawce... Ale akurat jeśli chodzi o pompę to myślałem że co jak co ale ten element działa bez zarzutów... Wspomaganie cały czas działa lepiej niż u mnie w aucie... Podnośnik na wolnych obrotach podnosi agregat ścierniskowy 2 tony że aż miło patrzeć jak opony się uginają...:):) takie jeszcze pytanie: czy jak rano przed rozgrzaniem wyłączę przedni napęd (np. do transportu) to będzie on rozłączony przez cały dzień czy może spadnie gdzieś tam jakieś ciśnienie i z powrotem się załączy po jakimś czasie?

#16 Share sawo10

sawo10

    Zaawansowany

  • Members
  • PipPipPip
  • 103 postów
  • Płeć:Kobieta
  • Lokalizacja:lubelskie

Napisany 04 listopad 2012 - 22:15

PRZEDNI NAPĘD Skoro wspomaganie działa dobrze to raczej nie pompa.
Jakaś inna nieszczelność.
W innym Podobnym temacie kolega @PAWEL0128 napisał: "-dekiel napędu głupio tak jest zrobiony że wchodzi w niego wałek sprzęgła z który ma dziurkę po sirodku po to aby olej przeszedł na kosz z tarczami a po bokach pierścienie uszczelniające i to się kręci cały czas co powoduje że pierścienie wyrabiają dekielek z czasem i olej ucieka bokiem (nie na zewnątrz ciągnika tego nie widać) co powoduje że napęd działa cały czas".

#17 Share panczo1922

panczo1922

    Zaawansowany

  • Members
  • PipPipPip
  • 956 postów
  • Płeć:Mężczyzna
  • Lokalizacja:Wielkopolska, powiat obornicki
  • Zainteresowania:sport, muzyka, wszystko związane z rolnictwem

Napisany 05 listopad 2012 - 07:52

PRZEDNI NAPĘD i to chyba może być to...
jak olej jest rozgrzany to jest rzadszy... i może przez to nie chce rozłączać....

#18 Share renault

renault

    Zaawansowany

  • Members
  • PipPipPip
  • 176 postów
  • Płeć:Mężczyzna

Napisany 05 listopad 2012 - 16:00

PRZEDNI NAPĘD u ciebie raczej jest 3 pompy zespolone jedna od kierowania druga podnośnik i hydraulika zewnętrzna i trzecia od skrzyni

#19 Share izydor6280

izydor6280

    Zaawansowany

  • Members
  • PipPipPip
  • 3430 postów
  • Płeć:Mężczyzna
  • Lokalizacja:15km na południe od Lublina

Napisany 05 listopad 2012 - 16:58

PRZEDNI NAPĘD pompa 3 sekcyjne byly w reniach z rewersem elektro-hydraulicznym
w jego 110 jest 2 sekcyjna
kolezanka moze miec racje, gdyby byla wina pompy lub elektrozaworu to moglby sie wcale nie wlaczyc/wylaczyc

Polska B

 


Reklama AgroFoto Ads

  • watermark
  • Reklama
PRZEDNI NAPĘD Dzisiaj, 13:40
  •  

#20 Share misiek38

misiek38

    Zaawansowany

  • Members
  • PipPipPip
  • 190 postów
  • Płeć:Mężczyzna

Napisany 05 listopad 2012 - 18:19

PRZEDNI NAPĘD popieram kolegę izydora

Podobne tematy