Skocz do zawartości
las4341

PRZEDNI NAPĘD

Polecane posty

las4341    0

Podczas jazdy z wyłączonym napędem zauważyłem szarpanie przednich kół , jeżeli załącze przedni napęd szarpanie ustaje . Co to może być ? Winne są luzy na sworzniach ?

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Geo    10

Sprawdź czy rozłącza się przedni napęd. Mogą się zaczynać kłopoty z łożyskiem w skrzyni biegów, które jest "odpowiedzialne" właśnie za załączanie i rozłączanie przedniego napędu. Jeśli przedni napęd się nie rozłącza sprawdź filtr oleju przed pompą olejową (na zasysaniu). Jeśli znajdziesz w nim małe wałeczki to właśnie z tego łożyska i trzeba się zabierać za skrzynię. Sam tego nie doświadczyłem, ale słyszałem o takich przypadkach.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Wiadomość z agroFakt.pl

panczo1922    68

zapytam tutaj:

koledzy powiedzcie mi jak to jest z tym przednim napedem??? Mam 110-54. czy cały czas powinien sie kręcić wałek??? nawet jak jest rzekomo wyłączony?? załączanie jest na przycisk ale mam wrazenie jakby nie do końca odcinał.. a mianowicie podczas orki na wyłączonym wydaje mi się że cały czas ciągnie... gdy dam mu większy opór to widzę że tylne koła zaczynają się grzebać a przód staje, wciskam przycisk i przód się załącza... wyciskam to się rozłącza... ale bez obciążenia mam wrażenie jakby jednak ciągnął... czy coś nie do końca go rozłącza???? jak to jest?

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
misiek38    1

panczo sam sprawdziłeś i jest ok wałek się kręci bo kręcą się przednie koła

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
panczo1922    68

no ok...ale czy to działa w systemie "0-1" czyli albo załączony albo wyłączony??? czy jest też taka możliwość że nie rozłącza do końca i może lekko ciągnąć na wyłączonym napędzie? sorki ze pytam może trochę bez sensu ale chciałbym rozwiać moje wątpliwości:):)

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
ptaszyna    140

Sprzęgło jest wielotarczowe mokre i mimo rozłączenia zawsze występuje jakaś niewielka siła ciągu.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
misiek38    1

panczo zrób tak postaw ciągnik na lewarkach lub klockach ale 1przednie i 1 tylne włącz 1bieg bez blokady i zobaczysz jak przód cz się kręci i czy ewentualnie da się utrzymać koło oczywiście próbując w granicach normy

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Witek2010    32

Też z ciekawości zapytam. Czyli ciągniki co mają włączany napęd poprzez elektrozawór gdy podniesiemy koła do góry przednie i tylnie po jednym jak ktoś pisał powyżej to ma się kręcić przednie mimo wyłączonego napędu a lekkie przytrzymanie ręką dopiero zatrzyma koło przednie?


"Wizualnie prezentował się naprawdę ładnie: szerokie nadkola, agresywne kształty i ultranowoczesne rozwiązania powodowały, że kobiety piszczały na sam jego widok" -> T-25 :D

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
misiek38    1

można spróbować inaczej podnieść tylne koła i zobaczyć co na to przód czy będzie jakaś reakcja na puszczanie sprzęgła

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
panczo1922    68

dalej drążę temat przedniego napędu..:) proszę wyjaśnijcie mi jak to dokładnie działa... Dzisiaj podczas orki postanowiłem przyjrzeć się dokładniej... I co zauważyłem... zajeżdżając na pole wpuszczem pług ruszam z przednim... daje mu duży opór zaczyna się grzebać... wyłączam napęd,przód staje... wciskam guzik zaczyna przód ciągnąć...Myślę jest OK... potem wykonałem jeszcze kilka prób i było OK.. jednakże po jakimś czasie po dobrym rozgrzaniu przestało to działać i przód mam cały czas włączony i nie chce się rozłączyć...

ostatnio miałem podobnie... że jak był zimny to wszystko fajnie działało a potem już nie...

co może być przyczyną??? przycisk nie łączy czy co? może elektrozawór się przycina? jest to w ogóle możliwe??? co o tym myślicie?

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
misiek38    1

+ jest to że działa gorzej by było gdyby nie działał przód :huh:

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
andrzejlud    0

Przyczyna jest prawdopodobnie związana z hydrauliką. Zasada działania załańczania przedniego napędu jest taka iż jak nie ma ciśnienia na tarczkach załańczających napęd to napęd jest załączony.Czyli jak nie będzie podane ciśnienie to napędu nie rozłączy, a jak pisałeś ze jak jest zimny olej to działa normalnie to bym stawiał raczej na pompe.Moge się oczywiście mylić ale to pierwsze przychodzi mi do głowy.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
renault    2

tam przy skrzynce która załącza napęd powinien być trójnik na przewodzie który doprowadza olej podłącz tam zegar i zobacz jakie jest ciśnienie. może być wina pompy lub uszczelnienia w przystawce. jak podłączysz zegar i na ciepłym oleju zobaczysz spadek ciśnienia to ja bym odłączył skrzynkę tak aby olej dopływał tylko do zegara dzięki temu nie będzie ubytków. jeżeli nadal będzie za niskie to tylko pompa. jak będzie dobrze to trzeba rozbierać przystawkę

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
panczo1922    68

no ok zobacze co tam jest pod spodem przy tej przystawce... Ale akurat jeśli chodzi o pompę to myślałem że co jak co ale ten element działa bez zarzutów... Wspomaganie cały czas działa lepiej niż u mnie w aucie... Podnośnik na wolnych obrotach podnosi agregat ścierniskowy 2 tony że aż miło patrzeć jak opony się uginają...:):) takie jeszcze pytanie: czy jak rano przed rozgrzaniem wyłączę przedni napęd (np. do transportu) to będzie on rozłączony przez cały dzień czy może spadnie gdzieś tam jakieś ciśnienie i z powrotem się załączy po jakimś czasie?

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
sawo10    1

Skoro wspomaganie działa dobrze to raczej nie pompa.

Jakaś inna nieszczelność.

W innym Podobnym temacie kolega @PAWEL0128 napisał: "-dekiel napędu głupio tak jest zrobiony że wchodzi w niego wałek sprzęgła z który ma dziurkę po sirodku po to aby olej przeszedł na kosz z tarczami a po bokach pierścienie uszczelniające i to się kręci cały czas co powoduje że pierścienie wyrabiają dekielek z czasem i olej ucieka bokiem (nie na zewnątrz ciągnika tego nie widać) co powoduje że napęd działa cały czas".

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
panczo1922    68

i to chyba może być to...

jak olej jest rozgrzany to jest rzadszy... i może przez to nie chce rozłączać....

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
renault    2

u ciebie raczej jest 3 pompy zespolone jedna od kierowania druga podnośnik i hydraulika zewnętrzna i trzecia od skrzyni

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
izydor6280    631

pompa 3 sekcyjne byly w reniach z rewersem elektro-hydraulicznym

w jego 110 jest 2 sekcyjna

kolezanka moze miec racje, gdyby byla wina pompy lub elektrozaworu to moglby sie wcale nie wlaczyc/wylaczyc


Polska B

Kupię zwrotnicę lewą oś okrągłą c330/360

 

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
panczo1922    68
(edytowany)

dobra koledzy i koleżanki, załóżmy że mamy przyczynę... teraz już nie chce mi się z tym walczyć bo popołudnia krótkie i szare....:):) zostawie na później... tak więc ponowie jeszcze pytanie z posta powyżej: czy jak raz wyłączę napęd to cały dzień będę mieć wyłączony czy istnieje możliwość samoczynnego załączenia?

Edytowano przez panczo1922

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
jurek1    1

Będzie się załączał , ponieważ olej się rozgrzeje i nastąpi spadek ciśnienia z powodu rozrzedzenia oleju i nieszczelności hydrauliki .To spowoduje szybkie zużycie tarczek od napędu (jak byś jeżdził na półsprzęgle)

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
mtracz    72

Tak jak wyżej kolega napisał. Więc zastanów się nad jazda już z włączonym przednim napędem bo i tak sam ci się w końcu załączy. No chyba że ciągnika użyjesz na krótko, a w tedy samo-załączenie nie nastąpi jeszcze.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
panczo1922    68

masz racje kolego... tak zrobię... Jak będzie w planie dłużysz wyjazd to będę miał go na włączonym...

na wiosnę zobaczę co tam jest pod spodem... może są tam nieszczelności o jakich pisali koledzy wyżej... zobaczymy...

dzięki za podpowiedzi:):)

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
jurek1    1

Z włączonym napędem nie powinno się jeżdzić z prędkością większą jak 15 km/h ponieważ w każdym ciągniku przód kręci się odrobinę szybciej i na asfalcie występują duże naprężenia co zniszczy napęd

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Bądź aktywny! Zaloguj się lub utwórz konto

Tylko zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony

Utwórz konto

Zarejestruj nowe konto, to proste!

Zarejestruj nowe konto

Zaloguj się

Posiadasz własne konto? Użyj go!

Zaloguj się

  • Podobna zawartość

    • Przez patalanek86
      Witam. Koledzy forumowicze mam problem z ehr w moim aresie 620RZ. Problem polega na tym że gaśnie mi cały panel sterowania i nie mogę nic zrobić. Może źle to ująłem. On nie gaśnie tylko przy uruchamianiu ciągnika w ogóle się nie włącza. Działa tylko jego podświetlenie. Dziwne jest to że jak tak odpalam i gaszę ciągnik kilkanaście razy a czasem nawet i więcej to w końcu zaskoczy i wszystko działa tylko miga czerwona kontrolka ale z tego co się orientowałem znaczy to "zwarcie na elektro zaworach" ale jak zaskoczy to wszystko mi działa ale tylko do zgaszenia ciągnika i znów głucho. Macie jakieś pomysły? Proszę was pomóżcie. Dodam że to TCE10. A może ktoś z was posiada schemat kabli tej kostki którą się wpina do panelu sterowania to bardzo bym był wdzięczny.
    • Przez Bartek23232
      Witam od wiosny zaczęło mi coś stukać w silniku smarowanie ok temperatura ok z pod 4 cylindra na uszczelce wydechu jest mokro to pukanie jest na wolnych obrotach i tak do 1300 obr później zanika czy to może być lejący ftryskiwacz od czego zacząć? olej był wymieniany na prace jesienne zrobione jest 130 godzin dźwięk zaczął nasilać się od wiosny pozdrawiam i czekam na jakieś wskazówki
    • Przez Pablo_97
      Witam wszystkich mam problem w ciągniku renault 61.14 biegi ciężko wchodzą a na wcisniętym sprzęgle ciągnik potrafi szarpnąć po wbiciu biegu chciałbym sie dowiedzieć czy jest możliwość regulacji sprzęgła w inny sposób niż tylko tą linką pokrętłem co jest nad pedałem sprzęgła  czy można np dostać sie do łap dociskowych i tam wyrgulować bo  już niestety ta linka jest na maxa rozkręcona i teraz nw co robić czy zostaje tylko rozpoławianie i wymiana sprzęgła czy jeszcze można podratować sytuacje proszę o szybką odopowiedź 
      Pozdrawiam 
    • Przez lukasz150
      Czy wie ktos cos o Ciagniku Renault 103.14 TX lub podobnym. Chodzi mi o ciagniki w granicach mocy 80-95km. Prosze o jakies informacje np. spalanie itp. Czy Ciagniki Renault są lepsze o MF? np. 3070
    • Przez bartek15208
      Witam czy w ciagniku renault ceres jest mozliwa regulacja szybkosci tylnego podnosnika bo mi bardzo wolno opuszcza
×

Ważne informacje

Używamy plików cookies, aby poprawić funkcjonowanie strony Agrofoto.pl. Pliki cookies dopasowują treść strony, w tym wyświetlanych reklam, do indywidualnych potrzeb i zainteresowań użytkownika, pozwalają nam również zrozumieć, w jaki sposób korzystasz z naszej strony. Korzystanie z Agrofoto.pl bez zmiany ustawień dotyczących cookies oznacza, że będą one zamieszczane w Twoim urządzeniu końcowym. Możesz dokonać w każdym czasie zmiany ustawień dotyczących cookies. Więcej szczegółów w naszej Polityce prywatności i plików cookies.