xmatixxx

MTZ 82- Ustawienie zapłonu

Polecane posty

rumcio40    296

witam mam problem z moim mtz z 1990 roku gdyz mam w kole zamachowym tylko jedna dziure i nie wiem jak ustawic zaplon,bo mialem zle ustawiony a jak ustawilem tak jak wyzej jest napisane to teraz nie chce mi odpalic prosze o szybka pomoc

 

Powiem Ci,że miałem podobnie w moim MTZ też 90r.Po zamontowaniu zregenerowanej pompy i ustawieniu kąta wtrysku na kołek,ciągnik odpalał ale b. słabo i miał nierówną pracę,był słaby.Dopiero przyspieszanie początku wtrysku(trzy krotne,na słuch)spowodowało,że dostał powera,dobrze zapala i mało pali.Nie wiem z czego to wynika,bo jestem amatorem mechanikiem,czy kołek pokazuje GZP a nie PW? Spróbuj podobnie bo mnie pomogło

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
dawid3p    364

PANOWIE!!! zmieniłem dziś dawkę paliwa w swoim mtz  (mam pompę roto) nie miał siły jaką mieć powinien, i nie dymił nic taki słaby, ustawiłem dakę paliwa tak jak najniżej dźwignie od regulacji i co ? taką dake jaką miał przy obrotach 2000, teraz ma przy 1000 i ma niesamowite przyspieszenie i moc , przy czym nie dymi ani  nic tak mi pompiarz ją ustawił, a daka ogólna nie zwiększyła się bo i tak jak dostał pedał w podłogę to dźwignia daki była na max mam nadzieję ze ktoś to rozumie co zrobiłem pozdraiwam :D 

 

Ale jak teraz chodzi te białoruskie serducho <3 <3

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
seweryn20    825

Przekręcając wałkiem pompy w prawo przyśpieszasz a w lewo opóźniasz.


BEDNARY 2017... w końcu zobaczyłem :)

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
mchammer    0

Witam, jestem jeszcze czegoś ciekaw. Piszecie, że trzpień ma wpaść w pierwszy otwór. Pytanie moje, jak zorientować się który otwór jest który?

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
jahooo    9243
Napisano (edytowany)

Zazwyczaj jest tylko jeden otwór,  nie spotkałem jeszcze koła, które miałoby dwa. Wiem , że takie są, z GMP i punktem wtrysku. Najczęściej  jest tylko punkt wtrysku. Jak masz ciągnik pracujący (tylko korekta) to przecież będzie widać po wtryskiwaczu, że podaje paliwo, więc otwór następny po tym punkcie to GMP, a wcześniejszy to punkt wtrysku

Edytowano przez jahooo

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
mchammer    0
Napisano (edytowany)

Jeszcze jedno pytanko. Odkręciłem szpilkę wsadzam trzpień. Fakt są dwie dziury. Jedna jest po tym jak kręcę i wpada, a druga następuje po momencie ciężkiego przekręcenia. W której ma być trzpień?

 

Powalczyłem, zrobiłem chyba tak jak pisaliście. Powiem jutro jakie wyniki. Teraz czas na brak ciśnienia w hydraulice

Edytowano przez mchammer

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
dawid3p    364

fajnie że w ruskim jest tak że na jeden cykl pracy przypada 2 oborty kołem zamachowym wbiłem czpień ale zawory wtedy były na wachaniu  i zapłon ustawiłem na wydechu, trzeba odkręcić kapę zaworową i sprawdzić żeby zawory były zamknięte 

 

i teraz pytanie jeżeli tłok pierwszy jest w GMP i jest wbity czpień, to pompę skręcać na początku drgania paliwa czy po przepompowaniu sekcji? Tak żeby ciągnik idealnie chodził, ja ustawiłem zaraz na samym początku jak delikatnie drgnęło mi paliwo silnik ma siłe elegancko tylko trochę kopci 

 

czy może być lepiej ustawione? 

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
mani51    373

Zawsze ustawia się kąt początku wtrysku więc jak tylko paliwo drgnie.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
seweryn20    825

Dokładnie ustawia się początek tłoczenia.

Nie trzeba zdejmować pokrywy zaworów wystarczy obserwować paliwo na pierwszej sekcji i gdy się ruszy szukać otworu pod kołek.


BEDNARY 2017... w końcu zobaczyłem :)

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
zbyszekbrzuze    297

Jak się wykręci pompe i odejmie od koła zebatego talerz, w losowej pozycji, to potem nie wiadomo jak to zgrać, Regulacje regulacjami, ale najlepiej na słuch, ustawić sobie mniej więcej żeby zapalił, spróbowac opóźnić , spróbować przyspieszyć kilka dziurek, posłuchać jak wtedy pracuje.

 


KPK Kumurun Team
Naprawiam ciągniki, remontuję silniki,

GG: 33264431 t: 724772311

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
LTZ55a    118

Chętnie bym się z tym pobawił u siebie, ale  nie ma kiedy.


Sprzedam części silnika MTZ 50/550 oraz katalog części MTZ50/550.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
mani51    373

We Władku na tarczy nachodzącej na wałek pompy i na kole zębatym do którego jest przykręcana są znaki w pobliżu których trzeba szukać właściwego kąta wtrysku. W MTZ tak nie ma? Dzięki temu nie trzeba zaglądać do zaworów jak się za dużo porozkręca przy napędzie pimpy.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
zbyszekbrzuze    297

Chętnie bym się z tym pobawił u siebie, ale  nie ma kiedy.

 

Powiem, ci że to się szybko robi, tylko trzeba się zebrać. Jutro niedziela, możesz się pobawić :)


KPK Kumurun Team
Naprawiam ciągniki, remontuję silniki,

GG: 33264431 t: 724772311

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
LTZ55a    118

Fakt, w niedzielę zawsze mam ochotę na robotę.


Sprzedam części silnika MTZ 50/550 oraz katalog części MTZ50/550.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
dawid3p    364

mmz znowu problem nowa pompa wtryskowa rzędowa ruski ma normanie siłe ale zaczoł kopcić jak ma cięzko albo przyspeszam na kolor białawo czarny taki jasny czarny i śmierdzi trochę jak za starymi autobusami przecież 100 mtg zrobił od wymiany pompy próbować coś z zapłonem czy nie warto ??


wtrskiwacze też sprawdzone wymienione końcówki oczywiście

 

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
LTZ55a    118

Upewnij się, że nie założyłeś pompy z 52 (i pochodnych) do 82 (i pochodnych) oraz odwrotnie.

Ja raz właśnie taki błąd popełniłem i dobrze ciągnął i jeździł, ale dymek cały czas i nierówna praca.


Sprzedam części silnika MTZ 50/550 oraz katalog części MTZ50/550.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
dawid3p    364

jest na niej mtz 80 ale nie kopcił zaczął teraz chyba sprawdzę ten zapłon chciaż nic nie powinno się zmienić

 

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
seweryn20    825

Wykręć rozrusznik, w koło zamachowe włóż kołek tak jak ma być, zrób z drutu wskaźnik, przykręć w jeden z otworów po rozruszniku, skieruj na ząb wieńca który sobie dokładnie zaznacz. Ustaw początek jak ma być, wyciąg kołek i kręć silnikiem patrząc kiedy drgnie paliwo. Jeśli ząb wieńca zaznaczony wcześniej nie pokryje się z wskaźnikiem popraw. Tak jest dokładniej.


BEDNARY 2017... w końcu zobaczyłem :)

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
zbyszekbrzuze    297

Czemu wywaliłeś tą wspaniałą pół-rotacyjną pompę?


KPK Kumurun Team
Naprawiam ciągniki, remontuję silniki,

GG: 33264431 t: 724772311

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
dawid3p    364

Rotacyjnej wałek się ukrecil nikt mi nie chce jej zrobić kupilem regenerowana z zakladu naprawczego na rotacyjnej litr na mtg palil mniej i rowniutko chodzil bardzo lekko będę walczył żeby ja zrobić jaki znak z drutu? Blokuje koło zamachowe zawory zamknięte, i poczatek wtrysku uatawiam, żeby znaleźć otwór rozrusznik odkrecam bo pod wiencem jakies blaszki sa przyspawane i kołek haczy o nie otwór w uj ciezko znaleźć

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
seweryn20    825

Odkręć pierwszą sekcję i gdy drgnie paliwo szukaj otworu na kołek. Dopiero potem zrób znacznik z drutu w otworze  rozrusznika tak by sprawdzić kąt wtrysku kręcąc wałem. Masz wtedy dokładniej bo uwzględnisz luzy na kolach zębatych. 


BEDNARY 2017... w końcu zobaczyłem :)

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
zbyszekbrzuze    297

Kup wałek i itp części i sam ją napraw, bo warto. Jest filmik jak to zrobić.


KPK Kumurun Team
Naprawiam ciągniki, remontuję silniki,

GG: 33264431 t: 724772311

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
dawid3p    364

ruski własnie zrobił 100mtg na pompie rzędowej kopci na niej na niebiesko naprawdę mocno, przełożyłem pompę spowrotem roracyjną, i nic nie kopci chodzi jakby na powietrze, ale ta pompa rotacyjna ma przecieki jakieś i zalewa po kilku mtg się paliwem i regulator warjuje, spściłem te paliwo i jade dalej ale cyrk

 

czyli ta rzedowa po regeneracji i już złomowisko 800zł w dupe dobrze że mam gwarancje pojadę na nich trochę nakrzyczeć, a jak głupi 3 razy zapłon ustawiałem za zapłon jest idealnie ustawiony 

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
LTZ55a    118

Powiedz później, co ci pompiarz ciekawego powiedział.


Sprzedam części silnika MTZ 50/550 oraz katalog części MTZ50/550.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Bądź aktywny! Zaloguj się lub utwórz konto

Tylko zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony

Utwórz konto

Zarejestruj nowe konto, to proste!

Zarejestruj nowe konto

Zaloguj się

Posiadasz własne konto? Użyj go!

Zaloguj się

  • Podobna zawartość

    • Przez Maksol
      Witam chciałbym zakupić MTZ i chcę wiedzieć którą skrzynię biegów lepiej wybrać:
      -MTZ 892.2 SKRZYNIA 18/4
      -MTZ 952.2 SKRZYNIA 14/4
    • Przez Maksol
      Witam mam pytanie do posiadaczy MTZ  o opinie o nowszych modelach MTZ lub konkretnym modelu 892.2. Co się w nich konkretnie psuje i czy w ogóle warto kupować nowego MTZ w dobrej cenie? Jak spisuje się w orce, talerzówce i agregacie siewnym 3m?
    • Przez ilovemtz
      Prosze aby w tym temacie wypowiadali sie posiadacze mtz[nie pronarów].
      My mamy mtz-a z 1983r i ojciec nic złego na silnik nie moze powiedziec wał jeszcze nie byl robiony. Ciagnik zrobil okolo 15000mth nie wiem czy to duzo czy mało. Co prawda ceiknie ale one juz takie sa. Co do awaryjnosci to moge powiedziec ze wiekszosc czesc zaczynamy dopiero teraz wymieniac tj. po 24latach wczesnije nie było potzreby. Co do spalania to jest małe w orce okolo 14l/ha napewno mniej niz ursus czy zetor z tych rocznikow nie mowie o nowych forterrach. Jest mały problrm z czesciami bo nie mozna ich dostac musimy po nie jezdzc do oddalonego o 50km żmigrodu bo nigdzie w poblizu ich nie dostaniemy .Powiedzcie co na ich temat mowia wasi ojcowie czy wy sami. Sami wiecie ze nie taki rusek straszny jak go piszą.
    • Przez Bostorn
      Witam
      Od niedawna jestem posiadaczem stety bądź niestety Jumza wersji rolniczej Koparko spycharki. Masa kasy w niego poszła i idzie dalej, gdyż nie lubię, jak mój sprzęt przypomina szajs. Porobiłem silnik, teraz czas na hydraulike. Dużo przewodów jest powymienianych, niektóre są dużo za długie, czepiają, haczą. Przewod od obrotu czepia o łapę, Jutro porobię zdjęcia i wstawię jak to u mnie wygląda. (wszystkie te operacje robił, robili poprzedni właściciele) 
      Moje pytania oraz problemy są zastępujące :
      - Czy mógłby mi ktoś pomóc z odpowiednim ułożeniem przewodów i ich podłączeniem tak, aby wszystko było tak jak należy? Może ktoś coś źle podłączył, złą stroną poprowadził? 
      - Podczas pracy masztem potrafi dziwnie działać, tzn chcę do góry coś unieść, siłownik idzie do dołu, a po chwili idzie do góry. , czasami bywa tak, że silnie i szybko podnosi, bądź obraca się w 1 stronę, a w 2gą bardzo bardzo powoli i z oporem wraca.  Ostatni z siłowników (od wideł) mocno ciekł, więc go wyjąłem, oczywiście był prawie cały schowany, podczas odkręcania przewodów, w górnym było ciśnienie i powietrze, tryskało i pluło konkretnie. Czego to może być wina? Układ jest zapowietrzony? Jak go odpowietrzyć? 

    • Przez Maksol
      Witam mam pytanie co do biegów w mtz 892.2 mianowicie czy jeśli jadę ciągnikiem to muszę zmieniać w trakcie jazdy na tryb z szybszymi biegami czy mogę od stojącego wrzucić tryb z szybszymi biegami i od początku jechać tylko na nich? Zamiast zaczynać z trybu z niższymi biegami i zmieniać w trakcie jazdy na tryb z wyższymi żeby jechać po koleji czy od razu mogę z postoju jechać na szybszych nie ruszając wolniejszych?Chyba że to po prostu są biegi polowe i szosowe jak w starych ciągnikach?
×
×
  • Utwórz nowe...
Agrofoto.pl Google Play App

Zainstaluj aplikację
Agrofoto
na telefonie

Zainstaluj