adi972

Awaria skrzyni w T25

Polecane posty

PRIMO    8046

Połącz te przewody razem i dobrze zaizoluj a tym czujnikiem nie zawracaj sobie głowy bo nie wiadomo ile posłuży nowy

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Władimir79    3

Hm,ten Rusek to pamiątka rodzinna,chciałem poprawić w nim co się tylko da ale jak tak piszesz to chyba Cię posłucham..

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Tomasz2020    0

Witajcie Jest to mój pierwszy post na tym forum... Kupiłem w zeszłym roku T25a2 z 84r jedno wajchowego z szybkim rewersem. Mój problem polega na tym że po wbiciu przełożenia II szosowego i wbiciu biegu np 4 czy 6 wyskakuje to przełożenie II szosowe a bieg zostaje wbity i ciągnik nie jedzie ( na przełożeniu I polowym wszystko ok) i wtedy też pedał sprzęgła nie odbija do końca tak jakby rygiel blokady wodzików nie mógł się cofnąć i zablokować wodziki przez za słabe przesunięcie wodzika od reduktora. I teraz albo skrzywiony bądź wyrobiony palec od lewarka albo przesuwka na wodziku wyrobiona. Części kupi się bez problemu i będą pasować czy trzeba coś kombinować?

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
mani51    373

Wodzik od reduktora szosowe polowe to jedyny który da się regulować na wałku więc może tylko to wystarczy zrobić. Tak czy inaczej raczej trzeba zajrzeć do skrzyni.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
balcerek1    92

Trza zdjąć dekiel od skrzyni i skontrolować sprzęgło i zębatkę drugiego przełożenia a na 90% żeby wydarte pod skosem i wyskakuję lub poluzowany wodzić na wałku jak kolega wcześniej pisał.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
adamgaleon    7

kolego jeśli pedał sprzęgła nie odbija do końca to nie wina sprzęgła tylko wałek blokady wodzików jest nie wyregulowany lub po prostu jest wytarty (do wymiany) i stąd nie odbija do końca a przez to nie blokuje wodzików i biegi wyskakują, tak czy inaczej bez zdjęcia pokrywy się nie obędzie

 

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Tomasz2020    0

Znalazłem taki filmik jak przesuwa się ten rygiel blokujący dla tych co nie widzieli...Przyjdzie wiosna to go rozbieram, a kulki i sprężynki są po to żeby było wyczuwalne przesuwanie wodzika że bieg już wszedł one nie utrzymają wodzików. .

Edytowano przez Tomasz2020

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
zbyszekbrzuze    297

Kolega Adamgaleon nie ma w tym momencie racji. Dobry trop z regulacją tego wodzika, kiedys się na tym złapałem.


KPK Kumurun Team
Naprawiam ciągniki, remontuję silniki,

GG: 33264431 t: 724772311

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
adamgaleon    7

mam rację czy nie to bez zdjęcia pokrywy skrzyni sie nie obejdzie, jak ściągnie pokrywę wówczas będzie można sprawdzić czy wystarczy wyregulować wodzik ale on też przecież sam się nie przestawia śruby są zabezpieczone i nie powinny się odkręcać

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
balcerek1    92

Kolego nie masz racji.Skoro wodzik jest źle wyregulowany to wybije przy puszczaniu sprzęgła w momencie jak wałek blokady nie blokuje wałka wodzika.Jak podciągniesz blokadę a będzie źle wyregulowany wodzik lub żeby wyrąbane po skosie to potrafią widełki pęknąć

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Tomasz2020    0

Robiłem taki test na luzie na rewersie... otóż wbijam szosowe następnie w bijam bieg 6 puszczam sprzęgło a ono odbiło do połowy ciągnę ręką żeby odbiło a ono ani drgnie ... Wbijam z szosowych na polowe i  energicznie z powrotem na szosowe, wbijam bieg 6 i puszczam sprzęgło i jest wszystko w porządku. Tak myślę prze ciesz jakby wałek blokady był wydarty to i na polowych by tak się działo a jest wszystko ok... Kiedyś jak zwoziłem drewno z lasu oddalonego jakieś 6km od domu drogą asfaltową to zanim dobrze szosowe się wbiły podczas jazdy to musiałem z 5 razy wajchować bo jak wbiłem szosowe a następnie bieg 6 puściłem leciutko sprzęgło i już wywaliło szosowe i jak dobrze weszły to się już jechało bez problemu. Mój trop to wybierak.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
PRIMO    8046

A ja powiem że blokada wodzików jest do regulacji 

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
mani51    373

Jakby winna była blokada to na innych przełożeniach też były by problemy. Spróbuj ale według mnie musisz zajrzeć do skrzyni bo jak będziesz tak dłużej jeździł to wyrobią Ci się koła zębate od reduktora i żadna blokada tego nie utrzyma.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
balcerek1    92

Musisz sprawdic walek blokady walek wodzika i wyregulowac wodzik reduktora.Bez zdjecia dekla od skrzyni nic nie zrobisz

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
kalipso156    2

tak dokładnie bez rozbiórki sie nie obejdzie. gdyby była blokada rygli do regulacji to na każdy biegu by wariował.... jeszcze mogła sprężyna pęc i nie trzyma kulki (grzybka zależnie od posiadadanej wersji).

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Władimir79    3

A może sklepana końcówka wałka od wybierania biegów(podczas zblokowania było uderzane młotkiem).U mnie też nie wysprzęglał na5,6 biegu ale pomogła wymiana kulek i sprężyn na zatrzaskach oraz jako takim wyczyszczeniu ich z nagromadzonego syfu śrubokrętem i spr. powietrzem

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
dysydent    3132

witam

czy ktoś może mi powiedzieć jakie są przyczyny zakleszczania się skrzyni biegów w t25

Dwie najważniejsze i ewentualne rozkręcenie się wodzików w skrzyni lub ogólne zużycie skrzyni.

1 źle wyregulowane lub zużyte cięgło zatrzasku wodzików sprzężone z ośką pedału sprzęgła (pod podłogą z prawej  tylnej strony skrzyni biegów. widać jego pracę podczas wciskania sprzęgła (potrzebne dwie osoby)

2 zużyte zatrzaski kulowe na wodzikazh lub wodziki na wydzielonej części pokrywy skrzyni biegów jej przedniej prawej strony

 

Zużycie wodzików może być od strony kulek zatrzasków od góry, lub (to się chyba nazywało) mechanizmu blokady biegów i to ten mechanizm głównie zapobiega w T25 samoczynnemu przełączniu się biegów. Blokuje wodziki wzdłużnym do osi ciągnika profilowanym wałkiem przesuwanym w kanale w korpusie skrzyni pod wodzikami za pomocą cięgiełka z pkt 1. przy wciśniętym sprzęgle można przesuwać wodziki (zmieniać biegi) i tylko górne zatrzaski zapobiegają samoczynnemu przesuwaniu się biegów np podczas kołysania na nierównościach. przy puszczonym sprzęgle wałek unieruchamia wodziki a cięgiełkiem ustawia się punkt jego zadziałania. Z czasem luzy w tym mechaniźmie uniemożliwiają tę regulację.

Najbardziej prawdopodobna przyczyna pierwsza, czasem wystarczy regulacja jednego cięgiełka jak opisałem bez rozbierania innych podzespołów. Nieumiejętnie przeprowadzona może doprowadić do wypadnięcia suwaka z wałka wewn. skrzyni i konieczne jest zdjęcie pokrywy skrzyni lub wykręcenie korka kanału w którym porusza sie wałek i umiejętne przywrócenie włściwego ustawienia

W drugim przypadku konieczny jest demontaż podłogi, póżniej widać

W przypadku zużycia elementołw skrzyni przy wytartych zębach przekładni lub nawet luzach na łożyskach wałków pod zwiększonym obciążeniem pojawiają się siły ześlizgujące zęby przekładni do położeń jałowych (luz) i moga być wystarczająco duże aby pokonać opisane wyżej zabezpieczenia (bieg wyskoczy) lawinowo niszcząc skuteczność tych zabezpieczeń. Hałas skrzyni na biegach wstecznych przy względnej ciszy przednich, najczęściej wynika z pojawienia się i powiększania systematycznie luzu na mechaniźmie nawrotu na wałku pośrednim (pierwszym odbierającym napęd z wałka sprzęgłowego na koła talerzowe) Koła talerzowe ustawione są we właściwej pozycji sytemem podkładek dystansowych, zarówno między zwnętrznym kołnierzem tulei prawego łożyska tego wałka a obudową skrzyni (widoczne i dostępne po wykręceniu czterech śrub (podkładki dystansowe to podwójne komplety półksiężycowatych blaszek o różnych grubościach możliwe do stosunkowo szybkiej wymiany), jak też podkładkami dystansowymi na samym wałku od strony zatrzasku we frezach z lewej strony mechanizmu nawrotu. Niewłściwe ustawienie tego wałka prowadzić może do stosunkowo szybkiego go przełamania a zbyt duży luz między stożkowym kołem zebatym wałka sprzęgłowego a którymś z kół talerzowych owocuje chałasem tego przełożenia i przyspieszonym zużyciem. Przyczyną chałasu pojedynczych biegów oprócz zużycia mogą być luzy na łożyskach nalbliższych przekładni czy prozaiczne przesunięcia na wodzikach lub luzy powodujące wręcz ocieranie trybów o różne inne elementy. Skrzynia biegów jest stosunkowo prostym mechanizmem i jeśli ktoś jest autentycznie zainteresowany czy zmuszony do zaintersowania ma szansę stać się fachowcem jeśli logika nie jest mu obca. Jakiś katalog i trochę kluczy.

 

...a żeby to, takie proste, a tyle pisania

Edytowano przez dysydent

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Dardo    0

Czy w każdym wladku rewers goni na boki i góra dół nawet jak jest bieg ? A jak nie to co może być przyczyną?

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
balcerek1    92

Rozchodzi się o luz na boki i góra dół na tulejce.Tak każdy rewers tak ma a jak dorobisz tulejki które swobodnie się obracają bez luzu po 10-15 minutach złapie na tulejkach

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Tomasz2020    0

Mój problem z wyskakiwaniem przełożenia szosowe-polowe rozwiązany. Źle była wyregulowana blokada wodzików wałek zaczynał blokować dopiero przy końcowej fazie puszczania sprzęgła gdy traktor już dobrze jechał a powinna zablokować przy puszczaniu sprzęgła zaraz przed ruszeniem...

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
dysydent    3132

..i to się nazywa zamknięcie tematu. Dzięki za informację o rozwiązanym problemie i jego przyczynie.

Pozdrawiam i jak najmniej remontów życzę.

Edytowano przez dysydent

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Bądź aktywny! Zaloguj się lub utwórz konto

Tylko zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony

Utwórz konto

Zarejestruj nowe konto, to proste!

Zarejestruj nowe konto

Zaloguj się

Posiadasz własne konto? Użyj go!

Zaloguj się

  • Podobna zawartość

    • Przez wrodarek
      Witam
      Mam problem ze skrzynią w traktorze władimirec t-25. Otóż po wbiciu biegu szosowego sprzęgło nie odbija do końca, zatrzymuje sie w połowie, po przejechaniu ok 10,15 metrów bieg wyskakuje i słychać tylko zgrzyt. Po rozłożeniu skrzyni okazało sie ze na ruchoma zębatka na wałku głównym nie zazębia sie do końca w tej od przełożenia szosowego. Co może być tego przyczyną ?
    • Przez macius11157
      Witam czytałem trochę o tym ale nigdzie nie ma dokladnie wyjasnionego czy każdy dx posiada blolade 6 biegu po przez zabezpieczenie srubka. Przerabial ktoś taki temat ?chciałbym mieć pewność że nie narobie się na darmo.
      Ciągnik to dx 4.50 1987r
      Z góry dziękuję i pozdrawiam.
    • Przez Piotrekk9540
      Witam, mam problem ze skrzynia biegów w ares 710 2000r rewers mechaniczny. przy zmianie polbiegow słychać uderzenie w skrzyni podobne do uderzenia młotkiem w metal. najsilniejszy dźwięk wydaje przy zmianie z 3 na 2. gdy zmieniam na większe polbiegi uderzenie to jest cichsze. miał ktoś podobny problem ?
    • Przez Maikel1987
      Chce się dowiedzieć jak się spisuje  skrzynia w tym modelu 5120 ? Drogi koszt naprawy skrzyni jak coś siadzie ?  Ona jest na tarczkach  czy jak ? Ogólnie ile wytrzymują ? 
    • Przez Pstrąg
      Witam,
      Mam problem , otóż nie wiem gdzie znajduje się filtr skrzyni biegów w fendt 309c (silnik deutz) 2000r. Przekopałem forum i nadal nie wiem na 100 % gdzie jest. Ktoś wspominał ,że w okolicach tylnego lewego koła ale i tak nie mogłem znaleźć. Prosze o pomoc.
×
×
  • Utwórz nowe...
Agrofoto.pl Google Play App

Zainstaluj aplikację
Agrofoto
na telefonie

Zainstaluj