Skocz do zawartości

Awaria skrzyni w T25


adi972

Rekomendowane odpowiedzi

Koledzy  a co to może być ze w t25 skrzynia głośno pracuje jak się jedzie po równym lub pod górę czy to do przodu czy tyłu  a jak z góry to jest cicho oraz jak na postoju stoi zapalony to tez słychać głośniejszą prace  skrzyni dopiero jak wcisnę sprzęgło to jest cisza

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Witam po długiej przerwie chorobowej postanowiłem zabrać się za skrzynie mojego władka przy wyjmowaniu wodzików na pierwszym było to lużne co to jest śrubka się wykręciła do czego służy? A ieszcze jak wyjąć wałek do regulacji podkładek? za podpowiedż z góry dziękuję

 

BLIdVrM.jpg

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Ta śruba trzyma wodzik, po jej odkręceniu możesz zdjąć wodzik z wałka. Żeby wyjąć wałek ze skrzyni to jeśli dobrze pamiętam po lewej stronie przy rewersie jest tak jakby śruba którą trzeba odbezpieczyć i poluzować w lewo jakimś przecinakiem, wtedy koła rewersu będą luźne i nie będą się opierać o wałek a następnie wybijać wałek od lewej strony i powinien elegancko wyjść razem z łożyskiem z drugiej strony.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

przejrzałem swoje posty z 28 strony tam kolega góral1 pokazał te podkładki i obok strzałki widać tą część o na wodziku. A co do wałka to pierścień sigiera zdjąłem od strony drzwi kabiny i  z drugiej strony też zdjęte w środku blaszki poodginałem z tego wychodzi że wałek wychodzi od drzwi kabiny w drugą stronę ?  A może ktoś lepiej pamięta?      

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

dziękuje za podpowiedź jutro będę dalej walczył a regulacje ma mi zrobić mechanik tylko jak zajechałem do niego by to zrobił to mi pokazał 5 ciągników do roboty 2 władki i 3 c-360 a jeszcze w kolejce 4 to dogadałem się że zdemontuje do ustawienia.Jutro piątek i 13 nic nie robię w sobotę napiszę jak poszło. 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

No wszystko zdemontowałem a wałek wychodzi z lewej na prawą inaczej nie wyjdzie bo jest podkładka .Okazało się że cały rewers z wałkiem do wymiany i jeszcze wałek blokady się zacinał kupiłbym nowy ale wykonanie jest do niczego nie pasują wycięcia na kulki chyba trzeba napawać i frezem dopasować stary .Nawet podkładki pod rewers trzeba pilnikiem dopasować taki szajs teraz produkują.Całe szczęście że tylko dwie nowe były potrzebne reszta dobrana ze starych.Jutro montaż rewersu tylko z tym wałkiem blokady biegów będzie roboty  

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

 źle napisałem masz racje . Niech mi kto podpowie gdzie kupić śruby do zabezpieczenia dużego koła mechanizmu różnicowego po lewej stronie rozkręciły się blaszki i śruby masakra całe szczęści nie uszkodziło trybów.Blaszki kupiłem ale śruby typowe nie zakręci się.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

 źle napisałem masz racje . Niech mi kto podpowie gdzie kupić śruby do zabezpieczenia dużego koła mechanizmu różnicowego po lewej stronie rozkręciły się blaszki i śruby masakra całe szczęści nie uszkodziło trybów.Blaszki kupiłem ale śruby typowe nie zakręci się.

 

Kolego, w moim Władku też kiedyś miałem taki przypadek, że powykręcały się te śrubki i blaszki wpadły do środka. Ja tam wkręcałem śruby z normalnym gwintem kl. 8,8  Tam jest normalny gwint, tylko jak śruba wypadała, to mogło troszkę brzeg obrobić. trzeba poprawić gwintownikiem i po kłopocie.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Koledzy gdzie można dostać tulejkę na wałek który idzie od rewersu w skrzyni biegów a zabezpieczany dwoma nakrętkami na klucz 41 w okienku  pod pompą olejową lub wymiar tej tulejki w katalogu wymiaru nie podali, bo jak nie dostanę to bym dorobił. A ciągnik oczywiści władek. Numer katalogowy 7.37.103. 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dziękuję za informację, ale zadzwoniłem wczoraj do Białej Podlaskiej i dostanę bez problemu prześlą kurierem koszt tulejki 9 zł chyba więcej wyniesie koszt przesyłki.Bardzo profesjonalny gość obsługuje od razu jarzy o co chodzi nie tak jak u nas w sklepach musisz się natłumaczyć i jeszcze nie wiedzą o co chodzi. Nie wiem skąd się tam się znalazło kawałek dociętej rurki zamiast tulejki . I co za niespodzianki jeszcze mnie zaskoczą.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dzięki za odpowiedź sprawdzę jak tylko będę miał czas. Jeszcze jedna prośba-w lewej zwolnicy ten wielki tryb , przez który przechodzi półoś ta mocowana do koła-u dołu ma luz na ok 2-3 cm.Na półosi widać od zewnętrznej strony trochę wyrobiony frez. Na kole zębatym frez wydaje się być ok. Czy z tego powodu koło zębate może mieć taki luz u dołu na boki? Czy mogła się wytrzeć ta podkładka dystansowa taka z kołnierzem-ma ok 17mm grubości. Dobrałem się do tej zwolnicy bo jak podniosłem tył ciągnika lewe koło miało wyraźnie większy luz i zmieniając kierunek obrotów było słychać metaliczny dźwięk w zwolnicy. Można z tym jeździć? Półoś kosztuje ok 250 nie wspomnę o kole zębatym-400.. Z góry dziękuję

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Z opisu Twojego wynika że luz o którym wspomniałeś to wina łożysk, sprawdz też nakrętkę półosi czy się nie odkręciła i może przesuwa się cała półoś,a frez jeśli się podrobił to prędzej czy póżniej się obetnie ze względu na powstały na nim luz, u mnie tak było i na półosi w końcu obcięło, jednak w kole zębatym nie był nawet naruszony.Metaliczny dżwięk słychać bo koło zębate obija się o obudowę, bo ma luz.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
  • Podobna zawartość

    • Przez wrodarek
      Witam
      Mam problem ze skrzynią w traktorze władimirec t-25. Otóż po wbiciu biegu szosowego sprzęgło nie odbija do końca, zatrzymuje sie w połowie, po przejechaniu ok 10,15 metrów bieg wyskakuje i słychać tylko zgrzyt. Po rozłożeniu skrzyni okazało sie ze na ruchoma zębatka na wałku głównym nie zazębia sie do końca w tej od przełożenia szosowego. Co może być tego przyczyną ?
    • Przez macius11157
      Witam czytałem trochę o tym ale nigdzie nie ma dokladnie wyjasnionego czy każdy dx posiada blolade 6 biegu po przez zabezpieczenie srubka. Przerabial ktoś taki temat ?chciałbym mieć pewność że nie narobie się na darmo.
      Ciągnik to dx 4.50 1987r
      Z góry dziękuję i pozdrawiam.
    • Przez Piotrekk9540
      Witam, mam problem ze skrzynia biegów w ares 710 2000r rewers mechaniczny. przy zmianie polbiegow słychać uderzenie w skrzyni podobne do uderzenia młotkiem w metal. najsilniejszy dźwięk wydaje przy zmianie z 3 na 2. gdy zmieniam na większe polbiegi uderzenie to jest cichsze. miał ktoś podobny problem ?
    • Przez Maikel1987
      Chce się dowiedzieć jak się spisuje  skrzynia w tym modelu 5120 ? Drogi koszt naprawy skrzyni jak coś siadzie ?  Ona jest na tarczkach  czy jak ? Ogólnie ile wytrzymują ? 
    • Przez Pstrąg
      Witam,
      Mam problem , otóż nie wiem gdzie znajduje się filtr skrzyni biegów w fendt 309c (silnik deutz) 2000r. Przekopałem forum i nadal nie wiem na 100 % gdzie jest. Ktoś wspominał ,że w okolicach tylnego lewego koła ale i tak nie mogłem znaleźć. Prosze o pomoc.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...
v