Skocz do zawartości

Zdjęcie

Alternator w C 330 76r


143 odpowiedzi na ten temat

#61 Share kusik25

kusik25

    Nowicjusz

  • Members
  • Pip
  • 9 postów
  • Płeć:Mężczyzna
  • Lokalizacja:warmińsko-mazurskie

Napisany 08 grudzień 2008 - 18:18

Alternator w C 330 76r jest to alternator bosch, a oznaczenia na etykiecie są nieczytelne.
jeżeli chodzi o żarówkę 4W to zchowuje się ona nastepująco: jezeli go odpale rano to wogóle nie gaśnie nawet przy obrotach 2000 świeci się bez zmian, a jak juz podam mu bezpośrednio 12V to altek startuje i juz zachowuje sie normalnie zarówka nie świeci i gaśnie przy ok.450, a gdy pale go ponownie to zarówka gaśnie przy ok.800.
co do porad to sie napewno przydadzą i z nich napewno skorzystam ;)
mam jeszcze jedno pytanko znalazłem taki sam(podobny) alternator który z tyłu ma jeszcze coś takiego:
Dodany obrazek
co to jest i do czego służy??

Reklama AgroFoto Ads

  • watermark
  • Reklama
Alternator w C 330 76r Dzisiaj, 01:50
  •  

#62 Share mtracz

mtracz

    Zaawansowany

  • Members
  • PipPipPip
  • 3275 postów
  • Płeć:Mężczyzna

Napisany 08 grudzień 2008 - 18:44

Alternator w C 330 76r Jak dla mnie to masz uszkodzoną diode wzbudzenia.
Co do tego altka ze zdjecia to to zaznaczone (czarne z przewodem) to jest kondensator.
Nie jest on konieczny. Jesli jest to ma byc przykręcony do masy a przewodem do głównego plusa na alternatorze (duża śrubka, lub przewidzianej dla niego koncówki)

#63 Share Elektrotechnik

Elektrotechnik

    Zaawansowany

  • V.I.P.
  • rank
  • 4477 postów
  • Płeć:Mężczyzna
  • Zainteresowania:Elektronika, specjalizacja: replikatory i teleportery.

Napisany 08 grudzień 2008 - 23:23

Alternator w C 330 76r Możliwe jest, że jest to dioda wzbudzania, jednak nie ma klasycznych objawów takiego uszkodzenia czyli lekkiego świecenia lampki kontrolnej. Miałem kiedyś taki przypadek w
U-914 alternator A-124. Mianowicie uszkodzone dwie diody wzbudzania, lekkie świecenie kontrolki ale alternator startował normalnie tzn. zaczynał ładować już przy niskich obrotach. @kusik25 naprawdę ciekawy przypadek.

#64 Share kusik25

kusik25

    Nowicjusz

  • Members
  • Pip
  • 9 postów
  • Płeć:Mężczyzna
  • Lokalizacja:warmińsko-mazurskie

Napisany 09 grudzień 2008 - 06:41

Alternator w C 330 76r a czy dodanie tego kondensatora by coś pomogło?
bo z tego co zauważyłem na moim altku jest miejsce na jego przykręcenie i podłączenie wyjście oznaczone "+"
Dodany obrazek

#65 Share Elektrotechnik

Elektrotechnik

    Zaawansowany

  • V.I.P.
  • rank
  • 4477 postów
  • Płeć:Mężczyzna
  • Zainteresowania:Elektronika, specjalizacja: replikatory i teleportery.

Napisany 09 grudzień 2008 - 10:23

Alternator w C 330 76r Raczej nie, ponieważ jest to tylko kondensator przeciwzakłóceniowy w przypadku gdybyś miał podłączone radio. Poza tym nie ma on żadnego wpływu na pracę alternatora. Jeszcze jedna możliwość przyszła mi do głowy. Mianowicie możliwe jest, że alternator został rozmagnesowany przez spawanie ciągnika lub samochodu, w którym on wcześniej był zamontowany. Przy spawaniu prądem przemiennym jeżeli nie odłączy się przewodów od alternatora tak właśnie się dzieje.

+ ?. Hmm. Dziwna sprawa. Pierwszy raz sie z tym spotkalem. Sprawdz omomierzem czy jest wprost polaczenie miedzy + i B+.
Moze to alternator od jakiegos starego dostawczaka lub cos podobnego i np potrzebuje dodatkowego podania przewodu. Jezeli omomierz wykaze, ze + i B+ sa wprost polaczone to znaczy ze masz wszystko ok podlaczone.

Sprzawdź to połaczenie, o którym pisze kolega @karola44. Jeśli nie są połączone to spróbuj połączyć przewodem zacisk + oraz B+. Są bowiem alternatory (zwłaszcza w samochodach Renault), które nie będą działć bez takiego połączenia. Tutaj jest temat, który opisuje taki przypadek.

#66 Share petes

petes

    Zaawansowany

  • Members
  • PipPipPip
  • 281 postów
  • Płeć:Mężczyzna
  • Lokalizacja:wodzisław ślaski

Napisany 27 grudzień 2008 - 22:22

Alternator w C 330 76r mam takie pytanie czy ten alternator jest już z wszystkim tzn regulatorem itp http://www.allegro.p...c_330_nowy.html jakie przeróbki musiał bym wprowadzić chce go kupić razem z rozrusznikiem http://www.allegro.p..._kw_szybki.html ma go ktoś i jak sie sprawuje dzięki za odp

#67 Share Elektrotechnik

Elektrotechnik

    Zaawansowany

  • V.I.P.
  • rank
  • 4477 postów
  • Płeć:Mężczyzna
  • Zainteresowania:Elektronika, specjalizacja: replikatory i teleportery.

Napisany 27 grudzień 2008 - 22:31

Alternator w C 330 76r Tak alternator jest z regulatorem napięcia. Nie bedziesz musiał dokonywać wielkich przeróbek w instalacji. Wystarczy wywalić prądnicę i stary regulator napięcia. Do alternatora podłączasz dwa przewody:
- prądowy do akumulatora
- wzbudzanie do kontrolki ładowania i to wszystko.
Co do rozrusznika to jest to jakaś tania podróba MAGNETONA. Nie jest to rozrusznik z przekładnią planetarną tylko zwykłą zębatą (MAGNETON zresztą też). Ja przynajmniej nie zawracałbym sobie nim głowy.

#68 Share petes

petes

    Zaawansowany

  • Members
  • PipPipPip
  • 281 postów
  • Płeć:Mężczyzna
  • Lokalizacja:wodzisław ślaski

Napisany 27 grudzień 2008 - 22:52

Alternator w C 330 76r Czyli nie jest on trwały?? Myślisz będzie on lepszy od zwykłego?? Co do tej prądnicy to nie musze zmieniac + i -?? A jak z mocowaniem pasuje czy trzeba coś dorabiać

#69 Share 330CUrsus

330CUrsus

    Zaawansowany

  • Members
  • PipPipPip
  • 481 postów
  • Płeć:Mężczyzna
  • Lokalizacja:Dąbrowy
  • Zainteresowania:Rolnictwo i motoryzacja.

Napisany 28 grudzień 2008 - 09:42

Alternator w C 330 76r @petes jeżeki zakładasz alternator to musisz zmienić żeby - był na "masie" a plus do rozrusznika.Mocowania chyba nie będziesz musiał przerabiać.A co do tego rozrusznika to podróby bym nie brał.Spójrz nawet jak farba jest położona.Na oryginał mi to nie wygląda.I jeszcze jedno.Nie lepiej by Ci było kupić ze złomu altek od poloneza?Zmienił byś tylko dla pewności szczotki i łożyska i byś mial z głowy i koszty o wiele wiele mniejsze.Ja dałem 40 zł za altek i kontrolka zapala się dopiero jak silnik gaśnie.

#70 Share Elektrotechnik

Elektrotechnik

    Zaawansowany

  • V.I.P.
  • rank
  • 4477 postów
  • Płeć:Mężczyzna
  • Zainteresowania:Elektronika, specjalizacja: replikatory i teleportery.

Napisany 28 grudzień 2008 - 11:37

Alternator w C 330 76r

Czyli nie jest on trwały?? Myślisz będzie on lepszy od zwykłego?? Co do tej prądnicy to nie musze zmieniac + i -?? A jak z mocowaniem pasuje czy trzeba coś dorabiać

Zależy w jakim stanie jest Twój rozrusznik. Jeżeli nie jest on mocno zużyty to wystarczy zmienić tulejki, ewentualnie bendix i włacznik elektromagnetyczny i oryginalny rozrusznik będzie śmigał jak nówka. Ale jeżeli wirnik jest mocno wypracowany to nie warto robić remontu, lepiej kupić nowy ale zaznaczam TYLKO oryginalny czeski MAGNETON.
A z tym alternatorem to kolega @330CUrsus ma rację. Musisz zamienić "+" z "-". Mocowań na pewno nie będziesz musiał przerabiać. Ale ten alternator też nie jest rewelacyjny. Ja osobiście polecam ELMOT (DELCO REMY). Są drogie ale naprawdę dobrej jakości. Albo tak jak pisze @330CUrsus alternator A-124 made in szrot. ;) Wyjdzie najtaniej a na pewno posłuży Ci bardzo długo bo te alternatory produkował ELMOT. Są nie do zajechania. Nie polecam też EXPOM Kwidzyn, klika razy się na nich przejechałem.
Jak masz jeszcze jakieś pytania to pisz.

Reklama AgroFoto Ads

  • watermark
  • Reklama
Alternator w C 330 76r Dzisiaj, 01:50
  •  

#71 Share karola44

karola44

    Zaawansowany

  • Members
  • PipPipPip
  • 404 postów
  • Płeć:Mężczyzna
  • Lokalizacja:swietokrzyskie

Napisany 29 grudzień 2008 - 09:47

Alternator w C 330 76r Dobrze ci radza. Na szrocie mozesz dostac niezle cacko. Do 100 zl masz pozadne 70A Delco, lub boscha. A z poloneza czy fiata dostaniesz jeszcze taniej. Lozyska max 10 zl ewentualnie szczotki. Wyczyscic obudowe i masz pozadny altek za polowe ceny. Jezeli juz chcesz "nowy" to za ok 130zl mozna kupic Elmotowskie po regeneracji. Sa to typowe altki od polonezow czy fiatow odnowione, a wiec mysle ze nowe lozyska, szczotki i regulatory.
Chocby nawet dorobienie nowego mocowania to max 10 min roboty. Ten z aukcji za 250 zl to za duzo moim zdaniem. Jak ci zostanie ta 100 od tego to przeznacz ja na pozadny rozrusznik, lub jak pisal Elektrotechnik na pozadny remont oryginalnego rozrusznika.
Ale zrobisz jak bedziesz chcial.

#72 Share kombajn

kombajn

    Zaawansowany

  • Members
  • PipPipPip
  • 254 postów
  • Płeć:Mężczyzna
  • Lokalizacja:Mazowieckie/Plock/Radzanowo/JURYSZEWO
  • Zainteresowania:Maszyny ich przeróbki, przebudowy i udoskonalenia :) z pasją buduje konstrukcje od podstaw mam wiele pomysłów za mało czasu i pieniędzy...<br />

Napisany 05 styczeń 2009 - 17:23

Alternator w C 330 76r To ja podłącze sie pod temat i poszukam pomocy. a wiec w 30 mam altka od poloneza jeszcze w samochodzie cały czas świeciła mu sie troszke kontrolka wiec to diody wzbudzenia jak wyczytalem z tematu. ale on pakuje chyba za duży prąd bo wygotowuje mi wodę z akumulatorów, moge jakoś przeregulować go żeby dawal mniej prądu? a w 60 mam altka z jakiegos auta i on też wygotowuje mi wodę co zrobić?
Wszystko to jest moją osobistą opinią. więc prosze jej nie krytykować. chyba że pisze głupoty ;)

#73 Share Elektrotechnik

Elektrotechnik

    Zaawansowany

  • V.I.P.
  • rank
  • 4477 postów
  • Płeć:Mężczyzna
  • Zainteresowania:Elektronika, specjalizacja: replikatory i teleportery.

Napisany 05 styczeń 2009 - 19:27

Alternator w C 330 76r Po pierwsze żeby postawić diagnozę potrzebne są pomiary napięcia ładowania. Po drugie ubytek wody wskazuje rzeczywiście na za duże napięcie ładowania, czyli uszkodzony regulator napięcia. Po trzecie w tych regulatorach nie można regulować napięcia (przynajmniej nie w prosty sposób, bo w elektronice nie ma rzeczy niemożliwych). Zmierz napięcie ładowania, wtedy będzie wiadomo na pewno.

#74 Share kombajn

kombajn

    Zaawansowany

  • Members
  • PipPipPip
  • 254 postów
  • Płeć:Mężczyzna
  • Lokalizacja:Mazowieckie/Plock/Radzanowo/JURYSZEWO
  • Zainteresowania:Maszyny ich przeróbki, przebudowy i udoskonalenia :) z pasją buduje konstrukcje od podstaw mam wiele pomysłów za mało czasu i pieniędzy...<br />

Napisany 05 styczeń 2009 - 19:47

Alternator w C 330 76r Mierzyłem napięcie ładowania pod koniec sezonu 16v przy średnich obrotach do 17 przy wysokich. to jakiś zachodni alternator bliżej mi nie znanej firmy ani modelu jest z jakiegoś samochodu. doraźnie odłączalem mu wzbudzenie (tak sądzę że to wzbudzenie, albo wyjscie na kontrolke) ale i tak pakował napięcie (chyba jest samo wzbudny) na wbudowany regulator, co z tym zrobić?
Wszystko to jest moją osobistą opinią. więc prosze jej nie krytykować. chyba że pisze głupoty ;)

#75 Share 330CUrsus

330CUrsus

    Zaawansowany

  • Members
  • PipPipPip
  • 481 postów
  • Płeć:Mężczyzna
  • Lokalizacja:Dąbrowy
  • Zainteresowania:Rolnictwo i motoryzacja.

Napisany 05 styczeń 2009 - 21:04

Alternator w C 330 76r Dla bezpieczeństwa nie jeździć na razie bo mogą wybuchnąć aku.A możesz spróbować poszukać regulatora obrotów to tego altka.A jeśli nie to odwiedź najbliższy szrot i kup altek od Poloneza.

#76 Share kombajn

kombajn

    Zaawansowany

  • Members
  • PipPipPip
  • 254 postów
  • Płeć:Mężczyzna
  • Lokalizacja:Mazowieckie/Plock/Radzanowo/JURYSZEWO
  • Zainteresowania:Maszyny ich przeróbki, przebudowy i udoskonalenia :) z pasją buduje konstrukcje od podstaw mam wiele pomysłów za mało czasu i pieniędzy...<br />

Napisany 05 styczeń 2009 - 21:15

Alternator w C 330 76r I chyba tak sie skończy ze obecny alter. poleci, a w jego miejsce powędruje alternator od poldona albo fiaciora :P a mam pytanie czy można w jakiś sposób regulować napięcie ładowania grzebiac w regulatorze zewnętrznym do alter. poloneza, np. poprzez rozginanie jego styków, zmniejszanie uzwojenia czy cos innego, to takie moje luźne dywagacje, da rade go przeregulować?
Wszystko to jest moją osobistą opinią. więc prosze jej nie krytykować. chyba że pisze głupoty ;)

#77 Share GoRAL1

GoRAL1

    mlody rolnik

  • Members
  • PipPipPip
  • 2478 postów
  • Płeć:Mężczyzna

Napisany 05 styczeń 2009 - 21:23

Alternator w C 330 76r W C360 mam tak że brat elektryk przepiął mi regulator oryginalny od prądnicy ,a do kontrolki ładowania założył przekaźnik, tak działa już z 10 lat .
Mam pytanie do Elektrotechnik
Czy rozruszniki planetarne mają silniki komutatorowe ,jeżeli tak to czy niema problemu ze szczotkami,
zamierzam kupić taki do t 25 .Pozdrawiam

#78 Share mtracz

mtracz

    Zaawansowany

  • Members
  • PipPipPip
  • 3275 postów
  • Płeć:Mężczyzna

Napisany 05 styczeń 2009 - 22:16

Alternator w C 330 76r Jeśli jest za wysokie napiecie ładowania to winny jest regulator napiecia. Czyli uszkodzony bądz zła masa alternatora jak i samego regulatora. I winduje napiecie ładowania.

Tak napiecie ładowania da sie regulowac w stycznikowym regulatorze napięcia od poloneza.
Własnie przez doginanie i odginanie styków przekażników(styczników) Ale wartosci regulacji sa nie duże i nie uda ci sie zmniejszyc z 17 do 14.

Może kolega @Elektrotechnik sie nie obrazi :P
Tak rozruszniki planetarne są silnikami komutatorowymi jak każdy rozrusznik.
A o co dokladnie chodzi ci z tymi szczotkami?

#79 Share kombajn

kombajn

    Zaawansowany

  • Members
  • PipPipPip
  • 254 postów
  • Płeć:Mężczyzna
  • Lokalizacja:Mazowieckie/Plock/Radzanowo/JURYSZEWO
  • Zainteresowania:Maszyny ich przeróbki, przebudowy i udoskonalenia :) z pasją buduje konstrukcje od podstaw mam wiele pomysłów za mało czasu i pieniędzy...<br />

Napisany 05 styczeń 2009 - 22:26

Alternator w C 330 76r To znaczy ja niechce zmniejszyć z 17 na 14 w 60 bo tam mam regulator wbudowany elektroniczny wiec tam żadnego pola manewru raczej niemam, wywale ten alternator i założe sobie od poldona i w tym stycznikowym regulatorze od poloneza przereguluje (skoro mozna) sobie napięcie tak aby wszystko było juz dobrze wiec ustawie sobie tak ok. 14v bo mam aku. 1150a 195 ah tak żeby były dobrze doładowane :P
Wszystko to jest moją osobistą opinią. więc prosze jej nie krytykować. chyba że pisze głupoty ;)

Reklama AgroFoto Ads

  • watermark
  • Reklama
Alternator w C 330 76r Dzisiaj, 01:50
  •  

#80 Share 330CUrsus

330CUrsus

    Zaawansowany

  • Members
  • PipPipPip
  • 481 postów
  • Płeć:Mężczyzna
  • Lokalizacja:Dąbrowy
  • Zainteresowania:Rolnictwo i motoryzacja.

Napisany 05 styczeń 2009 - 22:52

Alternator w C 330 76r Tylko jak będziesz brał ze złomu to sprawdź czy nie ma jakich luzów na łożyskach itd.

Podobne tematy