RolnikMat

Skoda Superb vs Audi A4 vs BMW E46

Polecane posty

brzozak2    241

Jestem przekonany, że quattro wystarczy w każdych warunkach, mówię oczywiście o jeździe po drodze

fakt moi znajomi musza pokonac 2 km lasem zanim dojada do domu. po drogach publicznych to racja quattro juz wszedzie pojdzie.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
jaro    166

Panowie-co do tego że quattro da radę w głębszym śniegu to nie mam złudzeń-nie da rady-chyba że ktoś mi taki filmik zademonstruje-chodziło mi raczej o taki w którym tylnonapędowy wymięka a przednionapędowy też już ma dość (co do śniegu to w tamtym roku ciągniki 4x4 wymiękały-więc tak jak pisałem-złudzeń nie mam)-na takie coś to tylko terenowy z duuuużym prześwitem-chodziło mi o akcje typu-jadę a tu nagle 25 cm śniegu na 100 metrach-czy dam radę sforsować wykorzystując szybkość,4x4 i moc ?

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
b0gdan    90

Kuzyn ma A6 2,8 Quattro i jak kiedyś była akcja na śniegu, to właśnie prześwit okazał się zabójczy, zawiśliśmy na mojej drodze dojazdowej, a śniegu było miejscami nawianego 30 cm, musiałem lecieć po MF-a. Za to 4runnerem śmigaliśmy po zaspach aż miło, łopata tylko 2 razy poszła w ruch, opony klocki, buda podniesiona do góry i teren oraz śniegi nie straszne :huh:

Tutaj fajna terenówka http://allegro.pl/prof-tuning-toyota-4runner-brat-land-cruiser-i1264582190.html

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
hubertuss    4653

Porównanie osobowego z terenowym czy suvem właśnie ze względu na prześwit raczej nie mam sensu. Co do napedu 4x4 napęd napędowi nie równy. Jeśłi chodzi o a4 ma ono stały napęd na wszystkie koła centralny mechanizm róznicowy torsen2 może przenieść moc do 80 % na oś o lepszej przycsepności. Dodatkowo tylna oś jest wspomagana przez blokade mechanizmu róznicowego dziaółającego przez system hamulców. Superb miał mniej więce to samo e 46 ma napęd dołączany poprzez sprzęgło wielotarczowe w sytuacji gdy poślizg juz wystąpi.

Kto spotkał się z sytuacją taką że jadąc w śniegu do podłogi trzeba było wyłączyc kontrole trakcji bo na tyle dławiła silnik że się jechac nie dało ten wie że bez elektroniki przoednio napędowy pojazd zajedzie dalej.

Generalnie każdy chwali co lubi lub co ma moja rada dla kupującego wsiądź przejedź się i kup to co najbardziej ci sięspodoba każdym tak samo dojedziesz z miejsca na miejsce.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
mirasek    13

jadę a tu nagle 25 cm śniegu na 100 metrach-czy dam radę sforsować wykorzystując szybkość,4x4 i moc ?

Świeżego śniegu? Jasne że da rade nawet w głębszym, dzieciaki będą miały frajdę jak będzie leciał przez maskę :P problem będzie jak śnieg dłużej poleży, albo co gorsza troche odwilży i znowu zmrozi. W Volvo brakowało Ci trakcji czy prześwitu? Mój placek zwyczajnie się wieszał i choćby miał napęd na wszystkie koła łącznie z zapasowym, to zero szans na wycofanie, przyklejał się i koniec. Jak nie patrzeć droga którą wyjeżdżam z domu jest publiczna, ani to pole ani las, i niestety nie zawsze jest przejezdna dla osobowych aut.

 

@b0gdan, skasuj tego linka, jaro toleruje tylko zachodnią technikę :) swoją drogą przez ten cały opis, zdjęcia i spuszczanie się nad autem ta aukcja odstrasza, bo przynajmniej ja mam wrażenie że kupowałbym auto od jakiegoś dziwaka :huh: co nie zmienia faktu że egzemplarz ciekawy.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
b0gdan    90

no niestety zachodnia technika, nie potrafi robić aut terenowych w cenie poniżej 400tyś złotych :huh:

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
jaro    166

@mirasek-myślę że brakowało i trakcji i prześwitu-za to nie brakowało śniegu :huh: -w Żuku mam np. sporawy prześwit ale niestety mistrzem śniegu (nawet załadowany ) to on nie jest-chodzi mi właśnie o relacje ludzi posiadających quattro na wsi (bo relacje mieszczuchów czy te filmiki to można sobie... wsadzić :) )-dla nich masa śniegu to jakieś 5 cm i wtedy piszą jakieś głupoty o driftach,bączkach itd.-nieszczęśnicy nigdy nie mieli okazji pojeździć Ładą w zimie-tam bączki się kręciło czy się chciało czy nie...

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Gość Profil usunięty   
Gość Profil usunięty

W trudnych warunkach napęd 4x4 jest niczym bez możliwości chociażbyś elektronicznej blokady mostów i wyłączenia ESP. Fakt z tegorocznej zimy B8 z ESP i ASR miało problem z wyjazdem z kopnego śniegu, więc trzeba było wyłączyć. W Pasacie żadnych elektronicznych "Aniołów Stróży" nie ma, więc bez problemu można iść na "pałę" w kopny śnieg bez obaw, że w pewnym momencie odetnie mam moment na kołach. :huh:

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
pawelec    89

@mirasek-myślę że brakowało i trakcji i prześwitu-za to nie brakowało śniegu :) -w Żuku mam np. sporawy prześwit ale niestety mistrzem śniegu (nawet załadowany ) to on nie jest-chodzi mi właśnie o relacje ludzi posiadających quattro na wsi (bo relacje mieszczuchów czy te filmiki to można sobie... wsadzić :P )-dla nich masa śniegu to jakieś 5 cm i wtedy piszą jakieś głupoty o driftach,bączkach itd.-nieszczęśnicy nigdy nie mieli okazji pojeździć Ładą w zimie-tam bączki się kręciło czy się chciało czy nie...

'mam quattro na wsi' :D

nie zawiesilem sie nigdy.

odsniezalem nim podwórze i droge dojazdowa ze swiezego, suchego sniegu. Powtarzam - swiezego. 25cm?? no problem! sswiezy leciutki puszek to jak bedzie i 40to sie nie zawiesi i podejrzewam ze ośki i tylnonapedwoce tez nie beda bez szans.

 

jeszcze jedna kwestia.

bylem w szczyrku w tamtym roku. Dojazd do kwater - 300m od głownej ulicy w góre, nachylenie? nie potrafie okreslic. Droga pokryta sypkim sniegiem zjezdzonym, ktory nie byl przyczepny. Po obu stronach drogi okopy sniegu 1,5m.

Najpierw jedzie mercedes okularnik, calkiem fajnie przyspiesza na dole, potem coraz wolniej, d*pa chodzi na boki, zwalnia i stoi w polowie dlugosci. Wyciaga go landcruiser wlasciciela kwatery.

Nastepna renowka 19. Kierowca kupil lancuchy ale najpierw probuje bez. Fajnie jedzie, szybciej niz merc, jednak z czasem coraz wolniej, mija miejsce gdzie stanal merc i staje w 3/4 dlugosci drogi. Zaklada lancuchy i wjezdza na gore.

Na koncu ja. Bez lancuchow, stare oponki w polowie bieznika, z tylu w zasadzie do wymiany. jade! wpinam dwojke i gaz. Musze jednak uwazac na predkosc, bo po przekroczeniu 40km/h rozpina mi sie blokada tylnego dyfra (tak jest w kazdym starszym quattro) Jednak narazie startuje bez blokady. W polowie dlugosci drogi czuje ze zwalniam jednak mam jeszcze zapas predkosci, wtedy włączam blokade i jade spokojnie na luzie na gore :huh:

Bez nerwow.


SPRZEDAM 2szt. wentylatorów osuszających do ziemniaków. info na PW.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Gość Profil usunięty   
Gość Profil usunięty

@jaro wymień Żuczka na UniMog'a i będzie wilk syty i owca cała. :huh:

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
jaro    166

Żuk zostaje i basta -potrzebuję auta które przetrwa wybuch atomowy i olej "Selektol" :huh:

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
mirasek    13

@jaro, a dlaczego nie Volvo? np. 850 czy V70 AWD z dogodnym silnikiem, nie wiem jak to w praktyce wygląda ale taka turbo benzyna była by chyba całkiem przyjemna jak już wyjedziesz z tego śniegu :) A6 2.6 raczej więcej spali a polotu do takiego T5R to nie ma wcale, poza tym szwedzkie kanty z tamtych lat mają swój niepowtarzalny urok :huh:

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
pawelec    89

mirasek, dodaj jeszcze koszty eksploatacji takiego starego volvo. Ceny czesci zjedza przecietnego Polaka. Mimo iz fajne auto! :huh:


SPRZEDAM 2szt. wentylatorów osuszających do ziemniaków. info na PW.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
jaro    166

Moje Volvo jest jeszcze starsze a koszty eksploatacji ma znikome-tyle że w zakupie droższe jest owe Volvo-co do silnika to poszukuję 2.8 193 KM żeby nie było niedomówień :huh:

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
pawelec    89

akurat czesci do serii 850 i V70 sa drogie :huh:


SPRZEDAM 2szt. wentylatorów osuszających do ziemniaków. info na PW.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
jaro    166

Ja nie twierdzę że do mojego są tanie (vide lustereczko za jedyne 460 Euro :huh: )-ale jeżeli sie nie psuje to co mnie obchodzą ceny części ?

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
mirasek    13

mirasek, dodaj jeszcze koszty eksploatacji takiego starego volvo. Ceny czesci zjedza przecietnego Polaka. Mimo iz fajne auto! :huh:

Możliwe, nie mam praktyki z takim autem, jeśli jest tak jak piszesz to szkoda... Auto nie musi się psuć, wystarczy że się eksploatuje, no chyba że ktoś mało jeździ to tego tak nie odczuje.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
hubertuss    4653

960 i 980 to ostatnie solidne volvo potem zaczeło się obniżanie kosztów wkłądanie części od innych marek itd. Pisząc solidne mówie dosłownie pamietam jak kiedys u blacharza prostowali słupki chyba w 980 kombi rama ledwo dawała rade. Prszy tych modelach v 40 wyglada jak by było zrobione z papieru. Co do kosztów eksploatacji myśle że jednak utrzymanie audi będzie tańsze dużo części pasuje od modeli przednionapędowych i dostępność zamienników jest duża.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
jaro    166

Hubertuss-moje Volvo jest holenderskie :huh: -i starsze niż V 40 ale jeżeli chodzi o solidność np. blach to powiem tylko tyle że dwa lata temu pewna pani urwała mojemu starszemu lusterko przy sporawej prędkości-zdrapało mi farbę do gołej blachy-jakoś nie miałem czasu tego naprawić i po dwóch latach widać tam tylko lekkką plamkę rdzy-w większości aut przerdzewiałaby ta blaszka na wylot-tłumiki mam te same od 17 lat,po sześciu latach na polskich drogach zawieszenie jest jak to ocenił mechanik-"idealne".Oby drugie takie auto mi się trafiło....

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
hubertuss    4653

Być może ale to 980 i 960 z amortyzatorami w zderzakach guzikiem załączającyn nadbieg dużym motorem z turbo bardzo luksusowo wyposażone i często z kurtynami i boczynmi air bagami kojaży mi się z prawdziwym luksusem i niezawodnością jak na początek lat 90 pod względem wyposażenia wiele mercedesów mu ustępowało nie licząc innych. To było prawdziwe volovo dzisiejsze modele nawet te topowe niczym się nie wyróżniają a nawet można powiedziec gina w tłumie czesto mniej prestiżowych marek.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Gość tomasek   
Gość tomasek

tomasek zdecyduj sie quattro czy 4motion, pamietaj tez ze quattro w audi a3, tt to 4motion w r8 to syncro, natomiast 4motion w passacie b5 i b5fl oraz touaregu to quattro. oczywiscie quattro tez mialy swoje rozne wersje na przestrzeni lat i naped z q7 troche rozni sie niz ten w s5, a ten znow troche od zastosowanego w audi 90, natomiast ten z V8 na automacie to w ogole inna bajka :lol:

 

Brzozak2 ja wiem ze Ty wiesz ze quattro i 4motion to to samo ale chciałem to usłyszec od kogos innego... Od kogos kto wie ze quattro jest w x5 tongue.gif

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
pawelJD    17

I jak czy twórca tematu wie jaki samochodzik kupi? :unsure: Ja przyprowadzam na podwórko e46 330 xD, rocznik 2003. Jakoś silniki Audi mnie nie przekonały :(

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Bądź aktywny! Zaloguj się lub utwórz konto

Tylko zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony

Utwórz konto

Zarejestruj nowe konto, to proste!

Zarejestruj nowe konto

Zaloguj się

Posiadasz własne konto? Użyj go!

Zaloguj się

  • Podobna zawartość

    • Przez Paweł8484
      Witam, Mam problem z ładowarką teleskopową manitou mt1135 rozrusznik kręci ale maszyna nie chce odpalić tak jak by była jakaś blokada. Wyświetla się czerwony trójkąt z wykrzyknikiem. Może ktoś coś wie coś na ten temat

    • Przez Filip98
      Witam serdecznie,  poszukuje kompletną kabinę do kramera 612slx,  czy wiecie może gdzie udało by mi się kupić? Pozdrawiam serdecznie 
    • Przez Nikkallo
      Co w obecnych czasach jest lepszą opcją? Najem długoterminowy auta czy jednak jego zakup? Mam obecnie dylemat, chcę kupić samochod. Mam 100 tysięcy gotówki (mam świadomość, ze przy obecnych cenach samochodów nie kupię niczego naprawdę konkretnego).
      Obawiam się, że już przy wyjeździe z salonu auto sporo straci na wartości. I po kilku latach eksploatacji będzie warte 50% tego co zapłaciłem.
      Jakieś opinie?
    • Przez kubakuba678
      Witam mam pytanie czy pamięta ktoś jakie był ceny ciągników kombajnów maszyn rolniczych w latach 90? Pytam z ciekawości możne porównać cenę do dzisiejszej. Jak ktoś pamięta niech podaje oczywiście nowego wtedy sprzętu
    • Przez Mattti
      Witajcie! Jaki według was powinien być samochód rolnika? Co preferujecie? Pickup, terenówka, czy jakiś dostawczy? Diesel czy benzyna? Mi osobiście podoba się Suzuki Samurai- wszędzie dojedziesz, i zawsze coś na pakę wrzucisz Coś takiego: http://otomoto.pl/suzuki-samurai-off-road-C24269089.html Co waszym zdaniem jest warte uwagi?
×
×
  • Utwórz nowe...
Agrofoto.pl Google Play App

Zainstaluj aplikację
Agrofoto
na telefonie

Zainstaluj