Skocz do zawartości

Zdjęcie

Ursus C-330 problem z ładowaniem


135 odpowiedzi na ten temat

#81 Share wierzba1272

wierzba1272

    Zaawansowany

  • Members
  • PipPipPip
  • 258 postów
  • Płeć:Mężczyzna
  • Lokalizacja:Nowe Miasto Lubawskie
  • Zainteresowania:Motoryzacja, Elektryka

Napisany 05 wrzesień 2010 - 14:29

Ursus C-330 problem z ładowaniem Zgadzam się z kolegą @vcc. Po co pchać się w niepewny sprzęt, skoro można kupić tani i sprawdzony alternator marki Elmot. sam mam taki i na razie nie narzekam. Kolejny plus to to, że części są tanie, i kupisz je w każdym sklepie motoryzacyjnym, czy z częściami rolniczymi. Kup taki za 50 zł ze szrotu i zregeneruj jeśli potrzeba, lub kup już zregenerowany np. od kolegi @vcc i masz spokój.
UDZIELAM PORAD TYLKO NA FORUM!!!
JEŻELI POMOGŁEM, KLIKNIJ ZIELONĄ STRZAŁKĘ!!!

Reklama AgroFoto Ads

  • watermark
  • Reklama
Ursus C-330 problem z ładowaniem Dzisiaj, 01:48
  •  

#82 Share asharot

asharot

    Przyjaciel Forum

  • Members
  • PipPipPip
  • 4015 postów
  • Płeć:Mężczyzna
  • Lokalizacja:Miasto Meneli wg B.Lindy

Napisany 05 wrzesień 2010 - 15:19

Ursus C-330 problem z ładowaniem Z powyższych wypowiedzi wynika że co jest firmowane logiem URSUS jest do d..y,
a co jest ze złomu jest dobre.
Niech będzie że jest tak tylko w przypadku alternatora.

Naklejki piktogramy: http://tiny.pl/g7fxv


#83 Share vcc

vcc

    Zaawansowany

  • Members
  • PipPipPip
  • 426 postów
  • Płeć:Mężczyzna
  • Lokalizacja:Bartodzieje / Zwoleń
  • Zainteresowania:Grunt to prund, a prund to elektryka......

Napisany 05 wrzesień 2010 - 16:10

Ursus C-330 problem z ładowaniem Alternatory elmotu to sprawdzona konstrukcja od kilkunastu lat, sam kiedyś miałem alternator 6-cio diodowy z żuka który w środku wyglądał jak wczoraj składany, mocne diody które wytrzymują sporo więcej niż podają parametry, wspomniane części są bardzo tanie i wszędzie dostępne

agrotysk.pl
Ryki - Słowackiego 23

============================

Zwoleń - Krakowska 7


#84 Share wierzba1272

wierzba1272

    Zaawansowany

  • Members
  • PipPipPip
  • 258 postów
  • Płeć:Mężczyzna
  • Lokalizacja:Nowe Miasto Lubawskie
  • Zainteresowania:Motoryzacja, Elektryka

Napisany 05 wrzesień 2010 - 17:09

Ursus C-330 problem z ładowaniem

Z powyższych wypowiedzi wynika że co jest firmowane logiem URSUS jest do d..y,
a co jest ze złomu jest dobre.
Niech będzie że jest tak tylko w przypadku alternatora.


No bo akurat w przypadku alternatora tak jest. Po co kupować coś niewiadomej jakości, skoro można kupić sprawdzony i niezawodny sprzęt jakim są alternatory Elmotu. Ale decyzja oczywiście należy do ciebie, i zrobisz co chcesz.
UDZIELAM PORAD TYLKO NA FORUM!!!
JEŻELI POMOGŁEM, KLIKNIJ ZIELONĄ STRZAŁKĘ!!!

#85 Share Elektrotechnik

Elektrotechnik

    Zaawansowany

  • V.I.P.
  • rank
  • 4477 postów
  • Płeć:Mężczyzna
  • Zainteresowania:Elektronika, specjalizacja: replikatory i teleportery.

Napisany 05 wrzesień 2010 - 17:30

Ursus C-330 problem z ładowaniem

Z powyższych wypowiedzi wynika że co jest firmowane logiem URSUS jest do d..y,
a co jest ze złomu jest dobre.
Niech będzie że jest tak tylko w przypadku alternatora.

Nie jest tak, że wszystko z logo URSUS jest złe. Po prostu w tym przypadku cena jest bardzo niska jak na LUCAS-a, po drugie, do wszystkiego z alledrogo należy mieć ograniczone zaufanie,a po trzecie opakowanie z logo Ursusa może zrobić każdy, żółte rączki tym bardziej.

#86 Share wierzba1272

wierzba1272

    Zaawansowany

  • Members
  • PipPipPip
  • 258 postów
  • Płeć:Mężczyzna
  • Lokalizacja:Nowe Miasto Lubawskie
  • Zainteresowania:Motoryzacja, Elektryka

Napisany 29 wrzesień 2010 - 18:04

Ursus C-330 problem z ładowaniem A mam jeszcze jedno pytanie: jakie diody są stosowane w moim alternatorze tj. Elmot A124-55N do prostowania prądu?
UDZIELAM PORAD TYLKO NA FORUM!!!
JEŻELI POMOGŁEM, KLIKNIJ ZIELONĄ STRZAŁKĘ!!!

#87 Share vcc

vcc

    Zaawansowany

  • Members
  • PipPipPip
  • 426 postów
  • Płeć:Mężczyzna
  • Lokalizacja:Bartodzieje / Zwoleń
  • Zainteresowania:Grunt to prund, a prund to elektryka......

Napisany 29 wrzesień 2010 - 19:24

Ursus C-330 problem z ładowaniem Diody półprzewodnikowe <_< a tak na poważnie to główne diody prądowe są bodajże produkcji radzieckiej o prądzie max 53A

agrotysk.pl
Ryki - Słowackiego 23

============================

Zwoleń - Krakowska 7


#88 Share wierzba1272

wierzba1272

    Zaawansowany

  • Members
  • PipPipPip
  • 258 postów
  • Płeć:Mężczyzna
  • Lokalizacja:Nowe Miasto Lubawskie
  • Zainteresowania:Motoryzacja, Elektryka

Napisany 29 wrzesień 2010 - 19:33

Ursus C-330 problem z ładowaniem No tak, ale jakie mają mieć oznaczenie?
UDZIELAM PORAD TYLKO NA FORUM!!!
JEŻELI POMOGŁEM, KLIKNIJ ZIELONĄ STRZAŁKĘ!!!

#89 Share vcc

vcc

    Zaawansowany

  • Members
  • PipPipPip
  • 426 postów
  • Płeć:Mężczyzna
  • Lokalizacja:Bartodzieje / Zwoleń
  • Zainteresowania:Grunt to prund, a prund to elektryka......

Napisany 30 wrzesień 2010 - 04:52

Ursus C-330 problem z ładowaniem Oznaczeń nie pamiętam ale mają wytłoczone jakieś rosyjskie litery na obudowie, na czerwono dodatnie a na czarno minusowe, kiedyś były na allegro po 7 zł szt

agrotysk.pl
Ryki - Słowackiego 23

============================

Zwoleń - Krakowska 7


#90 Share Elektrotechnik

Elektrotechnik

    Zaawansowany

  • V.I.P.
  • rank
  • 4477 postów
  • Płeć:Mężczyzna
  • Zainteresowania:Elektronika, specjalizacja: replikatory i teleportery.

Napisany 30 wrzesień 2010 - 08:04

Ursus C-330 problem z ładowaniem Nadadzą się każde diody o prądzie powyżej 50A i napięciu wstecznym 50V. O odpowiedniej średnicy obudowy nie muszę chyba wspominać.

Reklama AgroFoto Ads

  • watermark
  • Reklama
Ursus C-330 problem z ładowaniem Dzisiaj, 01:48
  •  

#91 Share wierzba1272

wierzba1272

    Zaawansowany

  • Members
  • PipPipPip
  • 258 postów
  • Płeć:Mężczyzna
  • Lokalizacja:Nowe Miasto Lubawskie
  • Zainteresowania:Motoryzacja, Elektryka

Napisany 30 wrzesień 2010 - 14:44

Ursus C-330 problem z ładowaniem Dziękuję za odpowiedź. A czy można zamiast oryginalnych diód wzbudzenia i zamienników jakie podaliście zastosować inne diody o takim samym, lub wyższym napięciu i natężeniu prądu?
UDZIELAM PORAD TYLKO NA FORUM!!!
JEŻELI POMOGŁEM, KLIKNIJ ZIELONĄ STRZAŁKĘ!!!

#92 Share Elektrotechnik

Elektrotechnik

    Zaawansowany

  • V.I.P.
  • rank
  • 4477 postów
  • Płeć:Mężczyzna
  • Zainteresowania:Elektronika, specjalizacja: replikatory i teleportery.

Napisany 30 wrzesień 2010 - 14:50

Ursus C-330 problem z ładowaniem Tak, można stosować.

#93 Share vcc

vcc

    Zaawansowany

  • Members
  • PipPipPip
  • 426 postów
  • Płeć:Mężczyzna
  • Lokalizacja:Bartodzieje / Zwoleń
  • Zainteresowania:Grunt to prund, a prund to elektryka......

Napisany 30 wrzesień 2010 - 16:43

Ursus C-330 problem z ładowaniem Spaliłeś diody że tak się dopytujesz?? jak byś potrzebował diod prądowych to pisz na gg, mam kilkanaście szt z odzysku i za przysłowiowe piwo oddam

agrotysk.pl
Ryki - Słowackiego 23

============================

Zwoleń - Krakowska 7


#94 Share wierzba1272

wierzba1272

    Zaawansowany

  • Members
  • PipPipPip
  • 258 postów
  • Płeć:Mężczyzna
  • Lokalizacja:Nowe Miasto Lubawskie
  • Zainteresowania:Motoryzacja, Elektryka

Napisany 30 wrzesień 2010 - 20:31

Ursus C-330 problem z ładowaniem No jeszcze nie spaliłem, ale nigdy nic nie wiadomo...oby nie...ale w razie czego lepiej wiedzieć...w C-385 elektryk już raz wymieniał bo się przepaliła...a wracając do tego czemu pytam, to będę zamawiał towar na allegro i przy okazji też chcę kilka takich diód zamówić tak na zapas, bo trochę po sklepach pochodziłem i nigdzie nie znalazłem. W jednej z większych hurtowni elektrotechnicznych w okolicy, gdy zapytałem o diody prostownicze to nie wiedzieli co to jest...
A i jeszcze jedno: jaką mają średnicę diody prądowe w alternatorze?
I przepraszam za moje natręctwo, ale chce się upewnić, a wy jesteście specjalistami i wiecie najlepiej...:mellow:
UDZIELAM PORAD TYLKO NA FORUM!!!
JEŻELI POMOGŁEM, KLIKNIJ ZIELONĄ STRZAŁKĘ!!!

#95 Share vcc

vcc

    Zaawansowany

  • Members
  • PipPipPip
  • 426 postów
  • Płeć:Mężczyzna
  • Lokalizacja:Bartodzieje / Zwoleń
  • Zainteresowania:Grunt to prund, a prund to elektryka......

Napisany 01 październik 2010 - 05:56

Ursus C-330 problem z ładowaniem http://allegro.pl/di...1244296848.html

Tak one wyglądają i mam tego ustrojstwa trochę, plusowe nawet nabite w półksiężyc, pozostały mi z niewykorzystanych alternatorów

agrotysk.pl
Ryki - Słowackiego 23

============================

Zwoleń - Krakowska 7


#96 Share V12

V12

    Zaawansowany

  • Members
  • PipPipPip
  • 230 postów
  • Płeć:Mężczyzna
  • Lokalizacja:east wlkp
  • Zainteresowania:motocykle motoryzacja sprzęt audio

Napisany 03 październik 2010 - 17:46

Ursus C-330 problem z ładowaniem Czytam sobie i wszytko prawda:) ale powiem od siebie
C-330 akumulatory rocznik 2003 pradnica chodzi około 350 mh rocznie aku nie wyjmowane na zime sa w swietnej kondycji na światłach jeździ nie często ale za to czesto jest odpalany i gaszony. DO akumulatorów raz była woda dolewana
Zetor magneton 55A załozyłem regulator od poloneza bo znajomy stwierdził ze daje 13,8 faktycznie mówi za mało po załozeniu regulatora 14,4 ok pojechałem na prase chyba z tydzień praktycznie po 16H robił bez świateł i rzadko odpalany ogólem troche czuć było akumulatorem po tygodniu trza było wody dolewac tak gazował ale to nie wina reglera do mierzyłem i cały czas 14,4-14,5 jednak był w tym sens że ładowanie 13,8 ciągnik to maszyna która parcuje długo a czeto jedynym odbiornikiem prądu jest tylko akumulator
Następny przykład VW alek bosh 90A na światłach 14,2 na klimie 14,1 Audi bosh 120A swiatła klima sprzęt audio wentylator właczone napiecie nie przekracza 14,2
Mit o tym że prądnica niszczy akumulatory wzieła sie z tego że zawsze cos było nie sprawne albo ludzie pyrkaja ciagnikiem 600obr a już najlepsze jest to że do ciapka nie którzy zakładali jupitery jak na stadionie piłkarskim(jak by to w dzien pracowac nie mogli, noc jest od czego innego :D:))
I na koniec stwierdzenie że alternator szlag trafi po odłączeniu akumulatora tyczy sie alternatorów 6- cio diodowych lub 9 -cio diodowych z regulatorem mechanicznym.
W moim zetorze mógł bym naocznie pokazać ze nawet przy prądkości 2200 silnik odłącze nagle przewód napięciowy i nic sie nie stanie a napięci na końcówce bedzie 14V tranzystor kluczujący w regulatorze jest na tyle szybki że nie pozwoli na skok napiecia a jak wiadomo regulator mechaniczny ma zawsze bezwłaność (zwłoke mechaniczną)- prawa fizyki ;[
pozdr
Motocykliści to jedna rodzina :)
Honda CBR 900RR

#97 Share vcc

vcc

    Zaawansowany

  • Members
  • PipPipPip
  • 426 postów
  • Płeć:Mężczyzna
  • Lokalizacja:Bartodzieje / Zwoleń
  • Zainteresowania:Grunt to prund, a prund to elektryka......

Napisany 04 październik 2010 - 05:22

Ursus C-330 problem z ładowaniem I niestety się nie zgodzę
1. W zetorze ładowanie 13.8 zabiło powoli aku a później 14.4 go dobiłeś
2. Co do ładowania w ciapku, już nie raz miałem przypadek że kontrolka gaśnie a ładowanie 12,8 lub w drugą stronę, prądnica rozkręcała sie do ponad 15V więc zamontowanie alternatora jest jak najbardziej na miejscu, skoro prądnice są dobre to czemu nie montowano ich w wspomnianym zetorze? po prostu za mały wydatek prądowy i lepsza charakterystyka prądowo napięciowa alternatora przemawia za jego montowaniem.
3. Gratuluję szczęścia przy odpinaniu akumulatora przy pracującym alternatorze, faktem jest iż zetor ma mocne diody i nie tak łatwo je spalić ale jak chcesz to mogę ci pokazać mostki i stojany po takich operacjach zarówno w starszych jak i nowszych alternatorach

agrotysk.pl
Ryki - Słowackiego 23

============================

Zwoleń - Krakowska 7


#98 Share V12

V12

    Zaawansowany

  • Members
  • PipPipPip
  • 230 postów
  • Płeć:Mężczyzna
  • Lokalizacja:east wlkp
  • Zainteresowania:motocykle motoryzacja sprzęt audio

Napisany 04 październik 2010 - 07:44

Ursus C-330 problem z ładowaniem Nie napisałem że akumulator zabiło według mnie jest w świetnej kondycji
Powolone ładowanie jest bardziej zdrowe dla każdego akumulatora przykładem moze byc bizon kiedy to po dlugo trwałej pracy eksplodowały akumaltory
Co do wydajnosci to tak ale zetor ma ekekryczne wskaźniki więcej swiateł dmuchawy nawiewu itp
A ciapek i 60 oprócz świateł nie mają nic dopóki jakiś cudak czegos nie założy
pozdr
Motocykliści to jedna rodzina :)
Honda CBR 900RR

#99 Share Elektrotechnik

Elektrotechnik

    Zaawansowany

  • V.I.P.
  • rank
  • 4477 postów
  • Płeć:Mężczyzna
  • Zainteresowania:Elektronika, specjalizacja: replikatory i teleportery.

Napisany 04 październik 2010 - 15:48

Ursus C-330 problem z ładowaniem

I na koniec stwierdzenie że alternator szlag trafi po odłączeniu akumulatora tyczy sie alternatorów 6- cio diodowych lub 9 -cio diodowych z regulatorem mechanicznym.
W moim zetorze mógł bym naocznie pokazać ze nawet przy prądkości 2200 silnik odłącze nagle przewód napięciowy i nic sie nie stanie a napięci na końcówce bedzie 14V tranzystor kluczujący w regulatorze jest na tyle szybki że nie pozwoli na skok napiecia a jak wiadomo regulator mechaniczny ma zawsze bezwłaność (zwłoke mechaniczną)- prawa fizyki :D
pozdr

Za takie posty od razu powinin być ban. Widzę, że Twoja znajomość elektroniki jest co najmniej słaba. Diody wytrzymały, bo są na napięcie 100V (w przypadku Magnetona). W Elmotach są montowane diody na napięcie 50V, a nieobciążony alternator może wygenerować napięcie ponad 100V. Dokładna wartość zależy od konkretnego przypadku. I co ma do tego szybkość tranzystora? A swoją drogą ten tranzystor nie jest żadnym tranzystorem kluczującym. Chyba coś Ci się pomyliło z przetwornicami impulsowymi. Po odłączeniu obciążenia tranzystor w regulatorze całkowicie się zatyka w czasie rzędu ns (w zależności od typu zastosowanego tranzystora), a mimo to alternator wytwarza wysokie napięcie. Dlaczego? Otóż istnieje takie zjawisko jak magnetyzm szczątkowy wirnika. Zachowuje się on jak magnes trwały, dlatego potrafi wyindukować w uzwojeniach stojana tajk duże napięcie. Wystrczy jednak obciążyć alternator prądem rzędu kilkuset mA i napięcie obniża się do wymaganego 14,4V. Tak więc nie wprowadzaj użytkowników w błąd swoimi "prawami fizyki".

Reklama AgroFoto Ads

  • watermark
  • Reklama
Ursus C-330 problem z ładowaniem Dzisiaj, 01:48
  •  

#100 Share V12

V12

    Zaawansowany

  • Members
  • PipPipPip
  • 230 postów
  • Płeć:Mężczyzna
  • Lokalizacja:east wlkp
  • Zainteresowania:motocykle motoryzacja sprzęt audio

Napisany 04 październik 2010 - 17:04

Ursus C-330 problem z ładowaniem Tym mili amperowym obciążeniem jest być może regulator magneton ma akurat kiepskie diody (często się palą)
Kolego nie będe sie sprzeczał testowałem na polskich niemieckich czeskich mialem tego opór więc nie szkoda mi było nawet kilka sprzedałem z dołozonym silnikiem elekrycznym jako prostowniki do ładowania aut
pozdr
Motocykliści to jedna rodzina :)
Honda CBR 900RR

Podobne tematy