MarcinC360

Układ chłodzenia w c-360

Polecane posty

volvo    47

Są specyfiki do odkamieniania , ewentualnie ocet. Termostat kup nowy, wentylator od zetora, było juz o tym duzo pisane.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Adi96    1848

Jeśli to chłodnica oryginalna ciężka to możesz próbować czyścić nawet po zalewać kilka razy kwaskiem cytrynowym tak 5,8 torebek na te 10 litrów wody pojeździć cały dzień czy jak będzie robota.Spuścić odczyn i tak pare razy zrobić.Jeśli masz nie dawno wymienianą chłodnice możesz ale na własne ryzyko bo prawdopodobnie się rozszczelni.Ja swoją Turecką potraktowałem kwaskiem i się rozszczelniła a wcale nie jest mosiężno miedziana tylko stalowana powlekana miedzią.Wyczyść powietrzem zewnątrz chłodnicę a do środka jakiś specyfik do czyszczenia teraz tego pełno.U mnie na oryginalnej chłodnicy po remoncie  cieżko żeby wszedł na te zielone pole, przy pracach jest pomiędzy białym a zielonym, w transporcie na białym polu termostat oczywiście sprawny.Na dużym obiegu nie powinien się grzać  do 70% Jesteś pewny że się grzeje? Dolny wąż tak zwane kolanko jest ciepłe mocne czy wierzysz dla wskaźnika?

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
misiekbz2    9

Wode raz prawie zagotowałem jak w agregacie chodził,  bo patrze a on daleko w zielone wszedł prawie pod czerwone i stanąłem i blok czy kolanka parzyły wszystkie. Sprawdziłem termostatu nie ma wgl :D nie śmiać sie,od jesieni mam ta 60 od dziadka i dopiero zaczęła widziec co to robota (90mtg) zrobiłem od pazdziernika i ciagle cos wychodzi w niej, jak na  prawdziwego emeryta przystało dziadek jakby sie dało to koło na drucie by przywiązał żeby się kreciło a nic nie inwestował :D Chłodnica nie jest oryginalna ale jeszcze z tych starych pytałem dziadka to cos  pod koniec lat 90 zmieniał może 2000r. Ch*j nie robota jest teraz, upału nie ma a zrobie agregatem może z 40arów pola a już prawie zagotowany.. A wyjade na asfalt to moment schłodzony. Przeczyściłem tą chodnice i wlałem z 500ml octu, to duzo czy mało? Jutro pojdzie  wrobote to zobaczyny czy coś pomogło, może ocet wypłuka cos kamienia.  

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
biszu    7

Witajcie. 

Mam problem. 

W sobotę zauważyłem że do chłodnicy dostał mi się olej. Tłusta czarna plama oraz zaczął mi kopcić na biało/siwo. 

W silniku na bagnecie nie ma żadnego szarego koloru itp żeby woda poszła do misy olejowej.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
biszu    7
46 minut temu, witejus napisał:

Bo olej poszedł do wody.

Tyle to Ja wiem. Od czego tu zacząć szukając przyczyny. Czy to przez głowicę, Czy uszczelkę wydmuchało. Najprościej to chyba kolektor wydechowy odkręcić i patrzeć z którego dymi. 

Dobrze gadam

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Roki212    1828

Tylko czemu woda nie poszła do oleju skoro olej pojawił się w chłodnicy tak jak by został tam pod ciśnieniem wepchnięty. No i kolega nic nie pisze że kompresja poszła do chłodnicy i wywalało coś tam. Jak pojawił się dym czyli dostaje się coś do komory spalania ale i wtedy raczej kompresja powinna wracać do układu chłodzenia tym samym miejscem 

Edytowano przez Roki212

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
biszu    7
1 godzinę temu, Roki212 napisał:

Tylko czemu woda nie poszła do oleju skoro olej pojawił się w chłodnicy tak jak by został tam pod ciśnieniem wepchnięty. No i kolega nic nie pisze że kompresja poszła do chłodnicy i wywalało coś tam. Jak pojawił się dym czyli dostaje się coś do komory spalania ale i wtedy raczej kompresja powinna wracać do układu chłodzenia tym samym miejscem 

Płynu w ogóle nie wywalaliło, jest praktycznie w połowie rurki.

Olej zauważyłem że jest przy wieczornej obsłudze ursusa bo dawno nie zaglądałem. tak właśnie ku mojemu zdziwieniu zobaczyłem o tą właśnie plame oleju w chłodnicy.

Moze głowica ma jakieś mikropekniecie i przedostaje się olej do układu w stanie spoczynku na ciepłym zgaszonym silniku. 

Ale póki co to jestem właśnie poza domem. Jak wrócę będę rozkręcał po kolei. Zacznę od kolektorów a potem będę badał kompresję na każdym cylindrze i może to wykazać nieszczelnosc. 

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Roki212    1828

No tak kolektory i tą głowicę z której kanału wali trzeba zdjąc i sprawdzić co tam się dzieje. Napisz potem co tam bo sam jestem ciekaw :P bo zazwyczaj kompresję wywala do chłodnicy jak uszkodzi się uszczelka czy tam woda w oleju sie pojawia :) 

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Gość   
Gość
1 godzinę temu, biszu napisał:

 

Moze głowica ma jakieś mikropekniecie i przedostaje się olej do układu w stanie spoczynku na ciepłym zgaszonym silniku. 

 

60 , ma smarowanie , głowic przez drążki popychaczy zaworów , wepchniecie oleju , do chłodziwa  przez peknięcie  kanału w głowicy  jest nie mozliwe 

Jesli byłoby pekniecie na płaszczu wodnym , głowic od góry (gdzie jest swobodny spływ oleju ) to mało prawdopodbne że tez chłodziwo by NIE lało sie do oliwy 

Przez uszczelke głowicy nie przechodzi zaden , kanał olejowy pod cisnieniem , jedynie swobodny spływ oleju z klawiatury 

Sprawdz dobrze czy aby na pewno w tej chłodnicy jest olej 

Edytowano przez V12

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
biszu    7

Chyba ze będzie to wina pompy wody smar uciekl przez uszkodzony uszczelniacz, ktoś miał taki przypadek na forum. 

Póki co to capek będzie stał sobie na spokojnie bo mnie teraz nie ma. Jak wrócę to będę się brał za niego. 

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
TheMariko12    437

Witam

Mam problem z chłodzeniem w Ursusie C-360. Przestał być obieg chłodzenia w silniku i chłodnicy, więc postawiłem że to pompa wody, zmieniłem ją ale dalej nie ma chłodzenia, na dodatek nie mogę wlać płynu bo wylewa się chłodnicą, wchodzi tylko 1/3 tego co spuściłem przed zmianą pompy. Co mogło się stać ?


Nauka--->Praca--->Zabawa--->Długi odpoczynek :)

 

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Gromi    80

Witam

Zakupiłem ciągnik ursus c360 w którym chłodnica jest zalana płynem. Obecnie chce wymienić płyn na nowy. Jaki wybrać ? Zależy mi na długim okresie użytkowania. 

Edytowano przez Gromi

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Pablos_1970    129

To  nie ma  większego  znaczenia  te  wszystkie  płyny  bazują  na  glikolu   różnią  się    temp  zamarzania  i    dodatkami    .

  • Like 1
  • Thanks 1

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
samtech84    102

Bez znaczenia, i tak co 2 lata należy wymieniać, ponieważ przestają działać neutralizatory korozji. 

  • Like 1
  • Haha 1
  • Confused 1

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Bądź aktywny! Zaloguj się lub utwórz konto

Tylko zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony

Utwórz konto

Zarejestruj nowe konto, to proste!

Zarejestruj nowe konto

Zaloguj się

Posiadasz własne konto? Użyj go!

Zaloguj się

  • Podobna zawartość

    • Przez lukaskurp
      Witam, do podobnego tematu się nie dokopałem a sprawa pilna więc, kilka dni temu padła mi pompa wodna więc przy jej wymianie postanowiłem naprawić wskaźnik wody bo fałszował. termostat był uszkodzony więc go wymieniłem na nowy lecz nieco inny. stary miał sprężynę u dołu, od strony pompy a klapka otwierała się do góry zgodnie z kierunkiem tłoczenia wody do chłodnicy. W nowym termostacie aby klapka otwierała się do góry trzeba go zamontować sprężyną do góry i tu moja wątpliwość, bo przecież wtedy woda z małego obiegu niema kontaktu bez pośrednio ze sprężyną która odpowiada za otwieranie i zamykanie go. Więc jak ktoś montował niech się podzieli swoimi wnioskami.
      Następna sprawa, mianowicie wymieniałem owy czujnik od temperatury i w agromie dali mi drugi troche inny ale gwint pasował, jednak skala się nie zgadzała, czujnik miał 50 stopni a na zegarze 100 ale dołożyłem opornik i grało. ale przy montażu zerwałem gwint i kupiłem drugą kopułkę i nowy czujnik od c385 w grene i jak go podłączyłem to jeszcze gorzej, w 30 stopniach zegar pokazuje 100 stopni. A to tego tu opornik za bardzo nie pomaga bo skrajne wartości rezystancji są dość blisko i jak dołożę odpowiedni opornik to zegar jak zimna woda to pokazuje 70 stopni, jak gorąca to 90 stopni więc ciężko rozróżnić kiedy jest ok a kiedy się przegrzewa.
      proszę o jakieś rady
       
      ciągnik ursus c-385
    • Przez PiotrekMTZ
      W moim C-330 jest problem typu:jak naleje wode do chłodnicy i odpale ciągnik,w pewnym momęcie wyrzuca wode z chłodnicy.Myślałem że to uszczelka pod głowicą,ale niestety nie
      Prosze o jakieś podpowiedzi
    • Przez domguralesku
      Witam serdecznie.
      Mój problem z moja 30 jest następujący prawdopodobnie została woda w bloku nie została spuszczona, jedynie z chłodnicy
      Pytanie moje jest takie czy mimo tego ze nie było stanu wody blok mógł pęknąć?
      tak myśląc na chłopski rozum nie powinien ponieważ woda podczas zamarzania i rozpierania bloku będzie rozprężać się tam gdzie ma lżej wiec nie wiem czy trafne jest moje rozmyślanie?
    • Przez johenek
      Witam
       
      Dzisiaj w trakcie podorywki nagle wywaliło całą wodę z silnika, ale zacznę od początku.
      Na usłudze robiłem podorywkę, ciągnik pracował normalnie, miał swoją moc, temperatura silnika była w normie. Po zaoraniu około 2ha pola(pole równe, głównie piaszczyste) nagle korek od chłodnicy wystrzelił na kilkanaście metrów do góry, po drodze otwierając klapkę w masce, i w tym samym momencie wystrzeliła fontanna wody z chłodnicy. Woda leciała do góry tak wysoko aż wlatywała na dach kabiny, wyleciała prawie cała, zostało tylko tyle co nie zdążyło zejść z nagrzewnicy. Po zalaniu układu nową wodą dokończyłem orkę(1ha) lecz bez zakręconej chłodnicy ponieważ korek uległ zniszczeniu(poodginały się te skrzydełka). W trakcie pracy po tym zajściu nic nie zaobserwowałem niepokojącego, nie widać bąbelków w chłodnicy. Zdaje mi się że lekko przybyło oleju(ale do końca nie jestem pewien). Ciągnik odpala bez problemu, nie kopci bardziej niż wcześniej, mocy mu też nie ubyło.
      Tu jest moje pytanie czy możliwe że padła uszczelka pod głowicą lub pękła tuleja cylindra?
      Czym mógł być spowodowany ten wystrzał korka od chłodnicy oraz wody?
       
      PS:Mój Belarus ma prawie 7 tyś Mth, od nowości nic nie było robione przy silniku jedynie regeneracja pompy wtryskowej i wtrysków oraz regulacja luzu zaworowego.
       
      Jeśli był już taki temat to proszę o link do niego, bo bardzo mi jest potrzebny ten ciągnik, a nie wiem czy robić nim dalej, bo takie wystrzały nie zdarzają się często
    • Przez hus2431
      Witam. Czy miał ktoś kiedyś styczność z generatorem HHO i wie jakie są wyniki spalania i mocy po zamontowaniu takiego generatora? Czy to na prawdę jest takie cudowne cacko, że zmniejsza spalanie o 20-30% i zwiększa moc silnika? Wszystkie informacje jakie znalazłem na ten temat były podawane przez producentów nie mogłem znaleźć informacji udzielonych przez samych użytkowników tego urządzenia dlatego zwracam się do was użytkowników Agrofoto
       
      link do generatora:
      http://allegro.pl/hho-generator-ciagnik-na-wodor-4-6-5l-i6004627515.html#thumb/8
       
       
      Temat zamykam, a Ty powinieneś jeszcze dostać ostrzeżenie za zamieszczanie linków do aukcji.
×
×
  • Utwórz nowe...
Agrofoto.pl Google Play App

Zainstaluj aplikację
Agrofoto
na telefonie

Zainstaluj