Skocz do zawartości

Rekomendowane odpowiedzi

Wybrane dla Ciebie
Opublikowano

O 4 skibach to marzyć nawet nie mogę. Eberhardt 3x14" który jest w mojej galerii czasem potrafi dla MTZa być dobrym przeciwnikiem... Co do ilości skib to nie mam za bardzo pola do popisu, tylko podnośnik mnie zastanawia

Opublikowano

Po sąsiedzku MTZ 82TSA  sporo lat pracował z 4 skibowym obrotowym pługiem ( nie pamiętam jakim, może mi się przypomni).

Z udźwigiem nie miał problemu, miał dociążony przód. Tylko nie pamiętam jak wygląda podnośnik w TSA.

Uciąg wystarczał, ale to zależy od ziemi, bo w drugą stronę po sąsiedzku ziemia bardziej gliniasta i bez turbo 82SA ma co robić w starym zagonowym 4x30 

Opublikowano (edytowane)

Koledzy - u was też w mtztach na szerokich kapciach z przodu felgi obcierają o śruby od dekielka co przekładnie przykrywa? Kurna mi jedno i drugie koło obciera czasem i już pół łebków wytarte i na felgach też już mocno znać 

Edytowane przez karbex
Opublikowano
15 godzin temu, karbex napisał:

Koledzy - u was też w mtztach na szerokich kapciach z przodu felgi obcierają o śruby od dekielka co przekładnie przykrywa? Kurna mi jedno i drugie koło obciera czasem i już pół łebków wytarte i na felgach też już mocno znać 

O dekiel co przekładnię przykrywa ? A mógłbyś wstawić fotkę 

Opublikowano

U mnie to wyglada tak mam felgi gwiazdy i opony 320x85x20  ale tu opona raczej nie ma nic wspólnego przynajmniej na zdjęciu wydaje się ze to felga ociera nie zmieniałeś przy oponach felg? a może jakieś naprawy w przednim moście ?

IMG_2913.jpeg

IMG_2912.jpeg

Opublikowano

Dzięki. U Ciebie sporo zapasu a u mnie to chyba jak z gruberem jeżdżę to się przód podnosi (ciężki tył) I wtedy to obciera. Mam trochę już luzy na tulejach w przodku i to też może mieć wpływ chyba. Ja nic nie grzebałem jeszcze i widzę że chyba przodka nikt jeszcze nie ruszał (jakkkolwiek by to nie zabrzmiało) 😉 

Opublikowano

W końcu wziąłem się za hydraulikę w MTZ. Plan jest  taki 3sekcyjny pod kierownicę, jednosekcyjny pod podnośnik i do tego tur na dżoja. I jak zawsze mam parę pytań do mądrzejszych: 1. przy podnośniku trzeba wstawić zawór dławiąco zwrotny czy taki będzie dobry? https://allegro.pl/oferta/zawor-dlawiaco-zwrotny-vrfu-90-1-2-50l-350bar-om-12795308957 a moze inny proszę o propozycje, na którym przewodzie go zamontować, podnoszącym czy opuszczającym? 2 czy w miejscu jak się spuszcza olej ze zbiornika (tu na dole po prawej) mogę dać powrót z rozdzielacza od tura? 3. Czy powrót z obu rozdzielaczy moge razem połączć i zamontowac w miejsce gdzie był powrót z oryginalnego pod kierownicą? Reszta pytań dojdzie w trakcie, proszę o wyrozumiałość i cierpliwość.😉

20230520_181453.jpg

Opublikowano (edytowane)

Mocujesz na powrocie oleju przy opuszczaniu, olej powraca przewodem, który tłoczy ciśnienie przy podnoszeniu

Ja mam oba powroty spięte razem na trójniku i powrót do zbiornika w orginalnym miejscu

Edytowane przez jahooo
Opublikowano (edytowane)

Dławik o przepływie 40 litrów wystarczy? Rozdzielacz też 40 litrów do podnośnika? Bo główny rozdzielacz, do gniazd hydraulicznych 80 litrów? 

Edytowane przez MF675ursus
Opublikowano

Rozdzielacz podnośnika musi też być 80l. Wszystkie rozdzielacze będziesz miał spięte szeregowo więc olej przez nie będzie szedł cały czas, czy będziesz używał rozdzielacza czy nie a pompa ma wydatek ponad 60l/min przy 2000obr/min silnika.. Dławik do siłownika wystarczy 50l bo tam olej będzie szedł tylko przy podnoszeniu i opuszczaniu. Mniejszego też nie ma co zakładać bo przy lekkich maszynach nawet na max rozkręconym podnośnik będzie wolno opadał.


Powroty z rozdzielaczy, od TUR a też, powinieneś dać wszystkie w miejsce starego bo inaczej olej nie będzie filtrowany. Najważniejszy jest powrót z ostatniego w szeregu rozdzielacza bo tam będzie szedł cały olej jak nie będzie żaden używany.

Opublikowano

Rozdzielacze mam 80 badenosta łączone przez kontynuację tuleją ciśnieniową tylko ten od tura jest nieznany bo taki kupiłem z turem. Powroty z dwóch puszczam w miejsce starego, przewody na powrót będą dn16 , a od tura też pod filtr na górze zbiornika tylko drugiej strony tu obok wlewu oleju jest korek m24 i tam się wpinam. Tylko jest jeden myk rozdzielacz od tura nie ma sekcji pływającej i muszę zrobić wolny spływ to gdzie go podłączyć? poprzedni właściciel miał podłączone to właśnie z prawej strony na dole pod spust oleju.

Opublikowano

Tak jak napisałem, powrót z ostatniego rozdzielacza według mnie musi być puszczony w oryginalne miejsce bo tam będzie szło najwięcej oleju i będzie dobrze filtrowany. Reszta powrotów może być wpięta gdzie indziej bo tam będzie olej szedł sporadycznie. Więc jeśli rozdzielacz TURa nie będzie ostatnim z szeregu to może być wpięty w inne miejsce choć zalecam puszczenie tego również przez filtr. Podobnie wolny spływ, jak nie ma możliwości to może być w dowolne miejsce w zbiorniku wpięty z tym że od dołu w korek spustowy to tak średnio bo będzie syf z dna zbiornika mieszał.

Opublikowano

nie wiem czy cieknie bo dopiero składam i zastanawiam się czy coś dać w c330 w rozdzielaczu 40l nie mam podkładki na tulei i zastanawiam się czy jak dam to czy będzie dobrze jak te 2mm odejdzie dalej.

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
  • Podobna zawartość

    • Przez AgrostokParczew
      Witam, mam na magazynie kilka czapek oryginalnych Belarus, ciepłe obszyte od środka, jakby ktoś był zainteresowany proszę dzwonić pod 516-220-311 


    • Przez Kulik
      Witam tak jak w temacie w jaki sposób inżynierowie ustalili ciśnienie na siłownik od womu ?? czy ktoś ma taką wiedzę ? proszę nie pisać że ciśnienie wstala króciec wkręcony w monoblok bo sprawdziłem i jest to nieprawdą jedynie co to on utrzymuje stałe ciśnienie na wolnych obr,podejrzewam że musi być coś w rozdzielaczu z elektrozaworami bo przecież ciśnienie idzie bezpośrednio z pompy i w rozdzielaczu zmniejszą może przez jakiś zaworek czy coś.Czekam na ciekawe pomysły
    • Przez Phosgen
      Cześć, wałkowany temat, do kupienia ciągnik w niewielkich pieniadzach.
      Niemam doświadczenia w tego typu maszynach ile według Was mógłby kosztować (chce go po prostu kupić) i proszę o wyrozumiałość pierwszy raz na forum  silnika nie słyszałem, dużo wycieków taki standard rusin 😁


    • Przez kukum
      Witam znalazłem coś takiego https://www.agroinform.com/pl/rynek-arkusz-danych/czesc/czesci-do-ciagnikow/zestaw-do-konwersji-mechanicznej-blokady-mechanizmu-roznicowego-mtz/h_7470875 I interesuje mnie właśnie taka blokada bo powiem szczerze ze nie chce mi się walczyć już z moja oryginalna , myślałem nad pneumatyka nawet ale znalazłem coś takiego jak mechaniczna blokada na dźwigienkę i pytanie moje jest takie czy udało się komuś to ściągnąć z Węgier bo ja nie mogę się wgl z gościem skontaktować 
    • Przez modelarz
      Witam, mam taki problem. Wymieniłem pompę oraz uszczelniacze w regulatorze siłowym i siłowniku. I teraz problem na zimnym oleju bardzo pomału ale podnieie pług 4-skibowy (ale nie do końca bo nie moge zablokować aby nie opadał), a gdy tylko olej się zagrzeje to prawie wcale nie moge podnieść pługa. Co może byc tego przyczyną. Dodam że przed wymianą było dokładnie to samo. Mój mtz jest z 95r. A i dodam że podnosze tą wajchą koło siedzenia (od regulatora siłowego). Pozdrawiam i prosiłbym o pomoc
×
×
  • Dodaj nową pozycję...
v