Skocz do zawartości

Rekomendowane odpowiedzi

Opublikowano

Koledzy - pytanie mam. Porobiłem w zimę hamulce i nawet dobrze hamują a nawet za dobrze 😀 - działają prawie zerojedynkowo (prawe koło). Jak wcisne hamulec to jest taki strzał i koło prawie stoi - aż strach wciskać jak sie szybciej jedzie 😃 - to częsta przypadłość w tych maszynach?

Opublikowano

Jeszcze nie - myślisz że to coś zmieni? Ten strzał jest wtedy jak tarcza złapie docisk i on chyba ma luz w obudowie hamulca troche i i jak go ciut obruci to on sie mocniej zaciąga i stąd to trudne do zapanowania (tak mi sie wydaje przynajmniej). Dlatego pytam czy to czesto sie zdarza 🙂

Opublikowano
kris148a napisał:

Pytanie mam do posiadaczy oryginalnych śrub (łącznik centralny tylnego tuza) jaki ma wymiary chodzi mi o długość skręconej i rozkręconej. Mam jakąś nieorginalną a chciał bym kupią mocniejszą ale żeby nie była za krótka czy za długa

u mnie oryginalna po skręceniu na max mierząc od środka sworznia ma 50cm, i w miejscu gdzie przyczepia się do ciągnika jest oczko 22 mm, ja kupowałem sobie mocniejszą to dorabiałem tulejkę do oczka aby luzów nie było i wziąłem troche dłuższą od oryginału.

Opublikowano

No ja zamówiłem niby oryginał za ponad 200zl, dotychczas miałem taką za nie całą 100 to te gwinty to taki luz miały a kupiłem bo do opryskiwacza 1000l nie chce byle czego zakładać żeby potem nie zbierać maszyny z drogi

Opublikowano
21 godzin temu, karbex napisał:

Jeszcze nie - myślisz że to coś zmieni? Ten strzał jest wtedy jak tarcza złapie docisk i on chyba ma luz w obudowie hamulca troche i i jak go ciut obruci to on sie mocniej zaciąga i stąd to trudne do zapanowania (tak mi sie wydaje przynajmniej). Dlatego pytam czy to czesto sie zdarza 🙂

Nie ma prawa mieć luzu - może masz pękniętą pokrywę ? Luz rozpieraka nie powinien niczego blokować

Opublikowano
kris148a napisał:

No ja zamówiłem niby oryginał za ponad 200zl, dotychczas miałem taką za nie całą 100 to te gwinty to taki luz miały a kupiłem bo do opryskiwacza 1000l nie chce byle czego zakładać żeby potem nie zbierać maszyny z drogi

Ja kupiłem na kat3 i dorabiałem tulejki, ale kat3 trochę się nie mieści tu przy ciągniku, ciągam nim uprawowo-siewny i grubera

Opublikowano

Wczoraj na lawecie mój pronar z pola do mechanika pojechał bo coś pierdolło w sprzęgle i strasznie gruchotało. Orbitol dobry jak ciągnik pali a tak to nawet holować się nie da. Potrzebny mi jakiś namiar na dobrego mechanika w okolicy Hrubieszowa co ruskie ciągniki naprawia bo miejscowi to ruskich nie chcą naprawiać a ten co zawiozłem do niego to od groma ma roboty i nie wiem kiedy go ogarnie.

Opublikowano
Andpol napisał:

Wczoraj na lawecie mój pronar z pola do mechanika pojechał bo coś pierdolło w sprzęgle i strasznie gruchotało. Orbitol dobry jak ciągnik pali a tak to nawet holować się nie da. Potrzebny mi jakiś namiar na dobrego mechanika w okolicy Hrubieszowa co ruskie ciągniki naprawia bo miejscowi to ruskich nie chcą naprawiać a ten co zawiozłem do niego to od groma ma roboty i nie wiem kiedy go ogarnie.

jak orbitol sprawny to holuje sie w miarę ok aby za szybko nie krecic

Opublikowano

Nie wiem co wy z tymi sprzęgłami macie. Z 15 lat mam sowietę jak nie lepiej i chyba tylko raz przy wymianie silnika zmieniłem tarczę bo zaoliwiona była. Kumurun chodzi w prasie zwijce wiec też coś tego używam. Może te części teraz taki pryma sort.

  • Thanks 1
Opublikowano

Hejka, może ktoś wie jak mi z tym pomóc, bo chyba powoli mam już dość MTZ :P W tamtym roku wymieniłem regulator pod siedzeniem i podnośnik zaczął działać normalnie, do prac wiosennych. Jak popracuje dłużej to ciągnik nie chce podnosić maszyn, chyba, że stoi przodem w dół to wtedy podnosi. Z rozdzielacza pod kierownicą nie widać wycieków, jedynie co to z siłownika widzę, że coś tam się sączy. Ale jeśli się nie mylę to w takim przypadku gdyby to była wina siłownika, to nie powinien on opuszczać maszyny ? Bo jak podniosę obojętnie, czy to pług, talerzówkę, czy kultywator to ciągnik może stać i kilka dni i nie widać aby opuszczał. Ktoś wie za co się brać ?

Opublikowano

Tak poziom oleju jest ok. Sam na początku myślałem, że to wina braku oleju co by mi się dziwne wydawało bo olej sprawdzam często, każdy. Wieczorem dzisiaj zrobiliśmy dokładnie ten sam kawałek i nie było żadnego problemu. Ale problem był po odpaleniu bo nie chciał podnieść, dopiero po przeciągnięciu na chama po ziemi kultywatora i skręceniu tym razem ciągnikiem tak aby przód był pod górkę to podniósł, natomiast jak stał prosto to nie chciał. Ja już sam nie wiem co mu odbija.

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
  • Podobna zawartość

    • Przez AgrostokParczew
      Witam, mam na magazynie kilka czapek oryginalnych Belarus, ciepłe obszyte od środka, jakby ktoś był zainteresowany proszę dzwonić pod 516-220-311 


    • Przez Kulik
      Witam tak jak w temacie w jaki sposób inżynierowie ustalili ciśnienie na siłownik od womu ?? czy ktoś ma taką wiedzę ? proszę nie pisać że ciśnienie wstala króciec wkręcony w monoblok bo sprawdziłem i jest to nieprawdą jedynie co to on utrzymuje stałe ciśnienie na wolnych obr,podejrzewam że musi być coś w rozdzielaczu z elektrozaworami bo przecież ciśnienie idzie bezpośrednio z pompy i w rozdzielaczu zmniejszą może przez jakiś zaworek czy coś.Czekam na ciekawe pomysły
    • Przez Phosgen
      Cześć, wałkowany temat, do kupienia ciągnik w niewielkich pieniadzach.
      Niemam doświadczenia w tego typu maszynach ile według Was mógłby kosztować (chce go po prostu kupić) i proszę o wyrozumiałość pierwszy raz na forum  silnika nie słyszałem, dużo wycieków taki standard rusin 😁


    • Przez kukum
      Witam znalazłem coś takiego https://www.agroinform.com/pl/rynek-arkusz-danych/czesc/czesci-do-ciagnikow/zestaw-do-konwersji-mechanicznej-blokady-mechanizmu-roznicowego-mtz/h_7470875 I interesuje mnie właśnie taka blokada bo powiem szczerze ze nie chce mi się walczyć już z moja oryginalna , myślałem nad pneumatyka nawet ale znalazłem coś takiego jak mechaniczna blokada na dźwigienkę i pytanie moje jest takie czy udało się komuś to ściągnąć z Węgier bo ja nie mogę się wgl z gościem skontaktować 
    • Przez modelarz
      Witam, mam taki problem. Wymieniłem pompę oraz uszczelniacze w regulatorze siłowym i siłowniku. I teraz problem na zimnym oleju bardzo pomału ale podnieie pług 4-skibowy (ale nie do końca bo nie moge zablokować aby nie opadał), a gdy tylko olej się zagrzeje to prawie wcale nie moge podnieść pługa. Co może byc tego przyczyną. Dodam że przed wymianą było dokładnie to samo. Mój mtz jest z 95r. A i dodam że podnosze tą wajchą koło siedzenia (od regulatora siłowego). Pozdrawiam i prosiłbym o pomoc
×
×
  • Dodaj nową pozycję...
v