ilovemtz

MTZ 82 co na jego temat powiecie?

Polecane posty

Wybrane dla Ciebie
robi57362    2358

jak czesto i szybko pada ci sprzęgło to zastosuj komplet LUK-a tylko to spory koszt 1.5 tys


jesli pomoglem kliknij fajne

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
agromatik    1029

Bardzo dobrze się sprawdza sprzęgło LUK trochę drogawe, ale zupełnie inna jakość ,dla nogi też.


"

EDYTORIAL

 
 

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
arkady12    18

Właśnie chwala te zestawy i zastanawiam się nad nim wydaje mi się ze przy jakimś podjerzdaniu itp by tak szybko nie siadalo jak te jedno stopniowe ale mowie wydaje mi się tylko ręki bym sobie za ta teorie nie dal uciąć ^^ 

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
mani51    373

W dwustopniowym pierwszy stopień odpowiada za jazdę i będzie się tak samo zużywał jak zwykłe jednostopniowe. Problem jest raczej po stronie jakości elementów sprzęgła. Znajomy mechanik mówił że jednemu klientowi co roku tarczę wymieniał w rusku z turem aż w końcu założył ceramiczną i się uspokoiło. Nie wiem tylko o ile dłużej wytrzymała.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
arkady12    18

Możliwe wcale się nie sprzeczam, bo nie wypraktykowalem tego, znowu z ta ceramiczna mówią że docisk i kolo zamachowe siada. W sumie przymierzałem się do niej ale się trochę cykam to raz, a dwa zastanawiam się czy nie kupić drugiego mtz tyle ze bez napedy. Sprzegla  to nie zalatwi bo będzie siadac w tamtym ale naped nie będzie siecpsol od tura.  

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
agromatik    1029

W LUKu jest tarcza ceramiczna. Na ruskich stronach wyczytałem ze przy normalnym docisku wstawiając tarcze ceramiczna trzeba odchudzić docisk o 1/3 sprężyn.

Napęd przestanie się psuć jak powiesisz przeciwwagę na tuzie.

Edytowano przez agromatik

"

EDYTORIAL

 
 

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
hoodoowca    39

Przerabiałem temat tarcz ceramicznych, wzmocnionych i dopiero po założeniu sprzęgła LUK problem zniknął w dłuższej perspektywie drożej znaczy taniej no i noga ma o niebo lżej.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Tomasz3p    9

A czy prawda że na sprzęgle LUK biegi wchodzą bez zgrzytu. Bo słyszałem że właśnie na tym zestawie jest cichutko i leciutko🤣😃 Bo się zastanawiam nad tym sprzęgłem

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
agromatik    1029
3 godziny temu, arkady12 napisał:

A jak długo kolego byl spokoj z tym sprzęgłem od luka ?

Ponad rok od założenia, wymienione sprzęgło na LUK-a razem z kołem zamachowym, używany codziennie do załadunku paszo wozu, niedawno lekka regulacja na cięgnach pedału. Wysprzęgla się bardzo lekko i pewnie.  Jeżeli skrzynia jest bez synchronizacji to sprzęgło nie zredukuje ewentualnych zgrzytów bo nie jest od tego. Brak jest charakterystycznego burczenia przy puszczaniu sprzęgła.

Edytowano przez agromatik

"

EDYTORIAL

 
 

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
hoodoowca    39

Trzy lata w turze przy hodowli 90 szt bydła ładowarki brak dzień w dzień pracował .Teraz od grudnia stoi bo hodowla zlikwidowana.Przedtem raz do roku remont sprzęgła obowiązkowy.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
karbex    91

Koledzy - pytanie. Na wolnych obrotach przy szybszym obracaniu kierownicą jest opór tak jakby pompa nie nadążała podawać - stwierdziłem że pompa sie skończyła to kupilem nową nsz 10 master. Po zmianie bez poprawy. Orbitrol danfoss 100, olej hl 100. Pytanie - ma ktoś przy orbitrolu 100 pompe 16tke? Jeśli tak to nie grzeje sie olej? Zastanawiam sie czy zakładać 14tke czy 16tke. 

Ps. Jakby ktoś potrzebował nsz 10 lewą 6 frezów z serii master to mam na sprzedanie nówke - założona tylko na próbe jak wyżej.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
karbex    91

Filtr jest nowy. Olej sie nie pieni. Z hydrauliką od podnośnika żadnych problemów - targa jak wariat

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
jahooo    9239

hydraulika od podnośnika nie ma nic wspólnego - to przecież oddzielny układ i pompa, patrzyłes do zbiornika w kolumnie ? tam też jest filtr

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
karbex    91

No nie do końca. Jedno i drugie pracuje na tym samym oleju - jak by sie pienił to i hydraulika by szwankowała. Mam orbitrol nie kolumne tak jak wyżej napisałem. 

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
jahooo    9239

Jak "na tym samy oleju" ?? Wspomaganie ma oddzielny zbiornik z przodu , to jest autonomiczny układ ze zbiornikiem z przodu - to co ty masz za model ciągnika ? Nawet te z fabrycznym orbitrolem miały oddzielny układ

Edytowano przez jahooo

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
karbex    91

Moja dzida jest z 2000 roku. Pompa do wspomagania jest zasilana olejem ze zbiornika głównego, olej idzie do orbitrola a na powrocie jeszcze do zaworu od blokady. Stąd na powrót do zbiornika

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
karbex    91

No to teraz pełna wiedza 🙂. Dajcie znać jak ktoś ma taki zestaw orbitrol 100 i pompa 16tka czy sie nic nie grzeje.

Swoją drogą układ na 2 zbiorniki lepszy bo można żadszy olej zalać to i pewnie wspomaganie lepiej by chodziło. Z kolei na hl 100 ładnie hydraulika szarpie

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Y635    37

ja mam orbitrol 100 i pompę 14 i to w zupełności wystarczy na 16 mtz może być trudny do opanowania na drodze 

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
jahooo    9239

Ja też mam 100 i pompę 14 , bez problemowo to pracuje, a moim zdaniem 16 jest zbyt duża i układ robi się nerwowy, a orbitrol  160 to już przesada

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
klama958    27

Ja mam orbitrol 160 bo taki miałem to szkoda było nowy kupować, siłownik najgrubszy jaki miał w sklepie do wspomagania w belarusach i śmiga to przy ładowaczu bardzo fajnie i po drodze prowadzi się dosyć pewnie. Tylko do takiego zestawienia pompa musi być 16. Na razie mam mniejszą bo była wcześniej nowa założona to na wolnych nie można za szybko kręcic, ale i tak chodzi lekko. 

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Bądź aktywny! Zaloguj się lub utwórz konto

Tylko zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony

Utwórz konto

Zarejestruj nowe konto, to proste!

Zarejestruj nowe konto

Zaloguj się

Posiadasz własne konto? Użyj go!

Zaloguj się

  • Podobna zawartość

    • Przez Maksol
      Witam chciałbym zakupić MTZ i chcę wiedzieć którą skrzynię biegów lepiej wybrać:
      -MTZ 892.2 SKRZYNIA 18/4
      -MTZ 952.2 SKRZYNIA 14/4
    • Przez Maksol
      Witam mam pytanie do posiadaczy MTZ  o opinie o nowszych modelach MTZ lub konkretnym modelu 892.2. Co się w nich konkretnie psuje i czy w ogóle warto kupować nowego MTZ w dobrej cenie? Jak spisuje się w orce, talerzówce i agregacie siewnym 3m?
    • Przez Bostorn
      Witam
      Od niedawna jestem posiadaczem stety bądź niestety Jumza wersji rolniczej Koparko spycharki. Masa kasy w niego poszła i idzie dalej, gdyż nie lubię, jak mój sprzęt przypomina szajs. Porobiłem silnik, teraz czas na hydraulike. Dużo przewodów jest powymienianych, niektóre są dużo za długie, czepiają, haczą. Przewod od obrotu czepia o łapę, Jutro porobię zdjęcia i wstawię jak to u mnie wygląda. (wszystkie te operacje robił, robili poprzedni właściciele) 
      Moje pytania oraz problemy są zastępujące :
      - Czy mógłby mi ktoś pomóc z odpowiednim ułożeniem przewodów i ich podłączeniem tak, aby wszystko było tak jak należy? Może ktoś coś źle podłączył, złą stroną poprowadził? 
      - Podczas pracy masztem potrafi dziwnie działać, tzn chcę do góry coś unieść, siłownik idzie do dołu, a po chwili idzie do góry. , czasami bywa tak, że silnie i szybko podnosi, bądź obraca się w 1 stronę, a w 2gą bardzo bardzo powoli i z oporem wraca.  Ostatni z siłowników (od wideł) mocno ciekł, więc go wyjąłem, oczywiście był prawie cały schowany, podczas odkręcania przewodów, w górnym było ciśnienie i powietrze, tryskało i pluło konkretnie. Czego to może być wina? Układ jest zapowietrzony? Jak go odpowietrzyć? 

    • Przez Maksol
      Witam mam pytanie co do biegów w mtz 892.2 mianowicie czy jeśli jadę ciągnikiem to muszę zmieniać w trakcie jazdy na tryb z szybszymi biegami czy mogę od stojącego wrzucić tryb z szybszymi biegami i od początku jechać tylko na nich? Zamiast zaczynać z trybu z niższymi biegami i zmieniać w trakcie jazdy na tryb z wyższymi żeby jechać po koleji czy od razu mogę z postoju jechać na szybszych nie ruszając wolniejszych?Chyba że to po prostu są biegi polowe i szosowe jak w starych ciągnikach?
    • Przez rastafarmer
      Witam wszystkich bardzo serdecznie!
      Jestem nowym użytkownikiem- pomimo tego że przeczytałem regulamin, proszę o troszeczkę wyrozumiałości i uwagi jeśli robię jakieś błędy
      Mianowicie posiadam MTZ-ta 82 z przednim napędem. W najbliższym czasie chciałbym wymienić w nim opony z przodu.
      Fabrycznie mam wstawione 11,2 R20. W związku z powyższym mam do Was pytanie- czy jest możliwość wstawienia opon 12,4 R20? Czy to się wszystko "zgra" bez wymiany tylnych opon?
      Proszę o porady i uwagi.
      Pozdrawiam!
       
      Szymek
×
×
  • Utwórz nowe...
Agrofoto.pl Google Play App

Zainstaluj aplikację
Agrofoto
na telefonie

Zainstaluj