Skocz do zawartości

Rekomendowane odpowiedzi

Opublikowano
Dnia 5.09.2021 o 07:11, cabwie napisał:

Ale u mnie jak poszarpiesz wałem to jest luz na parę milimetrów chyba ze tam jest łożysko stożkowe i popuściła się nakrętka 

No tak to jest stożkowe wiec może jestem uratowany 😊

No to się udało popuściła się śruba wymieniłem uszczelniacz założyłem uszczelkę na wał odkręciłem śrubę i jest narazie git 😊

1 minutę temu, cabwie napisał:

No to się udało popuściła się śruba wymieniłem uszczelniacz założyłem uszczelkę na wał odkręciłem śrubę i jest narazie git 😊

Dokręciłem miało być 😊nakrętkę 

Opublikowano
2 godziny temu, Andpol napisał:

Gdzie zajrzeć 

zacznij od połączenia dźwigni reduktora z przesówką. Tuż nad pokrywą jest łączenie tuleją i kołkiem. Luz skutkuje niedokładnym przebiciem na przekładni i jego wyskakiwaniem podczas pracy.

Opublikowano

Witam.

Dzwignia regulatora nie utrzymuje stalego polozenia podczas pracy, opuszcza sie na nierownosciach nizej. Ogladalem jak to jest zrobione w belarusie 820, dziala to duzo lepiej i precyzyjniej. Sa tam 2 sprezyny ktore nie wiem po co sluza.

Zalaczylem zdj jak to wyglada u mnie i nie mam zadnych sprezyn.

20210916_172144.jpg

Opublikowano

Przegrzebałem tematy i nic nie znalazłem o remoncie zawieszenia osi w mtz82, mam luz na sworzniach i trzeba się szykować do remontu. Czy wystarczy wymienić sworznie i tuleje, czy są tam jakieś podkładki dystansowe ?

Opublikowano

Zależy jaki masz luz. Ja u siebie zmieniałem z pchanej osi na oś napędową to dawałem podkładki dystansowe. Ogólnie lekko nie będzie musisz albo zrobić albo gdzieś kupić ściągacz żeby zdemontować sworzeń. Sworzeń ma w środku gwint dużej średnicy chyba 36 ale nie pamiętam dokładnie. Sworzeń nie jest na wylot tylko jest dzielony na dwie części zakładane jedna od przodu druga od tyłu. Raczej bez rozjechania całym wózkiem tego nie zrobisz bo nie wyciągniesz sworznia do tyłu.

Opublikowano

ogólnie te tuleje są wymienne ale one są tak twarde że raczej sworzeń się wytarł a nie tujeja. Ja u siebie regenerowałem otwory w moście bo tam miałem wywalone, ale ciężko znaleźć fachowca żeby się tego chciał podjąć.

Opublikowano

Witam szybkie pytanie , mam przód stożkowy i gwiazdowe felgi , w przyszłości chce założyć szersze opony , czy felga  12x20 na 5 szpilek będzie pasować ? i czy na nią naciągnę 11.2x20 oponę? bo mam teraz nowe i bym chciał je dotrzeć, a w przyszłości 13.2 opony z przodu  założyć, a na tył 16.9 

Opublikowano

Mi tak kilka lat wyrzucał jak dostał porządnie po zaworach i nagle ujmowałem gazu, np w ciężkiej orce jak dojechałem do końca pola. A później się dowiedziałem że płynu do chłodnicy leje się minimalnie nad żeberka a nie pod korek.

Opublikowano

Mój też tak miał, warto zajrzeć , jaki stan dolnego przewodu od chłodnicy, u mnie był lekko przytarty i pompa wody zasysała powietrze w czasie pracy, a na gorąco sadzilo płyn. Jak Postal to rura była lekko mokra od wewnętrznej strony i nie było widać. Wymieniłem przed sezonem siewnym bo całe lato dolewalem wodę i przeszło mu gotowanie chłodnicy.

Opublikowano

Ze 2-3 lata temu wymieniałem chłodnicę przewody mam założone nowe płyn leję tak aby żeberek nie było widać. Nigdy nie miałem takiej sytuacji dopiero w tym sezonie, a mtz od nowości u nas. Na 40mtg wlałem z 8l płynu. W ubiegłym roku rozpoławiałem go czy możliwe jest to że źle podłączyłem przewody od nagrzewnicy i dlatego tak się dzieje?

Opublikowano

Będę dziś wymieniał płyn chłodniczy w 820. Moje pytania:

1. Rozgrzać silnik i spuścić wtedy czy wymieniać na zimno?

2. Wejdzie tam 17 litrów płynu? 

3. Jak wleję to załączyć ciągnik na parę minut żeby wciągnął tam jeszcze do nagrzewnicy i przewodów od niej i później dolać jeszcze płynu czy nie trzeba?

4. Są 3 kraniki spustowe i odkręcić te 2 węże po bokach kabiny?

5. Trzeba odpowietrzyć - jeśli tak to jak?

Opublikowano (edytowane)

 

Dnia 6.10.2021 o 07:09, Grzechooo napisał:

Dzisiaj go umyję i posprawdzam przewody. Dam znać. @rbit w jakim celu wymieniasz płyn? nie trzeba rozgrzewać tylko korek chłodnicy otwórz.

Płyn wymieniam po prostu tak, żeby zmienić ostatnio wymieniałem jak był nowy kupiony bo był zalany wodą. Płyn chłodniczy wymieniony tylko problem w tym, że w kabinie brak ciepłego powietrza przy kręceniu tym kółkiem zimne/ciepłe. Węże po obu stronach ciągnika co idą na górę kabiny są zimne/puste mimo, że temp. doszła już do 90 stopni.  Czy ten płyn tam podejdzie za jakiś czas do tych węży i nagrzewnicy czy trzeba jakoś odpowietrzać? Poza tym jakby ten przycisk od dmuchawy na pierwszej prędkości czasami nie włącza nadmuchu - trzeba powtórzyć lub z większego nadmuchu wrócić na mniejszy.

Edytowane przez rbit
Opublikowano

Ja mam stary model i nie mam ciepło/zimno, z nagrzewnicą nie miałem specjalnie do czynienia bo u mnie był przez x lat zakręcony zawór bo ojciec opowiał że kiedyś jak ciagnik był zalewany wodą to był problem chyba właśnie dlatego że ciężko odpowietrzyć czy coś. Miałem to kiedyś uruchamiać ale jak w ubiegłym roku jak go rozpoławiałem do sprzęgła to rozczepiłem przewody przy kabinie a tam wylazły balasy z syfu i dałem sobie spokój z nagrzewnicą bo nie dość że tam jest zasyfione to nie wiem czy jest szczelna. Podnieś dach i poszukaj przy nagrzewnicy czy nie ma jakiegoś odpowietrznika, na zdrowy rozum to powinien być bo to najwyższy punkt układu chlodzenia. Ale niech się ktoś jeszcze wypowie na ten temat.

  • Thanks 1
Opublikowano (edytowane)

Ja w zeszłym roku wymieniałem przewód co idzie od głowicy do tego zaworu przy kabinie i musiałem płyń spuścić - nic nie odpowietrzałem i nagrzewnica grzeje. Wszystkie zawory masz poodkręcane - tj przy głowicy i te co są przy kabinie?

Edytowane przez karbex
  • Thanks 1
Opublikowano

Dzięki jeździłem beczką asenizacyjną i już odpowietrzone. Przed robotą odkręciłem korek chłodnicy, zapaliłem ciągnik i tak pochodził z 5 min. i zauważalnie poziom płynu się obniżył. Teraz ładnie grzeje. Mam jeszcze pytanie bo przy robocie turem tam trochę popuszcza mi olejem pod kierownicą z rozdzielacza nie wiem konkretnie z czego może ten olej podciekać przy obciążeniu. Czy może trzeba jakiś przewód dociągnąć czy coś innego? Od samej góry wydaje się być sucho tam tylko tu od dołu nad korpusem skrzyni gdzieś a dostęp tam ciężki pewnie trzeba ściągać te zasłony pod kierownicą? Z czego to może popuszczać?

Opublikowano

Pewnie rozdzielacz, ale uszczelnianie to walka z wiatrakami. Ja już próbowałem to robić ze 4razy i nie udało mi się tego uszczelnić, zmieniłem nawet gniazda dźwigni na aluminiowe i to też nic nie dało. Strasznie mnie denerwuje ten wyciek bo u mnie tylko tam coś się ślimaczy ale już się poddałem, pozostaje chyba tylko przerobić na inny rozdzielacz.

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
  • Podobna zawartość

    • Przez AgrostokParczew
      Witam, mam na magazynie kilka czapek oryginalnych Belarus, ciepłe obszyte od środka, jakby ktoś był zainteresowany proszę dzwonić pod 516-220-311 


    • Przez Kulik
      Witam tak jak w temacie w jaki sposób inżynierowie ustalili ciśnienie na siłownik od womu ?? czy ktoś ma taką wiedzę ? proszę nie pisać że ciśnienie wstala króciec wkręcony w monoblok bo sprawdziłem i jest to nieprawdą jedynie co to on utrzymuje stałe ciśnienie na wolnych obr,podejrzewam że musi być coś w rozdzielaczu z elektrozaworami bo przecież ciśnienie idzie bezpośrednio z pompy i w rozdzielaczu zmniejszą może przez jakiś zaworek czy coś.Czekam na ciekawe pomysły
    • Przez Phosgen
      Cześć, wałkowany temat, do kupienia ciągnik w niewielkich pieniadzach.
      Niemam doświadczenia w tego typu maszynach ile według Was mógłby kosztować (chce go po prostu kupić) i proszę o wyrozumiałość pierwszy raz na forum  silnika nie słyszałem, dużo wycieków taki standard rusin 😁


    • Przez kukum
      Witam znalazłem coś takiego https://www.agroinform.com/pl/rynek-arkusz-danych/czesc/czesci-do-ciagnikow/zestaw-do-konwersji-mechanicznej-blokady-mechanizmu-roznicowego-mtz/h_7470875 I interesuje mnie właśnie taka blokada bo powiem szczerze ze nie chce mi się walczyć już z moja oryginalna , myślałem nad pneumatyka nawet ale znalazłem coś takiego jak mechaniczna blokada na dźwigienkę i pytanie moje jest takie czy udało się komuś to ściągnąć z Węgier bo ja nie mogę się wgl z gościem skontaktować 
    • Przez modelarz
      Witam, mam taki problem. Wymieniłem pompę oraz uszczelniacze w regulatorze siłowym i siłowniku. I teraz problem na zimnym oleju bardzo pomału ale podnieie pług 4-skibowy (ale nie do końca bo nie moge zablokować aby nie opadał), a gdy tylko olej się zagrzeje to prawie wcale nie moge podnieść pługa. Co może byc tego przyczyną. Dodam że przed wymianą było dokładnie to samo. Mój mtz jest z 95r. A i dodam że podnosze tą wajchą koło siedzenia (od regulatora siłowego). Pozdrawiam i prosiłbym o pomoc
×
×
  • Dodaj nową pozycję...
v