Skocz do zawartości

Rekomendowane odpowiedzi

Wybrane dla Ciebie
Opublikowano
4 godziny temu, kowal1108 napisał:

Właśnie jestem po wymianie siłownika. Założyłem c 110 jest o niebo lepiej ale dalej opuszcza. Wina pewnie jest po stronie rozdzielacza pod siedzeniem. Widziałem na forum że go całkowicie usuwali. Też tak zrobię tylko muszę popatrzeć jak to wszystko podłączyć omijając go.

U mnie nie ma problemu z opuszczeniem podnośnika, tyle, że po orkach na zimę widać, że przecieka siłownik. Dzięki za odpowiedzi wszystkim :)

Opublikowano
58 minut temu, jahooo napisał:

EHR robił kolega z forum, znany specjalista. Ja dorobiłem tylko dodatkowe sterowanie elektrozaworem od pozycji pływającej

Czyżby Marian. Czy nadal robi te ehr-y?

Opublikowano
3 godziny temu, mani51 napisał:

Podobno już nie.

A szkoda jakby to była prawda ,ehr to duża wygoda ,tylko w mtz na elektrozaworze działa to dość upierdliwie ,ale i tak lepiej niżw oryginale 

Opublikowano

Witam. Jak odpalę mtz i zaleje do niego zaleje do niego wody to wszystko jest ok ale jak zgaszę to woda ucieka z pompy wodnej przez taka dziurkę na dole. Czy to znaczy że pompa do wymiany?

Opublikowano

bardziej do wymiany bo już rzadko wymienia się uszczelniacz wałka a często wymiana nic nie daje bo luz na łożyskach wałka lub wałek wytarty lub zardzewiały w miejscu styku z uszczelniaczem

Opublikowano

Ja u siebie kupić nie mogłem a w jednym sklepie części do MTZ jest w opór. Gość mówił że może mi zamówić ale szkoda mojej roboty bo nie wiadomo czy uda mi się to złożyć. Do tego części wyszły by ponad 30zł a nowa pompa coś poniżej 90zł no i mnie namówił.

Opublikowano (edytowane)

To jak dyskusja o zakupach to i ja mam pytanko - chciałbym kupić pulpit podnośnika tj tą blache z numerkami po której chodzą dźwignie po prawej stronie siedzenia. Przegrzebałem cały internet i nigdzie nie moge tego dostać. W ogóle jest problem z częściami blacharskimi np. elementów podłogi do kabiny. Jakby ktoś taki pulpit nowy w sklepie widział/miał to chętnie kupie wysyłkowo 🙂

Edytowane przez karbex
Opublikowano

Co do dwóch pasków to czy w zwyklym mtz 82 istnienie możliwość wymiany kola pasowego na wale na takie które  obsługuje dwa paski ? Na jednym alternator średnio chodzi przy dużym obciążeniu.

Opublikowano

Pod tym kątem na to nie patrzyłem, mam alternator valeo 120A i jak paska nie pilnuję(nie napnę co jakiś czas) to przy włączonych wszystkich odbiornikach było widać uślizg po amperomierzu stąd moja myśl o podwójnym kole. Odjechać ramą to nie problem ja tam lubię grzebać w tych gratach.

Opublikowano

Hej koledzy, mam dwa pytania

1. Czy do roboty hamulcy i wymiany czego tam trzeba (chodzi mi o jakieś oringi, simeringi) trzeba spuszczać olej ze skrzyni?

2. Jaka jest rożnica miedzy regulatorem 3 i 5 otworowym i czy te dwa miały jakieś podwarianty? 

Mam dzide z 2000 roku i chce te rzeczy przez zime porobić

Pozdrawiam

Opublikowano

Co do hamulców to oleju nie trzeba spuszczać. Popatrz sobie jak masz wysoko osadzone hamulce na skrzyni, a na jakim poziomie jest wizjer/miarka. Z uszczelnień to tam są chyba oringi z tego co pamiętam, ale mogę się mylić.

Odnośnie regulatora to nie odpowiem, ale jeśli myślisz o jego wymianie to zastanów się dobrze czy aż tak Ci to potrzebne, bo ludzie którzy postanowili wyrzucić go( ja również) raczej nie żałują tego.

Opublikowano

Póki co wersja budżetowa i został rozdzielacz pod kierownicą i przełączony siłownik pod jedną sekcję z owego rozdzielacza + dławik jednostronnego działania. Kiedyś jak mnie bardzo wkur.. to albo założę nowy 2 sekcyjny i ten zostawię też albo założę nowy 3 sekcje, a starego wywalę. Szkoda wywalić bo dużo nie robię, a jest suchutki tyle, że po rozgrzaniu opuszcza.

Opublikowano (edytowane)
8 godzin temu, Lukasz3991 napisał:

Co do hamulców to oleju nie trzeba spuszczać. Popatrz sobie jak masz wysoko osadzone hamulce na skrzyni, a na jakim poziomie jest wizjer/miarka. Z uszczelnień to tam są chyba oringi z tego co pamiętam, ale mogę się mylić.

Odnośnie regulatora to nie odpowiem, ale jeśli myślisz o jego wymianie to zastanów się dobrze czy aż tak Ci to potrzebne, bo ludzie którzy postanowili wyrzucić go( ja również) raczej nie żałują tego.

Teraz mam na wpół wywalony 😉. Bo z rozdzielacza idzie prosto na siłownik a powrót jest przez regulator i mnie to wnerwia bo po pierwsze żeby dobrze podnosił to musze dzwignie regulatora blokować na podnoszenie a i przy opuszczaniu gruber straszne wali o ziemie aż traktor podskakuje. Podeślecie linka do tego dławika? U mnie rozdzielacz w dobrym stanie bo nie puszcza podnośnika. Taki już kupiłem i chce to poprawić. Jeszcze sie zastanowie czy to wywalić czy kupić nowy. A co do oleju to dzieki - daleko mieszkam od ciągnika a nie zwróciłem uwagi wcześniej na te poziomy a mam olej 75w140 i mi sie nie uśmiecha tego w zimie spuszczać a tym bardziej wlewać spowrotem 😉

Edytowane przez karbex
Opublikowano

U mnie jest w tej chwili tak: wajchą przy siedzeniu mogę tylko opuścić a wajchą przy kierownicy i opuszczam i podnoszę, przy czym gdy wajcha przy siedzeniu jest na opuszczanie to nie podniosę podnośnika wajchą przy kierownicy. W praktyce wygląda tak opuszczam wajche przy siedzeniu a jak chcę podnieść cofam i podnoszę przy kierownicy tak miałem od zawsze.

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
  • Podobna zawartość

    • Przez AgrostokParczew
      Witam, mam na magazynie kilka czapek oryginalnych Belarus, ciepłe obszyte od środka, jakby ktoś był zainteresowany proszę dzwonić pod 516-220-311 


    • Przez Kulik
      Witam tak jak w temacie w jaki sposób inżynierowie ustalili ciśnienie na siłownik od womu ?? czy ktoś ma taką wiedzę ? proszę nie pisać że ciśnienie wstala króciec wkręcony w monoblok bo sprawdziłem i jest to nieprawdą jedynie co to on utrzymuje stałe ciśnienie na wolnych obr,podejrzewam że musi być coś w rozdzielaczu z elektrozaworami bo przecież ciśnienie idzie bezpośrednio z pompy i w rozdzielaczu zmniejszą może przez jakiś zaworek czy coś.Czekam na ciekawe pomysły
    • Przez Phosgen
      Cześć, wałkowany temat, do kupienia ciągnik w niewielkich pieniadzach.
      Niemam doświadczenia w tego typu maszynach ile według Was mógłby kosztować (chce go po prostu kupić) i proszę o wyrozumiałość pierwszy raz na forum  silnika nie słyszałem, dużo wycieków taki standard rusin 😁


    • Przez kukum
      Witam znalazłem coś takiego https://www.agroinform.com/pl/rynek-arkusz-danych/czesc/czesci-do-ciagnikow/zestaw-do-konwersji-mechanicznej-blokady-mechanizmu-roznicowego-mtz/h_7470875 I interesuje mnie właśnie taka blokada bo powiem szczerze ze nie chce mi się walczyć już z moja oryginalna , myślałem nad pneumatyka nawet ale znalazłem coś takiego jak mechaniczna blokada na dźwigienkę i pytanie moje jest takie czy udało się komuś to ściągnąć z Węgier bo ja nie mogę się wgl z gościem skontaktować 
    • Przez modelarz
      Witam, mam taki problem. Wymieniłem pompę oraz uszczelniacze w regulatorze siłowym i siłowniku. I teraz problem na zimnym oleju bardzo pomału ale podnieie pług 4-skibowy (ale nie do końca bo nie moge zablokować aby nie opadał), a gdy tylko olej się zagrzeje to prawie wcale nie moge podnieść pługa. Co może byc tego przyczyną. Dodam że przed wymianą było dokładnie to samo. Mój mtz jest z 95r. A i dodam że podnosze tą wajchą koło siedzenia (od regulatora siłowego). Pozdrawiam i prosiłbym o pomoc
×
×
  • Dodaj nową pozycję...
v