Skocz do zawartości

Rekomendowane odpowiedzi

Opublikowano

Jeśli siłowniki były by zamocowane identycznie czyli na takiej samej dźwigni to przy tym samym ciśnieniu jego mają udźwig 4x większy bo do wzoru dajemy kwadrat promienia tłoka. Ale zapewne są zamocowane inaczej i nie da się tak po prostu napisać ile większy jest udźwig. Trzeba by to przeliczać przynajmniej z grubsza.

Opublikowano
1 godzinę temu, MariuszKlim napisał:

czyli ma dwa razy większą siłę podnoszenia, jak ja mam 50mm jednostronny?

100 mm w porownaniu do 50 mm to siła jest 4 razy większa a nie 2. Liczymy pole powierzchni na które działa ciśnienie hydrauliczne a że promień przy liczeniu pola jest w kwadracie to siła wzrasta x4.

Pozdrawiam

  • Like 1
  • Thanks 1
Opublikowano (edytowane)

Mylisz się, pozornie jest dwa razy więcej bo niby 50x2= 100 ale tak nie jest. Chodzi tu o pole powierzchni samego tłoka a wraz ze wzrostem średnicy bardzo przyrasta powierzchnia w porównaniu do mniejszego tłoka.

50mm przy ciśnieniu 200 bar ma siłę wypychania 4 tony
100 mm przy ciśnieniu 200 bar ma siłę wypychania 16 ton

Reasumując 4 razy mocniejsze siłowniki przy takim samym ciśnieniu.

Te siły wypychające są takie teoretyczne, gdyż nie uwzględniają punktów mocowania i tak dalej tylko samą siłę na siłowniku.

Tak na marginesie @Skoczek1994 100mm ma tłok czy cylinder po zewnętrznej stronie? Jeśli tłok to fest gruby. Chyba nawet w cyklopie jest 80mm tłok, ale pewien nie jestem a to już kawał dzika.

 

Sorki, że powieliłem poprzednie dwa posty, ale dopiero co je zobaczyłem. Dla okupienia win macie tu kalkulator 

https://sklep.dzwigi.net.pl/pl/kalkulator.html

Edytowane przez Lukasz3991
Opublikowano

Pewnie 80mm tłok bo to chyba tak dość standardowo. Zdziwiło mnie to 100mm tłoka bo podnoszenie tura trwałoby latami.

Reasumując masz cylinder 100mm, tłok najprawdopodobniej 80mm a tłoczysko 50mm.

 

W porównaniu do jednostronnego 50mm jest  tu 2.5 raza taka siła jak ktoś wczesniej pisał. 

  • Thanks 1
Opublikowano

Naprawiam przednią zwrotnicę w MTZcie i mam zagwostkę - pękła tuleja, ułamał się kołnierz. Miałem zamontowaną tuleję z cienkim kołnierzem i mam pytanie czy mogę założyć taką z grubym?

Opublikowano

Hejka, właścicielem Mtz82 z 1999r jestem od prawie roku i do tej pory nie potrzebowałem terenowych biegów, ale wczoraj przyszła taka sytuacja i nagle zong bo nie potrafiłem ich znaleźć. Biegi są w tym roczniku po prawej stronie. Według schematu przełączenie między terenowymi a szosowymi to max w lewo i przód-tył wajchą. Kiedy teraz próbuję zmienić to do przodu wajcha nie chcę pójść, a do tyłu idzie na maxa, ale biegi terenowe nie chcą wskoczyć.... W tej skrzyni jest jakiś czujnik, schemat przechodzenia z terenowe na szosowe i odwrotnie ? Jest ktoś kto mi pomoże, bo nie ukrywam, myślałem, że po roku znam już wszystkie jego bolączki, a tutaj niespodzianka :/

Opublikowano

Czyli bez rozdzierania się nie obejdzie ? Więc też od razu zapytam, czy ktoś kojarzy mechanik znającego się na mtz w okolicach Tarnowa/Rzeszowa ?

Opublikowano

Jest luz na pewno pod kabiną, jak poruszam wybierakiem (? takie coś do czego jest przytwierdzona wajcha która jest w kabinie ) nawet jak stoi na biegu. I tutaj jest jeszcze moje pytanie. Jak mam ciągnik na biegach szosowych to nie mogę ich wbić po raz drugi, bo nie mogę w obecnej chwili pchnąć wajchy do przodu, bo jest opór, a biegi są na pewno szosowe bo jest bieg 9 no i widać po prędkości ciągnika ;) Oraz gdzieś zdążyłem przeczytać tutaj na forum jakiś wpis, że ktoś zmienia terenowe/szosowe i odwrotnie na rozruchu silnika bo jest jakiś czujnik który blokuje zmianę podczas odpalonego silnika ( wałek wom, czy pneumatykę tak uruchamiam, ale biegi też ? )

Opublikowano (edytowane)

Bieg 9 jest bez reduktora, nieważne, czy terenowe czy szosowe, zawsze jest "szybki"

Nic nie blokuje zmiany biegów, czujnik jaki może być, to od wstecznego lub od luzu, jeśli ciągnik posiada taką opcję, tzn że nie odpalisz "na biegu" tylko w położeniu neutralnym.

Edytowane przez jahooo
Opublikowano

9 jest na terenowych i szosowych. spróbuj jeszcze raz wbic terenowe wbij normalnie bieg jezeli nie rusza wbij ponownie terenowe. czesto tryby sie źle układają przy wbijaniu czuć charakterystyczny trzask. mam ten sam rocznik i u mnie jest tylko czujnik od położenia reduktor musi byc na luzie bo nie odpali u mnie zmostkowane


o masz Jahoo mnie wyprzedził

Opublikowano (edytowane)

Ale jeśli dam wajchę max do lewej i próbuję pchnąć do przodu, czyli w tym momencie chcę wejść na biegi szosowe to jest nie mogę tam wejść, natomiast na terenowe wajcha wchodzi bez problemu tak że wajcha dochodzi do siedzenia, ale tych biegów nie ma... Natomiast co do szosowych to nie powinno mi to też lekko wskoczyć jak na terenowe ? Jak próbuję pchnąć na szosowe to jest opór nie do przejścia.

Edytowane przez Kryroj
Opublikowano

czasem jest problem przerzucić szosowe terenowe jak skrzynia stoi. Ja wtedy włączam dowolny bieg, puszczam sprzęgło żeby ruszyć tryby w skrzyni i znowu próbuję wbić szosowe lub terenowe.


ale jak piszesz że dźwignia opiera się o siedzenie to pewnie są za duże luzy.

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
  • Podobna zawartość

    • Przez AgrostokParczew
      Witam, mam na magazynie kilka czapek oryginalnych Belarus, ciepłe obszyte od środka, jakby ktoś był zainteresowany proszę dzwonić pod 516-220-311 


    • Przez Kulik
      Witam tak jak w temacie w jaki sposób inżynierowie ustalili ciśnienie na siłownik od womu ?? czy ktoś ma taką wiedzę ? proszę nie pisać że ciśnienie wstala króciec wkręcony w monoblok bo sprawdziłem i jest to nieprawdą jedynie co to on utrzymuje stałe ciśnienie na wolnych obr,podejrzewam że musi być coś w rozdzielaczu z elektrozaworami bo przecież ciśnienie idzie bezpośrednio z pompy i w rozdzielaczu zmniejszą może przez jakiś zaworek czy coś.Czekam na ciekawe pomysły
    • Przez Phosgen
      Cześć, wałkowany temat, do kupienia ciągnik w niewielkich pieniadzach.
      Niemam doświadczenia w tego typu maszynach ile według Was mógłby kosztować (chce go po prostu kupić) i proszę o wyrozumiałość pierwszy raz na forum  silnika nie słyszałem, dużo wycieków taki standard rusin 😁


    • Przez kukum
      Witam znalazłem coś takiego https://www.agroinform.com/pl/rynek-arkusz-danych/czesc/czesci-do-ciagnikow/zestaw-do-konwersji-mechanicznej-blokady-mechanizmu-roznicowego-mtz/h_7470875 I interesuje mnie właśnie taka blokada bo powiem szczerze ze nie chce mi się walczyć już z moja oryginalna , myślałem nad pneumatyka nawet ale znalazłem coś takiego jak mechaniczna blokada na dźwigienkę i pytanie moje jest takie czy udało się komuś to ściągnąć z Węgier bo ja nie mogę się wgl z gościem skontaktować 
    • Przez modelarz
      Witam, mam taki problem. Wymieniłem pompę oraz uszczelniacze w regulatorze siłowym i siłowniku. I teraz problem na zimnym oleju bardzo pomału ale podnieie pług 4-skibowy (ale nie do końca bo nie moge zablokować aby nie opadał), a gdy tylko olej się zagrzeje to prawie wcale nie moge podnieść pługa. Co może byc tego przyczyną. Dodam że przed wymianą było dokładnie to samo. Mój mtz jest z 95r. A i dodam że podnosze tą wajchą koło siedzenia (od regulatora siłowego). Pozdrawiam i prosiłbym o pomoc
×
×
  • Dodaj nową pozycję...
v