Skocz do zawartości

Rekomendowane odpowiedzi

Opublikowano

Koledzy pytanie - jak zasłonie roletke w moim gagarinie to po zagrzaniu na 80-90 stopni zaczyna mi lać sie olej po bloku w okolicach filtra powietrza (prawy tylny narożnik bloku). Jak pracuje do 60 stopni to sucho. Pytanie czy to spod uszczelki wali czy spod śrub kolektora 4 cylindra - trudno to zdiagnozować śruby blisko uszczelki i nie wiadomo. Pytam zanim sie za robote wezme - mieliście taki przypadek? Dodam że głowice dociągałem książkowymi momentami ale dalej jak gorący silnik na sie tam leje a jak niedogrzany to i cały dzień bedzie latał i suchy

Opublikowano (edytowane)

Pomalowany Tłumik  srebrzanką  będzie śmierdziała przy wypalaniu się farby i w nie wykoszonej trawie a są kleszcze .

Tak poważnie wizualnie niezły .

Edytowane przez galan99
Opublikowano
karbex napisał:

Koledzy pytanie - jak zasłonie roletke w moim gagarinie to po zagrzaniu na 80-90 stopni zaczyna mi lać sie olej po bloku w okolicach filtra powietrza (prawy tylny narożnik bloku). Jak pracuje do 60 stopni to sucho. Pytanie czy to spod uszczelki wali czy spod śrub kolektora 4 cylindra - trudno to zdiagnozować śruby blisko uszczelki i nie wiadomo. Pytam zanim sie za robote wezme - mieliście taki przypadek? Dodam że głowice dociągałem książkowymi momentami ale dalej jak gorący silnik na sie tam leje a jak niedogrzany to i cały dzień bedzie latał i suchy

Zmieniałeś uszczelkę pod głowicą? W tym rogu co piszesz idzie kanał olejowy do smarowania klawiatury. Piszą żeby położyć tam oring bo inaczej będzie się lało. A spod śrub kolektora też potrafi się lać. Gorący olej jest rzadszy i pewnie dlatego leje się tylko przy wyższej temperaturze.

  • Thanks 1
Opublikowano
8 godzin temu, mani51 napisał:

Zmieniałeś uszczelkę pod głowicą? W tym rogu co piszesz idzie kanał olejowy do smarowania klawiatury. Piszą żeby położyć tam oring bo inaczej będzie się lało. A spod śrub kolektora też potrafi się lać. Gorący olej jest rzadszy i pewnie dlatego leje się tylko przy wyższej temperaturze.

Dzięki Mani. Nie - uszczelki nie ruszałem. No nic - sprubuje wykrecić śruby kolektora i uszczelnić klejem do gwintów. A jak nie pomoże to głowica ale to nieprędko. Bede jeździł na otwartej rolecie i tyle. Widziałem uszczelki ze ścieżkami silikonowymi to pewnie by wystarczyło zamiast oringu. A jaką mam teraz to nie wiem bo kupiłem tą dzide w zeszłym roku i silnik to chyba nie ruszany był jeszcze 😀

Opublikowano

A jaki masz olej ? U mnie nie ma żaluzji. Jak przysłonią z żaluzje to olej też się grzeje bo nie ma przelotu przez chłodnice oleju, a jak marny olej to rzadnie i ucieka. Temperarure ma trzymać termostat a żaluzja tylko w zimie przy większych mrozach.

  • Thanks 1
Opublikowano

Nawet jak kupisz uszczelkę ze ścieżką sylikonową to i tak podłóż oring. W niczym to nie przeszkadza a już nie jeden rwał głowicę przez wyciek w tym miejscu.

  • Thanks 1
Opublikowano

Turdus 15W40. Z termostatem to już rozkminiałem i na forum i w praktyce i bez żaluzji za nic nie moge dogrzać tego silnika do tych 80-90 stopni. 2 termostaty sprawdzane - obydwa sprawne, obudowa nowy typ i bez żaluzji do zielonego nie ma szans. Pytałem w innym temacie i wiekszość użytkowników na wolnossącym ma ten sam problem. Co innego z turbo - wtedy ładnie łapie temperature no ale tu turbina też olej grzeje. No nic jak jest wyciek to jest nieszczelność i trza bedzie coś z tym zrobić a czy olej gesty czy rzadki nie powinien cieknąć

11 minut temu, mani51 napisał:

Nawet jak kupisz uszczelkę ze ścieżką sylikonową to i tak podłóż oring. W niczym to nie przeszkadza a już nie jeden rwał głowicę przez wyciek w tym miejscu.

Racja. Jak taka praktyka sie sprawadza to szkoda sie bawić od nowa 

Opublikowano (edytowane)

Tego samego jestem zdania chociaż nie powiem żeby mnie to nie irytowało 😉. Wcześniej miałem zetora i 3 p to na zielone wchodziło po 5 minutach roboty i tak zostawało a w gagarinie to 60 stopni wiosna - jesień to maks co mi weszło - tak jak w innym temacie pisałem - silnik sie nie może zagrzać bo jednak 15 litrów oleju i chłodnica olejubez termostatu robią swoje. O tym silniku to legendychodzą że ludzie bez wody i pół dnia jeździli i nic mu nie było 😅 W upały przy gruberze to może i dojdzie na 80 ale jeszcze nie miałem okazji sprawdzić

Edytowane przez karbex
Opublikowano

To są tylko legendy...

No więc opowieści ciąg dalszy.

W 2018 latem silnik przeszedł remont generalny, Dziwne byłoby gdyby wytrzymał więcej niż 2 lata bez rozbierania. Jako że odpalenie tego złomu czasem jest nieuniknione, tak jak awaria po każdym jego odpaleniu, trzeba było przestawić prasę. Bez odprężnika nie ma szans, żeby zapalił, z komina po odpaleniu wylatywała szklanka wody, w chłodnicy było sucho, bo również wywalał nadmiarem, po trzecie płyn leci w olej. Trudno, bywa. Jako że silnik złożony na nowo, a głowica została stara, założyliśmy nową głowicę. Uszczelka ani teflony nie były w jakikolwiek sposób uszkodzone. Oczywiście nic to nie dało. Ciśnienie w chłodnicy, że masakra.

Do rzeczy - czy jest to możliwe, i jak to możliwe, że pękłaby tuleja cylindra? Od 2 lat nieustannie jeździ na borygu, Turdus SHPD zmieniany na czas, silnik nie mrożony, nie przegrzany, nie katowany.

Opublikowano

LTZ - jak czytam o Twoich przygodach to sie boje w pole jechać 😉. A na poważnie to nie wiem czy to możliwe i jak to możliwe ale jak po wymianie głowicy i poprawnym złożeniu objawy pozostały i płyn idzie do oleju to chyba innej opcji nie ma. Troche mnie zastanawia ten odprężnik - jak pękła to jedna i wydaje mi sie że jak palił dobrze to na trzech pozostałych kulawo bo kulawo ale powinien odburzyć i bez odprężnika - no chyba że licho kręci.

Opublikowano (edytowane)
6 godzin temu, LTZ55a napisał:

To są tylko legendy...

No więc opowieści ciąg dalszy.

W 2018 latem silnik przeszedł remont generalny, Dziwne byłoby gdyby wytrzymał więcej niż 2 lata bez rozbierania. Jako że odpalenie tego złomu czasem jest nieuniknione, tak jak awaria po każdym jego odpaleniu, trzeba było przestawić prasę. Bez odprężnika nie ma szans, żeby zapalił, z komina po odpaleniu wylatywała szklanka wody, w chłodnicy było sucho, bo również wywalał nadmiarem, po trzecie płyn leci w olej. Trudno, bywa. Jako że silnik złożony na nowo, a głowica została stara, założyliśmy nową głowicę. Uszczelka ani teflony nie były w jakikolwiek sposób uszkodzone. Oczywiście nic to nie dało. Ciśnienie w chłodnicy, że masakra.

Do rzeczy - czy jest to możliwe, i jak to możliwe, że pękłaby tuleja cylindra? Od 2 lat nieustannie jeździ na borygu, Turdus SHPD zmieniany na czas, silnik nie mrożony, nie przegrzany, nie katowany.

U mnie wodę wywalało, przegrzewał się a ktoś wstawił termostat nowego typu w starą obudowę.

Woda w oleju- też tak miałem po zmianie z wody na płyn, puściło na oringu na dole tulei.

Tuleja może pęknąć. Jest to prawdopodobne

Edytowane przez Buszmen11
Opublikowano

Tuleje często pękają, jak w bloku jest sporo szlamu, który blokuje odbiór ciepła z tulei, wtedy pęka 2-3 cm nad oringiem dolnym. Drugie miejsce to GZP gdzie górn pierścień ma pubkt zwrotny na tulei, w tych okolicach też potrafi pęknąć. Są to pęknięcia zazwyczaj poziome , na pionowe w tulei MTZ jeszcze nie trafiłem

Opublikowano

Uf. Od wymiany głowicy i oleju sprasował i owinął 85 bel i jeszcze nic złego nie zaobserwowałem. Do chłodnicy dałem stary korek, który jest nieszczelny, żeby ciśnienie swobodnie uciekało. Mam nadzieję, że to była wina głowicy.

Opublikowano
jahooo napisał:

Tuleje często pękają, jak w bloku jest sporo szlamu, który blokuje odbiór ciepła z tulei, wtedy pęka 2-3 cm nad oringiem dolnym. Drugie miejsce to GZP gdzie górn pierścień ma pubkt zwrotny na tulei, w tych okolicach też potrafi pęknąć. Są to pęknięcia zazwyczaj poziome , na pionowe w tulei MTZ jeszcze nie trafiłem

Ja trafiłem. U takiego mądrego, co pierw zapali z górki i dopiero jedzie pod kran lać wodę... LTZ: mnie ten WOM irytuje odkąd go mamy. Szykuje się trzeci remont.

Opublikowano

Mam pytanie, czy dodatkowe rozdzielacze w mtz 52 powinny się nagrzewać do około 50 stopni w 30 minut?

1,  nowy rozdzielacz 2 sekcyjny 80l/min podłączony do oryginalnego pierwszej sekcji od kierownicy (dzwignia)

2. drugi nowy 3 sekcyjny rozdzielacz 40l/min podlączony szeregowo do tego pierwszego 80l/min

3. z drugiego rozdzielacz idzie spływ oleju do tej samej sekcji dzwigni co jest podłączony ten pierwszy 2 sekcyjny

 

Tak mocno mi grzeją się w kabinie np podczas belowania lub koszenia trawy jeśli mam cały czas włączoną sekcję w oryginalnym rozdzielaczu do tych dodatkowych.

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
  • Podobna zawartość

    • Przez AgrostokParczew
      Witam, mam na magazynie kilka czapek oryginalnych Belarus, ciepłe obszyte od środka, jakby ktoś był zainteresowany proszę dzwonić pod 516-220-311 


    • Przez Kulik
      Witam tak jak w temacie w jaki sposób inżynierowie ustalili ciśnienie na siłownik od womu ?? czy ktoś ma taką wiedzę ? proszę nie pisać że ciśnienie wstala króciec wkręcony w monoblok bo sprawdziłem i jest to nieprawdą jedynie co to on utrzymuje stałe ciśnienie na wolnych obr,podejrzewam że musi być coś w rozdzielaczu z elektrozaworami bo przecież ciśnienie idzie bezpośrednio z pompy i w rozdzielaczu zmniejszą może przez jakiś zaworek czy coś.Czekam na ciekawe pomysły
    • Przez Phosgen
      Cześć, wałkowany temat, do kupienia ciągnik w niewielkich pieniadzach.
      Niemam doświadczenia w tego typu maszynach ile według Was mógłby kosztować (chce go po prostu kupić) i proszę o wyrozumiałość pierwszy raz na forum  silnika nie słyszałem, dużo wycieków taki standard rusin 😁


    • Przez kukum
      Witam znalazłem coś takiego https://www.agroinform.com/pl/rynek-arkusz-danych/czesc/czesci-do-ciagnikow/zestaw-do-konwersji-mechanicznej-blokady-mechanizmu-roznicowego-mtz/h_7470875 I interesuje mnie właśnie taka blokada bo powiem szczerze ze nie chce mi się walczyć już z moja oryginalna , myślałem nad pneumatyka nawet ale znalazłem coś takiego jak mechaniczna blokada na dźwigienkę i pytanie moje jest takie czy udało się komuś to ściągnąć z Węgier bo ja nie mogę się wgl z gościem skontaktować 
    • Przez modelarz
      Witam, mam taki problem. Wymieniłem pompę oraz uszczelniacze w regulatorze siłowym i siłowniku. I teraz problem na zimnym oleju bardzo pomału ale podnieie pług 4-skibowy (ale nie do końca bo nie moge zablokować aby nie opadał), a gdy tylko olej się zagrzeje to prawie wcale nie moge podnieść pługa. Co może byc tego przyczyną. Dodam że przed wymianą było dokładnie to samo. Mój mtz jest z 95r. A i dodam że podnosze tą wajchą koło siedzenia (od regulatora siłowego). Pozdrawiam i prosiłbym o pomoc
×
×
  • Dodaj nową pozycję...
v