Skocz do zawartości

Rekomendowane odpowiedzi

Opublikowano
Klakson w mtz jest sterowany masą. Może być zwarcie po drodze nawet do gniazdka przyczepy, bo tam idzie jeden z przewodów. Zdejmij pokrywę pod zegarami z prawej strony i wypnij wtyczkę, żeby sprawdzić. Zobacz też przełącznik. A i jeszcze powiedz który masz rocznik ciągnika.
Opublikowano

Ciągnik 99 r, Zarówno klakson jak i włącznik nowy. Klakson z tego powodu, że przepalony był - sprawdzałem na krótko i nie łapał, a włącznik nowy bo stary popękany był. Wszystkie światła, kierunki ok to chyba włącznik ok. Zwarcie gdzieś pewnie się robi bo jak dokręcam pokrywę na zegarami, tam gdzie bezpieczniki to włączają się drogowe światła.

  • Thanks 1
Opublikowano

Panowie a jak ładowanie pokazuje mi na mierniku max 13V, a alternator jest sprawny bo dzisiaj sprawdzałem u elektromechanika i wyszło 14.4V, to od czego najlepiej zacząć szukać problemów z brakiem ładowania? Walnięty aku czy gdzieś po drodze gubi?

Opublikowano

W mazowieckim myślałem, że byłoby do wzięcia, ale chyba nic z tego. 

@Barbatoos też mam 14.4v na alternatorze, a na akumulatorze już tylko 12.50v-13v. Nie wiem o co chodzi, pytałem kiedyś na AF ale jak zwykle nic mądrego...

Opublikowano
Kolego, podstawy się kłaniają, zmasowanie alternatora, głupi amperomierz, złącza pod deską, nawet hebel masy. U mnie główne kable są puszczone osobno grubsze i bezpośrednio alternator-amperomierz, rozrusznik-amperomierz. Ale następnym razem gdybym to robił to zrezygnuję z amperomierza, bo i tak jest spadek napięcia...
Opublikowano

Witam Forumowiczów

Mam przeprowadzać remont Mtz 82 i mam dylemat co to zestawów naprawaczych jest ich teraz dosć sporo , ja przymierzam sie do kupna zastawów motordetal podobno oryginalne ruskie , i sa 5 pierscieniowe ostatnio wkładałem zestawy naprawacze made in cccp bo takie na magazynie znaleźli i były 4 pierscienowe i po prostu sie juz pogubiłem , a dlaczego remont? bo zaczoł dosc dobrze puszczac odma dym i bierze olej ostatni remont robiłem mu 10 lat w tyłu i tylu czesci, tylu firm nie było. I jeszcze co do uszczelek pod głowica sa jakieś silikonowe i metalowe i waszym zdaniem która bedzie lepsza ? i kolejne pytanie jest takie , mam kabine ta malizne i mam zamiar wsadzac ta nowa i czy mocowania sa takie same ? czy bedzie trzeba cos przerabiać  ?  czy usadowi sie na stare uchywty

Opublikowano

@kukum mówili, że na 5-pierścieniowych będzie gorzej z odpaleniem i rzeczywiście pierwsze godziny kręcił ciężko. Te zestawy mają służyć dłużej niż 4-p. i zużywać mniej oleju. Jak silnik po remoncie, to uszczelka zwykła, najlepiej ze ścieżką silikonową i oczywiście wkładki teflonowe.

Opublikowano

Czyli te 5 pierscieniowe na poczatku beda stawiać większy opór i tyle , a po dotarciu ma być juz wszystko ok , czyli wezmę te 5 pierscieniowe , rozrusznik szybko obrotowy i dobry aku powinien sb spokojnie poradzić , dzieki za porade ;)

Opublikowano

witam

przyszedł czas że to ja potrzebuję cennych rad

:)

Belarus 820

nie laduje aku od rozruchu tego mniej obciążonego,,pali sie kontrolka czerwona od lądowania choć wskaźnik pokazuje ponad 14v na zegarze 

alternator sprawdzony,  sprawny ,ładowanie aku od instalacji 12v podobnie 14v na mierniku

pali bezpiecznik 20a w przetwornicy , zwarcie jest między czarnym przewodem  wchodzącym do przetwornicy na którym jest + a stykiem na którym jest -  (tak pokazuje miernik)
instalacja orginal 

co jest nie tak? przetwornica padla ?

Opublikowano

Ja bym polecał brać zestawy na 3 pierścienie bo są lepsze pod względem tarcia mniej się traktor grzeje i zużywa tulei oraz lżej pali. Na 5 pierścieni to prawda strasznie ciężko pali szczególnie w zime i szybciej się zużywają bo górne pierścienie chodzą praktycznie na sucho. Sam założyłem zestawy na 5 pierścieni i żałuje że nie wziołem na 3 pierścienie.

Opublikowano

 

Podjął się ktoś takiej przeróbki MTZa na szybką skrzynie? Kupiłem MTZ 920,4 i ma on skrzynie zwykłą 9 na silniku obroty max 1900obr/min i jest wolny na trasie niecałe 30km/h jedzie słyszałem że nowe belarusy 920 i 952  serwis kania wałcz przerabia te które są sprzedawane na niemcy 

Opublikowano

Już wiem co i jak zmiana kół przed głowną skrzynią, przerabiają modele 920 i 952 bo one mają niższy zakres obr silnika, a wedłóg mnie bez sensu walić obroty 2500obr,min  bo rozblokować pompę żaden problem, lepiej ogarnąć temat 

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
  • Podobna zawartość

    • Przez AgrostokParczew
      Witam, mam na magazynie kilka czapek oryginalnych Belarus, ciepłe obszyte od środka, jakby ktoś był zainteresowany proszę dzwonić pod 516-220-311 


    • Przez Kulik
      Witam tak jak w temacie w jaki sposób inżynierowie ustalili ciśnienie na siłownik od womu ?? czy ktoś ma taką wiedzę ? proszę nie pisać że ciśnienie wstala króciec wkręcony w monoblok bo sprawdziłem i jest to nieprawdą jedynie co to on utrzymuje stałe ciśnienie na wolnych obr,podejrzewam że musi być coś w rozdzielaczu z elektrozaworami bo przecież ciśnienie idzie bezpośrednio z pompy i w rozdzielaczu zmniejszą może przez jakiś zaworek czy coś.Czekam na ciekawe pomysły
    • Przez Phosgen
      Cześć, wałkowany temat, do kupienia ciągnik w niewielkich pieniadzach.
      Niemam doświadczenia w tego typu maszynach ile według Was mógłby kosztować (chce go po prostu kupić) i proszę o wyrozumiałość pierwszy raz na forum  silnika nie słyszałem, dużo wycieków taki standard rusin 😁


    • Przez kukum
      Witam znalazłem coś takiego https://www.agroinform.com/pl/rynek-arkusz-danych/czesc/czesci-do-ciagnikow/zestaw-do-konwersji-mechanicznej-blokady-mechanizmu-roznicowego-mtz/h_7470875 I interesuje mnie właśnie taka blokada bo powiem szczerze ze nie chce mi się walczyć już z moja oryginalna , myślałem nad pneumatyka nawet ale znalazłem coś takiego jak mechaniczna blokada na dźwigienkę i pytanie moje jest takie czy udało się komuś to ściągnąć z Węgier bo ja nie mogę się wgl z gościem skontaktować 
    • Przez modelarz
      Witam, mam taki problem. Wymieniłem pompę oraz uszczelniacze w regulatorze siłowym i siłowniku. I teraz problem na zimnym oleju bardzo pomału ale podnieie pług 4-skibowy (ale nie do końca bo nie moge zablokować aby nie opadał), a gdy tylko olej się zagrzeje to prawie wcale nie moge podnieść pługa. Co może byc tego przyczyną. Dodam że przed wymianą było dokładnie to samo. Mój mtz jest z 95r. A i dodam że podnosze tą wajchą koło siedzenia (od regulatora siłowego). Pozdrawiam i prosiłbym o pomoc
×
×
  • Dodaj nową pozycję...
v